Język angielski „0”

JĘZYK ANGIELSKI W GRUPACH NAJSTARSZYCH :

MISIE I GWIAZDECZKI

 

MAJ

On a Picnic – Na Pikniku

W tym miesiącu poznamy nazwy owoców, innego jedzenia i przedmiotów kojarzących się z piknikiem

Zaczniemy od piosenki „On a Picnic”:

„Let’s go on a picnic, you and me,

Let’s pack our bags…and what do you see?

I  see an orange, one orange for me,

I  see an orange, it’s under the tree.

(analogicznie)

I see two apples, two apples for me,

I see two apples, they’re under the tree.

( i dalej)

I see three pears

I see four plums

I see five cherries”

 

Owoce z piosenki to:

oranges, cherries, pears, plums, apples, \pomarańcze, wiśnie, gruszki, śliwki, jabłka

Będziemy je przeliczać i łączyć z różnymi liczebnikami.

„Under the tree” znaczy „pod drzewem”

W następnym tygodniu poznamy kolejna piosenkę.

KWIECIEŃ

„FARM ANIMALS”-zwierzęta na farmie

Poznamy nazwy następujących zwierząt:

a cow- krowa  (ae kał)

a horse- koń (ae hors)

a pig- świnia (ae pyg)

a dog- pies  (ae dog)

a duck- kaczka (ae dak)

a sheep- owca  (ae szip)

a rabbit- królik  (ae rabit)

a chick- kurczaczek  (ae czik)

Będziemy odpowiadać na pytanie: „What is it?”- co to jest? słowami „It’s a…”

 

Polecam odtwarzanie dziecku w domu poniższych nagrań:

„It’s a pig”

„Old Mac Donald had a farm”

 

Próbowanie budowania pytań i odpowiedzi:

Pytamy dziecko „How many cows can you see?” [hał meni kałs ken ju si] – „Ile widzisz krów?”

Dziecko znajduje właściwe zdjęcie i odpowiada „I can see two cows” [aj ken si tu kałs] – „Widzę dwie krowy”

lub w uproszczonej wersji „Two” czyli po prostu „Dwie”

Według powyższego wzoru pytamy o pozostałe zwierzęta:

Proponuję odtworzenie filmu z moim udziałem, z którym dziecko będzie mogło utrwalać przyswojone słownictwo:

MARZEC:

Wprowadzenie do świąt Wielkanocnych, których angielska nazwa to „Easter”

Zabawa ruchowo-językowa przy piosence „10 little bunnies”

Przeliczanie pisanek i tworzenie zdań łączących liczbę i kolor :

np. : „Six yellow eggs” – sześć żółtych jajek.

Tradycyjna angielska piosenka/rymowanka : Chant „Humpty Dumpty”

 

Rymowanka na pożegnanie:

„My house”

słownictwo:

a house – dom

living room- salon

bathroom- łazienka

bedroom- sypialnia

kitchen- kuchnia

słownictwo dodatkowe:

sofa-kanapa

bath-wanna

chair-krzesło

table- stół

bed-łóżko

fridge-lodówka

Zdania:

Odpowiadanie na pytania typu : „Where is daddy?” lub „Where is the chair?” – łączenie poznanych słów w proste zdania, np.: „Mother is in the living room”, „Brother is in the bedroom” itp.  „The fridge is in the kitchen”

Piosenka „House under the sea”:

Nazywanie wyposażenia domu i określanie gdzie można je znaleźć:

Zabawa Banana i Czekolady w chowanego:

 

 

LUTY

„My family”- Moja rodzina

Poznamy członków rodziny:

father- tata (fader)

mother- mama (mader)

sister- siostra (sister)

brother – brat (brader)

grandma- babcia (granma)

grandpa- dziadek (granpa)

baby- bobasek (bejbi)

I love my family – kocham swoją rodzinę (Aj low maj famili)

 

Proponuję odtwarzanie dziecku poniższych nagrań:

„I love my family”

„Mom, dad, mom, dad

Mom, dad, mom, dad

Brother, sister, brother, sister

Brother, sister, brother, sister G

randma, grandpa, grandma, grandpa

Grandma, grandpa, grandma, grandpa

I love my family…I love my family, oh yeah, yeah, I do.

I love my family…I love my family, oh yeah, yeah, it’s true.”

 

Daddy finger (tylko pierwsza minuta nagrania)

GRUDZIEŃ

CHRISTMAS 

W okresie przedświątecznym uczymy się piosenki pt.: „Hello reindeer”. W trakcie  śpiewania:

  • utrwalamy zwroty takie jak: „Merry Christmas”- wesołych Świąt oraz „Happy Holidays”- udanej przerwy świątecznej.
  • doskonalimy umiejętność przeliczania w zakresie 10.

 

Bawimy się też w „Happy Snowman” czyli zabawę, dzięki której utrwalamy słowa związane z nastrojem :

„Happy Snowman x2

Where are you? x2

I am here, I am here, right behind you. ”

I analogicznie  śpiewamy o smutnym bałwanie „sad snowman”, zdenerwowanym „angry snowman” oraz wystraszonym „Scared snowman”. Dzieci, które otrzymały obrazek z danym bałwanem ustawiają się w rzędzie za nauczycielem. (Zabawa pochodzi z książeczki „Come and play with me” autorstwa Katarzyny Niemiec, którą polecam)

 

LISTOPAD

Poznaliśmy wierszyk paluszkowy z nazwami przyborów szkolnych, dzieci ilustrują palcami lewej ręki plecak, a palcami prawej ręki liczbę przyborów:

„Pack one book,

pack, pack, pack,

Pack one book in a bag.

Pack two creyons,

pack, pack, pack,

Pack two creyons in a bag.

„Pack three pencils,

pack, pack, pack,

Pack three pencils in a bag.

„Pack four rubbers,

pack, pack, pack,

Pack four rubbers in a bag.

„Pack  five pens,

pack, pack, pack,

Pack five pens in a bag.

Now the bag is full

We are ready for school”

Poznajemy też nowych bohaterów książki: Banana i Chocolate (Banana i Czoklet)

„Hello”

„Good bye!

Dzięki nim utrwalamy kolory:

„Banana is yellow- yes, yes, yes;

Chcolate is yellow- no, no,no;

Chcolate is brown – yes, yes, yes;

Banana is brown – no, no, no”

 

Nowi bohaterowie wprowadzą nas w tematykę przyborów szkolnych:

pencil-ołówek

crayon-kredka

rubber-linijka

book-książka

backpack-plecak

pencil case- piórnik

„Banana’s got a pencil”

W drugiej połowie listopada będziemy przeliczać przybory szkolne i tworzyć proste zdania, jak w poniższej piosence:

____________________________________________________________

PAŹDZIERNIK

Wracamy do zajęć z pieskiem Patchem – w październiku Patch jest na wycieczce w dżungli.

rozpoznajemy odgłosy zwierząt:

What animal can you hear?  – jakie zwierzę słyszysz?

a crocodile- krokodyl

a tiger- tygrys

an elephant – słoń

a snake- wąż

a monkey- małpa

odgłosy zwierząt:

a oto piosenka „Jungle song”

„Please don’t eat me „- song

Przy okazji poznawania nazw zwierząt – utrwalamy też litery:

T is for tiger

****************************************************************************************************

Piąty i szósty tydzień z językiem angielskim to figury geometryczne. Poznajemy je na podstawie piosenki :

Aby utrwalać nazwy figur geometrycznych oraz nazwy kolorów i rozmiary budujemy proste zdania, np.:

A big blue circle. – Duże niebieskie koło

A small green triangle.- Mały zielony trójkąt

A big pink heart. – Duże różowe serce

A small purple square.- Mały fioletowy kwadrat.

 

Czwarty tydzień to kontynuacja wesołych zabaw integracyjnych w języku angielskim. Polecam zabawę w domu przy piosence „I’m so happy”:

W trzecim tygodniu poznaliśmy zabawę „Cookie jar”.

Polega ona na recytowaniu tekstu pomagającego nam odgadnąć, kto zwędził ciasteczka z pojemnika, wygląda to jak dialog:

  • Who took the cookie from the cookie jar?
  • (Monika) took the cookie from the cookie jar!
  • Monika odpowiada: Who me?
  • Yes you!
  • Monika:Not me!
  • than who?
  • i Monika podaje imię kolejnej osoby

dialog powtarza się do momentu kiedy trafimy osobę, która posiada ukrytą kartę z ciasteczkiem.

W pierwszym i drugim tygodniu września wspominaliśmy piosenki poznane w trakcie zdalnego nauczania:

 

Piosenka na powitanie:

Piosenka utrwalająca znajomość kolorów :

 

Piosenka utrwalająca przeliczanie 1-10:

 

 

 

Piosenka wprowadzająca nazwy nastrojów: