Grupa Misie

Witamy serdecznie na stronie Misiów!

Odział zamiejscowy w SP 18 czynny w godzinach 6:00 – 16:00

 

 

DRODZY RODZICE

W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWNIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY

W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.

PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI. 

PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.

LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH 19.04.2021 – 7.05.2021         


#DzieciUcząRodziców 2020/2021

Nasze Przedszkole bierze udział już w kolejnej, II edycji Ogólnopolskiego Programu pt. Dzieci Uczą Rodziców (szczegóły na stronie https://edu.crl.org.pl/ ) Raz w miesiącu będziemy otrzymywać materiały do nauki z dziećmi pod okiem wychowawców, by później mogły zdobytą wiedzą podzielić się ze swoimi domownikami. Życzymy udanej współpracy!


Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – Strona informacyjna o Narodowym Spisie Powszechnym 2021



Drodzy Rodzice!

Zachęcamy do zapoznania się z materiałami otrzymanymi w ramach współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Chorzowie w ramach szkolenia dla rodziców „Wspieranie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym”. Treści zostały przekazane przez logopedę dr Sabinę Koczoń – Zurek.

Wspieranie rozwoju mowy – 1 Ćwiczenia oddechowe

Wspieranie rozwoju mowy – 2 Ćwiczenia głosowo- fonacyjne

Wspieranie rozwoju mowy – 3 Ćwiczenia sprawności motorycznej aparatu mowy (1)

Wspieranie rozwoju mowy – 4 Ćwiczenia percepcji słuchowej

Wspieranie rozwoju mowy – 5 Ćwiczenia słownika biernego i czynnego


Drodzy rodzice i drogie dzieci, najbliższe dwa tygodnie będziemy uczyć się w domu. W związku z czym udostępniamy Wam propozycje aktywności. Jeżeli chcielibyście podzielić się z nami Waszymi pracami lub jak Wam mija czas spędzony w domu, róbcie zdjęcia, filmiki i wysyłajcie je na naszego maila:

misie.przedszkolenr20@onet.pl

Życzymy Wam dużo zdrowia i wytrwałości!

Wasze nauczycielki Pani Jola i Pani Agnieszka.

 

Uwaga! Wszystkie zamieszczane na stronie filmiki proszę odtwarzać w obecności osoby dorosłej, ponieważ nie odpowiadamy za treść reklam wyświetlanych w trakcie ich odtwarzania.

 

Temat tygodnia: Mali odkrywcy (12.04 – 16.04).

Temat dnia: Warto być dociekliwym (12.04).

1) Zestaw KOSMICZNYCH ćwiczeń gimnastycznych na rozpoczęcie nowego tygodnia! (ZR Bliżej Przedszkola)

„Taniec ufoludków” – zabawa taneczna. Tańczymy w rytmie podanego poniżej utworu instrumentalnego. Poruszamy się swobodnie po całym pokoju. Następnie, dziecko prezentuje jakiś ruch, a rodzic go naśladuje. Następuje zamiana.

„Nadlatuje kometa” – dziecko stoi w lekkim rozkroku, a rodzic spaceruje z lotką, która ma imitować kometę (lotkę można zastąpić czymś innym). Gdy kometa przelatuje nad głową dziecka, ono robi w tym czasie przysiad.

„Lot lotki” – stajemy naprzeciwko siebie w niewielkiej odległości i rzucamy do siebie lotką (bądź czymś co będzie imitować kometę).

„Orbita komety” – siadamy tyłem do siebie w odległości około pół metra. Kometa (lotka/piłeczka) krąży wokół podwójnej „gwiazdy” – dziecko trzyma lotkę oburącz, wykonując skręt i podaje ją rodzicowi. Rodzic odbiera oburącz lotkę, wykonuje skręt i oddaje ją z drugiej strony.

„Podskok” – rodzic do lotki przywiązuje długi sznurek, kręci lotką na wysokości kostek dziecka, a dziecko przeskakuje nad lecącą kometą.

2) „Strażnik skarbu” – rodzic chowa do pudełka jedną rzecz z pokoju, tak aby dziecko nie widziało, co to jest. Dziecko ma za zadanie odgadnąć nazwę schowanego przedmiotu dzięki zadawaniu pytań, na które chowający odpowiada tylko TAK lub NIE.

3) „Notes Odkrywcy” – łączymy w wymyślony przez siebie sposób jedną kolorową kartkę i kilka białych, tak by powstał rodzaj notesu. Kolorowa kartka ma być okładką, a kartki białe to miejsca na rysunki lub zapiski. Na okładce zapisujemy „Notes Odkrywcy” i dopisujemy imię. Okładkę notesu można ozdobić w dowolny sposób. Następnie notes wraz z ołówkiem można zabrać na spacer po okolicy i zapisywać bądź rysować to co nas zainteresowało.

4) „Przyrodnik obserwuje” (Edyta Kaczanowska) – ilustrujemy gestem opowieść. Za każdym razem, gdy rodzic wypowie zdanie Przyrodnik obserwuje…, dziecko formuje z dłoni lornetkę i przykłada ją do oczu.

Przyrodnik obserwuje… pająka robiącego pajęczynę. (jedna dłoń ułożona w pionie z rozłożonymi palcami, wokół palców krąży palec wskazujący drugiej dłoni – potem zamiana rąk)

Przyrodnik obserwuje… lecące ptaki. (skrzyżowanie dłoni w nadgarstkach, machanie jak skrzydłami)

Przyrodnik obserwuje… kiełkujące rośliny. (położenie jednej dłoni na drugiej i ułożenie poziomo, następnie przeciskanie palców dłoni leżącej pod spodem między palcami dłoni na wierzchu – potem zamiana dłoni
i powtórzenie)

Przyrodnik obserwuje… mrówkę w mrowisku. (wchodzenie palcami jednej dłoni od łokcia do palców i schodzenie ku łokciowi po zewnętrznej stronie przedramienia)

5) Karty pracy: KP3, str. 24-25.

 

Temat dnia (13.04): P jak … – wprowadzamy litery („Alfabet na start” Agnieszka Kornacka).

1) Rodzic staje za dzieckiem i rysuje na jego plecach wielką literę „P”, dziecko próbuje narysować tą samą literę na plecach rodzica. Pytamy dziecko, jaką głoską zaczyna się słowo plecy; czym rysujemy po plecach; jaką głoską zaczyna się słowo palec. Następnie prosimy aby dziecko spróbowało ułożyć z palców swoich oby dłoni wielką literę „P”.

2) Pokazujemy przygotowaną wcześniej rolkę papieru toaletowego. Pytamy, co to jest; jaką głoskę słyszy na początku słowa papier; czy za pomocą tej rolki można utworzyć wielką literę „P”. Można zademonstrować dziecku, że jeżeli rozwinie się trochę papieru, powstanie litera „P”. Układamy z papieru toaletowego wielką literę „P” na podłodze. Dziecko przechodzi po przygotowanym „torze” tak, by nie rozerwać papieru ani nie uszkodzić litery.

3) Przygotowujemy wcześniej rozsypankę literową (p, p, p, a, a, a), z której dziecko układa napis „pa, pa, pa”. Następnie pytamy, kiedy macha się do innych osób; w jakim miejscu ludzie często do siebie machają; jaką głoskę słyszy na początku słów: pociąg, peron, pożegnanie.

4) Dziecko ozdabia w dowolny sposób karty z KDS – wzór 17 z literą „P”, a następnie pisze literę oraz wyrazy po śladzie i samodzielnie.

5) Karty pracy: KP3, str. 26-27, Czytanie i pisanie, str. 49.

 

Temat dnia (14.04): Podróż w Kosmos.

1) „Rakieta leci w kosmos” – zamieniamy się w rakiety. Zabawę zaczynamy od wykonania przysiadu skulonego. Następnie odliczamy od 10 do 0. Na hasło: start! prostujemy się i podskakujemy tak wysoko, jak tylko potrafimy.

2) „Kosmiczna podróż” – prezentujemy dziecku zapisane na kartkach słowa: Ziemia, kosmos, Księżyc, Słońce, rakieta. Następnie umieszczamy wyrazy w kilku miejscach w pokoju. Przy muzyce podanej poniżej, poruszamy się po pokoju, naśladując lot rakiety. Kiedy muzyka cichnie, rodzic wypowiada jedno z podanych słów, a zadaniem dziecka jest ustawienie się przy danym napisie.

3) „Kosmiczna wycieczka” (Magdalena Wójcik) – zabawa na ćwiczenie buzi i języka.

Po całej buzi rakieta latała,       (zataczamy duże kółka po zębach górnych, policzkach i zębach dolnych)

brud cały z ząbków dzielnie wymiata.

Teraz do nieba szybko startuje   (pionizujemy język i przesuwamy go po podniebieniu do przodu i do tyłu)

i złote gwiazdki na nim maluje. (dociskamy czubkiem języka do podniebienia górnego)

Wokół planety robi kółeczka,     (zataczamy językiem kółeczka po wewnętrznej stronie jednego policzka)

bardzo pasuje jej ta wycieczka.   (zataczamy językiem kółeczka po wewnętrznej stronie drugiego policzka)

Na koniec liczy wszystkie gwiazdeczki,   (dotykamy czubkiem języka kolejne zęby górne)

czy nie zgubiły się w czasie wycieczki.     (dotykamy czubkiem języka kolejne zęby dolne)

4) W związku z tym, że dziś (14.04) obchodzimy DZIEŃ PATRZENIA W NIEBO, proponuję chwilę relaksu. Otwórzcie okno, a jeżeli pogoda pozwoli wybierzcie się na spacer i poprzyglądajcie się niebu. Może zauważycie coś ciekawego, co będziecie mogli narysować w swoim Notesie Odkrywcy, który stworzyliście w poniedziałek.

5) Karty pracy: KP3, str. 29, Czytanie i pisanie, str. 50.

 

Temat dnia (15.04): Jak zostać astronautą?

1) „Czy mogę zostać astronautą?” – pokazujemy dziecku wizerunek astronauty wraz
z napisem ASTRONAUTA i zachęcamy do tego aby spróbowało odpowiedzieć na powyższe pytanie. Następnie możemy opowiedzieć dziecko, że aby zostać astronautą trzeba mieć:

  • sokoli wzrok
  • dobrą kondycję
  • ukończyć studia z zakresu nauk ścisłych lub inżynierii
  • trzy lata szkoleń lub 1000 wylatanych godzin jako pilot
  • oraz taki wzrost, by zmieścić się w kapsule.

Jeżeli spełni wszystkie wymagania… odpowiedź brzmi: TAK, masz szansę:)

2) „Podróż astronauty” – przygotowujemy zestaw 10 fasolek białych i 10 fioletowych, liczby i znaki (fasolki można zastąpić innymi liczmanami) i czytamy dziecku przykładowe zadania. Dziecko najpierw wykonuje zadanie za pomocą liczmanów, następnie zastępuje je cyframi i znakami.

  • W załodze promu kosmicznego będą 3 astronautki i 2 astronautów. Ile osób będzie razem w załodze?
  • Mamy dwie rakiety. Do każdej z nich wsiadają 4 osoby. Ile osób poleci w Kosmos?
  • Było 7 promów kosmicznych. 3 odleciały. Ile zostało?

3) „Rakieta” – przygotowujemy rolkę po ręczniku kuchennym oraz dwie rolki po papierze toaletowym. Dziecko wypycha elementy z Wyprawki (10) i przygotowuje rakietę zgodnie z instrukcją.

4) Dodatkowo dla chętnych małych odkrywców!! Możecie wykonać zabawę badawczą, która w pewien sposób pomoże zrozumieć zjawisko odrzutu jako siły napędowej dla pojazdów latających – „Start rakiety” (ZR Bliżej Przedszkola). A więc na początku należy narysować flamastrami okienka rakiety na nadmuchanym balonie (końcówka balonu powinna być spięta np. spinaczem do bielizny, ale nie związana). Taśmą klejącą doklejamy do niego trzy trójkąty (prostokątne, równoramienne, o długości ramion 4 cm), które tworzyć będą stateczniki rakiety. Do górnej części „rakiety” doklejamy taśmą słomkę do napojów o długości 7 cm, prostopadle do podłoża. Przez słomkę przewlekamy sznurek o długości około 4 – 5 m. Dwie osoby powinny naprężyć sznurek. Przesuwamy balon na jeden koniec sznurka, zwalniamy zacisk, a wtedy balon powinien przesunąć się z jednego końca na drugi.

5) Karty pracy: KP3, str. 28, Liczenie, str. 49.

 

Temat dnia (16.04): Budujemy Układ Słoneczny.

1) „Osiem planet” Dominika Góra – słuchanie czytanego przez p. Agnieszkę wiersza (link poniżej). Chciałabym aby ten wiersz był inspiracją do poszukiwania w książkach, albumach czy w internecie informacji o Słońcu
i planetach.

https://drive.google.com/file/d/1TsnenYsZaS3Mqh2pTgUInwqOgHBF1gIr/view?usp=sharing

2) Możecie również posłuchać piosenki „W Układzie Słonecznym” NutkoSfery.

3) „Budujemy Układ Słoneczny” – poniżej przedstawiam kilka propozycji, jak stworzyć własny Układ Słoneczny. Powodzenia:)

Miłego tygodnia!


Zajęcia z religii (13.04)

Temat katechezy: Trwamy w radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa.

  1. Modlitwa: Wspólnie z dzieckiem zróbmy znak krzyża i razem odmówmy modlitwę Ojcze nasz
  2. Wprowadzenie:

Kochani! Trwamy w radości ze Zmartwychwstania Pana Jezusa.J Słowo „alleluja” pochodzi z języka hebrajskiego i znaczy „wysławiajcie Pana”. Alleluja jest też radosnym okrzykiem na zmartwychwstanie Pana Jezusa.

Posłuchamy dzisiaj kilku piosenek o Zmartwychwstaniu. Może którejś będziecie chcieli się nauczyć? Kto wie?… J

https://www.youtube.com/watch?v=N5gQtm4d3YE

https://www.youtube.com/watch?v=6GMtP8fk3TU

https://www.youtube.com/watch?v=T4hR-Qmd28I

I na koniec jeszcze jedna piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=rqnxLJxz6M8

Pamiętajmy też o tym, że wczoraj była Niedziela Miłosierdzia Bożego i teraz obchodzimy Tydzień Miłosierdzia.

https://view.genial.ly/6073fed9b50a9b0d60e3f602/interactive-image-zmartwychwstanie-0?fbclid=IwAR3GLS2HKUxc3VKO4OlvmGjTGUQibvPS9jll7K5DkCNbRvIs5W-7n_SBPS0

  1. Modlitwa: Chwała Ojcu… Znak krzyża.

Zajęcia z religii (14.04)

Szczęść Boże, kochane Dzieci.

Temat katechezy: Pismo Święte zawiera słowa Boga.

Dzisiaj zapraszam do przejścia kolejnych punktów:

https://view.genial.ly/606b17b622dac50cf1b7b77a/presentation-basic-presentation?fbclid=IwAR2OXYJEYC7MfeSu4VwhAtzXzKQqjn3r_XsV76xg3zgZKkk2c_kwYs_cFG8

Można też posłuchać piosenek:

https://www.youtube.com/watch?v=ug-5Hzv6Mm8

https://www.youtube.com/watch?v=8CMGP8R8_ZM

Dla chętnych – można przeczytać dziecku krótkie opowiadanie o Piśmie Świętym:

Pismo Święte – list od Pana Boga.

     Dzisiaj w przedszkolu pani katechetka opowiedziała dzieciom niezwykłą historię o tym, że dawno temu, kiedy Jezus chodził po ziemi i nauczał, rodzice przyprowadzali do Niego swoje dzieci. Jezus uśmiechał się do nich, głaskał je. Dzieci chciały być blisko Jezusa. Pani powiedziała, że tę historię można przeczytać w liście jaki Bóg zostawił ludziom i pokazała dzieciom grubą księgę.

– Ale przecież to jest książka – zauważył Kacper.

– Tak – powiedziała pani. – Bóg ma tak dużo do powiedzenia ludziom, że nie zmieściło się to w krótkim liście. Dał nam więc bardzo gruby list, który nazywamy Pismem Świętym.

Wszystkie dzieci były bardzo ciekawe, co jeszcze Bóg przekazał ludziom w swoim liście. Pani pozwoliła każdemu potrzymać księgę i zajrzeć do środka, ale nikt z przedszkolaków nie umiał jeszcze czytać. Pani poradziła dzieciom aby poprosiły w domu rodziców o przeczytanie fragmentu Pisma Świętego.

Gdy Julka wróciła do domu od razu zapytała tatę:

– Tatusiu, czy my mamy w domu Pismo Święte?

– oczywiście – odpowiedział tata – stoi na półce, obok innych książek. Przynieś je, na pewno bez problemu je znajdziesz.

Dziewczynka pobiegła szybko do pokoju i bez trudu poznała grubą księgę. Była trochę zniszczona, tak jakby ktoś wiele razy ją czytał.

– To jest niezwykła księga – tłumaczył tata – ponieważ sam Bóg przekazuje w niej swoje słowo, ważne wiadomości, jakie ma dla nas.

Julka od razu poprosiła tatę, aby coś jej przeczytał. Tata odczytał fragment o Jezusie i dzieciach, o którym mówiła pani w przedszkolu. Tata powiedział jeszcze, że nie tylko w domu i w przedszkolu można usłyszeć fragmenty Pisma Świętego. Również w kościele podczas Mszy Świętej czyta je ksiądz albo ministrant.

Wieczorem podczas modlitwy Julka podziękowała Bogu za list, który napisał do wszystkich ludzi. Poprosiła Go też, aby mogła jak najszybciej nauczyć się czytać, bo bardzo chciała poznać inne historie, które są opisane w Piśmie Świętym.

Można zapytać dziecko:

-Jak nazywa się księga, którą Bóg dał ludziom?

-Co tata opowiedział Julce o tej księdze?

– Gdzie możemy usłyszeć fragmenty Pisma Świętego?

Z Panem Bogiem.


Logopedia (16.04)

Dzień dobry!

Zaczynamy na wesoło gimnastyką, czyli piosenka pt. ”Głowa, ramiona, kolana, pięty”

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Jak już poczuliśmy się troszkę rozgrzani i rozluźnieni to możemy przejść do ćwiczeń na przekroczenie linii środkowej ciała, które to koordynują pracę obu półkul mózgowych , usprawniają koordynację ruchową, co w efekcie wspomaga funkcje poznawcze, w tym pisanie, czytanie i literowanie.

ćw.1

Kładziemy się na plecach i robimy „nożyce” rękoma i nogami, ale najpierw osobno, a później razem. To jest wyzwanie!

ćw.2

„Samolot’ – czyli siadamy w rozkroku i dotykamy ręką przeciwnej stopy na zmianę , raz lewą raz prawą.

ćw.3

Wykorzystujemy spinacze pościelowe i przyczepiamy do ubrania w okolicach różnych stawów, ale przyczepiamy jedną ręką , a drugą ściągamy.

 

Uzupełnieniem tych ćwiczeń , ale również ciekawą propozycją ćwiczeń oddechowych na wyciszenie i harmonię zawiera poniższy filmik o praktyce pranajamy dla dzieci czyli technice, dzięki której nasz oddech staje się spokojny, głęboki i równomierny. Polecam!

https://www.youtube.com/watch?v=wRVO11T9SMw

 

To teraz , jak już mamy wyrobiony i prawidłowy oddech możemy udoskonalić wymowę samogłosek i to nie z byle kim, bo z samą Królową Kleopatrą, więc postarajmy się !

https://www.bing.com/videos/search?q=samog%c5%82oski+logopedia&&view=detail&mid=016B097E50BB620D418F016B097E50BB620D418F&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dsamog%25c5%2582oski%2Blogopedia%26FORM%3DHDRSC3

Możemy jeszcze piękniej wymawiać samogłoski ćwicząc razem z wiatrem , jak zostało to   zaproponowane w tym wierszyku:

https://www.youtube.com/watch?v=n6sqR6yBHX8

A w jakim celu uczymy się prawidłowo i wyraźnie wymawiać samogłoski?

W języku polskim samogłosek mamy osiem : a,ą,e,ę,i,o,u,y. Cechami samogłosek jest ich wyższa głośność niż spółgłosek oraz to, że ich wymowę możemy przedłuuużać w nieskończoność, dzięki czemu również usprawniamy wdech i wydech. Do ćwiczeń wykorzystujemy samogłoski ustne tj.: a,e,i,o,y i podczas ich wymawiania nie zaciskamy zębów, swobodnie opuszczamy żuchwę .

 

Podczas przesadnego, wręcz nienaturalnego wymawiania samogłosek a,e,i,o,u ćwiczymy mięśnie twarzy, napinamy je i usprawniamy , a tym samym nasz aparat mowy będzie sprawniejszy . Dzięki takim ćwiczeniom nasza mowa będzie dźwięczna, staranna i zrozumiała dla otoczenia.

 

Mamo, tato pamiętaj!

Znajdź stałą porę dnia, podczas której będziecie ćwiczyć z dzieckiem! Choć jest to obecnie wyzwaniem to 5 – 10 minut systematycznych ćwiczeń wystarczy, aby terapia była skuteczna.

Rodzaj ćwiczeń dostosuj do aktualnych potrzeb i możliwości dziecka.

Każda okazja podczas codziennych zajęć, a zwłaszcza zabawy, jest dobra na Wasz wspólny sukces.

 

Serdecznie pozdrawiam!

J.Niesporek


Temat tygodnia (06.04 – 09.04): Kwiecień plecień.

Temat dnia (06.04): Kwiecień plecień (ZR Bliżej Przedszkola).

1) Zestaw ćwiczeń na dobry dzień.

Kwietniowa pogoda – dziecko naśladuje rodzica:

  • wiatr – kołyszecie się na boki z uniesionymi rękoma;
  • burza – uderzacie dłońmi o blat stołu lub krzesełka (opcjonalnie tupiecie nogami o podłogę, naśladując odgłosy piorunów);
  • deszcz – kilkakrotnie podnosicie dłonie i opuszczacie je z przebieraniem palcami;
  • słońce – wykonujecie obrót z rozłożonymi na boku rękami.

Deszczyk – stajecie na palcach, unosząc ręce nad głowę. Przebieracie palcami, opuszczając ręce i schodząc do przysiadu, po czym dotykacie palcami podłogi.

Skoki po chmurkach – rozkładamy na podłodze fragmenty gazet lub materiałów w jednym rzędzie (blisko siebie). Skaczecie po kolei obunóż / na prawej nodze / na lewej nodze.

2) „Kwiecień plecień” – wysłuchanie czytanego przez p. Agnieszkę (link poniżej) opowiadania Ewy Stadtmuller
i rozmowa inspirowana jego treścią:
Jak zareagował Kuba, gdy mama zaproponowała mu zabranie parasola? Co wzięła ze sobą do przedszkola Ania? Jaka pogoda była o poranku? Jak zmieniła się pogoda w ciągu dnia? Co się stało, gdy przedszkolaki wróciły do przedszkola z parku? Co wypatrzyła Ola wśród kropli deszczu? Jaka pogoda może być w kwietniu?

https://drive.google.com/file/d/1EcHjjiDAaMODajOpRg6yIbbAmW7OGD_H/view?usp=sharing

3) „Kalendarz pogody” – przygotowujemy oś czasu z oznaczeniem dni tygodnia od wtorku do niedzieli. Przygotowujemy symbole (słoneczko, słoneczko z chmurką, chmurkę, krople deszczu, gwiazdki śniegowe, piorun, wiatr). Co dnia obserwujemy pogodę i przyklejamy odpowiednie symbole. Jeżeli pogoda zmienia się w ciągu dnia, również to zaznaczamy. Efektami pracy możecie się pochwalić wysyłając zdjęcie na naszego meila.

 

Temat dnia (07.04): Burzowe chmury (ZR Bliżej Przedszkola).

1) „Pogodowy masażyk” Dominika Góra – masujemy dziecko, a następnie dziecko masuje nas.

Pewien wiosenny dzień powitał wszystkich pięknym słońcem, które świeciło od samego rana (rysowanie okręgów otwartą ręką). Było bardzo jasno i coraz cieplej (okręgi rysowane coraz szybciej). Na niebie gdzieniegdzie pojawiły się małe białe chmurki (rysowanie małej chmurki jednym palcem). Mijały godziny i około południa na niebie zaczęły kłębić się ciemne chmury. Było ich coraz więcej i więcej (rysowanie dużej chmury jednym palcem). W pewnym momencie zaczął padać deszcz. Najpierw delikatne kropelki cicho stukały o dachy domów i parasole ludzi przechadzających się po parku (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach, z góry na dół). Deszcz stawał się coraz silniejszy. Krople były coraz cięższe (coraz mocniejsze pukanie opuszkami palców). Na szczęście nie trwało to długo i po chwili deszcz zelżał. Kropelki znów były małe i delikatne (delikatne stukanie opuszkami palców po całych plecach). Po kilku minutach przechodnie mogli zamknąć parasole. Wiatr przegnał chmury („zamiatanie” palcami w prawo i w lewo lub głęboki wdech powietrza i dmuchnięcie w kark). Na niebie znów pojawiło się jasne słońce, które świeciło już do końca dnia (rysowanie okręgów płaską dłonią). Wieczorem, gdy zrobiło się ciemno i temperatura się obniżyła, pojawił się delikatny biały puch. Wyglądał, jakby ktoś trzepał poduszki i wysypywał z nich pierze. To były jednak najprawdziwsze śniegowe płatki. Dzieci nie mogły zasnąć i patrzyły na taniec śnieżynek jak zaczarowane, wspominając zimowe wieczory (śnieżynka narysowana paluszkiem według własnego pomysłu). Ten dzień był naprawdę niezwykły, jak na kwiecień plecień przystało. Dobranoc… (szepczemy do ucha partnera słowo „dobranoc” i delikatnie dmuchamy w szyję).

2) „Z burzą nie ma żartów” – dziecko ogląda fotografie (poniżej) przedstawiające różne sposoby zachowania się podczas burzy. Dziecko stara się pokazać fotografie wskazujące właściwe zachowania (np. schronienie
w budynku, zamknięcie okien, wyłączenie urządzeń elektrycznych) oraz zachowania niewłaściwe (np. schronienie pod drzewem, korzystanie ze sprzętów elektronicznych).

3) Co się kryje w chmurach? – wlewamy gorącą wodę z czajnika do szklanego naczynia. Wyjaśniamy, że ciecz
w naczyniu symbolizuje zbiornik wody. Obserwujemy, jak woda w postaci pary się unosi. Następnie przykrywamy naczynie pokrywką, która symbolizuje chmurę (pokrywkę można wcześniej włożyć do lodówki). Para, która wcześniej się unosiła, przez chwilę przywiera do pokrywki, po czym znowu się skrapla, opadając do zbiornika wodnego. Dla lepszego zobrazowania doświadczenia przedstawiamy poniższy obrazek.

4) Ile kropli w chmurce? – rysujemy kilka chmur, a w nich działania matematyczne w zakresie 10, np. 4 + 2,
10 – 5. Dziecko rozwiązuje zadania, a następnie rysuje pod chmurkami odpowiednią liczbę kropli. Po dokonaniu wszystkich obliczeń, dziecko znajduje chmurkę z największą liczbą kropli i rysuje pod nią błyskawicę.

 

Temat dnia (08.04): Wiatr (ZR Bliżej Przedszkola).

1) „Wyścigi piłeczek” – na podłodze oznaczamy linie startu i mety (np. taśmą malarską), zabieramy po jednej piłeczce do ping – ponga i kartonowe arkusze w formacie A4 lub plastikowe tacki. Poruszając arkuszem / tacką, macie za zadanie spowodować „wiatr”, który doprowadzi piłeczki do mety.

2) „Tajemnice wiatru” – rozmawiamy z dzieckiem: Co to jest wiatr? Czy możemy zobaczyć wiatr? Czy możemy usłyszeć wiatr? Czy możemy poczuć wiatr? Po czym możemy poznać, że wieje wiatr?

3) „Jak korzystamy w wiatru?” – zadajemy dziecku pytanie: Do czego ludzie wykorzystują wiatr? Gdy dziecko wyczerpie już wszystkie pomysły, pokazujemy fotografie znajdujące się poniżej. Przedstawiają one wybrane sposoby wykorzystywania wiatru przez ludzi.

4) „Latawiec” – do wykonania pracy będzie potrzebny kawałek kartonu lub tekturki w kształcie latawca, papier kolorowy, różnego rodzaju materiały, bibuła, brokat, cekiny, wstążki, sznurek. Ozdabiamy latawiec w dowolny sposób, następnie na jego końcu tworzymy dziurkę, przez którą przeplatamy sznurek i przywiązujemy do niego kolorowe kokardki np. z bibuły. Zdjęcia waszych prac możecie przesłać na nasz adres e-mail.

 

Temat dnia (09.04): Wiatromierz.

Na koniec tygodnia spróbujcie wykonać własny wiatromierz. Na początek zapytajcie dziecko czy wie do czego służy ten przedmiot. Zaprezentujcie wskazaną poniżej fotografię urządzenia i wyjaśnijcie, jakie jest jego zastosowanie (pomiar prędkości wiatru).

Wykonanie wiatromierza krok po kroku: odetnij dno z dużej plastikowej butelki, a w jego miejsce przymocuj za pomocą bezbarwnej taśmy szyjkę odciętą z innej butelki. Nabij na druciki denka wycięte z ośmiu plastikowych butelek i owiń drucikami plastikową butelkę (na każdym druciku po cztery denka). Butelkę przymocuj na aluminiowym pręcie (np. po mopie), od góry nałóż zakrętkę, w ten sposób butelka się nie zsunie i wbij go w ziemię przed blokiem albo w ogródku. Ważne jest, aby butelka swobodnie wirowała podczas podmuchu wiatru. Dla lepszego efektu wizualnego można przymocować zakrętki plastikowe na sznurkach.

Miłego tygodnia!


Zajęcia z logopedii (09.04)

Witam wszystkich serdecznie 🙂

Za oknem pogoda niezbyt wiosenna i zarazem niespecjalnie zachęcająca do wyjścia na dwór , zatem przygotowałam trochę zabaw logopedycznych , które mogą urozmaicić Państwu i dzieciom wspólny czas spędzony w domu w oczekiwaniu na prawdziwie wiosenną aurę, zapraszam!

POSZUKIWANIE WIOSNY – logopedyczna bajka wiosenna.

Nadeszła wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków (naśladujemy głosy ptaków). Pan Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniku (kląskamy, uderzając szerokim językiem o podniebienie). Rozglądał się w prawo i  w lewo, spoglądał w górę i w dół (przesuwamy język z jednego końca ust do drugiego – od ucha do ucha, potem sięgamy nim nosa i brody). Na łące zobaczył bociany (wymawiamy kle, kle). Zatrzymał się na leśnej polanie (wymawiamy prr). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło (oblizujemy wargi ruchem okrężnym). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr (wykonujemy krótki wdech nosem, chwilę zatrzymujemy powietrze i długo wydychamy ustami). Było ciepło i przyjemnie (uśmiechamy się, rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty zawilce i sasanki. Pachniało wiosną (wdychamy powietrze nosem, wydychamy ustami). Pan Języczek pochylił się i powąchał kwiaty i kichnął (kichamy i wymawiamy a psik). W tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża (ziewamy; przeciskamy język przez zaciśnięte zęby). Zrobiło się późno. Pan Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu (kląskamy, uderzając szerokim językiem o podniebienie).

Zabawa słuchowa.

Zachęcamy dziecko do posłuchania piosenki i zapamiętania , jakie zwierzątka

występują w piosence.

Piosenka „Zielona wiosna”

https://www.youtube.com/watch?v=c2uvvH5FBiY

Nad brzegiem rzeki żabki siedziały    i coś do ucha sobie szeptały.

Kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum ,    kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum, kum.

Przyleciał bociek, usiadł na płocie    i do drugiego boćka klekoce.

Kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle,    kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle, kle.

Wszystko usłyszał mały wróbelek           przetłumaczył na ptasie trele.

Ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir,          ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir, ćwir.

Wiosna, wiosna, znów przyszła wiosna,

wiosna, wiosna jest już wśród nas.

Dziecko próbuje wymienić kolejno zwierzęta, które wystąpiły w piosence (żabki, bocian i wróbelek).

Ćwiczenie oddechowe – Pachnąca łąka

W miejscach oznaczonych (*) dziecko wykonuje głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszcza powietrze.

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełną róż.

Kwiatki pachną, słońce świeci,

Ida tu na spacer dzieci.

/ Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2/

Na tej pachnącej łące

Czynią harce zające.

/Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2/

Pasące się krowy duże

Wąchają piękne róże.

/Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają *x2/

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełna róż.

A kto bawi się w wąchanie,

Ćwiczy z nami oddychanie.* x2

Wiosenne ćwiczenia usprawniające narządy artykulacyjne.

Ptaszki szeroko otwierają dzioby, żeby dostać robaczka.

– dziecko zamienia się w ptaszka i szeroko otwiera swoje buzie.

Wyciąga też usta do przodu – robi dziób bociana.

Następnie rozciąga zamknięte usta, jak żaba.

Później na zmianę – ściąganie i rozciąganie warg (bocian – żaba). Można też posmakować jedzonka, pomlaskać językiem.

Zagadki wiosenne.

Biały kwiat

przebił śnieg

i wyjrzał na świat.

(przebiśnieg)

Ma dziób i nogi czerwone.

Gdy pojawi się na łące,

straszy żabki kumkające.

(bocian)

Skacze przy ciepłej pogodzie:

raz jest w trawie, raz jest w wodzie.

(żaba)

Szarzeje i niknie w jesieni,

a wiosną na łące znów się zieleni.

(trawa)

Skrzydełka mam jak płatki

choć sam nie jestem kwiatem.

I nad kwiatami w słońcu

wesoło fruwam latem.

(motyl)

Złośliwa panienka, w pasie bardzo cienka.

Leci, brzęczy z daleka, każdy od niej ucieka.

(osa)

Wiosną na drzewie rozwija się z pąka.

Jesienią złotą po świecie się błąka.

(liść)

Lubimy ją wszyscy za ładną pogodę

Co po długiej zimie ożywia przyrodę.

(wiosna)

Serdecznie pozdrawiam!

Logopeda – J. Niesporek


Zajęcia z religii (06.04)

Temat katechezy: Cieszymy się, że Jezus Zmartwychwstał.

  1. Modlitwa: proszę razem z dzieckiem odmówić modlitwę „Ojcze nasz”
  2. Wprowadzenie:

Szczęść Boże! Na ostatniej religii mówiliśmy o tym, że w Wielki Piątek Pan Jezus niósł ciężki krzyż i na tym krzyżu umarł. Zrobił to bo bardzo nas kocha. Potem przyjaciele złożyli Jego ciało w grobie wykutym w skale. Ale po trzech dnia Pan Jezus Zmartwychwstał.

Dziś spotykamy się po Świętach, które w zasadzie wciąż trwają, bo Wielkanoc to aż osiem dni, od niedzieli do niedzieli. To najważniejsze i najpiękniejsze Święta, bo Jezus zwyciężył śmierć. Dzisiaj będziemy mówić o tym bardzo radosnym wydarzeniu, o Zmartwychwstaniu Pana Jezusa.

  1. Fragment Ewangelii: Odczytajmy dziecku Mt 28, 1-2.4-10:

O świcie, pierwszego dnia tygodnia przyszła Maria Magdalena i druga Maria obejrzeć grób. A oto nastąpiło wielkie trzęsienie ziemi. Albowiem anioł Pański zstąpił z nieba, podszedł, odsunął kamień i usiadł na nim. (…) Ze strachu przed nim zadrżeli strażnicy i stali się jakby martwi.

Anioł zaś przemówił do niewiast: „Wy się nie bójcie! (…) wiem, że szukacie Jezusa Ukrzyżowanego. Nie ma Go tu, bo zmartwychwstał (…). Idźcie szybko i powiedzcie Jego uczniom: Powstał z martwych i oto udaje się przed wami do Galilei (…)” Pospiesznie więc oddaliły się od grobu, z bojaźnią i wielką radością, i pobiegły oznajmić to Jego uczniom.

A oto Jezus stanął przed, mówiąc: „Witajcie!” One podeszły do Niego, objęły Go za nogi i oddały Mu pokłon. A Jezus rzekł do nich: „Nie bójcie się! Idźcie i oznajmijcie moim braciom: niech udadzą się do Galilei, tam Mnie zobaczą”.

  1. Rozmowa:

   Zadajmy dziecku pytania: Kto przyszedł aby odwiedzić Jezusa w grobie? Co się wydarzyło przy grobie? Co powiedział Anioł Pański do niewiast? Kto stanął przed kobietami? Co Jezus kazał zrobić kobietom?

Jako podsumowanie, można przybliżyć dziecku tą historię, posługując się fragmentem z Biblii w obrazkach dla najmłodszych:

Te kobiety bardzo kochały Pana Jezusa. Teraz przyszły do grobu, bo chciały skropić ciało Pana Jezusa drogimi perfumami. Wiedzą, że Pan Jezus nie żyje i nie może już wąchać pięknych perfum, lecz one w ten sposób chcą uczcić Pana Jezusa, nawet po śmierci złożyć Mu jakiś dar. Gdy podeszły blisko do grobu, zobaczyły w środku anioła. Anioł powiedział im, że Pan Jezus już nie leży w grobie, bo ożył i opuścił to miejsce. Pan Bóg dał Panu Jezusowi nowe życie. Pan Jezus gdy jeszcze był na ziemi, przepowiedział, że to się stanie, lecz wtedy nikt nie chciał Mu wierzyć. Teraz Jego przyjaciele przekonają się, że Pan Jezus zawsze mówi prawdę. Pan Jezus powiedział również, że gdy Jego przyjaciele umrą, ożywi ich i zabierze do siebie, do Nieba, gdzie pozostaną z Nim już na zawsze. Czy i Ty jesteś przyjacielem Pana Jezusa? Czy cieszysz się, że On żyje?

Można zapytać dziecko: Gdzie przyszły te kobiety? Po co tu przyszły? Czego dowiedziały się od anioła?

Zapraszam do przejścia przez poszczególne punkty, klikając w nie:

https://view.genial.ly/5e88102259ee3c0df40b385c/interactive-image-wielkanoc-przedszkole?fbclid=IwAR3uC6c4Nzadxxb7tSHCAJIPVqReWy2hMWE6PKi6phRY9ybCJ058WiCBU-s

Jeżeli to możliwe, proszę o wydrukowanie obrazka do pokolorowania:

https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-854-jezus-zmartwychwsta%C5%82.html

  1. Modlitwa: Powiedzmy z dzieckiem: „Chrystus Zmartwychwstał! Prawdziwie Zmartwychwstał!” „Alleluja!” – to znaczy Chwalmy Boga. I wspólnie z dzieckiem zróbmy znak krzyża.

Zapraszam do korzystania z internetowego kanału „Mocni w Duchu dzieciom”, dla dzieci w wieku 6 -11 lat.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL68BZk9-kmejVuBnbymj3rTC4Ikm5fpcH

 

Zajęcia z religii (07.04)

Temat katechezy: Niedziela Miłosierdzia Bożego.

  1. Modlitwa: Razem z dzieckiem zróbmy znak krzyża. Odmówmy modlitwę Ojcze nasz…
  2. Wprowadzenie:

W najbliższą niedzielę będziemy obchodzić drugą Niedzielę Wielkanocną. Pan Jezus chciał aby tydzień po Świętach Wielkanocnych, czyli w drugą Niedzielę Wielkanocną było obchodzone Święto Bożego Miłosierdzia. Miłosierdzie to słowo podobne do słowa miłość. Bóg jest miłosierny. Co to znaczy? To znaczy, że jest bardzo, bardzo dobry i bardzo kocha każdego człowieka. Pan Jezus chciał aby było Święto Bożego Miłosierdzia. Powiedział o tym świętej Faustynie Kowalskiej, polskiej zakonnicy. Początkowo o Niedzieli Miłosierdzia Bożego wiedziało mało ludzi. Ale papież Polak, święty Jan Paweł II, ogłosił, że na całym świecie druga niedziela wielkanocna będzie Świętem Miłosierdzia Bożego. Tak spełniło się pragnienie Pana Jezusa.

  1. Opowiadanie o św. Faustynie.

Aby lepiej poznać św. Faustynę Kowalską, która najpierw nazywała się Helenka, zapraszam do przejścia przez kolejne punkty, takie jak kłódka, serduszko, pędzelek itp. klikając w nie:

https://view.genial.ly/5e95c0ced82ffd0dbff75fa3/social-horizontal-post-jezu-ufam-tobie-katecheza-dla-dzieci-mlodszych?fbclid=IwAR2moQfzcwY0R_Sdjd42-W9F7hmD3F3ZelhVZHYZSLYlx6_l8h8hXcbF26k

Zapraszam też do obejrzenia filmu z serii „Aureola” pt. „Święta Faustyna Kowalska”, z którego dowiemy się, co świętej Faustynie powiedział Pan Jezus i jak powstało Święto Bożego Miłosierdzia:

https://www.youtube.com/watch?v=WJ9c0lJPCRQ&fbclid=IwAR0TJOSJuk2p8kliFwkyqexGUHDsZDN4TsMS8W1_YnZ9o9S97dXgHDyctAU

Chętnych zapraszam do filmu z tej samej serii, pt. „Sanktuarium Bożego Miłosierdzia”:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=5&v=2Q1xcOTWhlQ&feature=emb_logo&fbclid=IwAR13LxF9VvgGra-tiS228oee4jN3Fkdno1a4cmM4oaEuc1kPMwyexNbiBoA

  1. Jeśli jest taka możliwość, proszę o wydrukowanie i pokolorowanie obrazka ze św. Faustyną:

https://www.maluchy.pl/kolorowanki/kolorowanka-890-%C5%9Awi%C4%99ta-faustyna-kowalska.html

  1. Modlitwa: Wspólnie z dzieckiem powiedzmy 3 razy słowa „Jezu ufam Tobie” i zróbmy znak krzyża.

 


Temat tygodnia (29.03 – 02.04): Święta, święta, biją dzwony.

Temat dnia (29.03): Co to jest tradycja?

1) Kilka ćwiczeń porannych na rozpoczęcie dnia (ZR Bliżej Przedszkola)

Kury czy kurczaki (zabawa orientacyjno – porządkowa) – chodzimy po pokoju razem z dzieckiem. Na hasło: kura! lub kurczak! przyjmujemy określoną pozycję. Na hasło kura! – siadamy na piętach, prostując plecy i machając zgiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami. Na hasło kurczak! kucamy, kuląc się jak najmocniej, i piszcząc: pi, pi, pi.

Omiń jaja (zabawa na czworakach) – rozkładamy w linii klocki, a dziecko porusza się na czworakach tak, aby żadnego nie dotknąć.

Bieg z jajkiem (zabawa bieżna) – tworzymy dwa tory (tak jak w poprzedniej zabawie)
i organizujemy wyścigi z jajkiem. Rodzic i dziecko kładą ugotowane jajko na łyżce i: Gotowi! Do startu! Start!

2) Rozmowa na temat tradycji na podstawie opowiadania J. M. Chmielewskiej „Zupa nic”. Odtwarzamy załączone poniżej opowiadanie czytane przez P. Agnieszkę, a następnie dziecko odpowiada na pytania: Co było tradycją w domu Zuzi? Czym Twoim zdaniem jest tradycja? Podaj przykłady tradycji. Jakie tradycje pielęgnuje się w Twoim domu? Czy tradycje należy przekazywać dalej? Czy można tworzyć nowe tradycje i w jaki sposób?

(w związku z problemami technicznymi plik udostępniłam na Państwa mailach)

3) „Nasze tradycje” – zabawa plastyczna.

Przygotowujemy literki, z których dziecko ułoży i naklei na większy arkusz papieru wyraz TRADYCJA. Następnie  tworzymy rysunki dotyczące tradycji, które pielęgnujemy w swoich domach, np. wspólne czytanie książek.

4) „Wielkanoc w naszym regionie” – porozmawiajcie o śmigusie dyngusie i tradycyjnych wielkanocnych potrawach. Zastanówcie się czy bliższa jest Wam tradycja poszukiwania zajączka lub pisanek ukrytych w ogrodzie.

 

Temat dnia (30.03): Przygotowania do Wielkanocy.

1) „Jajko” Beata Gawrońska – masażyk (Misie je uwielbiają;)).

Idzie jajko pod górę,   (kroczymy palcami po plecach z dołu do góry)

Zawadziło o chmurę, (delikatnie łapiemy opuszkami palców uszy masowanej osoby)

Na dół się stoczyło,     (po obu stronach pleców rysujemy pętelki z góry na dół)

Całe się rozbiło.         (obiema rękami rysujemy koła na dole pleców)

2) Geometryczne porządki – zabawy matematyczne.

Przygotowujemy komplet figur geometrycznych z WYPRAWKI (W14).

 

„Figury” – rozwiązywanie zagadek:

Cztery kąty proste
i jeszcze do tego,
cztery równe boki,
co to jest kolego? (kwadrat)

Ma je auto, rower, motor,
hulajnoga ma je też.
Jaka będzie to figura,
na pewno już wiesz. (koło)

By zbudować tę figurę,
weź patyczki trzy.
Połącz je końcami z sobą
i jej nazwę powiedz w mig. (trójkąt)

Dwa są długie, a dwa krótkie,
w sumie cztery boki ma.
Cztery kąty, wszystkie proste,
czy wiesz, jak się nazywa? (prostokąt)

 „Geometryczne marzenia” (ZR Bliżej Przedszkola) – dziecko grupuje figury geometryczne według jednej cechy (np. koloru), następnie wg dwóch cech (np. koloru i rodzaju), trzech cech (np. koloru, rodzaju, wielkości). Następnie dziecko na kartce papieru próbuje stworzyć kompozycję przedstawiającą jego marzenie (figury należy ułożyć, odrysować, a następnie dorysować brakujące elementy).

„Zabawne figurzaki” (Joanna Żarniewska)– na zakończenie dziecko może wybrać sobie kilka figur i ozdobić je w dowolny sposób (cekinami, kolorowymi wycinkami, bibułą, brokatem, drucikami kreatywnymi, „ruchomymi oczkami”, kawałkami włóczki itp.). Może nawet nazwać je w ciekawy sposób, np. Kwadracik Plamisty, Prostokącik Brokatowy.

 

Temat dnia (31.03): Już niedługo Wielkanoc.

1) „Wielkanocne porządki zajączka” (Justyna Niedbała) – opowiastka logopedyczna.

Pewnego dnia mały zajączek postanowił zrobić przedświąteczne porządki. Najpierw umył dokładnie wszystkie ściany (język przesuwa się w stronę policzków po stronie wewnętrznej). Potem wyczyścił sufit (język przesuwa się do podniebienie). Podłoga też była bardzo brudna, więc umył ją dokładnie (język ułożony na dnie jamy ustnej). Kiedy umył okna, pomyślał, że musi zawiesić w nich czyste firanki (język dotyka kolejno wszystkich górnych zębów). Wytrzepał także porządnie dywan z salonu i rozłożył go na podłodze (język przesuwa się w stronę dolnej wargi
i wysuwa na brodę)
. Bardzo chciał też wyczyścić lampę, więc długo stał na palcach, aby jej dosięgnąć (język wysuwa się w kierunku wargi górnej i nosa). Wreszcie domek był czysty i pachnący (wciąganie powietrza nosem)! W takim czyściutkim domu można zacząć malować wielkanocne pisanki!

2) „Wyścigi pisanek” („Wiosna w przedszkolu”) – ćwiczenia oddechowe.

Dziecko siada po jednej stronie stołu i ma przed sobą pisankę ze styropianu. Jego zadaniem jest dmuchać w swoją pisankę tak, aby trafiła do koszyczka, który leży na końcu stołu (koszyk powinien być przewrócony aby pisanka mogła się do niego wturlać). Proponuję zrobić zawody dziecko vs rodzic.

3) „Kraszanki” – wykonajcie własne kraszanki, czyli skorupki zafarbowane w barwnikach. Wykorzystajcie do barwienia barwniki naturalne, tj. cebula (kolor brązowy), marchewka (kolor pomarańczowy), burak (kolor różowy), szpinak (kolor zielony), czerwona kapusta (kolor niebieski), kurkuma (kolor żółty). Powodzenia!

4) „Oklejanki” – styropianowe pisanki, z wcześniejszej zabawy, można wykorzystać do wykonania pracy plastycznej. Styropianowe jajko nabijamy na wykałaczkę, a następnie smarujemy klejem. Obtaczamy je w kolorowym konfetti (kolorowe kartki papieru + dziurkacz). Po wyschnięciu kleju jajko można ozdobić wstążeczką. Taka oklejanka, na pewno sprawdzi się jako ozdoba koszyczka wielkanocnego.

 

Temat dnia (01.04): W wielkanocnym koszyczku.

1) „W wielkanocnym koszyczku” (Dominika Góra) – zabawa naśladowcza.

W wielkanocnym koszyczku

(tworzymy „koszyczek” z dłoni ułożonych na wysokości brzucha)

zwierzaków bez liku:

jest baranek, jest kurczaczek

(piąstkami kreślimy koła w miejscu baranich rogów,

następnie zginamy ręce w łokciach i machamy jak skrzydełkami)

i cukrowy zajączek skacze,

(podskakujemy)

kolorowe są pisanki –

(zaciskamy dłonie w piąstki wyciągnięte przed siebie)

wielkanocne niespodzianki.

Wszyscy śmieją się wesoło

(rysujemy palcami uśmiech)

i machają dzieciom w koło,

(machamy jedną ręką)

ślą całusy i życzenia,

(przesyłamy całusy, dotykając dłońmi ust)

ślą świąteczne pozdrowienia!

(machamy obiema rękami)

2) Rozmowa na podstawie opowiadania Ewy Stadtmuller „Koszyczek wielkanocny”. Odtwarzamy załączone poniżej opowiadanie czytane przez P. Agnieszkę, a następnie dziecko odpowiada na pytania: Co przygotowała mama Amelki i Franka? Jakie przedmioty włożyły do koszyczka dzieci? Czym go ozdobiły? Gdzie
w tym czasie była mama? Jak wyglądał koszyczek sąsiadki? Jak przygotowała swoje pisanki pani Halinka?

(w związku z problemami technicznymi plik udostępniłam na Państwa mailach)

3) „W koszyczku” (ZR Bliżej Przedszkola) – rozwijanie logicznego myślenia.

Dziecko wskazuje obrazki w odpowiedniej kolejności. Za każdym razem stara się pełnym zdaniem opisać co nowego pojawiło się w koszyczku.

(Bliżej Przedszkola)

4) Zapraszam do posłuchania i obejrzenia animacji do piosenki „Święta Wielkanocne”.

 

Temat dnia (02.04): Doświadczenia z jajkami.

1) „Jajko w occie” – do wykonania tego eksperymentu będą wam potrzebne 3 rzeczy:

  • – jajko,
  • – ocet,
  • – naczynie, np. szklanka.

Jajko należy włożyć ostrożnie do naczynia, a następnie zalać octem po sam czubek. Przez chwilkę można obserwować, co się dzieje, gdyż wokół skorupki zaczną pojawiać się drobne bąbelki. W takim stanie jajko pozostawiamy na 24 godziny. Co jakiś czas obserwujcie zachodzące w jajku zmiany. Po upływie doby ostrożnie wyciągamy jajko z octu i przepłukujemy je pod bieżącą wodą. W efekcie jajko stało się gumowe i nie ma skorupki.
A oglądając je pod światłem, możemy dostrzec powłokę żółtka.

2) „Jajko w butelce” – do wykonania eksperymentu będziemy potrzebować:

  • – 3 szklanych butelek z otworem nieco mniejszym od najszerszego obwodu jajka,
  • – jajko z octu,
  • – jajko ugotowane na twardo i obrane,
  • – jajko surowe,
  • – zapałki.

Wrzucamy do kolejnych butelek zapalone zapałki (Uwaga! To zadanie dla rodzica), a następnie kładziemy na szyjkach butelek przygotowane jajka. W butelce w wyniku spalania tlenu wytworzyło się podciśnienie, które wciąga jajko z octu. Uwaga! Surowe jajko może się rozbić.

3) „Uczymy jajko pływać” – do tego doświadczenia będzie nam potrzebne:

  • – jajko,
  • – słoik z wodą,
  • – sól.

Jajko wkładamy do naczynia z woda i obserwujemy co się dzieje. Jajko opada na dno. Następnie wyjmujemy jajko,
a do wody dosypujemy około 10 łyżek soli. Wkładamy jajko ponownie i… tym razem okazuje się, że jako pływa przy powierzchni! Wyjaśniamy dziecku, że jajko w wodzie opada na dno naczynia, gdyż ma ono większą gęstość niż woda. Natomiast jajko w solance unosi się, gdyż sól zwiększyła gęstość wody i przewyższa gęstość jajka.

4) Przykłady prac plastycznych do wykonania. Mamy nadzieję, że każdy Miś znajdzie coś dla siebie.

 

 

Karty pracy do wykonania w tym tygodniu:

Karty pracy 3, str. 48 – 56, Czytanie i pisanie, str. 57 – 60, Liczenie, str. 57 – 60.


Zajęcia z logopedii (02.04)

Dzień dobry!

Witam dzieci i ich rodziców na zajęciach logopedycznych , tym razem ‘online’ ( oby jak najkrócej!).

Poniżej przedstawiam Państwu propozycje zabaw, nie tylko logopedycznych. Być może znajdą

Państwo czas, aby choć z jednej z nich skorzystać w ciągu dnia.

Zaczynamy od relaksu tj. zabaw paluszkowych, które działają rozluźniająco i uspokajająco nie tylko na

dzieci;).

Wiosenna zabawa ,,paluszkowa” dla dorosłego i dziecka

,WIOSNA PRZYSZŁA DO NAS”

Już nie musisz brać szalika – gładzimy dłońmi szyję dziecka,

śnieg topnieje na chodnikach – gładzimy całe ręce dziecka.

Dłuższe dni – rysujemy palcem na plecach dziecka długą linię,

i krótsze noce – rysujemy krótkie linie na dłoniach dziecka,

czasem motyl zatrzepocze – delikatnie szczypiemy ciało dziecka.

Nawet chochoł już się zbudził – przecieramy opuszkami palców twarz dziecka,

chce podobno wstać do ludzi – pocieramy o siebie, trzymane w naszych dłoniach, dłonie dziecka.

Ciepły deszczyk leje z nieba – opukujemy głowę dziecka palcami,

słońce grzeje kiedy trzeba – gładzimy całe ciało dziecka zaczynając od głowy.

Wiosna, wiosna, wiosna przyszła do nas – „chodzimy” palcami po plecach dziecka,

cała kolorowa, ukwiecona – rysujemy palcem kwiaty na plecach dziecka,

Będą śpiewać ptaki, kwitnąć róże – masujemy plecy dziecka od dołu do boków.

Zostań wiosno – przytulamy dziecko,

zostań śliczna – tuląc dziecko kiwamy się lekko na boki

 

I zamiana, dziecko masuje mamę lub tatę. Mmm, bardzo przyjemna zabawa.

 

Ćwiczenia oddechowe czyli ozdabianie jajka za pomocą słomki ( oj tak tak, dzieci bardzo lubią te

słomkowe zabawy J)

Potrzebujemy :

– wycięte jajko z papieru,

– nieduże skrawki kolorowego papieru ( takie aby dziecko mogło je zassać słomką i przenieść na

Jajko, ), dobrze, jeśli dzieci same „porwą” papier na kawałeczki , to też jest świetna gimnastyka dla

dłoni!

– słomkę ,

–   klej.

Dziecko słomką zasysa skrawek papieru i przenosi go ze stołu na jajko , dopóki całe nie zostanie

przykryte kolorowym papierem, następnie je przykleja i w ten sposób powstaje piękna pisanka jako

nagroda.

Ważne! Proszę pamiętać o prawidłowym ułożeniu słomki tj. słomkę przytrzymują wargi, nie zęby i

powinna znajdować się na środku warg!

 

Ćwiczenia narządów artykulacyjnych.

Opowiadanie o Buzi, która wybrała się na wiosenny spacer po lesie , we wskazanym momencie

dziecko ma wykonać określone czynności.

„Do lasu zawitała wiosna. Słychać śpiew ptaków (dziecko naśladuje ptaki, które znają np. bociana,

skowronka, jaskółkę). Buzia wybrała się więc do lasu na wiosenny spacer. Jechała na koniku (dziecko

kląska). Pod krzaczkiem z lewej strony (odwraca głowę w lewo) zobaczyła myszkę („pi-pi-pi”).

Zatrzymała się na leśnej polanie („prrr!”). Zsiadła z konia (podskok) i rozejrzała się wokoło (dziecko

robią obrót wokół własnej osi, a następnie oblizuje wargi ruchem okrężnym). Wiał delikatny wiatr

(„szszsz”). Świeci słońce, jest ciepło i przyjemnie (dziecko przeciąga się, a następnie uśmiecha się,

rozchylając wargi). Na skraju polany zakwitły konwalie. Pachniało wiosną (wykonuje wdech noskiem,

przez chwile zatrzymują powietrze i powoli wydychają powietrze ustami). Po gałęzi drzewa przebiegła

ruda wiewiórka (dziecko tupie, mówiąc „tup, tup”). Z prawej strony (odwraca głowę w prawo) coś

zaszeleściło w trawie. To obudził się mały jeż (dziecko ziewa). Za Buzią (ogląda się za siebie) przebiegł

szybko zajączek (dziecko wciąga policzki do jamy ustnej). Nagle usłyszała szczekanie złego psa („hau-

hau!” i naśladuje złego psa unosząc górne wargi i wyszczerzając zęby). Nagle piesek zmęczył się (język

wysunięty z szeroko otwartych ust, wdychanie i wydychanie powietrza ustami) i pobiegł dalej. Buzia

wysłała za nim kilka całusów (wargi ściągnięte, wywinięte do przodu) i odjechała na koniku

(kląskanie).

Dzięki naśladowaniu odgłosów zwierząt dzieci ćwiczą wargi i policzki, język, żuchwę, podniebienie

miękkie oraz prawidłowy tor oddechowy.

 

Można również wydrukować poniższą kartę z obrazkami , pokolorować i pociąć , rozłożyć na stole obrazkiem do dołu i na zmianę z dzieckiem losować i wykonywać polecenia.

 

Przypominam o przekazanej dla każdego dziecka zakwalifikowanego do terapii logopedycznej ,

tabliczce motywacyjnej z ćwiczeniami, jeśli wcześniej nie było czasu , aby ją wypełnić, to być może

teraz jest dobry moment.

 

Pamiętajmy też , że najlepszą gimnastyką dla dzieci , jak i dla nas dorosłych, jest ruch na świeżym

powietrzu , zatem korzystajmy z tej pięknej pogody i pójdźmy na wiosenny spacer.

 

Z wiosennymi pozdrowieniami

Wasza logopedka

J.Niesporek


Zajęcia z religii (30.03)

Szczęść Boże, kochane Dzieci.
Temat katechezy: Wielki Tydzień.
W Niedzielę Palmową rozpoczęliśmy Wielki Tydzień. Za kilka dni będziemy przeżywać Święta Wielkiej Nocy. Aby lepiej zapoznać się z wydarzeniami Wielkiego Tygodnia serdecznie zapraszam Was do przejścia poszczególnych puntów:
Chętnych zapraszam również do obejrzenia opowieści o Wielkim Czwartku:
Z Panem Bogiem! Wasza katechetka, p. Basia.
Zajęcia z religii (31.03)

Szczęść Boże, kochane Dzieci.

Temat katechezy: Z miłości dla nas Pan Jezus umiera na krzyżu – Wielki Piątek.

  1. Modlitwa: Proszę wspólnie z dzieckiem zrobić znak krzyża i wspólnie odmówić modlitwę Ojcze nasz.

Na ostatniej katechezie mówiliśmy o ty, co wydarzyło się w Wielki Czwartek. O tym, że Pan Jezus zaprosił swoich przyjaciół na ucztę. Była to Ostatnia Wieczerza. Pan Jezus wziął chleb i wino i powiedział, że to Jego Ciało i Krew. Była to pierwsza Msza Święta. Przeżywamy teraz bardzo ważny czas Wielkiego Tygodnia. A teraz posłuchajcie, co wydarzyło się w Wielki Piątek.

  1. Opowiadanie biblijne: proszę przeczytać dziecku opowiadanie:

Wielki Piątek

Wczesnym rankiem żołnierze zaprowadzili Jezusa przed sąd.

– Po co Go do mnie przyprowadziliście? – zapytał sędzia, który miał na imię Piłat – To niewinny człowiek.

Wtedy źli ludzie zaczęli oskarżać Jezusa i mówić:

– On rozpowiada kłamstwa o Bogu, musi zostać ukarany.

Sędzia wiedział, że to nieprawda i chciał uwolnić Jezusa. Zaczął mówić ludziom, że Pan Jezus jest dobry, że nigdy nie uczynił nic złego, więc powinien być wypuszczony. Jednak ludzie zaczęli jeszcze głośniej krzyczeć:

– Musi ponieść karę! Jeśli Go uwolnisz, jesteś złym sędzią.

Wtedy sędzia się przestraszył i kazał ubiczować Jezusa. Żołnierze wykonali jego rozkaz, zadając Jezusowi ogromne cierpienie. Na głowę założyli Mu koronę z ostrych cierni i wyśmiewali się z Niego.

Sędzia myślał, że taka kara wystarczy i teraz będzie mógł uwolnić Jezusa, lecz ludzie dalej wołali:

– Ukrzyżuj Go, ukrzyżuj!

I sędzia skazał Jezusa na przybicie do krzyża.

Jezus wziął więc krzyż i dźwigał go na wysoką górę. Był bardzo zmęczony a drzewo krzyża było ciężkie. Źli ludzie bili Go i popychali, prowadząc na szczyt. Jezus potknął się o kamień i upadł, jeszcze bardziej raniąc sobie ręce i nogi. Ale wiedział, że niesie krzyż z miłości do ludzi, więc wstał i ruszył dalej.

Kiedy szedł, spotkał swoją Matkę. Była bardzo zapłakana, bo widziała, jak strasznie cierpi jej Syn.

– Nie płacz, Mamo – powiedział Jezus. – Ja niosę ten krzyż dlatego, że kocham ludzi. Wolę sam cierpieć, aby ocalić ich od złego.

I dalej wchodził na górę.

Nagle podbiegła do Niego kobieta i chustą wytarła Jego zmęczoną twarz. To była Weronika. Nie przestraszyła się żołnierzy, którzy pilnowali Jezusa, bo wiedziała, że tylko tak może Mu pomóc.

– Dziękuję Ci Weroniko – powiedział Jezus.

I ruszył dalej dźwigając ciężki krzyż.

  1. Rozmowa: proszę zadać dziecku pytania: w jaki sposób cierpiał Jezus? Gdzie Jezus dźwigał krzyż? Kogo spotkał na swojej drodze? Jak nazywa się ta droga?/droga krzyżowa/.
  2. Fragment Ewangelii.

Można przeczytać dziecku fragment Biblii: „Gdy przyszli na miejsce zwane „Czaszką”, ukrzyżowali tam Jezusa (…). Jezus zaś mówił: „Ojcze, przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią”.

(Łk 23, 33-34)

Pan Jezus zrobił to wszystko dla Ciebie i dla mnie, bo bardzo nas kocha. Nie chciał abyśmy cierpieli i dlatego wisiał na krzyżu i umarł, za ciebie, za mnie i za wszystkich ludzi na całym świecie.

Proszę zadać pytania: Gdzie został Jezus ukrzyżowany? O co Jezus modlił się z krzyża? Dlaczego Pan Jezus pozwolił siebie ukrzyżować? Czy Pan Jezus ciebie kocha?

Zapraszam do przejścia poszczególnych punktów:

https://view.genial.ly/5e86e74cd5aa510e32acd657/interactive-image-wielkanocne-tradycje?fbclid=IwAR11nQVW2sId8o4NCtJXOIBhsWhshYv7tX9Dp-avQng6ymMUjcABdNuj58c

  1. Modlitwa: Na zakończenie zmówmy trzy razy modlitwę Któryś za nas cierpiał rany.
  2. Rysunek: Do dzisiejszej katechezy dołączona jest droga krzyżowa w obrazkach. Jeśli to możliwe, można wydrukować dziecku dowolny obrazek do pokolorowania.

Zapraszam do obejrzenia wydarzeń wprowadzających nas w Wielki Piątek, Wielką Sobotę i Wielkanoc

https://www.youtube.com/watch?v=uIbRUhnzzpA

Można też posłuchać, co o Wielkim Tygodniu mówią Bartuś, Bąbelek i Bąbelka.

https://www.youtube.com/watch?v=EFVXSZIJw2o&fbclid=IwAR0u2kVhk7Y-YlfBDkaBplZeN7QR2mchtjAvDMaM2su5h2eOJPXLy4UOJv8

 

Wszystkim Dzieciom i Rodzicom i Waszym Rodzinom błogosławionych, zdrowych i pomimo trudnej sytuacji – pięknych Świąt Zmartwychwstania Pana Jezusa!

Z Panem Bogiem.


GALERIA WYDARZEŃ W GRUPIE MISIÓW!

ROK SZKOLNY 2020/2021

Kwiecień

Dzień Ziemi🌍

Tworzymy zakładki do naszej nowej lektury „Dzieci z Bullerbyn”. Mamy nadzieję, że uda nam się ją przeczytać do końca roku szkolnego 📖

Zabawy na świeżym powietrzu 🍃

Poznajemy literkę „W”.

Dzień Języka Chińskiego 🇨🇳

Tego dnia otrzymaliśmy list od Yuki, z którą wyruszyliśmy w podróż po Chinach. Uczyliśmy się chińskiego powitania, poznaliśmy chińskie symbole, bawiliśmy się w Smoka, a takie poznaliśmy chińskie znaki. Jedno ze słów próbowaliśmy napisać – dziękuję.

Urodziny Jagódki i Kuby 🎂

MARZEC

C jak cytryna 🍋

C jak cukier i…

C jak cytrynowe batiki 🍋🍋🍋

Zajęcia z dogoterapii 🐕

Dzień Matematyki! Tego dnia zagraliśmy w Matematycznego Pacmana,…

… matematyczną Gąsienicę,…

… i w wiele innych zabaw!

Wykonaliśmy również matematyczne muszelki

A czy z 10 patyczków można ułożyć trzy kwadraty?? Na to pytanie znalazł odpowiedź Tomek!!

Uczymy się kontynentów i zwierząt je zamieszkujących 🌍

Teatrzyk Kamishibai

 

Poznajemy cyfrę 7!

Dzień Piegów

LUTY

Dzień Dinozaura

Bal Karnawałowy 🎉

Matematyka z Inuitami ❄️

Dzień Przyjaźni ❤️

Dzień Pizzy 🍕

Poznajemy literkę S.

Porady na zdrowie.

W związku z realizacją projektu „Przez Polskę na ludowo” poznaliśmy jedno z najstarszych miast w Polsce – Łowicz. Dzieci stworzyły łowickie wzory.

    

Zabawy z literami.

Zabawy matematyczne 🎲🎲

  

Sport można uprawiać przez cały rok 🤸‍♂️🤸‍♀️

        

W czasie wolnym tworzyliśmy maski 🎭

 

Poznajemy litery N, n oraz tworzymy niedźwiedzie polarne.

       

Dzieci odpowiadały na pytanie: Czym dla mnie jest „bliskość” ? 

    

STYCZEŃ

Urodziny Jagódki 🎂

Zabawy muzyczne z bum – bum rurami.

Zabawa „Na gałęzi siedzi szpak”, która pomoże nam utrwalić poznane litery. Filmy z zabawy znajdziecie na email.

Czy dwie minuty to długo czy krótko? Dowiedzieliśmy się tego podczas wyścigów.

Zabawy na sali gimnastycznej z Panią Jolą 🤸‍♀️🤸‍♂️

„Zamieć śnieżna”, zabawy na „śniegu” i „lepienie” bałwanka 🙂

Dzień Kubusia Puchatka 🍯

Bałwanki i urodzinki Magdy ☃️

 

❄️ Zimowe zabawy ❄️

Dzień II

Dzień I

 

Bałwanki rysowane kredą ☃️

 

Zabawy przy muzyce 🎶

 

Odwiedzamy z Gwazdeczkami Antarktydę.

Pingwinki

GRUDZIEŃ

Tworzymy zimowy krajobraz przy użyciu pasty do zębów ❄️❄️

Urodziny Weroniki.

Dzień Ryby 🐟

Nauka kodowania z Ozobotami.

   

Świąteczne girlandy.

Pracujemy w książeczkach.

Angielski.

Urodziny Marceliny.

Choineczki 🌲

 

JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE

Dowiedzieliśmy się czym jest termometr, jak odczytywać temperaturę, a także poznaliśmy cyfrę 5.

Urodziny Przemka.

Lukrowanie pierniczków.

Poznajemy literkę Y, y.

Mikołajki 🎅

 

Specjalna wiadomości od Św. Mikołaja dla Misiów.

Poznajemy literę K, k.

 

LISTOPAD

Andrzejki 🗝️ 👞👟🥾🥿👠👡👢🗝️

Realizacja projektu „Skąd się biorą produkty ekologiczne?

Urodziny Kamilki 🌸

Tomek KRÓLEM CISZY 👑 na zajęciach katechezy.

W cyklu „Przez Polskę na ludowo” poznaliśmy Wielkopolskę. Zapoznaliśmy się z tradycyjnym szamotulskim strojem, gwarą poznańską, kuchnią wielkopolską. Słuchaliśmy pochodzącego z Wielkopolski instrumentu muzycznego – dudy. A także poznaliśmy legendę o poznańskich koziołkach. Następnie dzieci wykonały pracę plastyczną.

 

Dzień Tolerancji ❤️

Dzieci dowiedziały się czym jest tolerancja. Nauczyły się piosenki „Lubię” (a także tańca do niej), dzięki której dowiedziały się, że wszyscy się od siebie różnimy. Bo przecież gdybyśmy byli tacy sami i lubili to samo, byłoby nudno. Lubimy różne rzeczy ale szanujemy wzajemnie swoje upodobania.

Ponadto dzieci wysłuchały historii o małym kanczylu Ferdynandzie, a także próbowały narysować wyobrażenie o tym małym zwierzątku.

 

Poznajemy literkę U

 

Dzieci napisał listy do Św. Mikołaja 🎅

 

Nasz Wąż Geometryczny 🐍 Z nim dzieci poznały piosenkę, bawiły się w zabawy ruchowo-taneczne przy piosence, w zbieranie łusek (zabawa ruchowo-rytmiczna), a także w inne zabawy orientacyjny – porządkowe. Rozwijaliśmy umiejętności układania rytmów a następne wykonaliśmy węże z figur geometrycznych (praca plastyczna). 

 

Urodziny Piotrusia.

 

Podczas Europejskiego Dnia Wynalazcy dzieci wykonały telefony z kubeczków i sznurka.

 

Akademia z okazji Narodowego Święta Niepodległości w wykonaniu grupy Gwiazdeczek i Misiów.

 

Dzień Postaci z Bajek!

Misie przygotowały własne interpretacje przedstawienia pt. „Trzy Małe Świnki”. Dzieci nie były przygotowywane do występów, była to improwizacja. Zapraszamy!

Przedstawienie nr 1

Przedstawienie nr 2

Przedstawienie nr 3
https://youtu.be/ejkVhWq6ZWg

 

PAŹDZIERNIK 

Poznajemy kolejny region Polski realizując projekt edukacyjny „Przez Polskę na Ludowo” – Śląsk.

Dzień Dyni!

Zwiedzanie cmentarza z Panią Jolą.

Poznajemy literkę D, d.

Tworzymy książeczki wartości. Jako pierwszą poznaliśmy DOBRE MANIERY.

W tym tygodniu obchodziliśmy Dzień Listonosza, który był okazją do tego aby dzieci nauczyły się swoich adresów zamieszkania. Poświęciliśmy na naukę cały tydzień a nagrodą były znaczkowe medale i małe upominki.

Dzień Mycia Rąk

Literkowe zwierzątka.

Zabawy z chustą animacyjną.

 

Parasolki na deszczową pogodę ☔

   

Warzywna matematyka.

 

 

Zabawy z zakresu pięciostopniowej Metody Relaksacji Joanny Węglarz.

 

Plastyczne zabawy przy stolikach.

Dzień Edukacji Narodowej.

Videoakademia w wykonaniu Misiów i Gwiazdwczek.

 

WRZESIEŃ

Urodziny Tomka.

Urodziny Igora.

Urodziny Mikołaja.

Jesienna matematyka.

Poznajemy literkę M, m.

Pracujemy w książeczkach.

Zabawy integracyjne.

Drzewo z odbitych rączek dzieci.

Figury geometryczne!

Śpiewanie piosenek z Panią Jolą.

Dzień Przedszkolaka.


ROK SZKOLNY 2019/2020

Ktoś mądry powiedział kiedyś, że życie składa się z powitań i pożegnań. To zdanie możemy z pewnością przytoczyć dzisiaj. Nie tak dawno witaliśmy się – dzieci rozpoczynały swoją przygodę z przedszkolem. A dziś się żegnamy… Czternaścioro Misiów rozpoczyna nowy etap w swoim życiu, jakim jest rozpoczęcie szkoły. Życzymy Wam wielu sukcesów i liczymy na częste odwiedziny w progach przedszkola, zawsze będziecie mile widziani.

Rodzicom dziękujemy za wspaniałą współpracę.

Z częścią dzieci będziemy się spotykać od września, z czego bardzo się cieszymy!! A tymczasem życzymy Wam wspaniałych wakacji, pełnych słońca, uśmiechu i przygód!!

Pani Agnieszka i Pani Zosia

 

 


Oto, co ostatnio działo się w naszej grupie:

A oto film z okazji Dnia Dziecka!

 

W związku z tematem minionego tygodnia „Jak powstaje książka?” Misie wykonały wspaniałe prace! A oto one!

 

Prace związane z tematem „Kto ty jesteś?”.

 

Wiosenne prace plastyczne Misiów.

 

Prace Misiów związane z tematem „Na wsi”

 

Prace wielkanocne:)

 

A tutaj zdjęcia z tematu związanym z morzami i oceanami!

 

 

Tutaj natomiast przedstawiam świetną formę zabawy! Jagódka z siostrą wykonały chmurę z mąki ziemniaczanej i panki do golenia:)

 

A tak Misie świętowały Dzień Teatru.

 

Kilka prac z tematu o ochronie środowiska.

 

Misie dzielnie wykonują zadania w kartach pracy!

 

Wiosenne prace Misiaków wykonane w domu.

 

Urodziny Dawida:)

 

Sadzimy cebulki

 

Misie opowiadają historie

 

Zabawy matematyczno-logiczne

 

Zawody sportowe

Dokarmianie ptaków

Walentynki

Poznajemy literę „N”

Urodziny Bartka

Urodziny Jagódki i Oliwki

Bitwa „na śnieżki”

 

Eksperymenty z wodą

Urodziny Natalki

Praca konkursowa Marty

Dzień Górnika

Mikołajki

Misie w Teatrze Rozrywki

Pieczenie Pierników

 

Zabawy Karnawałowe

Dzień Pluszowego Misia

Marzenia Misiów

Zimowe zabawy

XI. Jesienne zabawy rytmiczne

XI. Misie tworzą myszki

XI. Zajęcia otwarte Misiach

 

4.XI Dzień Postaci z BAjki

X. Konkurs- Malowanie jesienią

X. Poznajemy cyfry

 

X. Nauka latania w Misiach

X. Występ z okazji Dnia Nauczyciela

X. Lenka na konkursie

X.Misie na wycieczce w Skansenie

 

20.IX.- Dzień Przedszkolaka

 

 

 

……………………………………..2018/2019…………………………………………………………………..

10.06. Wycieczka do Parku Ogrodzieniec

15.05. Misie w strojach ludowych

15.05– udział w Heppeningu patriotyczno-artystycznym

 

21.05. Urodzinowo

21.05. Zabawy z chustą animacyjną

28.03 – tego dnia dzieci poznały etapy rozwoju motyla. Następnie bawiły się w zabawę „Motyl patrzy”, przy której było dużo śmiechu! A na zakończenie dnia dzieci wyklejały kolorowym papierem szablon motyla i metodą malowania kulkami tworzyły dla niego tło.

21.03 Korowód wiosenny

20.03 Wiosenne zabawy ruchowe

20.03. Sadzonki

31.I. Zabawa ruchowa „Wypasamy owce”

31.I  W tym tygodniu rozmawialiśmy o bajkach i baśniach, w związku z czym dzieci miały okazję zobaczyć mini przedstawienie pacynkowe „Trzy małe świnki”, a następnie same zrealizował własny występ

 

21.01 – W związku z akcją RODZINNE CZYTANIE odwiedził nas tata Piotrusia.

14.I Urodziny Natalki

09.01 – Zimowe zabawy na śniegu.

09.01 – Tego dnia dzieci odwiedziła mama Artura, która przeczytała nam przepiękna historie o wilczku, który się zgubił.

03.01 – Kto to? Choć nie ma szczypców, szczypać potrafi. Choć nie ma mapy, do wszystkich trafi. Choć ma pędzla, obrazy maluję. Choć to nie tancerz, z zimą tańcuje. Dzieci za pomocą słomek szukały obrazów namalowanych przez mróz. Potem, każde z dzieci zamieniły się w Pana Mroza i malowały mroźne obrazy.

 

12.XII. Misie mają już choinkę !

6.XII Spotkanie ze Świętym Mikołajem

3.XII. Dzień Górnika

 

30.XI Pieczenie świątecznych pierników

 

28.XI. Zabawy Misiaków

 

27.XI Przygody dzielnego niedźwiadka Szczepana

 

22.XI.- Realizacja programu edukacyjnego „Rozmawiamy dla dobra dzieci”

16.XI. Czytanie – mama Jagódki

8.XI. Dzień zdrowego Śniadania