Język angielski dzieci 3-5 lat

JĘZYK ANGIELSKI W GRUPACH: ŻABKI, PSZCZÓŁKI, MOTYLKI, BIEDRONKI I SŁONECZKA

MAJ:

Can an elephant jump? – czy słoń umie skakać?

No, it can’t.- Nie, on nie potrafi.

Yes, it can. – Tak, on potrafi.

An elephant can walk. – Słoń umie chodzić

Wake up! – obudź się

I can ….- ja potrafię

Good night, everyone. – Dobranoc wszystkim

Słówka do piosenki: (wymowa w nawiasach)

an elephant (en elefant) – słoń

jump (dżamp) – skakać

skip – przeskakiwać

walk (łok) – chodzić

a kangaroo (e kangaru) – kangur

run (ran) – biegać

hop – skakać

an octopus (en oktopus) – ośmiornica

clap (klap) – klaskać

swim (słim) – pływać

a koala – koala

dance (dens) – tańczyć

sleep (slip) – spać

KWIECIEŃ

It’s spring – jest wiosna

kolorowanka dla dzieci 5- i 6letnich

Colour the bird orange. – pokoloruj ptaka na pomarańczowo

Colour the nest brown. – pokoloruj gniazdo na brązowo

Colour the chicks yellow. – pokoloruj pisklęta na żółto

Colour the lamb white and grey. – pokoloruj baranka na biało i szaro

Colour the flower pink and green. – pokoloruj kwiatek na różowo i zielono

Colour the bee black and yellow – pokoloruj pszczółkę na żółto i czarno

Colour the tree green and brown.– pokoloruj drzewo na zielono i brązowo

Colour the Sun yellow. – pokoloruj słońce na żółto

Colour tht butterfly red, purple and blue. – pokoloruj motyla na czerwono, fioletowo i niebiesko.

Zabawy w temacie wiosny, na ten tydzień:
https://youtu.be/QdBbBZkITxA   piosenka o wiośnie do odsłuchania

Tłumaczenie:
‚It is  spring time’ – jest wiosna
‚Spring time again’ – znowu wiosna
‚The flowers’ – kwiaty
‚The birds’ – ptaki
‚It’s sunny again’ – znowu jest słonecznie
‚The kites’ – latawce
‚and the bees’ – i pszczoły
‚Are in the air’ – są dookoła
‚It is no cold now’ – nie jest teraz zimno
‚Let’s go to play’ – chodżmy się pobawić
‚Daisies and tulips’ – stokrotki i tulipany
‚The Sun is up’ – słońce jest w górze
‚The Sun is here’ – słońce jest tu

https://youtu.be/ALcL3MuU4xQ zabawa ze śpiewem

It’ s spring outsite – nadeszła wiosna

a slide – zjeżdżalnia (slajd)

Let’s go to the park – Chodźmy do parku (lets goł tu de park)

It’s cloudy – jest pochmurno (its klałdi)

It’s raining- Pada (its rejnin)

It’s warm- Jest ciepło ( its łorm)

It’s sunny- jest słonecznie (is sani)

ZABAWA

It’s spring, it’s spring *Marsz w miejscu

It’s warm outside. *Marsz w miejscu, wachlowanie się dłonią

Let’s go to the park *Marsz w miejscu

And play on a slide. *Dłoń naśladuje zjeżdżanie ze zjeżdżalni

It’s spring, it’s spring *Marsz w miejscu

It’s cloudy outside. *Marsz w miejscu, rozglądanie się po niebie

Let’s go to the park *Marsz w miejscu

And play on a slide. *Dłoń naśladuje zjeżdżanie ze zjeżdżalni

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

MARZEC

EASTER Wielkanoc

a chick (ae czik) – pisklaczek

a fluffy bunny (ae flafi bani) – puchaty króliczek

The Easter bunny (ister bani) – króliczek wielkanocny

a chockolate bunny (ae czokled bani) – czekoladowy króliczek

Easter eggs (ister egs) – pisanki

a basket (ae basket) – koszyk

HAPPY EASTER (hepi ister) – Wesołych Świąt Wielkanocnych

ZABAWA

Fluffy bunny x2 Ręce złożone w kształt uszu królika, dwa podskoki

Fluffy chick x2 Ręce pod boki, naśladowanie machania skrzydełkami

Jump into the basket Skok do przodu obunóż

Quick, quick, quick! Trzy klaśnięcia

https://www.youtube.com/watch?v=dI5bj8iMTz8

https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M

https://www.youtube.com/watch?v=nlpabcCEmtU

Easter Bunny:

Easter bunny, jump, jump, jump 3 podskoki

Easter bunny, stamp, stamp, stamp, 3 tupnięcia

Easter bunny, run ,run, run, bieg w miejscu

Easter bunny have some fun! Wyskok w górę, zatocz rękami koło

easter – różne ilustracje o tematyce świątecznej

MIESIĄC LUTY

„FARM ANIMALS”-zwierzęta na farmie

Poznamy nazwy następujących zwierząt:

a cow- krowa  (ae kał)

a horse- koń (ae hors)

a pig- świnia (ae pyg)

a dog- pies  (ae dog)

a duck- kaczka (ae dak)

asheep- owca  (ae szip)

a rabbit- królik  (ae rabit)

a chick- kurczaczek  (ae czik)

Będziemy odpowiadać na pytanie: „What is it?”- co to jest? słowami „It’s a…”

 

Polecam odtwarzanie dziecku w domu poniższych nagrań:

„It’s a pig”

„Old Mac Donald had a farm”

 

 

******************************************************************************************************

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia dzieci poznały piosenkę „Decorate the Christmas Tree” (tekst piosenki przetłumaczony poniżej). Zachęcam do wspólnego śpiewania przy okazji zbliżających się Świąt !!!

 

Merry Christmas !!! – Wesołych Świąt !!!Christmas candle with baubles vectors 07 | Christmas decoupage, Christmas art, Christmas paintings

Decorate the Christmas tree – udekoruj choinkę świąteczną
Fa la la la la, la la la la.

Candy canes for you and me- oto lizaki w kształcie laski dla ciebie i dla mnie
Fa la la la la, la la la la.

Hang the stockings, 1 2 3- zawieś skarpety na prezenty, 1 2 3
Fa la la, la la la, la la la.

Wrap the presents happily– zapakuj radośnie prezenty
Fa la la la la, la la la la.

On a sleigh ride, go go go– wybierz się na kulig
Fa la la la la, la la la la.

Make a snowball, throw throw throw- rzucaj kulkami śniegowymi
Fa la la la la, la la la la.

Kiss beneath the mistletoe- całuj się pod jemiołą
Fa la la, la la la, la la la.

Santa’s laughing, “Ho ho ho!”- Święty Mikołaj śmieje się, „Ho ho ho!”
Fa la la la la, la la la la.

Christmas Eve comes soon, hooray!– wkrótce Wigilia, hura!
Fa la la la la, la la la la.

Santa Claus is on the way– Święty Mikołaj jest już w drodze
Fa la la la la, la la la la.

Lots of presents in his sleigh- mnóstwo prezentów jest w jego saniach
Fa la la, la la la, la la la.

I can’t wait ’til Christmas Day– nie mogę się doczekać Świąt Bożego Narodzenia
Fa la la la la, la la la la.

Fa la la la la, la la la LAAAAAAAAA!

 

 

Przedszkolaki poznały piosenkę pt. S-A-N-T-A i mieli okazję przeliterować w języku angielskim nazwę świętego Mikołaja

 

Red hat, white beard, twinkle in his eyes- czerwona czapka, biała broda i iskierki w oczach

Santa is his name- o- nazywa się święty Mikołaj

Świętując Dzień Pluszowego Misia dzieci poznały piosenkę pt. Teddy bear, teddy bear turn around o misiu, który wykonywał różne czynności 

Teddy bear teddy bear turn around- misiu, misiu, obróć się

Teddy bear teddy bear touch the ground– misiu, misiu dotknij podłogi

Teddy bear teddy bear reach up high- misiu, misiu, sięgnij wysoko

Teddy bear teddy bear touch the sky- misiu, misiu, dotknij nieba

Teddy bear teddy bear find your nose- misiu, misiu, znajdź swój nos

Teddy bear teddy bear touch your toes- misiu, misiu, dotknij palców u stóp

Teddy bear teddy bear touch your knees-  misiu, misiu, dotknij kolan

Teddy bear, teddy bear sit down please- misiu, misiu, usiądź proszę

 

Przy okazji Święta Niepodległości przedszkolaki poznały zwrot: Where are you from? (skąd pochodzisz?) 

 

Where are you from? – skąd pochodzisz/ jesteś?

Poland– Polska

I am from Poland– jestem/ pochodzę z Polski

 

Dzieci poznały nazwy ubrań, które mogą założyć, aby było im ciepło jesienną porą

put on– załóż

shoes– buty

jacket– kurtka

scarf– szalik

hat– czapka

 

Przedszkolaki poznały piosenkę „Five Little Pumpkins” o pięciu małych dyniach, które były w różnych nastrojach

Five Little Pumpkins - English ESL Worksheets for distance learning and physical classrooms

One little pumpkin smiling smiling– jedna mała uśmiechająca się dynia

One little pumpkin is happy– jedna mała dynia jest szczęśliwa

Two little pumpkins pouting pouting– dwie małe dąsające się dynie

Two little pumpkins are grumpy– dwie małe dynie są w złym humorze

Three little pumpkins yawning yawning– trzy małe ziewające dynie

Three little pumpkins are sleepy– trzy małe dynie są śpiące

Four little pumpkins crying crying– cztery małe płaczące dynie

Four little pumpkins are sad– cztery małe dynie są smutne

Five little pumpkins laughing laughing– pięć małych śmiejących się dyń

Five little pumpkins are playing– pięć małych dyń bawi się

 

Dzieci poznały piosenkę o spadających jesiennych liściach:  „Autumn leaves are falling down”

Autumn leaves are falling down– jesienne liście spadają z drzew

Red and yellow , orange and brown– czerwone, żółte, pomarańczowe i brązowe

Turning, turning round and round– obracając się wkoło

Down, down, down– spadają w dół

Take a rake and rake them up, rake them up, pile them high– weź grabie i je zgrab, ułóż w wysoki stos

Pile them high up to the sky– ułóż w wysoki stos aż do nieba

Jump right in– wskocz prosto do niego

 

Na zajęciach języka angielskiego witamy się piosenką Hello!

a żegnamy piosenką „Bye bye Goodbye”

 

We wrześniu poznawaliśmy imiona dzieci z grup: Żabki, Słoneczka, Motylki, Biedronki i Słoneczka.

Wprowadziliśmy zwrot:

What’s your name?– Jak masz na imię?

My name is...- Mam na imię…

 

Towarzyszyła nam piosenka „What’s Your Name?”

 

 

 

Dzieci z grup: Żabki, Pszczółki, Motylki, Biedronki i Słoneczka poznawały nazwy części ciała bawiąc się przy piosence:

head– głowa

shoulders– ramiona

knees– kolana

toes– palce u stóp

eyes– oczy

ears– uszy

mouth– usta

nose– nos

 

 

Grupy: Żabki, Pszczółki, Motylki, Biedronki i Słoneczka liczyły w zakresie 1-10 i towarzyszyła im piosenka „Numbers song”

Dzieci licząc wykonywały różne czynności:

jump– skakać

step forward– krok naprzód

step back– cofać się

spin around– obrócić się wokół własnej osi

 

 

Dzieci z grupy: Żabek, Pszczółek, Motylków, Biedronek i Słoneczek poznały również nazwy wybranych kształtów

circle– koło

diamond– diament

square– kwadrat

heart– serce

 

 

W październiku w grupie: Żabek, Słoneczek, Motylków, Biedronek i Słoneczek rozmawialiśmy o pogodzie. Dzieci poznały zwroty:

How’s the weather today?– Jaką mamy dzisiaj pogodę?

It’s sunny– jest słonecznie

It’s rainy– jest deszczowo

It’s cloudy– jest pochmurno

It’s snowy– pada śnieg