Grupa Pszczółki

Witamy na stronie

Grupy Pszczółki

 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2020/2021

DRODZY RODZICE

W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWNIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY

W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.

PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI. 

PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.

LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH 19.04.2021 – 7.05.2021


Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – Strona informacyjna o Narodowym Spisie Powszechnym 2021



Zajęcia z Dogoterapii zostają przeniesione na 19 maja z powodu niskiej frekwencji dzieci w naszej grupie 🙂


Zabawy w naszym ogródku 🙂


Dzień ziemi w naszej grupie – uczyliśmy się jak dbać o nasza planetę, w jakiś sposób segregować śmieci oraz oszczędzać zasoby takie jak woda.


Tomek ma urodziny 🙂


Zachęcam do zapoznania się z materiałami otrzymanymi w ramach współpracy z Poradnią psychologiczno – pedagogiczną w Chorzowie w ramach szkolenia dla rodziców Wspieranie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym. Treści zostały przekazane przez logopedę dr Sabinę Koczoń – Zurek.

Wspieranie rozwoju mowy – 1 Ćwiczenia oddechowe

Wspieranie rozwoju mowy – 2 Ćwiczenia głosowo- fonacyjne

Wspieranie rozwoju mowy – 3 Ćwiczenia sprawności motorycznej aparatu mowy (1)

Wspieranie rozwoju mowy – 4 Ćwiczenia percepcji słuchowej

Wspieranie rozwoju mowy – 5 Ćwiczenia słownika biernego i czynnego


Witam wszystkie dzieci oraz rodziców 🙂 Najbliższy czas spędzimy ucząc się w domu. Wysyłam do Państwa dyspozycji propozycje zabaw. Jeśli macie ochotę podzielić się swoimi pracami to proszę wysyłać zdjęcia na maila: 

pszczolkip20@gmail.com

Chętnie zobaczę jak się bawicie w swoich domach 🙂 Życzę wszystkim dużo zdrowia i siły, aby przetrwać ten trudny czas. Powodzenia! 

Pani Marlena

Wszystkie zamieszczane filmiki proszę odtwarzać w obecności osoby dorosłej, ponieważ nie odpowiadam za treść reklam wyświetlanych w trakcie ich odtwarzania.


Zachęcam do wykonania w tym tygodniu poniższych zabaw logopedycznych 🙂 Powodzenia!

Zabawy logopedyczne 1


Kolejny tydzień przed nami. 15 kwietnia to Światowy Dzień Sztuki, jednak u nas cały tydzień będzie przebiegać pod znakiem sztuki 🙂 Będzie to tydzień pełen twórczości i emocji z tym związanych. Domyślał się, że zadania będą nie tylko dla dzieci wyzwaniem, ale również dla rodziców. Życzę udanej zabawy i czekam na Wasze zdjęcia i wiadomości jak Wam idzie! 🙂
Pani Marlena

Temat tygodnia: Z kulturą za pan brat

Poniedziałek 12.04.2021

1.Moja złość – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku. Rodzic pyta dziecko jakie sytuacje wywołują w nim złość. Dziecko rysuje złość używając dowolnych kolorów. Rodzic pokazuje swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku.

2.Twoja złość – rozwijanie poczucia akceptacji. Siadacie wspólnie i oglądacie swoje rysunki. Rodzic pyta dziecko: Co czujesz oglądając te rysunki? Czy można polubić złość innych? Czy czujesz spokój patrząc na rysunki, czy kolory są przyjemne? Rodzic prosi, aby dziecko zakryło rysunki kolorowymi kartkami i pyta: Czy teraz obraz jest ładniejszy? Czy czujesz spokój? Wspólnie znaleźliśmy sposób, aby zmienić to uczucie, zakryć je. Mam nadzieję, że kiedy kolega lub koleżanka zdenerwuje się, pomożesz im znaleźć sposób na pozbycie się złości.

3.Tulimy złość – zabawa ruchowa dramowa. Umawiacie się, że najpierw jedno z was jest „złością”, a drugie „spokojem”, i że osoba, która jest „złością” na zachowanie „spokoju „zachowuje się coraz spokojniej, aż do całkowitego wyciszenia. Najpierw dziecko wciela się w rolę osoby, która przeżywa złość, wyrażając ją za pomocą głosu, ruchów, gestów. Zadaniem rodzica jest uspokoić, wyciszyć (głaszcząc ręce, plecy, tuląc, trzymając za rękę). Potem role się zmieniają. Po zabawie można porozmawiać na temat tego się się czuliście będą „złością” a jak „spokojem”.

4.Karty pracy 2, s. 25 – ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej, grafomotoryki, budowanie wypowiedzi, kształtowanie rozwoju emocjonalnego.

5.Zabawa ruchowa z naśladowaniem.
Rodzic podaje nazwę ptaka a dziecko naśladuje jego zachowanie:
– wróbel – dziecko skacze jak wróbelek,
– dzięcioł – dziecko stając w miejscu z rączkami ułożonymi w dziób naśladuje stukanie dziobem w drzewo,
– jaskółka – dziecko przemieszcza się na lekko ugiętych nogach z ramionami w bok,
– bocian – dziecko przemieszcza się unosząc wysoko kolana,
– czapla – dziecko przemieszcza się brodzącym krokiem,
– kura – dziecko przemieszcza się i co pewien czas zatrzymuje się i grzebie raz jedną stopą raz drugą.

Wtorek 13.04.2021

1.Do kina – opowieść ruchowa. Rodzic mówi: zapraszam cię na wyprawę do kina. Rodzic czyta tekst, a dziecko ruchem ilustruje treść. Aby dziecku było łatwiej proponuję, aby rodzic pokazywał razem z dzieckiem.

Idziemy do kina (dziecko maszeruje). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (rozgląda się na boki i podnosi jedną rękę do góry). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (podaje „pieniądze” i bierze „bilet”). Kupimy przekąski (staje w kolejce i masuje się po brzuchu). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skrada się na paluszkach), odszukujemy miejsce (rozgląda się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podoba! (uśmiecha się), ale czas wracać do domu (wstaje i idzie).

2.Oto kino – ćwiczenie umiejętności zachowania się w kinie. Rodzic pyta dziecko: Czego potrzebujemy, aby wejść do kina? Czy w kinie można jeść? Czy rozmowy w trakcie trwania filmu przeszkadzają innym czy nie?

3.Jak powstaje film – oglądanie filmu edukacyjnego. Po skończonym filmie rozmawiacie o czym był film, czego się dowiedzieliście. Możecie stworzyć krótką kreskówkę 🙂

4.Karty pracy 2, s. 26 – ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.

5.Zwinne paluszki – usprawnianie stóp. Rozkładacie w pokoju woreczki do ćwiczeń jeśli macie lub papier zwinięty w kulki. Dziecko biega do ulubionej piosenki, rodzic kilkakrotnie zatrzymuje muzykę i w tym czasie dziecko chwyta najbliższy woreczek/kulke papierową palcami stopy, rzuca przed siebie i biegnie dalej.

Środa 14.04.2021

1.Jak powstaje spektakl teatralny? – oglądanie filmu edukacyjnego. Po filmie rodzic pyta o czym był film i czego dowiedzieliście się o powstaniu spektaklu?

2.Rodzaje teatrów – omówienie plansz. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje i czyta podpisy. Mniej więcej w połowie zadania można zrobić krótką zabawę ruchową (Złap butelkę – dziecko i rodzic siadają naprzeciw siebie z nogami szeroko rozstawionymi i wyprostowanymi. Staracie się turlać butelkę do siebie nawzajem, przyciągając tułów maksymalnie do podłogi) Po zabawie wracacie do oglądania plansz.

3.Kino i teatr – porównanie zasad zachowania obowiązujących w obu miejscach. Spróbujcie się zastanowić jakie są podobieństwa a jakie różnice w obu tych miejscach. Co można a czego nie można robić (np. w kinie można jeść i pić, a w teatrze robimy to tylko podczas przerwy; w kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, a w teatrze bijemy aktorom brawo).

4.Zrób jak ja – zabawa w lustro. Stajecie naprzeciw siebie i jedno z was wykonuje ruchy, miny, gesty, a drugie jest lustrem. Po chwili następuje zamiana ról.

Czwartek 15.04.2021

1.Tancerze baletowi – zapoznanie z zawodem. Dziecko ogląda zdjęcie i opisuje jak wyglądają tancerze, jakie mają stroje, kolory, jak mają ułożone stopy.

2.Stopy baletnicy – zabawa ruchowa. Rodzic mówi dziecku, że aby zostać tancerzem/tancerką baletową należy bardzo dużo ćwiczyć. A dziś nauczymy się jak „ustawiać stopy” jak baletnica. Stopy stykają się piętami i są w jednej linii, spróbujcie tak chwilę wytrzymać. Rodzic kilka razy mówi dziecku: otwieramy nóżki, zamykamy nóżki, zmieniając ustawienie stóp.

3.Tańczymy w balecie – reagowanie ruchem na muzykę. Dziecko chwilę słucha i opisuje, czy muzyka była wesoła, smutna, szybka, wolna. Następnie próbują naśladować ruchy baletnicy:

– w lekkim rozkroku, kiwanie się na boki i podskoki,

– krok dostawny w przód, w tył i podskok,

– ukłon.

Można przed tańcem zobaczyć występ dzieci 🙂

 

4.Karty pracy 2, s. 27 – ćwiczenie percepcji wzrokowej, grafomotoryki.

5.Baletnica – praca plastyczna. Należy wydrukować lub narysować postać baletnicy, a następnie ozdobić sukienkę kawałkami materiału.

 

Piątek 16.04.2021

1.Zestaw ćwiczeń gimnastycznych – oto propozycja:

2.Zabawa w muzyka: Pianinko on-line – spróbujcie zagrać piosenkę Wlazł kotek na płotek wg zapisu kolorystycznego.

https://kidmons.com/game/piano-online/

3.Zabawa w malarza: Malowanie pianą – praca plastyczna. Przygotujcie kilka kubeczków, płyn do naczyń i barwniki lub rozcieńczoną wodę z farbką. Do kubeczka wlewamy wodę, barwnik/farbkę i płyn do naczyń, dmuchamy do kubeczka przez słomkę alby powstała piana. Nakładamy piankę na kartkę i malujemy wg własnego pomysłu. Mogą to być kolorowe wiosenne kwiaty 🙂

4.Gra planszowa – rozumienie zasad gry. Na pewno w waszych domach znajdzie się jakaś gra planszowa. Jest to dobry moment, aby wprowadzić dziecko w świat zasad oraz umiejętności cieszenia się ze zwycięstwa jak i ponoszenia porażki. Udanej zabawy!

Obrazy pobrano:
https:https://oknonawagrowiec.pl/co-jest-grane-zwiastuny-6//www.vogue.pl/a/w-czerwcu-znow-pojdziemy-do-kina
https://przedszkolankowo.pl/2017/01/16/rodzaje-teatrow-plansze/

https://stylowi.pl/49543598
https://www.mamawdomu.pl/2015/10/w-pokoju-malej-baletnicy.html
https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/03/Zapis-utworu-Wlaz%C5%82-kotek-na-p%C5%82otek.pdf
http://praceplastyczne.pl/techniki-plastyczne/69-malowanie-piana

 


Temat tygodnia: Wielkanoc

Wtorek 6.04.2021

1.Rodzic czyta dziecku opowiadanie, a następnie prowadzi rozmowę w oparciu o tekst, naprowadzając dziecko na wyciągnięcie wniosków, że miasto i wieś różnią się od siebie (prosi o podanie różnic), ale te różnice są wartościowe (ważne, potrzebne). Dlatego niektórzy ludzie wolą mieszkać i pracować w mieście inni na wsi.

Krysia Kuna i kogut dla Kiciusia Maciej Mazan

Tego dnia przedszkolaki czekała niespodzianka. Przed przedszkolem stał zaparkowany autobus. Kicius, który codziennie przychodzi do przedszkola z zamkniętymi oczami, natychmiast się obudził.

– Jedziemy zobaczyć krowy? – spytał.

– I nie tylko – powiedziała tajemniczo pani.

Chyba mówiła coś jeszcze, ale Kiciuś nie słuchał, tylko od razu wskoczył do autobusu. Nawet nie pożegnał się z tatą!

– Muszę jeszcze raz obejrzeć tę wyrzutnię mleka – wyjaśnił Krysi kunie, która usiadła obok niego. – Natychmiast jak dorosnę kupię sobie krowę.

– O, to jeszcze trochę poczekasz, Kiciusiu – odezwała się pani, która go usłyszała.

– Niezbyt długo. Zaraz jak pójdę do pierwszej klasy – odparł Kiciuś. – Chyba już bardziej dorosłym być nie można?

Wkrótce autobus się zatrzymał. Kiciuś wysiadł i rozejrzał się podejrzliwie.

– Wracamy do środka! – krzyknął do przedszkolaków. – To nie to miejsce, w którym były krowy!

– Kiciusiu, krowy są także tutaj – zapewniła pani.

Kiciuś zrobił wielkie oczy.

– Serio? Krowy są w więcej niż jednym miejscu? – spytał i usiadł z wrażenia.

Ale zaraz musiał wstać, bo pani ruszyła z nimi piaszczystą drogą, po której obu stronach były pola: z jednej strony na polu rosło zboże, a z drugiej – jakieś zielone listeczki.

– Ale pachnie – odezwała się Trusia Kapuścińska.

– To pole kapusty – wyjaśniła pani.

Trusia spojrzała na nią nieufnie.

– Przecież kapusta jest wielka, większa od mojej głowy!

– Bo to jest jeszcze bardzo młoda kapusta – odparła pani. – Można powiedzieć, że na tym polu jest takie kapuściane przedszkole.

Okazało się, że na wsi jest inaczej niż w mieście: powietrze pachnie, jest mniej hałasu, a więcej śpiewu ptaków i nigdzie nie było widać wieżowców, tylko jeden mały domek ogrodzony płotem. A przy furtce w płocie stała miła pani, która zaprosiła przedszkolaki do zwiedzania prawdziwego wiejskiego gospodarstwa.

– Ale ten ptak głośno krzyczy – odezwała się Krysia Kuna.

– Bo to kogut i nie krzyczy, tylko pieje – wyjaśniła pani z gospodarstwa. – To taki żywy budzik, który odzywa się już o świcie!

– A gdzie są krowy? – chciał wiedzieć Kiciuś.

– Interesujesz się krowami? – zdziwiła się pani.

– Bardzo! – zawołał Kiciuś. – Zamierzam być krowim posiadaczem! Na razie chciałem mieć jedną krowę, bo więcej nie zmieści się na balkonie. Ale tata się nie zgodził, chociaż obiecałem, że będę ją codziennie wyprowadzał na spacer…

To była bardzo ciekawa wycieczka i kiedy przeszedł czas, żeby opuścić gospodarstwo, Krysia Kuna podeszła do pani, trzymają pod pachą koguta.

– Chciałabym go kupić – oznajmiła. – Żeby pomóc Kiciusiowi. On się nigdy nie może obudzić na czas, a z tym kogutem będzie mu o wiele łatwiej. No, i kogut też jest ze wsi, więc to prawie krowa, prawda?

2.Gdzie jest kogut? – zabawa typu ciepło – zimno. Rodzic przedstawia zasady zabawy. Zakrywa oczy dziecku i chowa np. koguta-zabawkę w pokoju. Dziecko odkrywa oczy i szuka koguta, zgodnie ze wskazówkami rodzica.

3.Turniej wiedzy o wsi – odróżnianie prawdy od fałszu:

– Kura znosi jajka.

– Kwiaty rosną tylko na wsi.

– Krowy pasą się na łąkach.

– Krowy dają czekoladę.

– Kot budzi rano ludzi pianiem.

– Kury mieszkają w budzie.

– Kaczki mają cztery łapy.

– Kogut ma kolorowy ogon z piór.

4.W nagrodę za zdobyte punkty w poprzednim zadaniu dziecko otrzymuje nagrodę w postaci chrupek kukurydzianych, z których można utworzyć różne zwierzątka (dotykają chrupka językiem, a potem doklejają do innej)

Środa 7.04.2021

1.Sztuczki z jajkiem – działania eksperymentalne.
Rodzic mówi dziecku: Pewien mądry uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się, co było pierwsze – jajko czy kura? Do tej pory uczeni nie znaleźli odpowiedzi. Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem. Dziś spróbujemy przeprowadzić kilka z nich.
Zabawa nr 1
Rodzic stawia przed dzieckiem spodeczek z rozbitym jajkiem i butelki plastikowe. Zadaniem dziecka jest włożenie żółtka do butelki, tak aby się nie rozlało. Dziecko eksperymentuje i szuka sposobu. Rodzic pokazuje jak to zrobić: należy ścisnąć butelkę, przyłożyć wlot delikatnie do żółtka, rozluźnić uścisk, a na koniec przekręcić butelkę, by żółtko wpadło na dno.
Zabawa nr 2
Dziecko bierze do rąk jajka, jedno surowe drugie ugotowane (Rodzic nie mówi o tym dziecku). Dziecko zakręca nimi na stoliku jak bączkami. Obserwuje, które jajko kręci się szybko, a które wolniej. Można zaznaczyć flamastrem, które kręciło się szybciej.
Wnioski: Jajko które jest ugotowane kręci się szybko, a które surowe wolniej. Dziecko może rozbić i sprawdzić czy się zgadza.

2.Kurka na grzędzie – usprawnianie stóp. Rodzic rozkłada sznurek/ sznurówki/pasek/gumę (co akurat macie w domu:) i zadaniem dziecka jest przejść gołymi stopami bokiem (środkiem stopy), a następnie prosto.

3.Pisanka – układanie i opowiadanie treści historyjki. Zadaniem dziecka jest ułożenie historyjki w odpowiedniej kolejności i opis obrazków.

4. Kurza rodzinka – zabawa teatralna. Poniższe sylwety kur można wydrukować (lub narysować swoje), pokolorować i dokleić patyczki. Wspólnie wymyślcie temat teatrzyku, albo zadania do wykonania dla kur, np. kurki poszły szukać ziarenek w ziemi.

Czwartek 8.04.2021

1.Wiejskie podwórko – rodzic pokazuje dziecku ilustrację i wspólnie nazywają zwierzęta zamieszkujące zagrodę. Zwierzęta można wspólnie policzyć.

2.Jaka jest mama? – burza mózgów, opisywanie cech. Rodzic pokazuje dziecku ilustracje zwierząt i pyta jaka jego zdaniem jest każda z tych zwierzęcych mam. Rodzic zadanie pytania pomocnicze i nakierowuje, aby padały odpowiedzi typu: kochana, kocha swoje dziecko.

3.Była sobie żabka mała – ilustrowanie ruchem treści piosenki. Rodzic wprowadza dziecko do tematu piosenki: Dziecko z mamą tworzą parę. Mama jest mądra, dziecko dzięki niej też staje się mądre. Posłuchajmy piosenki o pewnej żabce. Czy ona też była mądra?

4.Karty pracy 2, s. 23 – rozwijanie wiedzy przyrodniczej i wiedzy ogólnej, ćwiczenie sprawności manualnej.

Piątek 9.04.2021

1.Rysujemy kotka – rysowanie postaci kota. Dziecko słucha piosenki, a rodzic najpierw palcem rysuje treść na sobie, a potem wspólnie z dzieckiem.

Rysujemy kotka
sł. i muz. Katarzyna Kulikowska
Tu kółeczko, tu kółeczko. (kreślenie kółeczek na wysokości oczu)
Tu małe usteczka. (rysowanie uśmiechu)
To o kotku z czarną łatką (wskazuje na siebie)
krótka jest bajeczka.
Tu wąsiki, (rysuje wąsy palcami wskazującymi)
tu ogonek, (pokazuje ręką z tyłu długi ogon)
uszka dwa. (przykłada piąstki do głowy)
Małe łapki i pazurki kotek ma. (dłonie na wysokości oczu – drapią powietrze)

2.Kocie grzbiety – usprawnienie obręczy barkowej. Dziecko chodzi po pokoju na czworakach (nie na kolanach) do piosenki Rysujemy kotka. Rodzic co jakiś czas zatrzymuje melodię i w tym czasie dziecko robi koci grzbiet.

3.Karty pracy 2, s. 24 – kodowanie, ćwiczenie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnej.

4.Kot – praca plastyczna. Oto propozycje do wyboru.

Powyższego kotka można wydrukować i pokolorować wg własnego pomysłu lub ozdobić np. plasteliną, kawałkami kolorowego papieru, bibułą… 🙂

Obrazy pobrano:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/02/chrupkowa-tworczosc/
https://www.przedszkole.rzeszow.pl/papuzki/010420/kp1kury.pdf
https://i2.wp.com/p10.asad.kylos.pl/wp-content/uploads/2020/04/op1.png?resize=609%2C414&ssl=1
https://i2.wp.com/p10.asad.kylos.pl/wp-content/uploads/2020/04/op4.png?resize=725%2C493&ssl=1
https://i2.wp.com/p10.asad.kylos.pl/wp-content/uploads/2020/04/op1.png?resize=609%2C414&ssl=1
https://i2.wp.com/p10.asad.kylos.pl/wp-content/uploads/2020/04/op2.png?resize=725%2C483&ssl=1
https://przedszkouczek.pl/2019/03/29/zwierzeta-na-wsi/

https://www.rynek-rolny.pl/artykul/rozmnazanie-koni-krycie-ciaza-i-porod,5.html
https://pixers.pl/fototapety/krowa-i-ciele-17209137
https://kobieta.interia.pl/zycie-i-styl/news-madrosc-kur-czyli-osobowosc-na-talerzu,nId,2629783,nPack,2
https://pracaplastyczna.pl/index.php/zwierzeta/340-kot-bialy-i-czarny
https://www.przedszkole306.pl/text/?eqa=dGV4dD10ZXh0L3RleHQzOCZzdWJwYWdlPTM%3D
https://pl.pinterest.com/pin/436638126358372485/


31.03.2021 r. (środa) w godz. 9:00 – 14:00 zapraszam rodziców do przedszkola po odbiór Kart pracy oraz prezentów od zajączka 🙂


Temat tygodnia: Święta, święta biją dzwony

Poniedziałek 29.03.2021
1.Wprowadzenie: W tym tygodniu będziemy rozmawiali o Świętach Wielkanocnych. Posłuchajcie piosenki i spróbujcie zapamiętać jakie produkty wkładamy do koszyczka.

2.Stół wielkanocny – dziecko przygląda się poniższej ilustracji i wspólnie z rodzicem wymieniają co znajduje się na stole.

3.Przygotowujemy stół wielkanocny – aby stół ładnie wyglądał dobrze jest wcześniej przygotować ozdoby. Poniżej jest kilka propozycji. Gdy już przygotujecie ozdoby zachęcam do zabawy w przyjęcie. Można wykorzystać prawdziwe lub zabawkowe elementy. Jest to dobra okazja do nauki savoir-vivre przy stole.

4.Sadzimy rzeżuchę – kto jeszcze nie zdążył tego zrobić to teraz jest okazja 🙂 Oto propozycja.

5.Zabawa ruchowa.
Rodzic podaje hasła, a dziecko wykonuje polecenia:
– samolot – dziecko biega z ramionami w bok naśladując lecący samolot,
– odrzutowiec – dziecko biega z ramionami odwiedzionymi w tył naśladując lecący odrzutowiec,
– rakieta – dziecko wznosi ramiona w górę i podskakuje w miejscu
– supermen – dziecko wznosi prawą rękę w górę, lewa opuszczona w dół lub odwrotnie z jednoczesnymi podskokami w miejscu.

Wtorek 30.03.2021

1.Zatańczcie do piosenki pt. Zając, słowa piosenki podpowiedzą Wam jak się poruszać.

2.Zabawa paluszkowa Zajączki

Tutaj są zajączka uszy, (podnosimy do góry palec wskazujący i środkowy)
a tu jego nos.
(kładziemy kciuk na zgiętych 4 i 5 palcu)
Tak zajączek kica,
(zginamy i prostujemy kilka razy rękę w nadgarstku.)
tak ze strachu drży.
(potrząsamy dłonią)
Tak zajączek się przytula,
(przytulamy rękę do brody, głaszczemy palcami policzek)
i swe uszka stula,
(zginamy palec wskazujący i środkowy)
kiedy idzie spać.
(kładziemy jedną dłoń w drugą)

3.Wilk i zajączki – zabawa ruchowa, gimnastyka języka.

Rodzic czyta tekst, a dziecko zamienia się w zajączka (ecie – pecie – zajączkami zostaniecie) i wesoło hasa po pokoju. Na hasło ,,Uwaga wilk!”, ucieka do swojej norki i wykonuje ćwiczenia języka zgodnie z opowiadaniem:

Wskakujemy do swoich norek. Drżymy ze strachu. A tymczasem zły wilk krąży dookoła Waszych norek – tak, jak to robi nasz język. Krążymy językiem wewnątrz buzi, raz w jedną stronę, raz
w drugą. Znalazł szparę, próbuje się przez nią przecisnąć (czubek języka przeciskamy przez zaciśnięte zęby). Nie dał rady. Teraz próbuje jedną łapą, drugą (czubkiem języka wypychamy najpierw jeden, potem drugi policzek). Nie udało mu się. Zniechęcony wrócił do lasu, a zajączki znowu wesoło hasają po łączce.
A teraz- ,,ecie – pecie – dziećmi znów zostaniecie”.

4.Zajączek – praca plastyczna. Wybierzcie, który z zajączków Wam się najbardziej podoba i do dzieła!

Środa 31.03.2021

1.Rodzic pokazuje dziecku ilustrację kurczątka i jednocześnie czyta zagadkę:

Mam pomarańczowe nóżki,
Jestem żółtą kulką.
A kiedy urosnę,
To zostanę kurką. (kurczątko)

2.Zabawa ruchowa – Kura i kurczątka – dziecko chodzi, biegnie na paluszkach przy dźwiękach (ustalcie jaki to będzie dźwięk, w zależności jakie instrumenty macie w domu lub może to być po prostu klaśnięcie w dłonie) są kurczętami, które chodzą po podwórku i wołają pi, pi, pi. Gdy usłyszą (ustalcie inny dźwięk) uciekają do rodziców, gdyż grozi im niebezpieczeństwo, skrada się lis. Rodzice wołają ko, ko, ko… Dźwięk (ustalcie kolejny dźwięk) zachęcają kurczęta do ponownego wyjścia na spacer po podwórku. Zabawę można powtarzać kilka razy.

3.Jajeczko na łyżeczce – zabawa ruchowa. Polecam wykorzystać sztuczne jajka 🙂

4.Kury – ile ich? – zabawa matematyczna. Rodzic pokazuje dziecku ilustrację i prosi, aby policzyło ile jest kur kolejno na każdej grzędzie. Rodzic pomaga w wykonaniu zadania.

Czwartek 1.04.2021

1.Dzień zaczynamy od zagadek. Rodzic czyta zagadki a dziecko stara się odpowiedzieć.

W wielkanocnym koszyczku leżeć będą sobie. Zanim je tam włożę, ślicznie je ozdobię… (Pisanki)

Tyle w koszyczku leży pisanek, a pośród nich słodki, cukrowy… (Baranek)

Choć już Święta blisko wiatr na dworze dmucha. Na talerzu, w domu rośnie już… (Rzeżucha)

Jestem żółty, mały, puszysty i z jajka się wykluwam. Czy już wiecie, kto ja jestem? (Kurczaczek)

Zgodnie z wielkanocnym zwyczajem słodkie upominki każdemu rozdaje… (Zajączek wielkanocny)

2.Posłuchajcie piosenki pt. Pisanki, pisanki. Po wysłuchaniu piosenki rodzic mówi dziecku, że teraz dziecko samo będzie mogło wykonać kolorową pisankę.

3.Kolorowe pisanki – możliwości jest wiele, jednak wybierzcie taki sposób, który Wam się najbardziej podoba lub po prostu macie potrzebne materiały do jego wykonania. Albo wymyślić swoje autorskie pisanki do czego zachęcam 🙂

4.Zabawa ruchowa z naśladowaniem.

Rodzic podaje nazwę ptaka a dziecko naśladuje jego zachowanie

– wróbel – dziecko skacze jak wróbelek,
– dzięcioł – dziecko stając w miejscu z rączkami ułożonymi w dziób naśladuje stukanie dziobem w drzewo,
-jaskółka – dziecko przemieszcza się na lekko ugiętych nogach z ramionami w bok,
-bocian – dziecko przemieszcza się unosząc wysoko kolana,
-czapla – dziecko przemieszcza się brodzącym krokiem,
– kura- dziecko przemieszcza się i co pewien czas zatrzymują się i grzebią raz jedną stopą raz drugą.

Piątek 2.04.2021

1.Zagadka wprowadzająca do tematu dnia:

Bywa drożdżowe, bywa tortowe,
z kremem, z serem, z makiem.
Kupisz je w cukierni
i zjesz je ze smakiem. (ciasto)

2.Studzimy ciasto – ćwiczenia oddechowe

Dzieci i rodzice siadają naprzeciwko siebie w parach. Jedno z nich trzyma wycięty kształt z serwetki za dwa
rogi, drugie dmucha na serwetkę, kierując się wskazówkami rodzica: delikatny, długi
wydech; mocny, krótki wydech; długi wydech z powolnym opuszczaniem głowy; wydech
z kręceniem głową dookoła itp.

3.Świąteczne baby – naśladowanie czynności. Dzieci wykonują czynność, o której mówi rodzic: Wsypujemy mąkę (trzymanie niewidzialnej torebki i wsypywanie mąki do miski), wbijamy jajka (stukanie piąstką o piąstkę), dolewamy mleka (powtarzają chlup, chlup), wsypujemy szczyptę soli i proszku do pieczenia (posypywanie palcami jednej i drugiej ręki), mieszamy (piąstka
zatacza koła nad dywanem), ugniatamy (obie dłonie dociskają dywan), formujemy babkę (imitowanie ruchu formowania kształtu z ciasta), zanosimy do pieca (przenoszenie w inne miejsce).

4.Pieczemy ciasto – zachęcam do wspólnej zabawy w kuchni i upieczenie pysznego ulubionego ciasta 🙂

Obrazy pobrano z:
http://pp5.glogow.pl/poniedzialek-6-iv/

https://i.pinimg.com/originals/f6/7f/cc/f67fccf3d7ec38bab196cad3275b97a3.jpg

https://pl.pinterest.com/pin/365636063482160024/

https://www.arbuziaki.pl/wp-content/uploads/2019/03/zajaczek-z-rolek-3-1-1024×684.jpg

https://i1.wp.com/321startdiy.pl/wp-content/uploads/2020/04/321startDIY-wesoly-zajaczek-wielkanocny-z-papierowego-talerzyka-6-scaled.jpg?resize=895%2C1339&ssl=1

https://i.ytimg.com/vi/A8agxSu4hNs/maxresdefault.jpg

https://www.bing.com/images/search?

https://www.colora.nl/media/catalog/product/cache/5/image/620x/17f82f742ffe127f42dca9de82fb58b1/7/0/70899-1/kuiken-30.png

https://hochu-stroitsya.ru/wp-content/uploads/2014/03/1143455.jpg

https://www.e-szkrab.pl/wp-content/uploads/2017/03/minionki-1.jpg

https://1.bp.blogspot.com/-Q8Q-iZ4MFzM/U0G8GYBp8QI/AAAAAAAAAKE/EB1h_rkJlI8/s1600/DSCN9521.JPG

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2014/04/f40-013.jpg

 


Temat tygodnia: Wiosna tuż – tuż

Poniedziałek 22.03.2021

1.Zabawa paluszkowa – Gąsienniczka. Wspólna zabawa rodzica z dzieckiem.

Jedna gąsieniczka mała przyjaciółki szukała (wędrujemy palcami prawej ręki po nodze)
szukała tam (idziemy w lewo)
szukała tu (idziemy w prawo)
ale nie znalazła (rozkładamy ręce)
Druga gąsieniczka mała przyjaciółki szukała (jw. tylko idzie druga ręka)
szukała tu (idziemy w lewo)
szukała tam (idziemy w prawo)
ale nie znalazła (rozkładamy ręce)
Dwie gąsieniczki małe przyjaciółki szukały (wędrujemy dwoma rękami)
szukały tu (idziemy w prawo)
szukały tam (idziemy w lewo)
aż się znalazły (chwytamy swoje ręce).

2.Rozmowa na temat pogody za oknem. Spróbujcie wspólnie ustalić, które z symboli pasują do dzisiejszej pogody.

Zobacz obraz źródłowy

3.Słuchanie piosenki Znów przyszła wiosna. Po wysłuchaniu piosenki rodzic pyta dziecko o jakiej porze roku była mowa w piosence? Czy wiesz jaką porę roku teraz żegnamy? Czy wiosną jest cieplej czy zimniej niż zimą?

4.Kolorowanka Pani Wiosna. Dziecko koloruje lub ozdabia kolorowankę wg swojego pomysłu.Zobacz obraz źródłowy

Wtorek 23.03.2021

1.W marcu jak w garncu – zabawa recytatorska z pantomimą. Rodzic czyta wiersz i pokazuje gesty, które dziecko naśladuje.

W marcu jak w garncu Joanna Kulmowa

W marcu gotuje się zupa w garncu
Miesza się                                                                                wykonanie młynka rękami
Bulgocze                                                                                  mówienie: bul bul bul
Burzy                                                                                        wykonanie młynka rękami
Słońcem wzbiera w każdej przydrożnej kałuży               nakreślenie rękami wielkiego koła

To zastyga przymrozkiem niewielkim                               zastygnięcie w bezruchu (baczność)
To zielonych pąków wypuszcza bąbelki                            pstrykanie palcami
To znów śniegiem jak kożuchem                                        zetnie zastygnięcie w bezruchu
To się wiatrem zakotłuje po ogrodach                               machanie rękami na boki mówiąc: szszs
Aż się nam uwarzy marcowa pogoda                                  przechylanie się na lewo i prawo
I przeleje się, wykipi mokrym kwietniem                         wywrócenie się na bok

2.Słuchanie piosenki Kasza marcowa. Po wysłuchaniu piosenki rodzic pyta dziecko: Jak myślisz co to znaczy w marcu jak w garncu? Rodzic pomaga wyjaśnić powiedzenie.

3.Tak chodzi wiosna – zabawa ruchowa. Dziecko naśladuje kolejne czynności w podanym rytmie (np. wystukiwanym na bębenku, na klockach, łyżkach itd.):

Idzie wiosna,
Tupie wiosna,
Biegnie wiosna,
Skacze wiosna.
Wiosna macha dużymi skrzydłami, jak bocian, (wymachy rękoma)
Wiosna macha małymi skrzydełkami, jak jaskółka,
Wiosna wącha kwiaty
I siada na trawie.

4.W marcu jak w garncu – zabawa plastyczna. Możecie wykonać zadanie dowolnymi technikami i materiałami, które macie w domu. Oto przykłady:

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Środa 24.03.2021

1.Dzień zaczynamy od swobodnego tańca do piosenki Wiosenna łąka. Po wysłuchaniu rodzic pyta o jakiej porze roku była piosenka? Jakie zwierzęta występowały w piosence?

2.Zabawa z naśladowaniem

Rodzic podaje nazwę ptaka a dziecko naśladuje jego zachowanie
– wróbel – dziecko skacze jak wróbelek,
– dzięcioł – dziecko stając w miejscu z rączkami ułożonymi w dziób naśladuje stukanie dziobem w drzewo,
-jaskółka – dziecko przemieszcza się na lekko ugiętych nogach z ramionami w bok,
-bocian – dziecko przemieszcza się unosząc wysoko kolana,
-czapla – dziecko przemieszcza się brodzącym krokiem,
– kura- dziecko przemieszcza się i co pewien czas zatrzymują się i grzebią raz jedną stopą raz drugą.

3.Zabawa logopedyczna. Poniższe karty można wykorzystać na wiele sposobów: można je wydrukować i zagrać w Piotrusia, można wydrukować je podwójnie i zagrać w memo lub po prostu spoglądając na ekran wykonywać zadania po kolei.

Pobrano z: https://www.logopestka.pl/wp-content/uploads/2018/03/Żabi-Piotruś-obrazek-936×1024.png

4.Wiosenna łąka – oto kilka propozycji zabaw plastycznych. W zależności od dostępnych środków oraz chęci można wybrać jedną pracę.

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Czwartek 25.03.2021

1.Wprowadzenie do dzisiejszego tematu: rodzic odtwarza dziecku filmik rysowane wierszyki. Przed rozpoczęciem przygotujcie kartkę i ołówek. Wspólnie spróbujcie narysować motylka.

2.Wiosenne czarowanie – zabawa ruchowa

Rodzic wprowadza dziecko do zabawy mówiąc: Przyszła pani Wiosna i zaproponowała nowy sposób chodzenia. Myślała, myślała i doszła do wniosku, że będziemy chodzili krokiem dostawnym, o, tak, jak nóżka dochodzi do nóżki (rodzic prezentuje, dziecko powtarza). Jednak nie spodobało się to chodzenie Wiośnie. Spróbujemy chodzić na palcach (rodzic z dzieckiem idzie na palcach). Ten sposób chodzenia też się Wiośnie nie podobał. Teraz będziemy chodzić tyłem (chód tyłem). Z tego sposobu chodzenia też wiosna nie była zadowolona i mówi: chyba najładniejsze chodzenie, to chodzenie marszowe (marsz, z wysokim unoszeniem kolan).

3.Stadia rozwoju motyla. Rodzic pokazuje dziecku poniższą ilustrację i krótko wyjaśnia każdy z etapów.

4.Motyle i ćmy. Zadaniem dziecka jest dopasować z pomocą rodzica, motyla do słońca, bo lata za dnia, i ćmę do księżyca, bo lata w nocy i nazywany jest motylem nocnym.

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

5.Zabawa plastyczne pomagająca dostrzec symetrię w motylach. Rodzic rysuje lub drukuje motyla, zagina kartkę wzdłuż tułowia i tłumaczy dziecku, aby pomalowało tylko jedną stronę motyla. Po skończeniu dziecko zagina kartkę odbijając farbę na drugiej stronie.

Zobacz obraz źródłowy

 

Piątek 26.03.2021

1.Rodzic wprowadza dziecko do tematu: Dzisiaj porozmawiamy o ptakach, które mieszkają w Polsce. Niektóre są z nami cały rok, a niektóre powracają, gdy robi się ciepło. Posłuchamy teraz śpiewu ptaków i spróbujemy nauczyć się ich nazw.
Rodzic odtwarza filmik Odgłosy ptaków.

2.Oto ptaki, które przylatują do Polski z ciepłych krajów na wiosnę. Dziecko powtarza za rodzicem nazwy ptaków.

Zobacz obraz źródłowy

3.Zabawa z naśladowaniem

Rodzic podaje nazwę ptaka a dziecko naśladuje jego zachowanie
– wróbel – dziecko skacze jak wróbelek,
– dzięcioł – dziecko stając w miejscu z rączkami ułożonymi w dziób naśladuje stukanie dziobem w drzewo,
-jaskółka – dziecko przemieszcza się na lekko ugiętych nogach z ramionami w bok,
-bocian – dziecko przemieszcza się unosząc wysoko kolana,
-czapla – dziecko przemieszcza się brodzącym krokiem,
– kura- dziecko przemieszcza się i co pewien czas zatrzymują się i grzebią raz jedną stopą raz drugą.

4.Praca plastyczna do wyboru:

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy

Zobacz obraz źródłowy



Tydzień kolorów 🙂

Każdego dnia zajmowaliśmy się innym kolorem i w tym kolorze dzieci się ubierały, a wszystkie zabawy kręciły się wokół koloru dnia!

W poniedziałek był to czerwony, we wtorek niebieski, w środę zielony, w czwartek żółty, a piątek był kolorowo tęczowy!


Urodziny Tosi 🙂


Idziemy na spacer po osiedlu z wężem 🙂


Maja ma urodziny 🙂


Malujemy na mleku barwnikami spożywczymi 🙂


Dzień Kobiet 🙂 chłopcy zaprosili dziewczynki do tańca, a potem wykonali makaronowe naszyjniki i wręczyli je koleżankom.


Zabawy na podwórku – rysowanie kredą 🙂


Dzień Dinozaura – zabawiliśmy się w archeologów i szukaliśmy dinozaurów w piasku, zrobiliśmy dinozaury z rolki po papierze toaletowym i tańczyliśmy do piosenki Dinozaury są wśród nas!


Pożegnanie Bartka – nasz kolega niestety nie będzie już chodził do naszego przedszkola… Ale cieszymy się, że mogliśmy się poznać 🙂 Zrobiliśmy pamiątkowa laurkę.


Malowanie przyprawami 🙂


Prosimy o wypełnienie deklaracji woli dla dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą kontynuować naukę w naszym przedszkolu.

Deklaracje są dostępne u Pań w szatni. Wypełnione dokumenty przyjmujemy do dnia 12/02/2021r.


Dzień Kota 🙂 Czekały na nas różne kocie zabawy: Pszczółki poznały rasy kotów, stworzyły kocie maski, wykonały kocie karty pracy oraz uczestniczyły w kocich zabawach muzycznych 🙂


Bal karnawałowy PIŻAMA PARTY 🙂

Tego dnia wyjątkowo śniadanie zjedliśmy na kocykach, były pyszne bułeczki z dżemem!

Było wiele zabaw muzycznych, a podczas chwili odpoczynku zajadaliśmy się galaretką.


Dzień Miłości i Przyjaźni – rozmawialiśmy o tym kogo kochamy i  lubimy oraz o tym, że nawet jeśli kogoś nie lubimy to każdemu należy okazać dobre serce. Pszczółki zatańczyły do piosenki „Nie chcę cię znać” 🙂


Dzień Pizzy – tego dnia tańczyliśmy do piosenki o pizzy, tworzyliśmy swoją „pizzę”. A do herbatki każdy dostał pyszny kawałek pizzy 🙂 


Zapraszam na zebranie nauczyciela z rodzicami, które odbędzie się

9.02.2021 r. w sali Pszczółek o godz. 16:00.


Tydzień upłynął nam na różnych zabawach sensorycznych, utrwalaniu nazw kolorów i figur geometrycznych.

W tym celu został stworzony sensoryczny tablet. Dzieci bardzo go polubiły 🙂


W tym tygodniu Pszczółki rozmawiały na temat czasu spędzanego z dziadkami, zapoznały się z grą na bębenku, trójkącie i kołatce oraz przygotowywały się do występu z okazji Dnia Babci i Dziadka


Bal karnawałowy w naszej grupie odbędzie się 12.02.2021 r. w naszej sali! 🙂 W tym roku będzie to piżama party! 🙂 Wszystkie dzieci zakładają piżamki i świetne humorki 🙂


W przyszłym tygodniu tj. 1.02.2021 r. proszę przynieść Planetę dzieci karty 2 oraz Planetę dzieci kodowanie 🙂


W piątek 29.01.2021 proszę ubrać dzieci odświętnie, ponieważ tego dnia planujemy nagrać występ z okazji Dnia Babci i Dziadka.


Wszystkim Babciom i Dziadkom życzymy wszystkiego najlepszego!


Pszczółki robią prezenty dla Babci i Dziadka

 


Bałwany z pasty do zębów – praca grupowa

 


Zimowe zabawy 🙂


18.12.2020 r. odbędzie się Wigilia w naszej grupie. Tego dnia dzieci również wystawią występ jasełkowy, dlatego prosimy ubrać się odświętnie


W minionym tygodniu Pszczółki lukrowały i ozdabiały pierniczki na naszą Wigilię, która odbędzie się 18.12.2020.


 

EKO KONKURS MIKOŁAJKOWY

Dziękujemy za wszystkie nadesłane prace. Zachwyciły nas Waszą pomysłowością! Poniżej ogłaszamy wyniki konkursu gratulując uczestnikom. 

I miejsce – Marta, gr. Gwiazdeczki

II miejsce – Magda, gr. Gwiazdeczki

III miejsce – Mia, gr. Biedronki

 


 


W piątek odwiedził nas Mikołaj, ale ze względu na wirusa nie mógł się z nami spotkać. Jednak zostawił ślady butów… i prezenty 🙂 Możecie zobaczyć jak Mikołaj się zakradał do naszego przedszkola… 🙂


W czwartek otrzymaliśmy wspaniały list od Świętego Mikołaja 🙂 Filmik jest dostępny powyżej.


Pasowanie na Przedszkolaka

Dzieci pokazały czego zdążyły się już nauczyć w przedszkolu. Wspólnie śpiewaliśmy i tańczyliśmy. Pani dyrektor każdą Pszczółkę pasowała wielką kredką 🙂


Święto Pluszowego Misia w naszej grupie

 


Witam wszystkie dzieci oraz rodziców! Ten tydzień spędzimy w domach na nauczaniu zdalnym. Przygotowałam dla Was propozycje zabaw na każdy dzień. Zadania można modyfikować
w zależności od dostępnych środków. Chętnie zobaczę efekty pracy dzieci, dlatego założyłam pocztę,
na którą będzie można wysyłać wykonane zadania.

pszczolkip20@gmail.com

Jestem do dyspozycji telefonicznej od poniedziałku do czwartku w godzinach 8:00 – 13:00
oraz mailowej.

Wszystkie filmy proszę odtwarzać tylko w obecności osoby dorosłej, ponieważ nie odpowiadam
za treści reklam, które mogą się wyświetlić w trakcie filmu.

Życzę dużo zdrowia oraz wytrwałości! A także udanej zabawy 🙂

Marlena Jagieła

 

TEMAT TYGODNIA: SKARBY JESIENI

PONIEDZIEŁEK 16.11.2020

1.Rodzic odtwarza dziecku filmik, który zawiera zabawy muzyczno – ruchowe. Dziecko stara się wykonywać ćwiczenia zgodnie z poleceniami. W razie potrzeby rodzic demonstruje dziecku ćwiczenie.

2.Rodzic odtwarza dziecku piosenkę pt. Malowała jesień. Dziecko uważnie słucha treści piosenki.

Pytanie do piosenki: Na jakie kolory jesień malowała liście?

3.Propozycje zabaw plastycznych:

Jeśli nie macie zasuszonych liści, można poniższe wydrukować i wypełnić dowolną techniką: kredkami, farbami, wykleić papierem.

 

WTOREK 17.11.2020

1.Rodzic odtwarza dziecku piosenkę pt. Witaminki, witaminki

2.Piramida zdrowia – nawiązanie do piosenki. Zwrócenie uwagi, że najwięcej powinniśmy jeść tego, co jest na dole piramidy, czyli warzyw i troszkę mniej owoców, bo zawierają cukier.

3.Smaczne i zdrowe warzywa – dziecko próbuje nazywać warzywa na obrazku, w razie trudności rodzic pomaga.

4.Marchewka – propozycje zabaw plastycznych.

 

ŚRODA 18.11.2020

1.Rodzic czyta wiersz.

W spiżarni
Maria Kownacka

W spiżarni na półkach
zapasów bez liku.
Są dżemy, kompoty,
złoty miód w słoiku.
I cebula w wianuszku,
i grzybki suszone,
są główki kapusty,
ogórki kiszone.
A gdy będzie w zimie
tęgi mróz na dworze,
zapachnie nam lato –
gdy słoik otworzę.

Rodzic pyta dziecko: Jak myślisz, dlaczego o kapuście mówi się „główka”?

Dziecko próbuje odpowiedzieć. Następnie rodzic pokazuje warzywo lub ilustrację kapusty. Wspólnie dochodzicie do wniosku, że kapusta jest okrągła jak główka.

2.Kiszonki – jeśli macie taką możliwość możecie ukisić kapustę lub wykonać pracę plastyczną.

Przepis na kiszoną kapustę:

Składniki:

Poszatkowana: kapusta, marchew, buraki (mało), jabłka w cząstkach (bez skórki). Przyprawy: kminek, sól niejodowana, pieprz w ziarenkach, liść laurowy. Słoiki.

Dziecko warstwami układa składniki, mocno ugniatając rękami. Można stworzyć różne warianty, np. kapusta + buraki + jabłka + przyprawy, a w innym słoiczku kapusta + marchew + przyprawy. Zwracamy uwagę na zmianę koloru kapusty po dodaniu buraków.

Tak przygotowana kapusta po kilku dniach będzie gotowa do zjedzenia. Ma w sobie dużo witaminy C, która pomaga zachować zdrowie.

Propozycja pracy plastycznej:

Szablon słoika do pobrania: https://drive.google.com/file/d/1oQV5rA9uh5NW0rk9jQf-RxPBLzVdZ2Ea/view

„Słoiki” można wypełnić dowolnie, np. wyciętymi ogórkami, ostemplować połówkami cebuli zamoczonej w farbie lub wymyślić swój sposób 🙂

 

CZWARTEK 19.11.2020

1.Zgaduj-zgadula – rodzic czyta dziecku zagadki, a dziecko stara się odgadnąć.

Zagadki
Elżbieta Bagińska

Małą lub duża, główka nie pusta.
Ma dużo liści, zwie się …. (kapusta)

W ogródku rośnie – długi i zielony.
W słoiku na zimę – to …. kiszony (ogórek)

Na talerzu leżą pieczone lub gotowane.
Albo paseczki keczupem polane. (ziemniaki)

2.Rodzic odtwarza dziecku piosenkę pt. Na straganie

3.Głośne butelki – zabawa muzyczna – przygotujcie 3 butelki po wodzie. Do każdej z nich wrzućcie inną ilość np. grochu/soczewicy/ciecierzycy. Poruszając butelką, sprawdźcie która wydaje najgłośniejszy dźwięk a która najcichszy. Można ponowie odtworzyć piosenkę Na straganie i rytmicznie do niej zagrać. Udanej zabawy 😊

 


Święto Niepodległości „Pszczółki” uczciły tworząc flagę oraz słuchając hymnu Polski.

 


#DzieciUcząRodziców 2020/2021

Nasze Przedszkole bierze udział już w kolejnej, II edycji Ogólnopolskiego Programu pt. Dzieci Uczą Rodziców (szczegóły na stronie https://edu.crl.org.pl/ ) Raz w miesiącu będziemy otrzymywać materiały do nauki z dziećmi pod okiem wychowawców, by później mogły zdobytą wiedzą podzielić się ze swoimi domownikami. Życzymy udanej współpracy!

Drodzy Rodzice!

Mamy wspólną sprawę. Nowe o miejsce do zabaw i rekreacji dla naszych dzieci. Nowoczesny PLAC ZABAW przy ul. Czempiela. Podpisujemy się pod projektem i gorąco zachęcamy do zagłosowania w terminie 3 – 15.11.2020r. godz.24:00

https://bo.chorzow.eu/szczegoly-projektu-2021-1400794705-1400795325-c28e82578e1c2e8469bc98a48fcac6bd.html

Link do głosowania:

https://bo.chorzow.eu/glosowanie-2021/glosowanie.php


Proszę telefonicznie informować wychowawcę o urodzinach dziecka dzień wcześniej.


Raz w tygodniu dzieci zabierają do domu swoje prace, a dzieci, które były nieobecne poprzedni tydzień dostają zadania do wykonania w domu.

Powodzenia 🙂


Kto przeskoczy dynie? 🙂 Z okazji Dnia Dyni wykonywaliśmy dyniowe ćwiczenia oraz prace plastyczne. Porównywaliśmy, która dynia jest większa a która mniejsza.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Jesienne zabawy

 


Zabawy w ogrodzie przedszkolnym


„Jabłko” – jesienny owoc – przedszkolaki oglądały, wąchały, smakowały i malowały 🙂 Uczyliśmy się takich pojęć jak „całe” jabłko i „pół” jabłka.


„Biedronki” zaprosiły nas na wspaniałe przedstawienie o tematyce jesiennej


Gimnastyka w naszej grupie

 


Pierwszy Dzień Jesieni w naszej grupie – poznajemy jarzębinę

 

Zabawy muzyczne do jesiennej muzyki 🙂

 

Zabawy w kuchni 🙂

 


Lepimy z plasteliny


Pierwsze dni w przedszkolu 🙂


ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:

Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując jak bardzo cieszy się ono na myśl o nowym dniu w przedszkolu, spotkaniu z rówieśnikami i nauczycielami. Dzięki temu nauczymy malucha również samodzielności i damy mu możliwość szerszego poznania świata.

Aby pobyt w przedszkolu stał się dla dziecka łatwiejszy, już teraz należy zachęcać i motywować dziecko do :

  • samodzielnego ubierania się w to, co nie stanowi dla dziecka problemu,
  • zapinania guzików, wkładania butów i  zapinania bucików na „rzepy”, ewentualnie motywować dziecko do rozpoczęcia podstaw nauki wiązania sznurowadeł,
  • korzystania z sedesu, używania papieru toaletowego,
  • wycierania noska w chusteczkę,
  • samodzielnego mycia rączek,
  • rysowania kredkami, farbami, zabaw plasteliną, modeliną,
  • spacerowania i nie używania wózka,
  • spożywania posiłków samodzielnie.

Gdyby dziecko miało w przedszkolu problemy ze spożywaniem posiłków, przebieraniem się, załatwianiem potrzeb fizjologicznych, itp., otrzyma pomoc w każdej z tych dziedzin. Powyższe uwagi wypływają z troski o dzieci, dbania o ich bezpieczeństwo, z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi. Mamy nadzieję, że będą one pomocne dla Państwa.

Jak ułatwić dziecku moment rozstania z rodzicem?

O czym warto pamiętać, gdy dziecko staje się przedszkolakiem?

Zachęcamy Państwa do skompletowania dziecku odzieży wygodnej, przewiewnej i łatwej do ubierania przez samo dziecko:

  • spodnie, spódniczki na gumkę nie za ciasną, nie za luźną,
  • buty, kapcie  łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy” lub z gumką umożliwiającą samodzielne wkładanie (nie drewniaki, nie basenowe klapki). Bezpieczna gumowa podeszwa,  oznakowane inicjałami dziecka lub imieniem i nazwiskiem
  • ubieramy na cebulkę, które zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem (wskazane koszulki z krótkim rękawem),
  • nakrycie głowy: w okresie letnim – kapelusik, chusteczka dla dziewczynki, dla chłopca – czapka z daszkiem, w zimie – czapki,
  • zapasowe: majteczki, koszulka, rajstopki, które będą przechowywane w worku w szatni i wykorzystywane, gdy zajdzie taka potrzeba,
  • biżuteria: pozostaje w domu.
  • Należy zwrócić uwagę na sprawność suwaków w kurtkach dziecięcych. Ułatwi to dzieciom opanowanie czynności w zakresie samodzielnego ubierania się. Nauczycielkom usprawni organizację pracy: w zakresie wspierania i pomagania dzieciom.     
  • W pierwszych dniach września, czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być zbyt długi. Jeżeli to możliwe  proszę  przyprowadzać dziecko na godz. 8.00 a odbierać dziecko po obiedzie (godz. 13.00)
  • Rodzice jeśli nie mogą odbierać wcześniej,  informują, że przyjdą po nie kiedy skończą pracę.
  • Pożegnanie powinno odbywać się bez pośpiechu, w szatni zostajemy tyle czasu ile potrzebuje dziecko na rozstanie. Natomiast przekazując  dziecko pracownikowi przedszkola nie przedłużamy momentu rozstania.

RODZICE PIERWSZEGO DNIA:

  • pewność, że dziecko sobie poradzi,
  • zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,
  • uśmiech na twarzy, dzięki któremu dziecko nastroi się pozytywnie na cały dzień.
  • upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola (jeżeli nie zostało jeszcze dostarczone)