JĘZYK ANGIELSKI W GRUPACH: ŻABKI, PSZCZÓŁKI, MOTYLKI, BIEDRONKI I SŁONECZKA
MIESIĄC LUTY
„FARM ANIMALS”-zwierzęta na farmie
Poznamy nazwy następujących zwierząt:
a cow- krowa (ae kał)
a horse- koń (ae hors)
a pig- świnia (ae pyg)
a dog- pies (ae dog)
a duck- kaczka (ae dak)
asheep- owca (ae szip)
a rabbit- królik (ae rabit)
a chick- kurczaczek (ae czik)
Będziemy odpowiadać na pytanie: „What is it?”- co to jest? słowami „It’s a…”
Polecam odtwarzanie dziecku w domu poniższych nagrań:
„It’s a pig”
„Old Mac Donald had a farm”
******************************************************************************************************
Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia dzieci poznały piosenkę „Decorate the Christmas Tree” (tekst piosenki przetłumaczony poniżej). Zachęcam do wspólnego śpiewania przy okazji zbliżających się Świąt !!!
Merry Christmas !!! – Wesołych Świąt !!!
Decorate the Christmas tree – udekoruj choinkę świąteczną
Fa la la la la, la la la la.
Candy canes for you and me- oto lizaki w kształcie laski dla ciebie i dla mnie
Fa la la la la, la la la la.
Hang the stockings, 1 2 3- zawieś skarpety na prezenty, 1 2 3
Fa la la, la la la, la la la.
Wrap the presents happily– zapakuj radośnie prezenty
Fa la la la la, la la la la.
On a sleigh ride, go go go– wybierz się na kulig
Fa la la la la, la la la la.
Make a snowball, throw throw throw- rzucaj kulkami śniegowymi
Fa la la la la, la la la la.
Kiss beneath the mistletoe- całuj się pod jemiołą
Fa la la, la la la, la la la.
Santa’s laughing, “Ho ho ho!”- Święty Mikołaj śmieje się, „Ho ho ho!”
Fa la la la la, la la la la.
Christmas Eve comes soon, hooray!– wkrótce Wigilia, hura!
Fa la la la la, la la la la.
Santa Claus is on the way– Święty Mikołaj jest już w drodze
Fa la la la la, la la la la.
Lots of presents in his sleigh- mnóstwo prezentów jest w jego saniach
Fa la la, la la la, la la la.
I can’t wait ’til Christmas Day– nie mogę się doczekać Świąt Bożego Narodzenia
Fa la la la la, la la la la.
Fa la la la la, la la la LAAAAAAAAA!
Przedszkolaki poznały piosenkę pt. S-A-N-T-A i mieli okazję przeliterować w języku angielskim nazwę świętego Mikołaja
Red hat, white beard, twinkle in his eyes- czerwona czapka, biała broda i iskierki w oczach
Santa is his name- o- nazywa się święty Mikołaj
Świętując Dzień Pluszowego Misia dzieci poznały piosenkę pt. Teddy bear, teddy bear turn around o misiu, który wykonywał różne czynności
Teddy bear teddy bear turn around- misiu, misiu, obróć się
Teddy bear teddy bear touch the ground– misiu, misiu dotknij podłogi
Teddy bear teddy bear reach up high- misiu, misiu, sięgnij wysoko
Teddy bear teddy bear touch the sky- misiu, misiu, dotknij nieba
Teddy bear teddy bear find your nose- misiu, misiu, znajdź swój nos
Teddy bear teddy bear touch your toes- misiu, misiu, dotknij palców u stóp
Teddy bear teddy bear touch your knees- misiu, misiu, dotknij kolan
Teddy bear, teddy bear sit down please- misiu, misiu, usiądź proszę
Przy okazji Święta Niepodległości przedszkolaki poznały zwrot: Where are you from? (skąd pochodzisz?)
Where are you from? – skąd pochodzisz/ jesteś?
Poland– Polska
I am from Poland– jestem/ pochodzę z Polski
Dzieci poznały nazwy ubrań, które mogą założyć, aby było im ciepło jesienną porą
put on– załóż
shoes– buty
jacket– kurtka
scarf– szalik
hat– czapka
Przedszkolaki poznały piosenkę „Five Little Pumpkins” o pięciu małych dyniach, które były w różnych nastrojach
One little pumpkin smiling smiling– jedna mała uśmiechająca się dynia
One little pumpkin is happy– jedna mała dynia jest szczęśliwa
Two little pumpkins pouting pouting– dwie małe dąsające się dynie
Two little pumpkins are grumpy– dwie małe dynie są w złym humorze
Three little pumpkins yawning yawning– trzy małe ziewające dynie
Three little pumpkins are sleepy– trzy małe dynie są śpiące
Four little pumpkins crying crying– cztery małe płaczące dynie
Four little pumpkins are sad– cztery małe dynie są smutne
Five little pumpkins laughing laughing– pięć małych śmiejących się dyń
Five little pumpkins are playing– pięć małych dyń bawi się
Dzieci poznały piosenkę o spadających jesiennych liściach: „Autumn leaves are falling down”
Autumn leaves are falling down– jesienne liście spadają z drzew
Red and yellow , orange and brown– czerwone, żółte, pomarańczowe i brązowe
Turning, turning round and round– obracając się wkoło
Down, down, down– spadają w dół
Take a rake and rake them up, rake them up, pile them high– weź grabie i je zgrab, ułóż w wysoki stos
Pile them high up to the sky– ułóż w wysoki stos aż do nieba
Jump right in– wskocz prosto do niego
Na zajęciach języka angielskiego witamy się piosenką Hello!
a żegnamy piosenką „Bye bye Goodbye”
We wrześniu poznawaliśmy imiona dzieci z grup: Żabki, Słoneczka, Motylki, Biedronki i Słoneczka.
Wprowadziliśmy zwrot:
What’s your name?– Jak masz na imię?
My name is...- Mam na imię…
Towarzyszyła nam piosenka „What’s Your Name?”
Dzieci z grup: Żabki, Pszczółki, Motylki, Biedronki i Słoneczka poznawały nazwy części ciała bawiąc się przy piosence:
head– głowa
shoulders– ramiona
knees– kolana
toes– palce u stóp
eyes– oczy
ears– uszy
mouth– usta
nose– nos
Grupy: Żabki, Pszczółki, Motylki, Biedronki i Słoneczka liczyły w zakresie 1-10 i towarzyszyła im piosenka „Numbers song”
Dzieci licząc wykonywały różne czynności:
jump– skakać
step forward– krok naprzód
step back– cofać się
spin around– obrócić się wokół własnej osi
Dzieci z grupy: Żabek, Pszczółek, Motylków, Biedronek i Słoneczek poznały również nazwy wybranych kształtów
circle– koło
diamond– diament
square– kwadrat
heart– serce
W październiku w grupie: Żabek, Słoneczek, Motylków, Biedronek i Słoneczek rozmawialiśmy o pogodzie. Dzieci poznały zwroty:
How’s the weather today?– Jaką mamy dzisiaj pogodę?
It’s sunny– jest słonecznie
It’s rainy– jest deszczowo
It’s cloudy– jest pochmurno
It’s snowy– pada śnieg