Grupa Motylków

Witamy serdecznie na stronie Grupy Motylków 🙂

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją przekazujemy do dyspozycji treści dydaktyczne, które były zaplanowane przez wychowawców w planie pracy. Zachęcamy do skorzystania z pomysłu spędzenia tego czasu z dzieckiem w domu na  podstawie poniżej zamieszczonych propozycji. Życzymy dużo zdrowia i spokoju w tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie.


POLECAM WYJAŚNIENIE CZYM JEST KORONAWIRUS DLA NAJMŁODSZYCH 🙂

https://www.mindheart.co/descargables


DRODZY RODZICE!

Motylki to grupa starszaków, przygotowująca się do szkoły, która zbliża się coraz większymi krokami 🙂
W trosce o postępy Państwa dzieci, został założony mail. Poprzez stronę internetową będę prosiła
o nadsyłanie zdjęć lub skanów wybranych prac dzieci. Z góry dziękuję za współpracę.

motylkip20@gmail.com

Dyżur telefoniczny:
Marlena Jagieła,  poniedziałek godz. 9:00 – 10:00
Danuta Gumińska, środa godz. 10:00 – 11:00

  • Codziennie o godz. 10.30 odbywają się warsztaty Baby Dance. Baby Dance to zabawa muzyką, piosenką i tańcem dla dzieci do 6 r.ż.
  • Codziennie o godz. 11.30 odbywają się warsztaty Dzieciak sam w domu. Dzieciak sam w domu to warsztaty ruchowo – muzyczne, w których tanecznie zwiedzamy świat, uczymy się nowych rzeczy i wprawiam w ruch ciała dzieci w wieku 7 – 10 lat.

Prowadzi Joanna Bąk – Instruktor tańca, edukator muzyką i ruchem. Serce Akademii. Współprowadzi Beata Kaczor – trener mentalny, mózg Akademii.

Podajemy linka do zapisów:

https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/

Majka Jeżowska z zespołem


Zabawy logopedyczne1 na prośbę Pani Asi i Pani Ani, naszych logopedów zamieszczamy kilka ćwiczeń, które można wykonywać  z dziećmi. Trzymamy za Was mocno kciuki!


TEMAT TYGODNIA: PRACA ROLNIKA (30.03-3.04.2020)

30.03.2020 (poniedziałek)

1. Wspólna Praca Ludwik Wiszniewski – czytanie wiersza przez rodzica.

Kwaknął kaczor raz i drugi:
– Na podwórku widzę pługi… Kwa, kwa! Wróbel siedzi na stodole:
– Już gospodarz jedzie w pole… Ćwir, ćwir! Zając przysiadł na ugorze:
– Już gospodarz w polu orze… Hop, hop! Na płoteczku kogut pieje:
– Już gospodarz w polu sieje… Ko, ko! Na topoli kraczą wrony:
– Już koniki ciągną brony… Kra, kra! Teraz krzyczą wszyscy razem:
– Oraliśmy z gospodarzem… Hej! hej!
Rodzic zadaje pytania do wiersza: Jakie zwierzęta występowały w wierszu? O czym opowiadały zwierzęta? Jakie prace polowe wykonywał gospodarz?
Wyjaśnienie pojęć: pług, brony, orka (można posłużyć się zdjęciami z internetu:)
2. Praca rolnika – zadania matematyczne.
Przygotuj klocki w kolorze np. różowym (to będą świnki), czarnym (krowy), białym (kozy), szarym (cielątka). Kolory dobrać dowolnie. Wyniki zapisz na kartce.
  • W zagrodzie są 3 świnki, 2 krowy i 2 kozy. Ile zwierząt jest w zagrodzie?
  • W oborze są 4 cielątka i 5 krów. Ile zwierząt mieszka w oborze?
  • Na podwórku trawę skubią 4 kozy i 3 krowy? Ile zwierząt skubie trawę?

3. Orzemy pole – zabawa ruchowa. Rodzic chwyta dziecko za nogi, a dziecko podpiera się na dłoniach, w tej pozycji chodzicie. Dziecko jest pługiem i orze pole.

4. Karty pracy 3, s. 25

5. Praca rolnika – rodzic czyta historyjkę a dziecko naśladuje ją ruchem:

W wiejskiej zagrodzie praca wre już od świtu. Gospodarz wcześnie wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wysypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Naniósł również z komy obok świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie już czekały na niego krowy. Stały i muczały, a on najpierw je nakarmił, a potem zabrał się do dojenia. Podchodził do każdej z nich i siadał obok na małym stołeczku. Obiema rękami chwytał wymiona i doił krowę. Do wiaderka płynęło ciepłe mleko.
Po oporządzeniu zwierząt gospodarz zjadł śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole, równiutko, rządek przy rządku. Następnie wsypał ziarno do wielkiego wiagra i zaczął siać – chodząc po polu w jedną i w drugą stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

6. Dzień rolnika. Zapiszcie na kartce jedno pod drugim: ŚWIT, RANEK, POŁUDNIE, POPOŁUDNIE, ZMIERZCH, WIECZÓR. Zastanówcie się jakie czynności w zagrodzie i na polu wykonuje rolnik? Odpowiedzi można zapisać obok pór dnia. Następnie zastanówcie się co Wy robicie w tym czasie. Dziecko rysuje obok czynności.

7. Zabawa taneczna do piosenki Krowa Tola. Śpiewaliśmy ją w maluchach, ciekawa jestem czy ją pamiętacie 🙂


List do Pani Marleny – jestem bardzo ciekawa co u Was słychać? Czy jesteście zdrowi? Czy macie swoje ulubione zabawy w domu? Jeśli tak to jakie? Może macie zdjęcia? Jak podoba Wam się domowe przedszkole?  Jeśli macie ochotę napiszcie do mnie w tym tygodniu. Drodzy Rodzice pozwólcie dzieciom wyrazić swoje myśli 🙂 Oczywiście rodzice też mogą napisać coś od siebie w liście.  Z niecierpliwością czekam na Wasze listy i zdjęcia: motylkip20@gmail.com
Pozdrawiam serdecznie!


31.03.2020 (wtorek)

1. Co jest potrzebne roślinom do wzrostu? – wypowiedź dziecka na podstawie własnego doświadczenia. Rodzic podsumowuje wypowiedź 🙂 i zaznacza, że niezbędne są:
– woda
– światło
– powietrze
– gleba
– odpowiednia temperatura

2. Obieg wody w przyrodzie. Rodzic krótko wyjaśnia zjawisko.

3. Propozycje ćwiczeń badawczych z wodą:

  • Doskonałą formą zbadania wody są zabawy z wykorzystaniem różnorodnych przedmiotów: lejki, słomki, gąbki, kubki, miski, butelki, ściereczki, ręczniki, pipety. Dzieci przelewają wodę w misce do butelki za pomocą kubka, lejąc wodę przez lejek, nasączają i wyciskają wodę z gąbki, ściereczki, ręcznika. Porównują ilość wody nalanej do butelki przez lejek z ilością wody wyciśniętej z gąbki. Dmuchają wodę przez słomki, przenoszą wodę, napełniając miseczkę itp.
  • Polecam eksperymenty z wodą: https://www.youtube.com/watch?v=WyF5tstL8BU
    Pamiętajcie! Dziecko wykonuje je razem z rodzicem
  • Może macie własne pomysły? Zróbcie zdjęcia i wyślijcie 🙂
4. Słuchaj i rób – dyktando matematyczne w przestrzeni. Rodzic dyktuje dziecku czynności. Dla ułatwienia dziecko może założyć opaskę na lewą rękę.
  • Idziesz 7 kroków do przodu
  • Teraz 3 kroki w lewą stronę
  • 4 kroki do tyłu
  • Teraz 5 kroków w prawą stronę
  • Prawą ręką dotykamy lewego kolana
  • Lewym kolanem dotykamy ziemi
  • Prawym łokciem dotykamy do lewego kolana

5. Gimnastyka buzi i języka
a) Mruczenie – dziecko na wydechu mruczy.
b) Masażyki – dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią www…, pod dolną wargą – zzz…, klatka piersiowa – żżż…
c) Traktory – dziecko czubkiem języka dotyka do podniebienia, wprawiając język w drgania – naśladuje odgłos wydawany przez traktor trrrr…


Polecam darmowe e-booki i audiobooki:

https://www.empik.com/czas-w-domu


1.04.2020 (środa)

1. Słodka opowieść Alicja Cholewa – rodzic czyta tekst

Wpadłem na chwilę do Marty. Dostała nowe puzzle i nie mogła sobie poradzić z ich ułożeniem. Postanowiłem jej pomóc i z chwili zrobiła się godzina. Piliśmy herbatę owocową. Pachniała lasem i malinami. Właśnie kończyliśmy układanie kiedy do pokoju weszła mama Marty.
– Kto rozsypał cukier?– zapytała podchodząc do stołu i po chwili zaczęła zgarniać z obrusa białe kryształki. – No tak, jak zwykle nie ma winnego– mrugnęła do nas wesoło.
– Oj mamusiu, wysypało się – tłumaczyła Marta.
– No właśnie wysypało się – wtórowałem.
– Teraz cukier jest tani, ale kiedyś dawno temu, jedli go tylko bardzo bogaci ludzie – wtrąciła mama.
– Naprawdę? – zapytaliśmy prawie równocześnie.
– Dawano go też chorym, żeby szybciej wracali do zdrowia – uśmiechnąłem się do Marty i odezwałem się z nutką zazdrości w głosie.
– Ale ci chorzy mieli się dobrze. Ostatnio bolało mnie gardło jednak zamiast cukru musiałem zażywać gorzkawy syrop.
– Mamusiu, a z czego robi się cukier? – przerwała mi Marta.
– Otrzymuje się go z trzciny cukrowej i oczywiście z buraków cukrowych. Sok wyciśnięty z tych roślin gotuje się, aż powstaną z niego kryształki. Można je potem barwić farbami spożywczymi i różnie formować. Stąd w sklepach tyle cukierków, lizaków i draży.
– A czy wiesz Marcinku, czym słodzili potrawy twoi ukochani Indianie? – próbowałem sobie przypomnieć, jednak w końcu poddałem się i poprosiłem panią Olę o podpowiedź.
– Wiele roślin zawiera słodkie substancje. Indianie do produkcji syropu wykorzystywali sok z drzewa klonu. A teraz – zwróciła się do nas – zgadywanka.
– Kto mi powie, jak wygląda burak cukrowy? – Uniosłem do góry palec – ja, ja – zawołałem.
– Jest duży, ma biało – szarą głowę i wielkie zielone liście, acha – i rośnie na polu.
– A jak się nazywa fabryka, w której powstaje cukier? – tym razem Marta była pierwsza.
– To cukrownia. Tam ogromne samochody i ciągniki zwożą buraki z pól.
– Wspaniale – mama była bardzo zadowolona.
– W takim razie jeden do jednego. Nie ma pokonanych. Obydwoje zwyciężyliście. A oto wasza nagroda – mamusia Marty położyła na stole dwa duże kolorowe lizaki.
– Hurra, hurra – podskakiwaliśmy z Martą radośnie pokrzykując.
– Kiedy je zjecie nie zapomnijcie umyć zębów – poprosiła wychodząc z pokoju.

Pytania do tekstu: Z jakich innych roślin, oprócz buraków cukrowych, można uzyskać cukier? Czy dawno temu wszyscy ludzie mieli dostęp do cukru? Dlaczego cukier podawano chorym ludziom? Jak myślisz, czy cukier jest zdrowy?

2. Od buraka do lizaka – przyjrzyj się historyjce obrazkowej. Opowiedz co znajduje się na obrazkach, o czym jest historyjka?

 

3. Rzucam ci piłkę i mówię część słowa, a ty mi powiesz, jaka jest druga połowa – zabawa słuchowa. Rodzic mówi pierwszą sylabę, a dziecko dopowiada kolejną. Tematyka: wieś, rolnik, zwierzęta. Przykłady:

trak – tor
kom – bajn
bro – ny
rol – nik
bu – rak
kro – wa
ku – ra
ko – gut
świ – nia
ko – za

4. Piczę i liczę, s. 58

5. Ćwiczenia gimnastyczne zaproponowane przez p. Danusię:

„Żuraw” – Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.
„Bicie brawa stopami”-Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.
„Pożegnanie części ciała” -Dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie). Dziecko obejmuje stopę rękoma tak, aby podeszwa była zwrócona do środka i aby można się było w niej „przeglądać” (kostka wewnętrzna ma być „schowana”). Powoli, nie szarpiąc nogi, dzieci dotykają palcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.


2.04.2020 (czwartek)

1. Chleb i żyto Czesław Janczarski – rodzic czyta tekst

Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka.

Szli ścieżką przez pole.

– Spójrz – powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.

– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. –Tej trawy nie wolno deptać. Będzie z niej chlebek.

Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.

Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko:

– Kto mi wytłumaczy to wszystko?

– Nie martw się Misiu, zaraz to wyjaśnimy.

Poszła z mamą Dominika

Po chleb świeży na śniadanie.

Już go wkłada do koszyka

Tak jak w sklepie inne panie.

Chlebek pachnie, lśni skóreczka,

Że dziewczynka łyka ślinkę,

Więc z małego bocheneczka

Uskubała odrobinkę….

Skąd codziennie tyle chleba

Przywozi się tu co rano?

Ludziom dużo go potrzeba,

Skąd się bierze, mamo?

Najpierw rolnik ziemię orał

I użyźniał nawozami,

A gdy się już z tym uporał

Obsiał pole nasionami.

Na chleb żyto siał. Pszenicę

Zaś na bułki i na ciasta.

Ciast tu wszystkich nie wyliczę,

Ziarna te,  przykryte śniegiem,

Spały ciepło otulone,

Potem zaś zielonym ściegiem

Wzeszły runią na zagonach.

Przyszły żniwa…. . Już maszyny

Ścięły pełne ziaren kłosy,

Które zaraz wymłóciły,

Ścieląc słomę na pokosy.

Świeże ziarno czyszczą, suszą

I do worków sypią dużych,

W których plony odbyć muszą

Dalszy etap swej podróży.

Jadą worki z ziarnem złotym

Wprost do młynów do zmielenia.

Tam maszyny ziarno gniotą,

Na pył, aż się w mąkę zmienią.

Białą mąkę zaś ze młyna

Do piekarni zawieźć trzeba,

Gdzie się właśnie rozpoczyna

Wypiek powszedniego chleba.

Pytania do tekstu: Gdzie chciał Miś skakać koziołki? Co powiedziała mu Ania? Czy wiesz jak powstaje chleb?

2. Od ziarenka do bochenka – omówienie procesu na postawie ilustracji.

3. Piszę i liczę, s. 59
Karty pracy 3, s, 26

4. Propozycja pracy plastycznej. Jeśli spodobał Wam się rolnik z papieru to nadeślijcie mi swoje prace 🙂
https://www.pinterest.se/pin/269090146473374955/?nic_v1=1a01VeEt3yo2ep6siwtK%2FCyC6ggmduOv46W3ekhkPtkP%2B8mUO%2FUDc%2Fmrf7IP1Cr3sT


3.04.2020 (piątek)

1. Ćwiczenia gimnastyczne zaproponowane przez p. Danusię:

„Czytanie gazety” -Dzieci siedzą na ławeczce, przed nimi leży rozłożona gazeta. Na znak prowadzącego starają się rozłożyć, a następnie złożyć gazetę palcami stóp.
„Rozrywanie gazety” -Dzieci siedzą na ławeczce, przed nimi leży gazeta, zadaniem dzieci jest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.
„Zbieranie śmieci” -Dzieci chodzą po sali i zbierają palcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzucają je do wcześniej przygotowanego pudełka.

2. Zabawa taneczna do piosenki Krowa Tola

3. Pieczemy ciasteczka! – przesyłam Wam moje ulubione przepisy. Pochodzą z książki Szczęśliwe garnki Beaty Pawlikowskiej oraz Lunchbox na każdy dzień Malwiny Bareła. Smacznego 🙂

Powodzenia! Pani Marlena


TEMAT TYGODNIA: NA WSI (23-27.03.2020)

27.03.2020 (piątek)

1. Piramida zdrowia – omówienie z rodzicem piramidy. Wskazówki pomocne przy omawianiu:
  • Jedz regularnie 5 posiłków i pamiętaj o częstym piciu wody oraz myj zęby po jedzeniu.
  • Jedz różnorodne warzywa i owoce jak najczęściej i w jak największej ilości.
  • Jedz produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
  • Pij co najmniej 3–4 szklanki mleka dziennie (możesz je zastąpić jogurtem naturalnym, kefirem i – częściowo – serem).
  • Jedz chude mięso, ryby, jaja, nasiona roślin strączkowych oraz  wybieraj tłuszcze roślinne zamiast zwierzęcych.
  • Nie spożywaj słodkich napojów oraz słodyczy (zastępuj je owocami i orzechami).
  • Nie dosalaj potraw, nie jedz słonych przekąsek i produktów typu fast food.
  • Bądź codziennie aktywny fizycznie co najmniej godzinę dziennie (ograniczaj oglądanie telewizji, korzystanie z komputera i innych urządzeń elektronicznych do 2 godz.).
  • Wysypiaj się, aby Twój mózg mógł wypocząć.
  • Sprawdzaj regularnie wysokość i masę ciała.

Pobrano ze strony: https://ncez.pl/abc-zywienia-/zasady-zdrowego-zywienia/piramida-zdrowego-zywienia-i-stylu-zycia-dzieci-i-mlodziezy

 

2. Zdrowie na talerzu – przesylabuj klaszcząc w dłonie lub skacząc obunóż, przegłoskuj licząc na palcach głoski. Rodzic mówi wyraz, np. banany, a dziecko samo sylabuje i głoskuje.

Pamiętaj! Głoska to to, co słyszymy, staraj się wymawiać krótko i dość cicho. Np.mówimy krótkie j NIE jot; krótkie k NIE ky; krótkie b NIE by.

  • BANANY
    BA-NA-NY
    B-A-N-A-N-Y
  • POMIDOR
    PO-MI-DOR
    P-O-M-I-D-O-R
  • OGÓREK
    O-GÓ-REK
    O-G-Ó-R-E-K
  • DYNIA
    DY-NIA
    D-Y-N-I-A
  • KAPUSTA
    KA-PU-STA
    K-A-P-U-S-T-A
  • PAPRYKA
    PA-PRY-KA
    P-A-P-R-Y-K-A
  • JAJKO
    JAJ-KO
    J-A-J-K-O
  • MLEKO
    MLE-KO
    M-L-E-K-O
3. Ćwiczenia gimnastyczne:
– Pracowity dzień rolnika – rodzic opowiada jakie czynności wykonuje rolnik na roli. Dzieci wykonują wszystkie wymieniane czynności, np. sianie zboża, sadzenie warzyw, pielenie grządek, zbieranie owoców, koszenie zboża itp.
– Wyrabianie ciasta – dziecko siedzi na krześle na boso, a przed nim na podłodze leży szarfa/chusta/kawałek materiału. Dziecko wyobraża sobie, że szarfa to ciasto i za pomocą bosych stóp ugniata je i wałkuje.
– Deszczowa piosenka – rodzic rozkłada w pokoju kawałki gazety, które będą w zabawie kałużami oraz odtwarza podkład muzyczny z odgłosami deszczu, np. https://www.youtube.com/watch?v=D0aCORBlQVA Dziecko biega po pokoju i na sygnał rodzica (np. klaśnięcie w dłonie) dziecko wskakuje do kałuży i robi 5 przysiadów. Zabawę powtórzyć kilkakrotnie.

– Chińska medytacja – dziecko siada na podłodze w siadzie skrzyżnym, plecy proste, ręce na kolanach, oczy zamknięte. Głęboko wciąga powietrze nosem, wypuszcza ustami. Można włączyć muzykę relaksacyjną.

Powodzenia! Pani Marlena


26.03.2020 (czwartek)

1. Wiejskie przysmaki – rozmowa na podstawie doświadczeń dziecka na temat korzyści, jakie daje hodowla zwierząt.
Pytania pomocnicze: Czy wiesz jakie korzyści dla człowieka niesie hodowla zwierząt? W jaki sposób zwierzęta „pomagają” ludziom?

2. Rozwiązywanie zagadek – rodzic czyta zagadki, dziecko próbuje odgadnąć.

Wielka księga zagadek (fragment) Arkadiusz Maćkowiak

  • Biały jest twarogiem zwany,
    W żółtym dziury się znajdują.
    W twej lodówce jest schowany,
    Z nim kanapki ci smakują. /ser/
  • Naturalny, owocowy,
    Bardzo pyszny oraz zdrowy.
    Z przeróżnymi dodatkami,
    Śliwką, wiśnią lub ziarnami.
    Z mleka zdrowym jest produktem,
    A nazywa się… /jogurt/
  • Z mleka produkt wytwarzany,
    Białym serem bywa zwany,
    Naturalny, bardzo zdrowy,
    Z dżemem, miodem – wyborowy. /twaróg/

3. Smakowe zagadki – rodzic podaje dziecku małe porcje produktów mlecznych, np. jogurtu, kefiru, sera. Zadaniem dziecka jest zgadnąć z zamkniętymi oczami co to za produkt. Za każdą poprawną odpowiedź rodzić nagradza np. przybiciem piątki.

4. Co jest zdrowe? – praca plastyczna metodą kolaż. Dziecko rysuje na dużej kartce 4 półki sklepowe. Samo lub z pomocą rodzica podpisuje: nabiał, makarony, napoje, owoce. Zadaniem dzieci jest powycinanie, z gazet, ulotek produktów i poprzyklejanie w odpowiednie miejsca. Należy pamiętać, że na półkach mają znaleźć się tylko zdrowe produkty. Zdjęcie zadania proszę nadesłać na maila: motylkip20@gmail.com

6. Słuchanie wiersza oraz naśladowanie głosów zwierząt.

W gospodarstwie Teresa Maria Massalska

Pieje kogut już od świtu;
– Kukuryku! Kukuryku!
Kura do kurczaków żwawo
Gdacze: – W lewo!
Gdacze: – W prawo!
Kaczka kwacze: – Kwa! Kwa! Kwa!
Trzy kaczątka dziobem pcha.
Krowa muczy: – Mu! Mu! Mu!
Aż po prostu brak jej tchu.
Koń opędza się od much.
I rży głośno: – Jestem zuch!
Świnka chrumka: – Chrum! Chrum! Chrum!
Co za hałas! Co za szum!
Kot cichutko miauczy: – Miau!
A pies szczeka: – Hau! Hau! Hau!

5. Ćwiczenia w pisaniu po śladzie liter j, J. Kto ma podręcznik zadanie wykonuje w książce, kto nie ma wykonuje zadanie na poniższej karcie pracy. Zdjęcie ćwiczenia proszę nadesłać na maila: motylkip20@gmail.com

J Literki dla dzieci z kolorowankami - nauka pisania liter, Anna Kubczak

Pobrano ze strony: http://bystredziecko.pl/j-nauka-pisania-dla-dzieci/

6. Polecam naukę języka angielskiego z tym filmikiem:

Proszę uzupełniać podręczniki zgodnie z tematem tygodnia.


25.03.2020 (środa)

1. Rodzic czyta dziecku opowiadanie:
Co było pierwsze? Grzegorz Kasdepke

Na Kurzym Uniwersytecie od rana panowało niesamowite zamieszanie. Zwłaszcza dwuletnie nioski robiły masę hałasu. Gdakały, przepychając się i dziobiąc. Jedna usiadła nawet na żyrandolu – a wszystko po to, aby lepiej słyszeć profesora Koko, który lada moment miał rozpocząć wykład na temat: „Co było pierwsze – jajo czy kura?”.
– Oczywiście, że jajko! – krzyczały siedzące w drugim końcu sali jajka. Bardzo przeżywały swój pierwszy dzień na uniwersytecie.
– Ko – koleżanki, słyszałyście?! – wrzasnęła jakaś oburzona kwoka. – Ledwośmy zniosły tych smarkaczy, a już nam pyskują!
Ale zanim inne nioski zdążyły wyrazić swe oburzenie, profesor Koko chrząknął – i tak właśnie zaczął się wykład.
– Jajko czy kura?… – mówił monotonnym głosem, drapiąc się w zamyśleniu po dziobie. – Oto jest pytanie…się kury!
– Ale to kury znoszą jajka! – zagdakała jedna z kur, a wszystkie inne narobiły takiego hałasu, że aż ta, która siedziała na żyrandolu, spadła profesorowi na głowę.
– Czy mogłaby pani ze mnie zejść? – zapytał uprzejmie profesor Koko.
Okazało się jednak, że kura nie może, bo właśnie zniosła jajko – i teraz chciałaby je szybko wysiedzieć.
– No i co, no i co?! – triumfowały kury. – Samo to jajo się chyba nie zniosło?!
Jajka popatrywały na siebie z wyraźnym zakłopotaniem – i już, już miały przyznać kurom rację, gdy naraz spod nioski siedzącej na głowie profesora wygramoliło się pisklę.
– Czy mogłaby pani bawić się z dziećmi gdzie indziej? – zapytał uprzejmie profesor Koko.
Nikt go jednak nie słyszał; jajka śmiały się i klaskały, a kury gdakały w wniebogłosy. I skończył się wykład na temat: „Co było pierwsze – jajko czy kura?”.
– Na następnych zajęciach pomówimy o czymś mniej skomplikowanym – obiecał profesor Koko, chodź nikt go nie słuchał. – Na przykład – jak zbudować kosmiczną rakietę…

2. Co było pierwsze: jajko czy kura? – zabawa słownikowa. Dziecko próbuje odpowiedzieć na pytanie i uzasadnić tę odpowiedź. Wszystkie odpowiedzi są dobre. Rodzic wyjaśnia, że nie ma odpowiedzi na to pytanie.

3. Wyszukiwanie głoski j – zadaniem dziecka jest wyszukanie w domu przedmiotów, które zaczynają się taką samą głoską jak wyraz jajko.

4. Modelowanie litery – z plasteliny, wyklejanie papierem – do wyboru.

 

Znalezione obrazy dla zapytania: monografia litery j

5. Wiosenny zajączek – praca plastyczna. Wykonaj krok po kroku.

  • Przygotuj: nożyczki, czarny marker, sznurek, wstążki, skarpetkę, rolkę po taśmie klejącej, ryż.
  • Do skarpetki włóż rolkę po taśmie klejącej, aby łatwiej było przesypać ryż.
  • Wsyp ryż do skarpetki.
  • Zwiąż sznurkiem, mniej więcej w połowie. Skarpetkę od góry możesz spiąć spinaczem, aby ryż się nie wysypywał.
  • Zwiąż sznurkiem, tak, aby uformować głowę i uszy.
  • Rozetnij w połowie.
  • Uformuj nożyczkami uszy przypominające kształtem uszy zająca.
  • Narysuj markerem oczy oraz pyszczek.
  • Zawiąż zajączkowi kokardę pod szyją.
  • Oto zajączki hasające po stole pani Marleny 🙂
    Nadeślij mi swoje prace na adres: motylkip20@gmail.com

24.03.2020 (wtorek)

1. Domy zwierząt – rozmowa dotycząca nazw budynków gospodarczych, w których mieszkają poszczególne zwierzęta. Rodzic zadaje pytanie: Jak myślisz, gdzie mieszkają koty?

Domy zwierząt - arkusz nr 1 Edukacja, Montessori, Zwierzęta

Pobrano ze strony: https://pl.pinterest.com/pin/639089003348463149/

2. Kotki – rodzic czyta historyjkę a dziecko naśladuje ją ruchem:

Po podwórku chodzą koty, dumnie i spokojnie. Nagle na podwórko wbiegł pies, kot zrobił koci grzbiet, przeciągnął się i wskoczył na płot. Bardzo ostrożnie maszerował po szczeblach, podnosząc wysoko łapki. Nagle zobaczył harcujące myszy. Po cichy zeskoczył z płota i skradając się, podszedł do mysiej norki. Tam przyczaił się i zapolował na mysz. Ta jednak mu uciekła. Kot zniechęcony poszedł do swojego legowiska w starym koszu, zwinął się w kłębuszek i zasnął.

3. Liczymy kocięta. Jeśli nie macie obrazków kotów, proponuję przygotować 8 klocków. Rodzic tworzy zbiór do 8 klocków. Na przykład za pierwszym razem 3, potem 6, następnie 8. Po przeliczeniu zbioru, dziecko na kartce zapisuje wynik za pomocą cyfry.

4. https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA

Stary Donald farmę miał – dziecko słucha piosenki, następnie wymienia zwierzęta występujące w tekście, potem śpiewa i tańczy do piosenki.

5. Kto pierwszy do domu? – skonstruujcie własną grę- ścigankę, najlepiej o tematyce zwierząt gospodarskich. Zdajcie się na wyobraźnię 🙂
Inspirację można zaczerpnąć tutaj:

Jak zrobić grę planszową – warsztaty dla dzieci


23.03.2020 (poniedziałek)

1. Rodzic czyta wiersz i zadaje dziecku pytanie: O czym będziemy mówić w tym tygodniu?

Na podwórku koło bramy Hanna Łochocka

Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał, poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.

2. https://pl.dreamstime.com/obraz-royalty-free-zwierz%C4%99ta-gospodarskie-sceny-kresk%C3%B3wki-wiejska-ilustracja-image29300616

Wiejskie podwórko – rozmowy na temat ilustracji: Jakie zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Jak wyglądają te zwierzęta? Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi? Które mają rogi? Jakie zwierzęta żyjące na wiejskim podwórku można spotkać w mieście? Kto dba o zwierzęta mieszkające na wiejskim podwórku? Jak wygląda praca gospodarza?

3. https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0

Zagadki słuchowe. Najpierw dziecko słucha odgłosów zwierząt bez oglądania filmu i próbuje odgadnąć ich nazwy. Następnie odtwarza jeszcze raz, aby sprawdzić czy dobrze odpowiedziało. Pytanie pomocnicze: Czy wszystkie te zwierzęta można spotkać na wiejskim podwórku? Których nie spotkamy?

4. Gimnastyka buzi i języka – zabawy logopedyczne

a) Mruczenie – ćwiczenia rozluźniające. Dziecko na wydechu mruczy.

b) Masażyki – dziecko masuje sobie twarz, wydając dźwięki: opukiwanie nad górną wargą – mówią www…, pod dolną wargą – zzz…, klatka piersiowa – żżż…

c) Wesołe usta – ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne. Dziecko nabiera powietrza i stara się jak najdłużej wypowiadać sylabę mu na wydechu.

d) Koniki – ćwiczenia języka. Dziecko kląska czubkiem języka – naśladuje odgłos końskich kopyt.


20.03.2020 (piątek)

TEMAT: PRACOWITA WIOSNA

  1. Zapoznanie z piosenką Fasolki – Wiosna w ogródku
    https://www.youtube.com/watch?v=gpZElYqu1Ag
    Pytania do piosenki: O czym był tekst piosenki? Jakiej pory roku dotyczyła piosenka? O jakich narzędzia do pracy w ogródku była mowa?
  2. Zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi, przeliczanie zbioru.
    Niezbędne narzędzia ogrodnicze Darmowych Wektorów
    Pobrano ze strony: https://www.freepik.com/free-vector/flat-gardening-tools_850894.htm
  3. Zabawa naśladowcza Praca w ogródku. Rodzic powoli czyta historyjkę, a dziecko ilustruje ją ruchem:
    Dzieci poszły na wycieczkę do ogrodu. Wzięły z sobą ciężkie skrzynie z narzędziami. Najpierw wzięły szpadle i skopały ziemię, następnie zagrabiły grządki, łopatą rozrzuciły nawóz. Na przygotowanej ziemi rozsiały nasionka. Nosiły wodę w konewce i podlewały grządki. Sekatorem poobcinały wystające w górze gałęzie jabłoni i gruszy. Obcięte gałęzie wrzuciły do kontenera na bioodpady. Zmęczone dzieci wróciły do domu i odpoczęły.
  4. Prezentacja cyfry 7. Wyklejanie plasteliną powierzchni cyfry. Przeliczanie i kolorowanie kropek.Znalezione obrazy dla zapytania: cyfra 7 do druku

9.03.2020
Serdecznie dziękujemy za wspaniałą niespodziankę z okazji Dnia Kobiet 🙂

9.03. 2020 Obchodziliśmy urodziny Ali

4.03.2020
Turniej sportowy dla przedszkoli „Żyjmy zdrowo na sportowo”

14.02.2020 Walentynki

5.02.2020 Zabawy w naszej sali

 

15.01.2020 Dokarmiamy dzikie ptaki

 

Zabawy nowymi zabawkami zdobytymi w konkursie 🙂

 

8.01.2020 Dominik, Nikola i Szymon pojechali odebrać nagrodę za udział w konkursie „Pastuszkowie, hej! ”

Dziękujemy wszystkim, którzy podzielili się z nami pysznymi świątecznymi pierniczkami 🙂

20.12.2019 Obchodziliśmy urodziny Dominika

17.12.2019 „Motylki” stroiły choinkę

    

16.12.2019 Obchodziliśmy urodziny Bartka

6.12.2019 – List od Świętego Mikołaja do grupy Motylków

6.12.2019 Mikołaj odwiedził grzeczne dzieci 🙂

  

      

    

    

5.12.2019 Wycieczka do Wielkiej Fabryki Elfów w Katowicach

                              

           

    

3.12.2019 Odwiedziny górnika z okazji Barbórki

2.12.2019 Lukrowanie pierników na spotkanie wigilijne

27.11.2019 Urodziny obchodził Jaś

26.11.2019 Wyjście do MDK Batory na spektakl o tematyce ekologicznej

  

25.11.2019 Dzień Pluszowego Misia – zajęcia otwarte dla rodziców

 

19.11.2019 – Konkurs literacki „Bajki naszych babć” organizowany przez Przedszkole nr 9 w MDKu przy ul. Lompy

15.11.2019 – Konkurs „Jesienne zabawy” zorganizowany przez Przedszkole nr 19 w MDK Batory

15.11.2019 – Zajęcia ruchowe ogólnorozwojowe

      

12.11.2019 Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości

4.11 – 6.11.2019
Zabawki naszych dziadków 🙂

     

30.10.2019 Odwiedziny Grobu Nieznanego Żołnierza na pobliskim cmentarzu

21-25.10.2019 – Spacer w okolicy przedszkola.

– Tworzenie różańca na zajęciach religii.

   

– Wyjście do Teatru Rozrywki na spektakl pt. „Czarno na białym ”

Wycieczka do Centrum Rehabilitacji AMED w Katowicach.

            

18.10.2019 W tym tygodniu urodziny obchodziła Pola.

Zabawy w ogródku przedszkolnym 🙂

7.09 – 11.09.2019 „Motylki” na tropie darów jesieni. Zajęcia z wykorzystaniem lupy.

      

30.09 – 4.10.2019
W tym tygodniu obchodziliśmy urodziny Szymona i Tomka.
PROSZĘ O PRZYNOSZENIE ZDJĘĆ Z OKAZJI URODZIN 🙂

 Rok 2018/2019

Spartakiada

Turniej piłkarski

Wycieczka TWINPIGS Żory

Szwedzki stół – zdrowe śniadanie

Zabawy w piłeczkowie

Powitanie wiosny

11.03 „Dentolandia”

1.03. Zajęcia z arteterapii

14.02 Walentynki w Motylkach

Zabawy na śniegu

Stroiliśmy naszą choinkę

Szwedzki stół – każdy wykonał samodzielnie swoją kanapkę

Quiz jednej bajki – Legenda o Smoku Wawelskim