Grupa Słoneczka

Witam serdecznie na stronie

Grupy Słoneczka

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – Strona informacyjna o Narodowym Spisie Powszechnym 2021



Zachęcamy wszystkich Rodziców, by w raz z dziećmi realizowali program dydaktyczny zdalnie. Poniżej propozycje aktywności do pracy w domu:

________________________________________________________________________________

Drodzy Rodzice i Dzieci, na najbliższe dwa tygodnie objęłam zastępstwo w Waszej grupie. Mam nadzieję, wspólna nauka i zabawa będą dla Was oraz dla mnie miłą przygodą! 🙂

Na potrzeby naszej współpracy założyłam maila: p20.sloneczka@gmail.com Poprzez niego możecie się Państwo ze mną kontaktować oraz przesyłać efekty prac dzieci, w formie zdjęć lub filmików 🙂

Do kontaktowania się Państwa ze mną przeznaczyłam godziny 12-14. Jeśli zajdzie taka potrzeba, drogą mailową mogę udostępnić mój numer telefonu.

Życzę dużo zdrowia i wszystkiego dobrego na nadchodzące Święta Wielkanocne! 🙂

Agata Maciszewska


Propozycje ćwiczenie logopedycznych: 

PROPOZYCJA ĆWICZEŃ I

PROPOZYCJA ĆWICZEŃ II

 

Ćwiczenia z zakresu wspierania rozwoju mowy:

Wspieranie rozwoju mowy – 5 Ćwiczenia słownika bienego i czynnego

Wspieranie rozwoju mowy – 4 Ćwiczenia percepcji słuchowej

Wspieranie rozwoju mowy – 3 Ćwiczenia sprawności motorycznej aparatu mowy (1)

Wspieranie rozwoju mowy – 2 Ćwiczenia głosowo- fonacyjne

Wspieranie rozwoju mowy – 1 Ćwiczenia oddechowe

Są to materiały otrzymane w ramach współpracy z poradnią psychologiczno – pedagogiczną w Chorzowie w ramach szkolenia dla rodziców „Wspieranie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym”. Treści zostały przekazane przez logopedę dr Sabinę Koczoń – Zurek.


 

TYDZIEŃ 12.04 – 16.04.:

JESTEM KULTURALNY

poniedziałek, 12.04: Kultura przy stole

1. Wysłuchajcie wiersza Jana Brzechwy – „Kwoka”

https://www.youtube.com/watch?v=44dL91Z-v-I

Rodzice zadają pytania dzieciom:

Co postanowiła zrobić pewna kwoka?

Kogo zaprosiła?

Jak zachowywali się goście?

Jak zachowywała się kwoka?

Czy ta kwoka była dobrzewychowana?

2. Pobawcie się razem w restaurację 🙂

Przed zabawą rodzice omawiają z dziećmi zasady nakrywania do stołu (co i gdzie ułożyć) oraz zasady zachowania się przy stole, jak i posługiwania się sztućcami. Warto wspomnieć, że siadamy odsuwając krzesło, serwetkę kładziemy na kolanach, nie opieramy łokci na stole.

Pozwólcie by dzieci z Waszą pomocą nakryły stół do obiadu.

3. „W restauracji” – Rodzice podają dzieciom zdania, zaś one określają, czy to jest prawda, czy fałsz. Zabawę można urozmaicić: jeśli zdanie jest prawdziwe – dzieci wstają, jeśli fałszywe – siadają w siadzie skrzyżnym.

W restauracji można krzyczeć i piszczeć.

Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.

W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.

W restauracji spokojnie czekamy na nasz posiłek.

Zawsze dziękujemy za podany posiłek.

Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.

Nawet jak nam coś nie smakuje, zachowujemy się kulturalnie.

W restauracji możemy biegać między stolikami.

Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam się grzecznie bawić.

4. Praca w zeszycie grafomotorycznym na stronie 63.

 

wtorek, 13.04: W sklepie

1. Dziecko ogląda ilustracje przedstawiające różne sklepy. Nazywa je, a także mówi jakie artykuły można w nich kupić.

2. Zagadki dla zmysłów

Rodzice chowają do worka/pudełka kilka przedmiotów, które można kupić w różnych sklepach. Dzieci za pomocą dotyku, bez patrzenia odgadują co to jest i gdzie można kupić tą rzecz.

Rodzice kroją kilka kawałków różnych produktów spożywczych. Dzieci z zawiązanymi oczami kosztują i odgadują, co jedzą.

3. Zabawa plastyczna i ćwiczenie wycinania.

Rodzice przygotowują arkusz papieru z narysowanymi trzema półkami. Dzieci wycinają artykuły z gazetek reklamowych i przyklejają na półkach.

Na koniec zabawy możecie zachęcić dzieci do policzenia produktów na półkach, podzielenia nazw na sylaby.

4. Wyjdźcie na spacer 🙂

Zachęcam by dzieci pobawiły się w detektywów. Zabierzcie notes, ołówek (może szkło powiększające?). Zdaniem dzieci jest zaobserwowanie, co się zmieniło od ostatniego razu, czy wyrosły jakieś nowe rośliny, jakie zwierzętalub owady już się obudziły. Dzieci mogą w notesach rysować swoje spostrzeżenia.

środa, 14.04: Ekokulturalni to my

1. https://www.youtube.com/watch?v=6jIaQJIaNCs&list=PLHAKYSUVjpECxBPyo9XIeM8-ja3rndgkr&index=2

Rodzice rozmawiają z dziećmi czy wiedzą co to znaczy ekologia. Czy po wysłuchaniu piosenki wiedzą, co to znaczy być ekokulturalnym? O jakich zachowaniach ekokuluturalnych była mowa w piosence?

Jak wy dbacie o przyrodę?

2. „Gra w zielone”

Dzieci maszerują, podskakują bądź biegają po pokoju w zależności od rytmu podawanego przez rodzica. Podczas przerwy w akompaniamencie rodzic głośno podaje nazwę koloru, np. zielony. Dzieci muszą odszukać w sali rzecz w podanym kolorze i jej dotknąć. Zabawa powtarzana jest kilka razy. Jeżeli rodzic poda nazwę innego koloru, może być to np. kolor czarny, wówczas dzieci stają prosto w bezruchu.

3. „Liczymy korki”

Rodzic przygotowuje 9 pudełek różnej wielkości i bardzo dużo korków od butelek (lub klocków). Dzieci układają pudełka od najmniejszego do największego. Rodzic wrzuca do pierwszego pudełka z lewej strony 1 korek, następnie prosi, aby do następnego pudełka dzieci wrzuciły o jeden korek więcej. Tak samo robi z kolejnymi pudełkami. Na koniec dzieci liczą korki w każdym pudełku i dobierają kartonik z odpowiednią liczbą. Przy ostatnim pudełku rodzic demonstruje liczbę 9. Później można pobawić się w zadania: np. Ile jest korków razem w pudełku 1 i 4? itd. ale tak, żeby suma korków nie przekroczyła 9.

Liczymy drzewa”

Rodzic przygotowuje 9 liczmanów (patyczków/korków) dla dziecka. Dzieci operują, manipulują liczmanami i rozwiązują zadania.

– Ala posadziła 4 małe klony, przeszedł Jaś i też posadził 5 klonów. Ile drzew posadziły razem dzieci?

– W parku rosną 4 wierzby, dzieci z przedszkola posadziły jeszcze 3 wierzby. Ile wierzb rośnie w parku?

– W parku rosło 9 drzew iglastych. W czasie burzy złamało się 1 drzewo iglaste. Ile drzew iglastych rośnie teraz w parku?

4. „Zrob tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Rodzic włącza dowolną muzykę, dzieci poruszają się w jej rytmie po całym pokoju. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy rodzic klaśnie, i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np. skłony, przysiady, pajacyki, podskoki itd.

czwartek, 15.04: Ekologia zawsze w modzie

1. Nauka piosenki „Grzeczne słówka”

https://www.youtube.com/watch?v=Br8mcZ6J1Nw

Grzeczne słówka

sł. Agnieszka Galica, muz. Danuta i Karol Jagiełłowie

Już od taty i od mamy,

te trzy słowa dobrze znamy,

które bardzo ważne są dla wszystkich z nas.

Te magiczne słowa trzy,

pewnie znasz je także ty,

używajcie ich na co dzień, proszę was.

Ref.: Przepraszam, proszę, dziękuję,

to zwykle w życiu skutkuje,

niech dobre więc wychowanie,

na zawsze z tobą zostanie. (bis)

Ludzie dobrze wychowani,

tak mówiła nasza pani,

i to prawda, sprawdziliśmy, wierzcie mi,

te trzy słowa dobrze znają

i ich ciągle używają,

więc nie zapominaj o nich także ty.

Przestaliśmy już być mali,

więc będziemy nauczali,

jak używać tych magicznych, pięknych słów.

Aby świat był dużo lepszy,

ludzie stali się grzeczniejsi,

by obyczaj ten zagościł u nas znów.

Dzieci razem z rodzicem recytują słowa zwrotek i refrenu piosenki, wyklaskują i rytmicznie wymawiają słowa pierwszej i kolejnych zwrotek i refrenu. Samodzielnie śpiewają piosenkę

2. Ekologiczne instrumenty

Wykonajcie jakiś instrument z tego, co macie w domu. Liczę na Waszą kreatywność! 🙂 Poniżej kilka pomysłów:

3. Przy okazji najbliższego wyjścia z domu, przyjrzyjcie się kontenerom na odpady. Niech to będzie tłem do rozmowy o segregowaniu odpadów. Celem rozmowy jest, aby dzieci dowiedziały się, po co segregujemy śmieci i dlaczego to jest ważne, jakie kolory mogą mieć kontenery i jaki rodzaj śmieci wyrzucamy do którego kontenera.

Jeśli segregujecie śmieci w domu, niech dzieci aktywnie w tym pomagają 🙂

4. Ćwiczenia w zeszycie grafomotorycznym na stronie 64.

 

 

piątek, 16.04: Przedszkolna wystawa

1. Na podsumowanie tygodnia, zorganizujcie w domu wystawę prac z dwóch tygodni o kulturze. Dzieci niech zadbają, aby wszystkie eksponaty były dobrze widoczne. Mogą z pomocą rodziców wykonać podpisy prac oraz zaproszenia na wystawę dla reszty rodziny.

2. Owocowe szaszłyki.

Dzieci samodzielnie przygotowują poczęstunek dla siebie i zaproszonych gości. Rodzice przypominają o poprawnym przygotowaniu stanowiska pracy, umyciu rąk i owoców przed rozpoczęciem pracy.

3. Dzieci wykonują kartę pracy nr 1 i 6 (oczywiście mogą resztę również)

https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/04/eko-karty-pracy.pdf

4. Zestaw ćwiczeń

– „Wałki” – ćwiczenia mięśni grzbietu – przetoczenie się z leżenia tyłem do leżenia przodem.

Dzieci leżą na brzuchu, opierają brodę na dłoniach, w dłoniach trzymają szarfę. Lekko unoszą

tułowie i powoli prostują ramiona i wyciągają się w górę.

– „Kulawy lisek” – czworakowanie. Dzieci składają szarfę i wkładają ją pod kolano. Przemieszczają się na rękach i podskakują na jednej nodze. Na sygnał podnoszą szarfę do góry – zmieniają nogę.

Dodatkowo, oprócz zaproponowanych aktywności, zachęcam do codziennej porcji ruchu – na świeżym powietrzu lub w domu, np. wykonując ćwiczenia z poniższego nagrania:

https://www.youtube.com/watch?v=yPHeSAx9QCc&list=PLHAKYSUVjpEDUhVP64bO35P8EWpU-hEHR&index=2

Karty pracy do wykonania w tym tygodniu:

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-liczba-9.html

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/4jKCmIYegNVfJsCOQw4Yd6Qmnttr7IjfVnKG_bnfn6i8HQ0U7R9kwZrN7sXuEdKNqF28K1e5o5YmdeRt9aZBb0Uecx8sxeuFJSXfVaYDn-Q

https://logopomoce.pl/userdata/public/gfx/0444731f2bc067616167b2528c41f09c.jpg

____________________________________________________________

TYDZIEŃ 06.04 – 09.04. Z KULTURĄ ZA PAN BRAT

Drogie Słoneczka i Rodzice, w tym tygodniu wkraczamy w temat szeroko rozumianej kultury. Kultura towarzyszy nam na co dzień, w różnych sytuacjach. Proszę Was, byście w tym tygodniu szczególnie zwrócili na nią uwagę. Na to jak zachowujemy się przy stole, jak zwracamy się do innych, jak zachowujemy się w różnych miejscach i z jakimi wytworami kultury mamy do czynienia.

Kultura to ogół zachowań przyjętych za właściwe w danej grupie społecznej. To zbiór zasad przekazywany z pokolenia na pokolenie i praktykowany przez członków grupy, który jest ważnym elementem tożsamości grupowej”.

wtorek, 06.04: W kinie

1. „W kinie” – słuchanie wiersza.

W kinie

Autor nieznany

Piegowaty Jaś z Radzynia

co sobotę szedł do kina.

Co sobotę wszyscy w kinie

mieli dość Jasiowych minek.

Bo ten piegowaty chłopak

wszystko robił tam na opak,

głośno gadał, jadł, szeleścił,

ze sześć paczek chrupek zmieścił.

Potem czas na popijanie,

puszek z sykiem otwieranie,

tupot nóg i głośne śmiechy,

ależ Jasio miał uciechę!

Jaś się dziwił, że dziewczyna

żadna nie chce z nim do kina.

A koledzy też nie chcieli,

widząc Jasia osłupieli…

Pewnej soboty bez jego wiedzy

usiedli za nim jego koledzy,

jedli i pili głośno chrząkając,

i Jasiowi w fotel często stukając.

Jasia Pieguska złość już rozsadza!

A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…

cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”

I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.

Rozmowa na temat wiersza. Rodzic zadaje pytania dotyczące tekstu: Gdzie co sobotę chodził

Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy

zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?

2. Poznanie głoski „f”

Dzieci siadają wygodnie jak w fotelu kinowym i aby podają nazwy przedmiotów przedstawionych na o brazkach. Następnie dzieci liczą sylaby w poszczególnych słowach, wskazują głoskę na początku. Młodsze dzieci tylko dzielą wyrazy na sylaby.

 

3. „Plakat do mojego ulubionego filmu” – zabawa plastyczna.

Do pracy będą potrzebne:

  • kartki formatu A3,

  • kredki pastele,

  • ołówki,

  • mazaki.

Dzieci rysują postacie ze swojego ulubionego filmu. Rodzice mogą pomóc w napisaniu nazwy filmu na kartce.

4. Zadanie w Kartach Pracy cz. 4, strona 4.

5. „Nasze zasady” – nauka na pamięć wybranej rymowanki Anny Urszuli Kamińskiej.

Słucham pani

Panią w przedszkolu wszyscy lubimy.

Z nią się bawimy, jej się radzimy.

Świetnie nas uczy, jest taka mądra.

Warto jej słuchać dla swego dobra!

Czekam na swoją kolej

Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,

to w końcu kłótnia z tego wynika.

Ja zawsze czekam na swoją kolej,

bo z kolegami w zgodzie żyć wolę!

Sprzątam po zabawie

Choć bawili się od rana,

cała sala posprzątana.

Teraz tu posiedzieć miło.

Brawo, dzieci! Warto było!

Pomagam innym

Kiedy koledze coś idzie źle,

to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.

Zawsze tak robię, to nic wielkiego.

On mi pomoże też w razie czego!

 

Środa, 07.04: W teatrze

1. „W teatrze” – praca z obrazkiem.

Na poniższych ilustracjach dzieci wskazują (z pomocą rodzica) scenę, dekoracje, aktorów, kotary (kurtynę), rekwizyty, widownię. Rodzic rozmawia z dziećmi o funkcji danej osoby, rzeczy lub miejsca w teatrze.

2. „Kupujemy bilety”

Przygotowujemy bilety z zaznaczonym rzędem i miejscem np. 3 rzędy po 8 krzeseł. Dziecko dostaje 10 liczmanów. Rodzic sprzedaje dziecku bilet – jeden bilet to 8 liczmanów. Dziecko płaci odliczonymi liczmanami.

Wspólnie z dzieckiem rodzic ustawia w pokoju krzesła, oczywiście może je coś zastąpić – np. poduszki lub klocki (3 rzędy po 8 krzeseł). Dzieci na podstawie biletów kupionych w poprzedniej zabawie muszą odnaleźć swoje miejsce i na nim usiąść.

Do tej zabawy można zaprosić innych członków rodziny albo kupić bilety dla lalek/misiów 🙂

3. „Zrób tyle, ile słyszysz” – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się swobodnie do muzyki. Podczas przerwy w muzyce słuchają, ile razy rodzic klaśnie i tyle samo razy wykonują podane ćwiczenie, np.: skłony, przysiady, pajacyki, podskoki.

4. Praca w Kartach pracy cz4, str. 5 i w Zeszycie grafomotorycznym str. 61.

czwartek, 08.04: Na koncercie

1. https://www.youtube.com/watch?v=-JIrvxJheRA

Osłuchanie z piosenką. Swobodne poruszanie się w pozycji siedzącej – dzieci mogą się bujać, wystukiwać rytm.

Dzielą zdania z piosenki na wyrazy i stukają dłonią o podłogę tyle razy, ile jest

wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonują analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów: proszę, dziękuję, przepraszam – wyklaskują i liczą sylaby.

2. „Magiczne słowa” – rodzic przedstawia dzieciom sytuacje, a one mają określić jakich kulturalnych (magicznych) słów należy użyć.

Co mówi dziecko, gdy wchodzi do szatni w przedszkolu?

Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?

Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?

Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?

Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?

Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?

Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?

Na koniec przyczepiamy w widocznym miejscu trzy napisy do czytania globalnego: dziękuję, przepraszam, proszę.

3. „Eksponaty w muzeum” – zabawa równoważna.

Uczestnicy zabawy ćwiczą w parach, rodzic jest kustoszem muzeum i tworzy wystawę z eksponatów. Dziecko przyjmuje rolę posągu, rzeźby lub innego przedmiotu znajdującego się w muzeum. Kustosz ustawia swój eksponat, wymyśla pozycję, ustawia ręce, nogi, głowę. Po chwili następuje zmiana ról.

4. Ćwiczenia w wycinaniu – Karty pracy str 6.

piątek, 09.04: W muzeum

1. Wizyta w muzeum

Drogie Słoneczka, niestety nie możemy obecnie wybrać się wspólnie do muzeum, dlatego zapraszam Was do zwiedzania wirtualnego razem z rodzicami 🙂 Znalazłam dla Was kilka ciekawych propozycji do zwiedzania, ale możecie też „wybrać” się gdzieś indziej.

Kopalnia Soli w Wieliczce: https://www.ai360.pl/panoramy/278

Muzeum Śląskie w Katowicach: https://www.ai360.pl/panoramy/416

Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie: https://muzeumgniezno.pl/

Muzeum Zamkowe w Malborku: https://muzeumzamkowewmalborku.wkraj.pl/html5/index.php?id=34844#

Luwr w Paryżu: https://www.louvre.fr/en/online-tours

Metropolitan Museum w Nowym Jorku: https://www.youvisit.com/tour/themet

Zwracamy uwagę dzieci, że muzea mogą różnie wyglądać, gromadzone są w nich przedmioty różnego typu. Pytamy dlaczego gromadzimy różne rzeczy i pokazujemy je na wystawach? Kierujemy rozmową w taki sposób, aby dzieci zrozumiały, że w muzeum zdobywamy wiedzę o przeszłości.

2. Praca plastyczno-techniczna z wykorzystaniem masy solnej (mozecie użyć również gliny, masy papierowej… Co dla Was wygodniejsze i łatwiejsze do przygotowania).

Zadaniem dzieci jest teraz wykonanie swojego eksponatu muzealnego. Może to być figurka, naczynie, przedmiot użytkowy, biżuteria.

3. Praca w Zeszycie grafomotorycznym na str. 62.

4. „Kultura wokoł nas” – burza mózgów.

Na podsumowanie tygodnia, rodzice z dziećmi przeprowadzają burzę mózgów na temat Co to jest kultura? , a jej efekty zapisują na dużym arkuszu.

Podpowiadamy dzieciom pojęcia związane ze słowem kultura, np: kultura – przejaw działalności człowieka, kultura popularna – kino, teatr, muzyka, kultura materialna – budowle, architektura, kultura fizyczna – uprawianie sportów, kultura ludowa – tradycje związane z różnymi regionami, np. śmigus-dyngus.

„Słoneczka, dołączam Wam kilka propozycji zadań do wykonania w tym tygodniu, ponieważ dostałam informację, że nie macie w domu 4 części zeszytu z kartami.

Miłej i owocnej pracy 🙂

Pani Agata”

LiczenieTeatr

*********************************************************************************************

29.03. – 02.04. ŚWIĘTA, ŚWIĘTA, BIJĄ DZWONY

Poniedziałek, 29.03: Czas radości

1. Propozycje ćwiczeń na początek tygodnia.

Posąg – bieg, podskoki, marsz w rytmie wystukiwanym przez rodzica lub przy Waszej ulubionej piosence. W przerwie dzieci zatrzymują się w takiej pozycji, w jakiej zastała ich przerwa.

Skoki kangura – dzieci stają wyprostowane, trzymają między kolanami gazetę złożoną na pół. Przesuwają się podskokami po pokoju.

Wachlarze – dzieci oburącz trzymają gazetę przed sobą i „wachlują się” nią.

Rzut do celu – dzieci zwijają kartkę papieru w kulkę i próbują trafić nią do kosza.

Jajko na łyżce – rozłóżcie w pokoju kilka klocków/zabawek tak, aby móc przejść slalomem między nimi. Oczywiście niosą w jednej ręce łyżkę z ugotowanym jajkiem. Powtórzcie niosąc łyżkę w drugiej ręce.

2. „Ślady wiosny” – Maciejka Mazan

Rozmowa na temat radości na podstawie opowiadania czytanego przez panią Agatę. Nagranie dostępne pod adresem: https://youtu.be/2Mj_VRa4CPQ

Proszę zadać dzieciom następujące pytania:

  • O czym rozmawiały w przedszkolu dzieci?
  • Na jakie radosne wydarzenia czekały dzieci?
  • Co zrobiły przedszkolaki, aby szybko minął im czas oczekiwania?
  • Jakie przygody miały na spacerze dzieci?
  • O jakich tradycjach związanych z Wielkanocą rozmawiały dzieci w przedszkolu?

3. Małe – duże jajo kurze – zabawa ruchowo-naśladowcza

Małe – duże Na słowo „małe” – ręce blisko siebie, na słowo „duże” – ręce rozłożone.

jajo kurze, Rysownie w powietrzu obiema rękami jajka.

jajo kurze,

jajo kurze.

Duże – małe, Na słowo „duże” ręce rozłożone, na słowo „małe” – ręce blisko siebie

doskonałe, Klepanie się rękami po brzuchu.

doskonałe,

mniam! Klaśnięcie w dłonie.

4. Co pasuje do Świąt Wielkanocnych? – proszę pokazać obrazki dzieciom, a one nich wybiorą te, które kojarzą im się z Wielkanocą. Niech spróbują wytłumaczyć swój wybór.

5. Zadanie na dziś w kartach pracy cz. 3

Drogie dzieci, otwórzcie na stronach 40 – 41 i opowiedzcie co się dzieje na ilustracji. Co mogą czuć dzieci i dorośli na obrazku, a co czujecie Wy, gdy spędzacie czas z bliskimi?

Policzcie na obrazku elementy pokazane z prawej strony i narysujcie odpowiednią liczbę kresek.

wtorek, 30.03: Wielkie porządki

1. Słuchanie opowiadania i odpowiadanie na pytania do wysłuchanego tekstu.

Pomagamy pani” – Iwona Salach

– W przedszkolu jest wiele do zrobienia – powiedziała pani i rozejrzała się po sali. – Będę musiała umyć klocki – dodała.

– A czy ja mogę pomóc? – zapytał Piotruś.

– Potrafisz? – pani uśmiechnęła się.

– Nie wiem…- odpowiedział chłopiec.

Widząc jego smutną minę, pani powiedziała:

– Oczywiście. Możesz mi pomóc, w ten sposób szybciej skończę pracę.

Piotruś był bardzo zadowolony, że może pomóc pani Hani.

– I ja… i ja… – zawołało jeszcze kilkoro dzieci.

– Dobrze – uradowała się pani. – Wy umyjecie klocki, a ja przebiorę lalki w cieplejsze ubranka.

– Ja tak lubię ubierać lalki! – zawołała Basia.

– Mogę ci pomóc – dodała Ania.

– Dobrze – powiedziała pani – Przygotuję ubranka i możecie zabrać się do pracy. A ja pozdejmuję klocki z półek i zetrę kurze.

Pani Hania nie zdążyła podejść do półek, gdy odezwał się Kubuś:

– W domu moja mama zdejmuje zabawki, a ja wycieram kurze.

– Chcesz mi pomóc? – zapytała pani.

– Bardzo – odpowiedział dumnie chłopiec.

– Oto twoja ściereczka – i pani podeszła do półek.

Wszyscy zabrali się raźno do pracy. Po pewnym czasie w sali zapanował porządek: klocki były czyste, lalki ciepło ubrane, a kurze z półek za sprawą Kubusiowej ściereczki – zniknęły.

Pani uśmiechnęła się do dzieci:

– Bardzo mi dzisiaj pomogliście, bez was sprzątałabym dużo dłużej. Powiem waszym rodzicom, jakich mam dzielnych pomocników.

Dzieci były zadowolone i bardzo dumne z pochwały.

Rodzic w trakcie rozmowy o wysłuchanym opowiadaniu, zadaje poniższe pytania:

  • Co chciała robić pani?

  • Kto jej w tym pomagał?

  • Co robiły dzieci?

  • Dlaczego robimy świąteczne porządki?

  • Gdzie wy lepiej byście się czuli: w bałaganie czy w porządku?

2. Spacer zajączków – zabawa ruchowa

Zadaniem dzieci jest poruszać się po pokoju jak zajączek – podskakując w przysiadzie i z rękami przy głowie udającymi uszy zająca.

3. Zadanie w kartach pracy na stronie nr 42.

Do tego zadania potrzebne będą kredki.

Mała pomoc 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=qthbwgr-IHQ

4. Wielkanocne kartki – praca plastyczna.

Drogie dzieci, na kolorowych kartkach narysujcie jajeczka różnej wielkości, możecie je dodatkowo ozdobić. Gdy już będą gotowe, wytnijcie je i według własnego pomysłu przyklejcie na kolorową kartkę z bloku (A4 złożoną na pół). Rodzice mogą pomóc w napisaniu życzeń 🙂

Do wykonania tej pracy świetnie sprawdzą się ozdobne dziurkacze, kolorowe piórka, cekiny i co tam jeszcze macie. Oczywiście nie musicie się ograniczyć wyłącznie do jajeczek!

Znalazłam dla Was kilka inspiracji:

środa, 31.03: Wielkanocne zwierzęta

1. „Wielki gwar w kurniku” – bawimy się liczeniem

Do tej zabawy dzieci potrzebują wycięte figury geometryczne (wystarczą podstawowe: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt). Zadanie polega na tym, by z dostępnych figur ułożyć zwierzątko lub koszyczek wielkanocny.

Po wykonaniu zadania, rodzic pyta dziecko ile wykorzystało kół/kwadratów/prostokątów/trójkątów.

2. Masażyk relaksacyjny – najpierw rodzic wykonuje go dziecku, a później dziecko rodzicowi.

Stary niedźwiedź mocno śpi i o wiośnie śni:

Śniła mu się pisaneczka, ta co cała jest w kropeczkach. (uderzenia palcami-kropki)

Była też w paseczki. (rysujemy paseczki)

I w wesołe krateczki. (rysujemy krateczkę)

Ta w malutkie ślimaczki. (rysujemy ślimaczki)

I żółciutkie kurczaczki. (rysujemy kurczaczki-kółko, kółko, nóżki, dzióbek)

Cii… wiosna, wiosna ach to ty! (całymi dłońmi)

3. Zakodowane pisanki

Przy tym zadaniu może być potrzebna pomoc rodzica, np. w odczytywaniu cyfr gdy coś się dziecku zapomniało.

http://www.kreatywniewdomu.pl/2019/03/wielkanocne-kodowanie.html

Pod tym linkiem można pobrać szablony zakodowanych pisanek do druku (pod artykułem).

4. Karty pracy oraz zeszyt grafomotoryczny.

Proszę wykonać także zadania w kartach pracy na stronie 43 i w zeszycie grafomotorycznym na stronie 57.

czwartek, 01.04: „Wielkanocne dekoracje”

1. Poznanie nowej piosenki „Śmigus-dyngus”.

https://www.youtube.com/watch?v=LU6Rw0iS0is

  • Podczas pierwszego słuchania piosenki dzieci pozostają aktywne – mogą dowolnie, intuicyjnie poruszać się, tańczyć.

  • Za drugim razem, dzieci realizują rytm piosenki klaszcząc, tupiąc, wybijając rytm na woreczkach (w domu to może być mała poduszka).

  • Możecie wspólnie się pobawić w wyklaskiwanie i liczenie sylab w wybranych wyrazach, np. tych związanych z Wielkanocą: zajączek, kurki, baranek, poniedziałek, Wielkanoc, śmigus-dyngus.

2. Ćwiczenia w kartach pracy na stronie 44:

  • szukanie różnic na obrazkach,

  • rysowanie po śladzie.

3. „Jajko” – masażyk relaksacyjny z wykorzystaniem wiersza Marty Bogdanowicz

A to co? A to co? Wykonujący masażyk kroczy palcami po plecach od ich dolnej części, aż do czubka

Jajko drogą szło. głowy.

Napotkało „patelnicę” Na czubku głowy wykonuje ruch okrężny, zakończony lekkim stuknięciem palcem.

i udaje jajecznicę. Wewnętrzną stroną dłoni wykonujący robi szybki, głaszczący ruch – od czubka głowy do dolnej części pleców.

4. Wiosenny bukiet – dekoracja stołu wielkanocnego.

Dziś celem naszej zabawy plastycznej jest wykonanie bukietu z papieru, którym możecie przystroić stół wielkanocny.

Potrzebne wam będą:

  • rolka po papierze toaletowym,

  • papier kolorowy,

  • klej,

  • nożyczki,

  • ołówek.

Pod linkiem znajdziecie film instruktażowy.

piątek, 02.04: „Koszyczek wielkanocny”

1. Zabawy badawcze w wykorzystaniem jajek.

Które to jajko? – rodzic przygotowuje 2 jajka, ugotowane i surowe, ale nie mówi dziecku które jest które. Zadaniem dziecka jest podanie pomysłów, jak można to sprawdzić bez rozbijania jajek. Następnie dziecko wprawia w ruch obrotowy oba jajka. Dzieci obserwują ich ruch i określają, które z nich kręci się szybciej. Rozbijają jajka i sprawdzają czy miały rację. Dzieci wysnuwają wniosek, że gotowane kręci się szybko, natomiast surowe – kołysze się i obraca wolniej. Dzieje się tak dlatego, że ugotowane ma stały środek, a surowe płynny, który przesuwa się w środku na wszystkie strony.

Jak zbudowane jest jajko? – zadaniem dziecka jest obranie jajka ze skorupki, określenie jego wyglądu, zapachu i smaku, nazwanie części jajka: białko, żółtko, skorupka.

Jak oddzielić żółtko od białka? – rodzic prezentuje dziecku tradycyjny sposób z wykorzystaniem dwóch części skorupek. Następnie pokazuje, że można to wykonać przy użyciu dwóch naczyń i plastikowej butelki. Do jednego naczynia należy wbić całe jajko, a plastikową butelką wyłowić żółtko (żółtko trzeba wessać do butelki) i wycisnąć do drugiego naczynia. Na koniec dziecko próbuje wykonać zadanie samodzielnie.

2. „Święta Wielkanocne” – piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g&t=53s

Dzieci, posłuchajcie uważnie piosenki i przyjrzyjcie się ilustracjom w filmiku. Później porozmawiajcie z rodzicami o tym, co to jest święconka i gdzie się z nią powinno iść? Wspólnie z rodzicami ustalcie co należy włożyć do koszyczka wielkanocnego oraz co te produkty symbolizują.

  • jajka – nowe życie

  • baranek – symbol Pana Jezusa

  • owies – wiosna

  • wędlina – dostatek

  • chleb – żeby go nigdy nie zabrakło

  • babka wielkanocna – radość ze spotkania przy wielkanocnym stole.

Pomóżcie rodzicom w przygotowaniu koszyczka ze święconką w waszych domach.

3. Wielkanocne zagadki.

Rodzic odczytuje dzieciom treść zagadek, a dzieci próbują odgadnąć.

Leży w koszyczku obok baranka malowana we wzorki to … (pisanka)

Żółciutkie, puchate, w koszu siedzą same,
głośno krzyczą: pi, pi, czekając na mamę. (kurczaczki)

Stoi bielutki obok pisanek, nasz wielkanocny … (baranek)

Jeden taki dzień w całym roku mamy,
że gdy nas obleją, to się nie gniewamy. (Lany Poniedziałek)

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne, więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak – wysiłki to próżne, bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)

Przeważnie jestem biały i na stole leżę.
Kładą na mnie sztućce, stawiają talerze. (obrus)

4. Zadania w kartach pracy ze strony 47 i 48.

___________________________________________________________________________
PROPOZYCJE DO REALIZACJI PRACY ZDALNEJ PRZYGOTOWANE PRZEZ PANIĄ KLAUDIĘ:

Co się dzieje w kurniku” 23.03.2021 Wtorek.

1.Wiersz

„Jajko”- Jan Brzechwa

Było sobie raz jajko mądrzejsze od kury.

Kura wyłazi ze skóry,

Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”

Lecz co można poradzić, kiedy się ktoś uprze?

Kura martwi się bardzo i nad jajkiem gdacze,

A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:

Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.

A ono właśnie się trzęsie

I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką,

Że jajka łatwo się tłuką,

A ono powiada, że to bajka,

Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.

A ono ucieka za miedzę,

Kładzie się na grządkę pustą

I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,

Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.

A jajko na to najbezczelniej:

Na ulicy nie ma patelni”.

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”

A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”

Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą

I ugotowało się na twardo.

Polecenie:

Rozmowa rodzica na temat wiersza. Pytania do dyskusji:

-O kim był ten wiersz?

-Jakie było to jajko?

-Jak skończyła się przygoda dla tego jajka?

2. „Rolnik”

Rozmowa z dzieckiem na temat zawodu rolnika. Pytania do dyskusji:

-Kim jest rolnik?

-Co robi rolnik?

-Czy rolnik kocha zwierzęta?

-Jak wygląda dzień rolnika?

-Gdzie mieszka rolnik?

Proszę puścić dzieciom film który opowie o pracy na farmie.

https://www.youtube.com/watch?v=vO5NvfQ92bc

3. „Traktor”- Praca plastyczna.

Polecenie:

Wykonujemy pracę plastyczną „Traktor Rolnika”. Traktor malujemy farbami następnie gdy praca wyschnie wycinamy ją i przylepiamy na kolorową kartkę.

Potrzebne materiały:

1. Szablon traktoru.

2. Farby.

3. Nożyczki.

4. Klej.

4. Praca w książkach- KP 3.36

„Rolnik – producent żywności” Piątek 26.03.2021

1. „Koza” – zabawa grafomotoryczna

Potrzebne materiały:

-Karta biała A4

-Ołówek

-Kredki

Polecenie zadania:

Rodzic czyta tekst jednocześnie demonstruje sposób rysowania poszczególnych elementów wyrażonych w tekście. Następnie rodzic kilkukrotnie mówi tekst a dziecko rysuje.

Tekst:

„Koza” -Elżbieta Minczakiewicz

Prostokąt niewielki, a do tego nóżki, z prawej strony łebek, a przy nim dwa różki, z tyłu krótki ogon, z przodu prosta broda. Tak! uparta koza prawie już gotowa.

2. „Kto jest producentem żywności”- zabawa słownikowa.

Rodzic zapoznaje dziecko z pojęciem żywność oraz producent. Rodzic prosi dziecko, aby określiło co takie produkuje rolnik, po co on to robi oraz jak ważna jest praca rolnika dla wszystkich.

3. Karta pracy.

Co jest związane z pracą rolnika? Dziecko koloruje odpowiednie obrazki.

4. Praca plastyczna

Na podstawie ilustracji dziecko uporządkowuje głowę zwierzęcia do reszty ciała. Wycinamy kwadraty z głową zwierzęcia i przylepiamy do odpowiedniej postaci. Następnie kolorujemy zwierzęta.

____________________________________________________________________________________________

PIĄTEK, 19.03.2021

„MARCOWA ZUPA”

  1. Marcowa pogoda – zabawa dydaktycznaDziecko nazywa zjawiska atmosferyczne przedstawione na ilustracjach:- śnieg
    – deszcz
    – słońce
    – burza
    – mróz
    – wiatr
    – tęcza
  2. W marcu jak w garncu – zabawa recytatorska z pantomimą
    Rodzic czyta wiersz i pokazuje gesty, które dziecko naśladuje:„W marcu jak w garncu”
    Joanna KulmowaW macu gotuje się zupa w garncu
    Miesza się                                                                                wykonanie młynka rękami
    Bulgocze                                                                                  mówienie: bul bul bul
    Burzy                                                                                        wykonanie młynka rękami
    Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży               nakreślenie rękami wielkiego koła

To zastyga przymrozkiem niewielkim                               zastygnięcie w bezruchu (baczność)
To zielonych pąków wypuszcza bąbelki                            pstrykanie palcami
To znów śniegiem jak kożuchem                                        zetnie zastygnięcie w bezruchu
To się wiatrem zakotłuje po ogrodach                               machanie rękami na boki mówiąc: szszs
Aż się nam uwarzy marcowa pogoda                                  przechylanie się na lewo i prawo
I przeleje się, wykipi mokrym kwietniem                         wywrócenie się na bok

  • „Marcowy garniec” – rozwijanie percepcji słuchowej
    Dziecko rysuje po śladzie kontur garnca. Następnie słuchając czytanego przez rodzica wiersza „W marcu jak w garncu” wkleja te zjawiska, o których mowa w wierszu.
  • „Prawda, czy fałsz?” – zabawa dydaktyczna
    Rodzic czyta zdania, dziecko określa czy jest prawdziwe, czy fałszywe.
    Starsze dzieci mogą przekształcić zdanie fałszywe, tak by było prawdziwe.
    – Są trzy pory roku
    – Wiosną zaczynają rosnąć kwiatki
    – Zwiastunem wiosny są: śnieg, spadające liście, mróz i odlatujące ptaki do ciepłych krajów
    – Wiosną bociany i jaskółki wracają do Polski
    – Sandałki, krótkie spodenki i okulary słoneczne są najlepszym ubraniem na marcową pogodę
    – Wiosną jeździmy na sankach
    – Wiosną topi się śnieg i lód
    – Teraz mamy jesień
    – Przebiśniegi i krokusy to pierwsze wiosenne kwiaty
    – Latem lepimy bałwana
    – Po wiośnie będzie lato

 

______________________________________________________________

CZWARTEK, 18.03.2021

WIOSENNE PORZĄDKI”

 

  1. „Wiosenne grządki” – zabawa matematyczna

    Dziecko otrzymuje 10 liczmanów (obrazki kwiatów) oraz dwie kartki (grządki) oraz kostkę do gry.
    Na pierwszej grządce dziecko kładzie tyle kwiatków, ile wypadnie oczek na kostce, natomiast na drugiej grządce dokłada tyle kwiatków, żeby razem na obu grządkach było 8 kwiatków.

  2. „Które z kolei? – zabawa matematyczna

    Dziecko rozkłada w szeregu przed sobą 8 różnych zabawek. Dziecko nazywa daną zabawkę i mówi jest która w kolejności. Rodzic zadaje pytania, np.:

    – która zabawka jest trzecia od lewej strony?

    – która zabawka jest piąta z prawej strony?

    – jaka zabawka jest pierwsza od lewej?

    – który z kolei od prawej strony leży (…)?

  3. „Suknia Pani Wiosny”:

    Dziecko przykleja lub rysuje na sukni Pani Wiosny:

    – 1 kwiatek czerwony

    – 3 kwiatki żółte

    – 2 kwiatki pomarańczowe

    – 2 kwiatki różowe

    Ile kwiatów ma Pani Wiosna na swojej sukience?

  4. Karta Pracy:

DRODZY RODZICE

W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWANIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY

W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.

PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI. 

PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.

LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH

19.04.2021 – 7.05.2021

———————————————————————————————————————

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o zdobywaniu wiedzy. Dzieci poznały wybrane wynalazki i sposoby korzystania z nich. Dowiedziały się, że niektóre wynalazki powstały przez przypadek.

W tym tygodniu dzieci poznały głoskę w. Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski.

Dzieci dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych. Układały przedmioty od najmniejszego do największego.

Przedszkolaki śpiewały piosenkę „Mali wynalazcy”.

Dzieci uczestniczyły w zabawach muzyczno-ruchowych. Uczyły się rozróżniać rejestry muzyczne – kiedy ktoś śpiewa nisko lub wysoko.

Podczas zabaw plastyczno-technicznych dzieci wykonały pracę „Koń” wg wzoru, oraz pracę „Przebiśniegi”.

15.03. obchodzony jest dzień piekarza i cukiernika. Słoneczka już w piątek poznały jak robi się maślany krem do tortów.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o ciekawych odkryciach i wynalazkach.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.

  • Zachęcanie do zdobywania wiedzy i jej praktycznego wykorzystania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o wiedzy. Dzieci dowiedziały się, co służy do obserwacji nieba, czym zajmuje się astronom oraz czym można polecieć w kosmos. Poznały nazwy planet w Układzie Słonecznym.

W tym tygodniu dzieci poznały głoskę p. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach oraz dzieliły je na głoski.

Dzieci dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Wspólnie słuchaliśmy piosenki „Mali wynalazcy”, dzieci uczestniczyły w zabawach ruchowych i muzycznych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Parasol”, „Rakieta”, „Bocian”, „Cebula w doniczce”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o ciekawych odkryciach i wynalazkach.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.

  • Zachęcanie do wspólnego dbania o planetę Ziemię.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek

  • Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywaniu nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować w różne regiony świata. Poznały globus – dowiedziały się, że przedstawia on kulę ziemską. Rozmawialiśmy na temat mieszkańców ciepłych krajów i Dalekiej Północy – ich zwyczajach oraz zwierzętach zamieszkujących te regiony.

W tym tygodniu dzieci poznały głoskę g. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby w wybranych wyrazach, dzieliły je na głoski.

Dokładały i odkładały przedmioty tak, aby było ich 7, liczyły w zakresie 7, porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Śpiewaliśmy „Piosenki o podróżach” i wykorzystaliśmy ją do zabaw tanecznych i muzyczno-ruchowych. Przedszkolaki stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Balon”, „Żyrafa”, „Rakieta”.

W ramach cyklu „Dzieci uczą rodziców” tematem lekcji 4 była „Kosmiczna przygoda”.

Dzieci dowiedziały się: kim był Mikołaj Kopernik, Neil Armstrong. Poznały: pojęcie kosmos i wszechświat,  planety „Układu słonecznego”, postać jedynego Polaka, który poleciał w kosmos.

26.02. obchodziliśmy „Dzień dinozaura”. Dzieci oglądały albumy, zdjęcia, film „Dinozaur”, śpiewaliśmy piosenkę „Dinek” oraz do piosenki dzieci rysowały Dinka. Wiemy jak i kiedy żyły dinozaury. Czym się odżywiały, jakie odgłosy wydawały i dlaczego wyginęły.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem rzeczy codziennego użytku.

  • Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez korzystanie ze środków transportu publicznego.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek

  • Aktywny wypoczynek – spacery i zabawy na świeżym powietrzu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W DOMU

W ramach cyklu – „Dzieci uczą rodziców” tematem 4 lekcji była „Kosmiczna podróż”.

 

 

MIŁO SPĘDZAMY CZAS W DOMU

———————————————————————————————————————————————————————————————

 

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o otwartości na podróże i odkrywanie nowych krain. Dzieci dowiedziały się, że można podróżować na wiele sposobów, wykorzystując różne środki transportu. Dowiedziały się także, kto wynalazł samolot, co składa się na ekwipunek podróżnika i jakie jest jego przeznaczenie.

W tym tygodniu przedszkolaki poznały głoskę r. Szukały przedmiotów, których nazwy zaczynają się tą głoską. Wyróżniały sylaby we wskazanych wyrazach, dzieliły je na głoski.

Dzieci poznały liczbę 7 – dokładały i odkładały przedmioty tak, żeby było ich 7, liczyły w zakresie 7 oraz porównywały liczebności zbiorów. Ustawiały przedmioty po kolei, używając podczas liczenia liczebników porządkowych.

Nauczyły się „Piosenki o podróżach” i uczestniczyły w zabawach muzyczno-tanecznych. Stworzyły prace plastyczno-techniczne pt. „Balon” oraz „Rower”.

19.02. obchodziliśmy w naszej grupie „Dzień kota”

 Dzieci dowiedziały się:

Czym karmić kota?,

Jak dbać o kota?

Rozwiązywaliśmy zagadki o kotach.

Oglądaliśmy prezentację kotów oraz bajkę „Kot w butach”.

Kolorowaliśmy koty.

Śpiewaliśmy piosenki o kotach.

Każde dziecko otrzymało dyplom za aktywny udział w obchodach Dnia kota.

W przyszłym tygodniu będziemy rozmawiać o wielkich wyprawach.

 W ramach cyklu „Dzieci uczą rodziców” tematem 4 lekcji będzie „Kosmiczna przygoda”.

26.02. (piątek) będziemy obchodzić „Dzień dinozaura”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach zimowych.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.

  • Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez korzystanie ze środków transportu publicznego.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na śniegu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

19.02. Dzień kota w grupie Słoneczka

W tym dniu dzieci dowiedziały się:

Czym karmić kota?,

Jak dbać o kota?

Rozwiązywaliśmy zagadki o kotach.

Oglądaliśmy prezentację kotów oraz bajkę „Kot w butach”

Kolorowaliśmy koty.

Śpiewaliśmy piosenki o kotach.

Każde dziecko otrzymało dyplom za aktywny udział w obchodach Dnia kota.

 

 

PUPILE SŁONECZEK

Dzieci z grupy Słoneczka bardzo kochają wszystkie zwierzęta, (nie tylko koty). Biorą aktywny udział w zbiórce karmy dla zwierząt ze schroniska „Cichy kąt”, za co w imieniu wszystkich czworonożnych przyjaciół bardzo dziękuję zarówno dzieciom jak i rodzicom. Oto zdjęcia naszych milusińskich.

 

 

 

 

ZIMOWY WYPOCZYNEK SŁONECZEK

 

 

 

URODZINY MAI  mam 6 lat

Żyj długo w szczęściu i radości,

nigdy nie zaznaj przykrości.

I tylko samych pogodnych dni,

na urodziny życzmy Ci.

Słoneczka i p. Gabrysia

 

———————————————————————————————————————————————————————————————

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień kontynuowaliśmy rozmowy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: powietrzu i ogniowi. Dzieci dowiedziały się, że bez powietrza, a w szczególności tlenu, nie byłoby życia, i że ogień jest bardzo groźny, ale też potrzebny i użyteczny. Poznały numer alarmowy: 112, którego należy użyć także wtedy, gdy zauważy się skutek działania żywiołu: pożar, powódź, trąbę powietrzną, osunięcie ziemi itp.

Dzieci badały właściwości powietrza. Szukały odpowiedzi na pytania: Czy powietrze widać? Czy powietrze ma zapach? Czy powietrze można złapać? Czy powietrze można dotknąć? Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski.

Dzieci dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie sześciu i porównywały liczebności zbiorów. Klasyfikowały przedmioty według 2–3 cech. Nauczyły się szacować wagę różnych przedmiotów – określać, czy coś jest lekkie czy ciężkie. Dowiedziały się, jak zbudować najprostszą wagę.

 Słuchaliśmy piosenkę pt. „Woda” oraz bawiliśmy się muzyką w oparciu o utwór Vittorio Monti „Czardasz”. Stworzyliśmy prace plastyczno-techniczne pt. „Łapacz snów”, „Serce”, „Pajacyk z trąbką” do piosenki „Bal w przedszkolu”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach zimowych.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.

  • Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez: oszczędzanie wody, segregację śmieci, oszczędzanie energii.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu i na śniegu.

W przyszłym tygodniu będziemy rozmawiać o podróżach i odkrywaniu nowych krain. Poznamy głoskę r i  liczbę 7.

Nauczymy się piosenki o podróżach, wykonamy prace plastyczno – techniczne i będziemy bawić się przy muzyce.

Dnia 19.02. będziemy obchodzić dzień kota. Mile widziane będą zdjęcia dziecka ze swoim pupilem.
AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU
Piżama party – bal w przedszkolu.
Zabawa udana!!! Były pląsy, konkursy, zagadki, pokaz mody piżamowej, taniec z poduszkami, słodki poczęstunek. Rysowaliśmy do piosenki „Bal w przedszkolu”. Przed balem odwiedziły nas panie kucharki i pani intendentka. Sprawdzały, czy wszystko zjadamy i czy będziemy mieć siłę tańczyć. Pozowaliśmy do zdjęć. Było wesoło i skocznie.
Wykonaliśmy „Łapacze snów” – praca plastyczno – techniczna.

 

 

Walentynki – dzień przyjaźni.

Wykonaliśmy „Serce” – pracę plastyczno – techniczną oraz zdjęcia przyjaciół.

 

 

ZIMOWY WYPOCZYNEK SŁONECZEK

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Prosimy o wypełnienie deklaracji woli dla dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą kontynuować naukę w naszym przedszkolu.

Deklaracje są dostępne u Pań w szatni. Wypełnione dokumenty przyjmujemy do dnia 12/02/2021r.

Przez cały tydzień rozmawialiśmy o szacunku wobec sił przyrody i o tym, że życie w zgodzie z naturą jest korzystne dla człowieka. Dużo miejsca poświęciliśmy dwóm żywiołom: ziemi i wodzie. Dzieci poznały skarby Ziemi i ich wielką moc. Dowiedziały się, że bez wody nie byłoby życia.

Wyszukiwały przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską wskazaną przez nauczyciela. Wyróżniały sylaby w podanych wyrazach i dzieliły je na głoski. Dobierały przedmioty według kształtu i koloru. Liczyły w zakresie 6 i porównywały liczebności zbiorów.

Wspólnie bawiliśmy się muzyką w oparciu o utwór „Taniec łyżwiarzy”.

 Dzieci stworzyły prace plastyczno – techniczne pt. „Wiatraczek”, „Akwarium” oraz „Ziemia – nasza planeta”.

Z cyklu „Dzieci uczą rodziców”, tematem 3 lekcji był „Wirtualny świat”.

Dzieci dowiedziały się jak bezpiecznie korzystać z internetu,

poznały niebezpieczeństwa, które czyhają w internecie,

jak ważne jest unikanie kontaktu z nieznajomymi,

dlaczego warto korzystać z internetu pod okiem rodziców.

Dzieci wykonały dwie prace plastyczne do w/w tematu.

W przyszłym tygodniu będziemy mówić o „Czterech żywiołach”.

10.02. będziemy obchodzić Walentynki. W tym dniu będzie dominować kolor czerwony.

12.02. odbędzie się bal przebierańców „Piżama party”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach zimowych.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.

  • Dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców itp.

  • Zachęcanie do wspólnego dbania o środowisko naturalne poprzez oszczędzanie wody, energii, segregację śmieci.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu i na śniegu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

„Wiatraczek”, „Ziemia – nasza planeta” – prace plastyczno – techniczne.

 

 

ZIMOWY WYPOCZYNEK SŁONECZEK

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Prosimy o wypełnienie deklaracji woli dla dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą kontynuować naukę w naszym przedszkolu.

Deklaracje są dostępne u Pań w szatni. Wypełnione dokumenty przyjmujemy do dnia 12/02/2021r.

Za nami kolejny tydzień, w którym w kręgu naszych zainteresowań była sprawność fizyczna. Naszą uwagę i działania edukacyjne skierowaliśmy na poznawanie zasad racjonalnego żywienia i prowadzenia zdrowego stylu życia.

Poznaliśmy nieco historię igrzysk olimpijskich oraz gatunki dyscyplin sportowych charakterystycznych dla aktualnej pory roku – zimy. Przypomnieliśmy sobie, jak należy dbać o swoje zdrowie zimą. Pamiętaliśmy o ciepłych strojach oraz ubraniach dla ludzi aktywnych. Dużo czasu poświęciliśmy piramidzie zdrowego żywienia i aktywności fizycznej. Rozpoznawaliśmy, co jest zdrowe, a co niekorzystnie wpływa na nasze organizmy.

Rozpoznawaliśmy głoskę s poprzez ćwiczenia słuchowe, utrwalaliśmy liczby od 1 do 5; poznaliśmy liczbę 6, przeliczaliśmy, klasyfikowaliśmy przedmioty.

W przyszłym tygodniu zajmiemy się wartością jaką jest szacunek do przyrody. Poznamy jej siły.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o prowadzeniu zdrowego stylu życia i aktywnym sposobie spędzania wolnego czasu nawet wtedy, kiedy aura nie sprzyja aktywności fizycznej, sposobach dbania o zdrowie w czasie zimy.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot, wagony, zegar, but, nos, ser w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami:y, z, b, n, m, l, t, i, d, e, u, k, s, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników poprzez dodanie głoski y.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich, mierzenie długości krokami, stopami, palcami itp. oraz miarkami, utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5, 6 np. w trakcie zabaw, pobytu na świeżym powietrzu z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek, zabawy w akcentowanie metrum melodii (liczenie na„ raz”).

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, słuchanie muzyki,

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

„Skrzyp, skrzyp” – sensoryczny spacer połączony z ćwiczeniem logopedycznym.

 

 

„Jak powstaje ser?” – film edukacyjny.

 

 

Zdrowo się odżywiamy – degustacja serów.

 

 

Zimowy spacer – poszukiwanie „S” w okolicy.

Zdrowe jedzenie – magiczne pudełko.

Tym razem po dotyku rozpoznawaliśmy warzywa i owoce.

Dodajemy, odejmujemy w zakresie 6.

Zabawa z kodowaniem.

 

 

Alfabet z obrazkami – liczymy głoski i sylaby w wyrazie.

Lepimy z plasteliny – pyszne warzywa i owoce.

———————————————————————————————————————————————————————————————

Szanowni Rodzice!

Przez cały miniony tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą sprawności fizycznej. Wiemy, że jest ona niezbędna dla zachowania zdrowia każdego człowieka. Sprawność fizyczna przyczynia się również do naszego dobrego samopoczucia. Dzieci zachęcają wszystkich do zabaw ruchowych, szczególnie tych związanych z zimową porą.

Dzieci wiedzą, gdzie można bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie.

W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – n. Potrafimy globalnie odczytać wyraz nos. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską n, wyróżnialiśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski.

Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Śpiewaliśmy piosenki o zimie.

Wykonaliśmy zadania w kartach pracy.

Przygotowaliśmy prezenty dla babci i dziadka oraz krótki występ.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o bezpiecznych zabawach zimowych.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na śniegu.

ZIMOWY WYPOCZYNEK SŁONECZEK ORAZ DZIEŃ BABCI I DZIADKA

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich.

Dzieci szukały odpowiedzi na pytania: Dlaczego babcia i dziadek są ważnymi osobami w życiu dziecka?; Kim są dla Was babcia i dziadek?; Skąd wiemy, że dziadkowie też byli małymi dziećmi?; W co można bawić się z babcią i dziadkiem?; Co robicie najczęściej, będąc z babcią lub dziadkiem?; Jaka jest Wasza ulubiona zabawa, w którą się bawicie z babcią lub dziadkiem?; Dlaczego szacunek dla osób starszych, w tym dla babci i dziadka, jest taki ważny?

W tym tygodniu poznaliśmy nową głoskę – b. Potrafimy globalnie odczytać wyraz but. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską b, wyróżniliśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyraz na głoski.

Dobieraliśmy przedmioty według kształtu, koloru, wielkości, liczyliśmy w zakresie 5, porównywaliśmy liczebność zbiorów.

Słuchaliśmy piosenki: „Cza-cza dla babci” i „Piosenka dla dziadka, który się nie śpieszy”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o babciach i dziadkach.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy na śniegu.

ZIMOWY WYPOCZYNEK SŁONECZEK

 

 

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

Za nami pierwszy tydzień nowego roku, w którym poznaliśmy noworoczne zwyczaje i wysłuchaliśmy fragmentu wiersza „Bajka o Starym i Nowym roku” L.J. Kerna.

Podawaliśmy nazwy pór roku i odczytaliśmy je globalnie. Ułożyliśmy karuzelę miesięcy, staraliśmy się zapamiętać po kolei następujące po sobie nazwy miesięcy. Z dniami tygodnia było łatwiej – pomógł nam wiersz „Jak biedronka zgubiła kropki” W. Chotomskiej.

Przez cały tydzień kształtowaliśmy wartość dotyczącą poczucia szacunku wobec ludzi starszych, uczyliśmy się właściwych zachowań w stosunku do nich.

Upływający czas mierzymy za pomocą zegarów – poznaliśmy różne ich rodzaje.

Potrafimy już globalnie odczytać wyraz zegar. Wyszukiwaliśmy przedmioty, których nazwy zaczynają się głoską z, wyróżniliśmy sylaby w wyrazach oraz dzieliliśmy wyrazy na głoski (niektórzy tropili litery w wyrazach).

Śpiewaliśmy piosenki o tematyce zimowej przy akompaniamencie pianina.

Wykonaliśmy pracę plastyczną „Pani Zima”.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o zimie i zmianach zachodzących w przyrodzie.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, głoski, składanie sylab i głosek w wyraz (analiza i synteza) i wyklaskiwanie rytmu.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., dodawanie i odejmowanie, np. w trakcie różnych czynności i prac domowych z wykorzystaniem talerzy, sztućców.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

„Pani Zima” – zbiorowa praca plastyczna

 

 

 

AKTYWNOŚĆ  SŁONECZEK W DOMU

 

W ramach cyklu „Dzieci uczą rodziców”,  tematem lekcji 2 był „Magiczny czas”. Oto nasze prace.

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

 

 Z okazji Świąt Bożego Narodzenia
składam życzenia pięknych
i niezapomnianych chwil w gronie rodziny.
Niech przyniosą one radość i wzruszenie
oraz wzajemną życzliwość i optymizm
w nadchodzącym Nowym Roku.

p. Gabrysia

 

 

 

 

 

Szanowni Rodzice!

Tydzień, który właśnie minął, poświęciliśmy tematyce przygotowań świątecznych, nie tylko w zakresie porządków domowych, lecz także jako okazji do budowania współpracy między członkami rodziny czy grupy przedszkolnej.

Zaczęliśmy, jak nakazuje tradycja świąteczna, od pierwszej gwiazdki – mówiliśmy o własnych marzeniach, potrzebach. Nie zapomnieliśmy o zwyczaju składania sobie życzeń.  Nie omieszkaliśmy wspomnieć, że dzisiaj coraz częściej przekazujemy je drogą elektroniczną poprzez portale społecznościowe czy e-maile.

Następnie zajęliśmy się przygotowaniem prezentów. Słuchaliśmy siebie uważnie. Wykonaliśmy łańcuch na choinkę, bombkę z szyszki, choinkę z papieru wg wzoru.

Kolejnym zadaniem, którego realizacja wymagała od nas umiejętności współpracy, było przygotowanie świątecznej dekoracji.

Nauczyliśmy się, że trudno byłoby stworzyć świąteczną atmosferę bez pięknych polskich kolęd i pastorałek oraz zwyczaju rodzinnego kolędowania.

Potrafimy już odczytać globalnie wyraz prezenty. Rozpoznawaliśmy różne głoski poprzez ćwiczenia słuchowe. Utrwalaliśmy liczby od 1 do 5.

Śpiewaliśmy piosenkę „Choinka”, akcentowaliśmy metrum poprzez liczenie muzyki „na raz”.

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować tematykę świąteczną, poznawać inne tradycje i zwyczaje.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o przygotowaniach całej rodziny do świąt.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot, wagony, prezenty w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników poprzez dodanie głoski y.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp., ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich, mierzenie długości krokami, stopami, palcami itp. oraz miarkami, utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5 np. w trakcie zabaw, pobytu na świeżym powietrzu z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek oraz kolęd i recytowanie rymowanek, zabawy w akcentowanie metrum melodii (liczenie na„ raz”).

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce przyrodniczej, dzieł sztuki, słuchanie muzyki. Korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

 

 

 

Wigilia w grupie Słoneczka

 

 

 

CZAS SPĘDZONY W GRONIE RODZINNYM

 

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

To był mocno energetyczny tydzień, ponieważ niemal każdego dnia pojawiało się słowo energia. Zmieniające się warunki pogodowe spowodowały, że troszczyliśmy się o to, by wszystkim było ciepło, miło i przyjemnie podczas długich, chłodnych wieczorów.

Przypomnieliśmy sobie o ciepłych ubraniach, poznawaliśmy materiały, z jakich są wykonane i określaliśmy ich cechy. Dowiedzieliśmy się, skąd i w jaki sposób bierze się w naszych domach prąd. Poznawaliśmy odnawialne źródła energii.

Rozwiązywaliśmy zagadki o urządzeniach elektrycznych. Przypomnieliśmy, jak nasze prababcie dawały sobie radę z praniem bez użycia prądu. Poznaliśmy symbole umieszczane na metkach ubrań i ustalaliśmy ich znaczenie. Sprawdzaliśmy, czy nasze powietrze jest zanieczyszczone i jaki wpływ na kondycję planety ma globalne ocieplenie, a także jakie znaczenie dla powietrza ma proces spalania różnych substancji, w tym węgla.

Potrafimy już odczytać wyraz wagony oraz rozpoznawać trudną głoskę y poprzez tworzenie liczby mnogiej niektórych rzeczowników. Poznaliśmy liczbę 5.

Śpiewaliśmy piosenkę „Kołysanka dla Mikołaja”, „Choinka”, „Gawron” przy akompaniamencie pianina. Akcentowaliśmy metrum poprzez liczenie muzyki „na raz”. Wykonaliśmy prace plastyczne, zadania z kart pracy i zeszytu grafomotorycznego.

Codziennie odbywały się próby jasełek, jak na aktorów przystało.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o aktualnej porze roku, pogodzie, przygotowaniach ludzi i zwierząt do zimy, opiece i trosce, zanieczyszczeniach powietrza, globalnym ociepleniu i sposobach naszego zachowania, by minimalizować jego skutki.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot, wagony w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k, tworzenie liczby mnogiej rzeczowników poprzez dodanie głoski y.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich; mierzenie długości krokami, stopami, palcami itp., utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4, 5 np. w trakcie zabaw, pobytu na świeżym powietrzu z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek, zabawy w akcentowanie metrum melodii (liczenie na „raz”).

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

Dziękuję w imieniu piesków i kotków wszystkim dzieciom i rodzicom, którzy przynieśli karmę dla zwierząt ze schroniska.

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

Przygotowania do Świąt trwają. Słoneczka dekorowały pierniki. Wyglądają smakowicie !

Poznaliśmy głoskę Y oraz liczbę 5. Teraz sprawdzamy naszą wiedzę i umiejętności. Ćwiczenia w kartach pracy i zeszycie grafomotorycznym.

 

 

Wkładamy do pudełek nasze nowe obrazki do kodowania. Praca wre.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W DOMU

 

 

 

A tak przebiegały etapy prac konkursowych naszych uczestników Emilki Z., Tymonka i Kubusia S.

—————————————————————————————————————————————–

MIKOŁAJKOWY KONKURS EKO  ROZSTRZYGNIĘTY !!!

Dziękujemy za wszystkie nadesłane prace. Zachwyciły nas Waszą pomysłowością! Poniżej ogłaszamy wyniki konkursu gratulując uczestnikom. 

I miejsce – Marta, gr. Gwiazdeczki

II miejsce – Magda, gr. Gwiazdeczki

III miejsce – Mia, gr. Biedronki

Podziwialiśmy nasze prace konkursowe. Za nasze starania dostaliśmy upominki.

 

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

W minionym tygodniu rozpoczęliśmy poznawanie nowej wartości – troskliwości. Omawialiśmy ją w kontekście opieki nad zwierzętami, dbania o ich los (szczególnie ptaków) w związku z nadchodzącą porą roku – zimą.

Byliśmy pochłonięci słuchaniem opowiadań, rozwiązywaniem zagadek o zwierzętach. Zauważyliśmy, że pogoda naprawdę im nie sprzyja i nie ułatwia życia – brak domu, pokarmu, deszcze, wiatr, czasem mróz, zimne i ciemne już dni – to oznaki zbliżającej się wielkimi krokami zimy.

Nie lada wyzwaniem okazało się poszukiwanie w pamięci nazw zwierząt rozpoczynających się na głoskę k, ale za to czytanie globalne wyrazu kot było proste i nie wymagało od nas większego wysiłku. Podobnie rzecz się miała z liczbą 4 – wiemy doskonale, że wśród wielu zwierząt czworonożnych to właśnie kot spada na 4 łapy.

Bawiliśmy się wyśmienicie przy melodii Mozarta tłumaczonej jako bułka, chleb z masłem – „Das Butterbrot”. Akcentowanie metrum i liczenie „na raz” okazało się dla nas bułką z masłem.

Słuchanie opowiadania o kamizelce wróbelka Elemelka sprowokowało do myślenia o bezpieczeństwie, ponieważ ta część garderoby, niekoniecznie zimowa, chroni człowieka nie tylko przed zimnem, lecz również w podróży (np. rowerem), w wodzie i w takich rejonach świata, gdzie pokój nie jest wartością najwyżej cenioną.

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować tematykę przygotowań do zimy oraz nadal zgłębiać wartość – troskliwość.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o zbliżającej się porze roku, pogodzie, przygotowaniach ludzi i zwierząt do zimy, opiece i trosce.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul, kot w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u, k.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich; mierzenie długości krokami, stopami itp., utrwalanie liczebników 1, 2, 3, 4 np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek, zabawy w akcentowanie metrum melodii (liczenie na „raz”).

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

Dzień Górnika

W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Górnika. Dzieci dowiedziały się: kto to górnik, gdzie pracuje, jak ciężka jest jego praca w kopalni. W nawiązaniu do święta wszystkich górników  dzieci poznały „Historię białego misia”, który wybrał się do kopalni po węgiel.

Dzieci wykonały pracę plastyczną „Wagon z węglem” do jej wykonania posłużył nam węgiel drzewny, czarna bibuła marszczona, papier kolorowy.

 

 

Śpiewaliśmy piosenkę „Górnik”.

 

Recytowaliśmy wiersz „Głęboko pod ziemią”.

 

Mikołaj w przedszkolu

W piątek odwiedził nas tajemniczy gość, który zostawił na podłodze ślady swoich stóp. Wszystkie dzieci odgadły, czyje one są. To ślady Świętego Mikołaja. Święty Mikołaj zostawił nam przed salą mnóstwo prezentów, a my dla Mikołaja recytowaliśmy wiersz, zaśpiewaliśmy piosenkę, na oknie zostawiliśmy prezent (album z naszymi pracami). Z pewnością bardzo się ucieszył z naszej niespodzianki.

 

 

 

 

 

Święty Mikołaj przesłał wiadomość dla dzieci z naszej grupy.

 

Miło nam się oglądało i słuchało.

 

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

 

„Mikołaj” – praca plastyczna

 

Zapoznaliśmy się z zapisem graficznym litery „K” i  liczbą 4

 

 

CZAS SPĘDZONY Z RODZINĄ

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

EKO Konkurs Mikołajkowy – wyniki konkursu zostaną opublikowane 07/12/2020r. 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

W minionym tygodniu kontynuowaliśmy tematykę hobby, zainteresowań, traktowaliśmy ją jako impuls do zaciekawienia dzieci światem i rozbudzania w nich chęci poznawczych.

Poznaliśmy zainteresowania kolekcjonerskie znanego pisarza Juliana Tuwima. Dowiedzieliśmy się dużo o pszczołach, o wietrze i jego wykorzystaniu w różnych dziedzinach życia człowieka, sprawdzaliśmy, jak wygląda i czy pachnie powietrze.

Czytaliśmy globalnie wyraz ul, szukaliśmy głoski u w wyrazach. Klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty, ustawialiśmy je po kolei i numerowaliśmy.

Śpiewaliśmy piosenki, bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypomnieliśmy sobie budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne. Graliśmy w gry stolikowe i planszowe.

Zorganizowaliśmy również prezentację talentów przedszkolaków z naszej grupy.

W przyszłym tygodniu będziemy omawiać tematykę przygotowań do zimy.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o rodzajach hobby, zainteresowaniach dzieci i dorosłych, możliwościach ich realizacji.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran, ul w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e, u.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; ustawianie obiektów po kolei i numerowanie ich; utrwalanie liczebników 1, 2, 3, np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

25.11.2020 r. obchodziliśmy Dzień Pluszowego Misia.

Z tej to okazji wykonaliśmy pracę plastyczną „Miś”

 

Poznaliśmy niedźwiedzia brunatnego i polarnego. Dowiedzieliśmy się, gdzie mieszkają i co jedzą. 

Śpiewaliśmy i tańczyliśmy do piosenki „Niedźwiadek”.

 

Jesteśmy badaczami

Prowadziliśmy badania:

„Wędrująca woda” 

Fascynacja i pragnienie odkrywania nowych zjawisk spowodował, że tym razem wykonaliśmy eksperyment obrazujący przemieszczanie się wody po papierowych ręcznikach. Eksperyment wędrująca woda był ciekawym doświadczeniem, które wymagało od dzieci nieco cierpliwości.

 

 

„Dmuchajka”

Dmuchajka to prosta zabawka z recyklingu, a do tego znakomite doświadczenie naukowe dla dzieci!

Należy tak wydmuchiwać przez nią powietrze, aby kulka unosiła się w powietrzu. A wszystko to za sprawą ciśnienia…

 

 

 

Wykonaliśmy wirujące obrazki

 

 

 

NASZE ZAINTERESOWANIA

 

 

———————————————————————————————————————————————————————————————-

 

MIKOŁAJU CZEKAMY !!!

Słoneczka czekają na przyjście Świętego Mikołaja. Z tej okazji przygotowały wiersz, piosenkę i album dla wspaniałego gościa.

 

 

STO LAT !!!

ZDROWIA, SZCZĘŚCIA, POMYŚLNOŚCI,

NIECH OD DZISIAJ  RADOŚĆ GOŚCI.

LODÓW, CIASTEK I SŁODYCZY,

TEGO GRUPA SŁONECZEK WOJTUSIOWI ŻYCZY !

 

Szanowni Rodzice!

Działania edukacyjne minionego tygodnia prowadziły do poznawania sposobów spędzania wolnego czasu. Zapoznaliśmy się z określeniem hobby. Omawialiśmy czynności, których wykonywanie sprawia radość, daje odprężenie i zapewnia relaks, a także dzięki którym dowiadujemy się więcej o otaczającym nas świecie, zdobywamy nowe umiejętności.

Poznaliśmy kolejną wartość – pomysłowość. W ciągu całego tygodnia szukaliśmy ciekawych pomysłów i rozwiązań w różnych dziedzinach: kultury, sztuki, sportu itp.

Przypomnieliśmy sobie zasady korzystania z Internetu przez dzieci oraz właściwego zachowania się w kinie i teatrze. Czytaliśmy globalnie wyraz ekran, szukaliśmy głoski e. Klasyfikowaliśmy obiekty, tworzyliśmy kolekcje, przeliczaliśmy przedmioty, poznaliśmy liczbę 3.

Śpiewaliśmy piosenki, bawiliśmy się w echo rytmiczne, przypomnieliśmy sobie budowę piosenki: zwrotki i refren. Wykonaliśmy prace plastyczne, wykorzystując różne techniki plastyczne („Chmurka” – kolaż, „Kolory jesieni – malowanie farbami). Graliśmy w gry planszowe.

W przyszłym tygodniu będziemy kontynuować tę samą tematykę, chcemy jeszcze dokładniej poznać nasze zainteresowania i talenty. W związku z tym proszę o przesłanie na grupowy mail  prezentacji zainteresowań i talentów dziecka.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o rodzajach hobby, zainteresowaniach dzieci i dorosłych, różnicach w tych zainteresowaniach oraz możliwościach ich realizacji.

  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga, ekran w różnych tekstach – gazetach, książkach itp.; podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d, e.

  • Przeliczanie przedmiotów według określonych cech, koloru, wielkości itp.; utrwalanie liczebników 1, 2, 3, np. w trakcie pobytu w parku czy na placu zabaw z wykorzystaniem materiału przyrodniczego.

  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.

  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.

  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek.

  • Szukanie możliwości rozwijania zainteresowań dzieci, ich talentów poprzez udział w różnych zajęciach, oglądanie albumów, zdjęć, książek o wybranej tematyce, dzieł sztuki, słuchanie muzyki, korzystanie z Internetu jako źródła pomysłów na kreatywne zabawy z dzieckiem itp.

  • Aktywny wypoczynek – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

Muzykujemy i tworzymy literę „E” z różnych materiałów.

 

 

Mówiliśmy o jednym z  żywiołów: wodzie (cd.). Tym razem wykonaliśmy pracę plastyczną „Chmurka”.

 

 

 

NASZE HOBBY

———————————————————————————————————————————————————————————————-

Szanowni Rodzice!

W minionym tygodniu kontynuowaliśmy rozmowy o miłości do ojczyzny.

Dzieci: – poznały historię powstania państwa oraz jego pierwszego władcę – Mieszka  I

– wysłuchały legendy o białym orle

– przypomniały sobie jak wyglądają symbole narodowe, godło, hymn, flaga

– przypomniały sobie jak należy się zachować podczas śpiewania hymnu narodowego

– przyglądaliśmy się Warszawie, jej zabytkom,

– wymienialiśmy miejsca, które znamy, w których dzieci były

– poznaliśmy starą i nowoczesną Warszawę z drapaczami chmur, metrem.

– poznaliśmy sławnych Polaków: Jana Matejkę i jego obrazy

– Fryderyka Chopina i jego mazurka

– Mikołaja Kopernika (przy okazji obserwowaliśmy niebo)

– Kamila Stocha (nieobca nam była rozgrzewka)

– rozmawialiśmy o Janie Pawle II

– poznaliśmy mapę Polski

– śpiewaliśmy piosenkę o Polsce

Czytaliśmy globalnie wyrazy: godło, flaga, Polska.

Propozycje zabaw i form spędzania czasu w gronie rodzinnym:

  • Rozmowy o tym, co wydarzyło się w przedszkolu, o nowoczesnych postawach patriotycznych, Polsce, znanych Polakach i ich dokonaniach.
  • Zabawy w dzielenie wyrazów na sylaby, składanie sylab w wyraz (analiza i synteza); odszukiwanie znanych wyrazów – mama, las, tata, igła, Polska, godło, flaga w różnych tekstach, podawanie wyrazów rozpoczynających się głoskami: m, l, t, i, d.
  • Przeliczanie przedmiotów, segregowanie przedmiotów według określonych cech: koloru, wielkości itp.
  • Doliczanie i odliczanie przedmiotów, zabawek, podawanie wyniku dodawania i odejmowania.
  • Kontynuowanie zabaw z rytmami, układanie rytmów, przekładanie ich na ruch itp.
  • Czytanie opowiadań i wierszy, wspólne śpiewanie piosenek i recytowanie rymowanek
  • Aktywny wypoczynek w miarę sprzyjającej pogody – spacery, zabawy na świeżym powietrzu.

 

AKTYWNOŚĆ SŁONECZEK W PRZEDSZKOLU

Słoneczka uczciły Dzień Niepodległości odśpiewaniem hymnu narodowego.

 

 

Polska – nasz dom

 

Mówiliśmy o jednym z  żywiołów: wodzie. Wykonaliśmy pracę plastyczną „Kropelka”.

 

 

Nasza wesoła zabawa

 

 

MIŁO SPĘDZAMY CZAS Z RODZINĄ

W ramach cyklu „Dzieci uczą rodziców”, tematem 1 lekcji był „Młody Patriota”.