Grupa Misie

Witamy serdecznie na stronie Misiów!

Odział zamiejscowy w SP 18 czynny w godzinach 6:00 – 16:00

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją przekazujemy do dyspozycji treści dydaktyczne, które były zaplanowane przez wychowawców w planie pracy.  Zachęcamy do skorzystania z pomysłu spędzenia tego czasu z dzieckiem w domu na  podstawie poniżej zamieszczonych propozycji. Życzymy dużo zdrowia i spokoju w tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie.


Drodzy Rodzice!

Jeśli mają Państwo ochotę podzielić się efektami pracy Waszej i Waszych dzieci prosimy wysyłać zdjęcia i filmiki na adres e-mail: misie.przedszkolenr20@onet.pl.

Ponadto nauczycielki z grupy Misie będą prowadziły dyżur telefoniczny:

Pani Agnieszka w poniedziałki od 15 do 16, a Pani Zosia w środę od 10 do 11.

Pozdrawiamy!


Mając na uwadze to, jak wiele osób, w obecnej sytuacji ułatwia nam codzienne życie (kasjerki w sklepach, policjanci, pielęgniarki, ratownicy medycznie, lekarze i inni), zapraszamy do wykonania prac plastycznych, piosenek itp. Podziękujmy im! A prace dzieci zamieścimy na stronie internetowej w galerii.

 


ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ PONIŻEJ, GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ EFEKTY PRACY MISIÓW!!


Poniżej zamieszczamy filmik z zabawą, którą pewnie świetnie pamiętacie „Mój kask, on ma trzy rogi”. Miłej zabawy
i udanego weekendu!

Pozdrawiamy i ściskamy mocno!

Pani Agnieszka i Pani Zosia.


Tym razem niespodzianka od Pani Zosi!! Zobaczcie jak w łatwy i szybki sposób wykonać masę solną i co można z niej zrobić:) Miłego oglądania!


A teraz niespodzianka! Pani Agnieszka czyta dzieciom:) Miłego słuchania:)

 


A tutaj link do rytmicznej rozgrzewki, która z pewnością przyda się przed rozpoczęciem zajęć w domu!


Poniżej wstawiamy link (aby się nie zgubił) do bajki motywacyjnej dla Misiaków:


Zabawy logopedyczne1 na prośbę Pani Asi i Pani Ani, naszych logopedów zamieszczamy kilka ćwiczeń, które można wykonywać  z dziećmi. Trzymamy za Was mocno kciuki!

 


Matematyka jest wśród nas!! Oto kilka pomysłów jak uczyć się matematyki w prosty sposób!

 

Pozdrowienia!


Witajcie! Poniżej podajemy propozycje na cały tydzień. A tematem tygodnia będzie „W głębinach mórz i oceanów”. Ponadto codziennie będziemy wysyłać Wam dodatkowe propozycje zabaw! Mamy też nadzieję, że na naszym e-mailu znajdą się od Was piękne zdjęcia:)

Udanej zabawy!!

Pani Agnieszka i Pani Zosia


Temat tygodnia: W głębinach mórz i oceanów.

Temat dnia (30-03): W królestwie rafy koralowej.

1) Na początek przeczytajcie opowiadanie „W głębinach mórz” Ewy Stadtmuller i porozmawiajcie na jego temat. Poniżej pytania pomocnicze.

Jaka niespodzianka pojawiła się na ścianie w grupie Tygrysków? Dlaczego Pani przygotowała ten karton? Jacy mieszkańcy rafy koralowej z filmu przyrodniczego podobali się dzieciom? Co namalowały i wykleiły Tygryski na kartonie? Co najbardziej zaskoczyło panią, gdy oglądała pracę plastyczną dzieci? Jak wyglądała bursztynowa królowa? Czego bała się bursztynowa królowa? Kto ochronił bursztynową królową?

2) Na rafie koralowej – dobieranka słowno-obrazkowa. Poniżej znajdują się zdjęcia mieszkańców rafy koralowej. Rodzic dopytuje czy dziecko potrafi nazwać te stworzenia. Dzieci starsze mogą spróbować napisać ich nazwy na kartce.

3) Konik morski – zabawa skoczna i równoważna. Na hasło: hop dziecko „zamienia się” w pławikonika i przeskakuje (przez np. sznurek) obunóż w przód i w tył. Na hasło: stop staje na sznurku w bezruchu na jednej nodze. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4) Podwodna bajka – tworzenie opowieści. Dziecko razem z rodzicem ustalają, które stworzenie z rafy koralowej będzie głównym bohaterem bajki i jak będzie miało na imię. Dziecko wymyśla początek opowieści, i podaje rodzicowi piłeczkę. Wówczas rodzic kontynuuje opowieść. Podajecie sobie piłeczkę aż do końca historyjki.

Miłego dnia!

 

Temat dnia (31-03): Morskie plotki.

1) Zamień buzię w … – zabawa logopedyczna. Dzieci naśladują rodzica, który za pomocą narządów mowy imituje morskie stworzenia.

  • pyszczek rybi – ściąganie ust w dzióbek, a potem rozciąganie warg i wydawanie odgłosów poprzez energiczne odrywanie od siebie warg;
  • ogon delfina – wyciąganie języka i szybkie machanie;
  • kolce najeżki – nadymanie policzków;
  • mackę ośmiornicy – oblizywanie górnej wargi;
  • szczęki rekina – szczerzenie zębów, poruszanie dolną szczęką.

2) Morskie plotki – zapoznanie z piosenką.

Po jej wysłuchaniu niech dzieci spróbują odpowiedzieć na pytania: Jakie plotki rozsiewały szprotki? Co się stało meduzie? Co zrobił wieloryb? Co chciał zrobić dorsz? Na jaki pomysł wpadł rekin?

Przesyłam też tekst piosenki dla dzieci, które chciałyby się nauczyć powyższej piosenki.

3) Morscy przyrodnicy – zabawa ruchowa. Dzieci poruszają się w rytmie piosenki podanej poniżej, naśladując pływanie łódką. Na hasło: Patrz, rekin/wieloryb/szprotki/meduza! siadają skrzyżnie i przykładają do oczu dłonie zwinięte w lornetkę, udając, że wypatrują morskich stworzeń.

4) Podwodna matematyka. Przygotujcie liczmany (patyczki, guziczki), które będą zastępować morskie stworzenia albo narysujcie a potem wytnijcie kilka rybek, ośmiornic, muszelek.

  • „Która rybka?” Rodzic rozkłada w rzędzie obrazki siedmiu rybek w różnych kolorach (lub liczmanów) i zadaje pytania: Która rybka z kolei ma kolor niebieski? Która rybka z kolei jest w kolorze pomarańczowym? itd.
  • „Ośmiornice” Ile odnóży ma jedna ośmiornica? A ile odnóży mają dwie ośmiornice? Wynik mogą ułożyć za pomocą liczmanów.
  • „O ile więcej? O ile mniej?” Rodzic rozkłada sylwety rybek w dwóch kolorach. Dziecko najpierw ma za zadanie podzielić sylwety rybek według koloru, a następnie określić w którym zbiorze jest ich więcej, a w którym mniej. Potem wskazać o ile więcej, o ile mniej.
  • „Muszelki” Dziecko otrzymuje pięć muszelek, po czym rodzic pyta: Ile muszli trzeba dołożyć, żeby razem było ich siedem? Następnie na talerzyku kładziemy np. trzy, cztery muszelki, a dzieci dopełniają taką liczbę muszelek aby suma wynosiła siedem. Oczywiście wiadomo, że niektórym dzieciom zakres muszelek można zwiększyć.

Powodzenia!

 

Temat dnia (01-04): W głębinach mórz i oceanów.

1) Morza i oceany – praca z globusem, mapą świata. Prezentujemy dzieciom globus, mapę i pytamy: Czy potrafisz wskazać na mapie lądy? (można też nazwać poszczególne kontynenty) Jaki kolor dominuje na naszej planecie? (niebieski) Co to oznacza? (na naszej planecie jest najwięcej wody). Nazywamy morza i oceany. Zachęcamy do tego aby dziecko odpowiedziało na pytanie: Komu i do czego potrzebne są wody mórz i oceanów?

2) Kraby i muszle – zabawa ruchowa. Na dywanie rozrzucamy klocki – jako muszelki na plaży. Dziecko porusza się w podporze tyłem – jako kraby – w trakcie trwania muzyki podanej poniżej. Na dany znak dziecko, nadal porusza się jak krab, układa „muszlę” na brzuchu i uważając, by nie spadła, przenosi ją w wyznaczone miejsce. Na ponowny sygnał krab spaceruje po pokoju bez muszelek.

3) Podwodny świat – stymulowanie percepcji wzrokowej. Dzieci przeliczają poszczególne zwierzęta. Wskazują stworzenia, których jest najmniej/najwięcej/tyle samo.

(w razie problemów z odczytem, zdjęcie plakatu mogę przesłać na e-mail)

4) Kolorowe rybki – zajęcia plastyczno – techniczne.

Dziecko rysuje, koloruje, wykonuje dowolną techniką rybkę. Ważne żeby była dwustronna. Przesyłam propozycję rybek.

Następnie wykonuje elementy rafy koralowej. Odwrócony pojemnik po jogurcie oblepia plasteliną. Pozostałe kawałki plasteliny rozwałkowuje i dzieli na części. Na jednym końcu każdego plastelinowego słupka wykonują wgłębienie. Słupki przylepiają do pojemnika, tworząc miniaturę ukwiału. Gotową pracę warto wyeksponować na niebieskiej tkaninie, kartce, zrobić zdjęcie i przesłać na naszego e-maila:)

Wiele zabawy!

 

Temat dnia (02-04): Muzyka z głębin oceanu.

1) „Wieloryb – grzechotka” – praca plastyczno – techniczna. Dziecko otrzymuje plastikową nieprzeźroczystą butelkę (np. po jogurcie do picia bądź kefirze) i wykonuje własną grzechotkę według instrukcji:

  • wsypujemy do butelki garść ryżu, kaszy, bądź grochu i mocno zakręcamy korek;
  • z papieru technicznego wycinamy pasek i owijamy nim szyjkę butelki z korkiem, po czym sklejamy pasem;
  • wycinamy płetwę ogonową i przyklejamy ją do paska na korku;
  • wycinamy płetwy boczne i przyklejamy po bokach butelki;
  • wycinamy z papieru kółka i przyklejamy po bokach jako oczy;
  • rysujemy markerem linię jako paszczę.

2) Rytmy z głębin morskich – zabawa rytmiczna. Dziecko trzyma „wielorybią” grzechotkę. Pokażcie dziecku jakie rytmy można zagrać na grzechotce (np. dwa uderzenia o podłoże i jedno o wnętrze dłoni albo trzy naprzemienne uderzenia o kolana, trzy uderzenia o podłoże itd.). Dziecko powtarza te rytmy, a potem wymyśla swoje własne i prezentuje je. Tym razem rodzic próbuje je powtórzyć.

3) Muzyka z głębin oceanu – zabawa ruchowa. Rodzic wymawia nazwę stworzenia morskiego (można wykorzystać zdjęcia z dnia 30-03), a dziecko naśladuje poruszanie się tego stworzenia w rytmie utworu.

4) Kraby – zabawa paluszkowa. Dzieci „zamieniają” dłonie w kraby.

  • łączą kolejne palce ze sobą, wolno i coraz szybciej („kraby” się witają);
  • chodzą palcami prawej dłoni po lewym ramieniu i odwrotnie („kraby” wędrują);
  • wchodzą palcami prawej dłoni po kolejnych palcach dłoni lewej i odwrotnie („kraby” się wspinają).

Bawcie się dobrze!

 

Temat dnia (03-04): Poruszajmy się! + KONKURS!!

1) Propozycje gimnastyczne od Pani Danusi!

  • „Żuraw” – Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.
  • „Granie na bębenku”-Dzieci siedzą w siadzie ugiętym ze stopami opartymi o podłogę. Na hasło „gramy” podnoszą pięty do góry (zginają podeszwowo stopy) i uderzając lekko palcami, naśladują granie na bębenku.
  • „Zbuduj zamek z klocków” -Dzieci siedzą w siadzie ugiętym, zadaniem dziecka jest zbudowanie za pomocą stóp dowolnego zamku z leżących obok rozrzuconych klocków. Można określić czas trwania -podczas trwania piosenki, której akurat się uczymy.
  • „Bicie brawa stopami”-Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.

Uwaga! Wszystkie ćwiczenia wykonujemy boso.

2) KONKURS!

Wykonałam dla Misiaków akwarium, z którego będą mogli korzystać po powrocie do przedszkola.

W tym akwarium mieszka 9 rybek. Waszym zadaniem konkursowym będzie poszukanie razem z rodzicami nazw naszych przedszkolnych rybek. Poniżej przesyłam ich zdjęcia. Dla każdego uczestnika dyplom i słodki lizak:) po powrocie! Mam nadzieję, że każdy z Misiów weźmie udział w zabawie. Odpowiedzi można przesyłać na e-mail misie.przedszkolenr20@onet.pl.

Życzę powodzenia! Pani Agnieszka!

 

Przekazujemy propozycje ćwiczeń gimnastycznych nadesłanych przez p.Dankę Gumińską

 


Propozycje na dzień 27-03.

Dziś Dzień Teatru!! Oto propozycje zabaw:)

1) „W teatrze kukiełkowym” Magdalena Nowak – zabawa paluszkowa.

Tu kukiełka, tam kukiełka (dzieci wyciągają przed siebie najpierw jedną, a potem drugą dłoń)

– już trwa przedstawienie. (poruszają palcami obu dłoni)

Aktorzy się kłaniają, (zaciskają dłonie w pięści)

na widowni poruszenie. (kręcą „młynek” dłońmi)

Wszystkim spektakl się podobał, (rysują palcami wskazującymi uśmiech na twarzy)

pora więc na oklaski. (biją brawo)

Kurtyna opadła. Czas wracać do domu (zasłaniają oczy dłońmi, a następnie tworzą z dłoni kształt dachu)

na niebie widać już pierwsze gwiazdki. (unoszą ręce ponad głowę, rytmicznie zaciskają i otwierają dłonie)

2) „Nastroje” – zabawa polega na tym, iż siedząc na przeciwko siebie mimiką twarzy spróbujcie wyrazić radość, złość, smutek, strach, zdziwienie itd. a następnie naprzemiennie zgadujcie o jaką emocję przedstawiacie.

3) „Lustro” – zabawa naśladowcza polegająca na tym, iż stojąc na przeciwko siebie osoba będąca „lustrem” naśladuje ruchy, mimikę drugiej osoby.

4) Możecie pobawić się również w odtwarzanie ról. Zamieńcie się na chwilkę np. w pracownika budowy, fryzjerkę, kucharza:)

5) Stwórzcie teatrzyk kukiełkowy. Narysujcie na karce papieru postacie, wytnijcie, przyklejcie do patyczków i kukiełki gotowe!

Efekty Waszej pracy możecie przesłać na nasz e-mail: misie.przedszkolenr20@onet.pl.

Miłej zabawy!!

 


Doświadczenia z Programu „Mamo, tato wolę wodę!”

Misiaki! Czy pamiętacie nasze doświadczenia z wodą, kostkami lodu, kolorowymi barwnikami? Dzisiaj pora na kolejne doświadczenie, które możecie zrobić w swoim domu!

Powodzenia! A efekty Waszej pracy możecie przesłać na nasz e-mail: misie.przedszkolenr20@onet.pl.

Pani Zosia i Pani Agnieszka

 


Podaję propozycję bajki do słuchania (z obrazkami) o kotku Nieśmiałku:)

Miłego słuchania!

 


Temat tygodnia 23-27.03: Chronimy środowisko.

Temat dnia (26.03): Jakie skarby skrywa ziemia?

1) Praca z wierszem Ewy Stadtmuller „Nasza ziemia”. Podczas czytania można zaprezentować dzieciom obrazem przedstawiający nasz paletę.

Proponowane pytania do wiersza: Jakie bogactwa można spotkać na powierzchni naszej planety? Jakie skarby kryją się w głębi ziemi? Dlaczego nazywamy je bogactwami naturalnymi? Do czego ludziom potrzebne są bogactwa naturalne? Bez czego ludzie nie mogliby żyć na naszej planecie?

2) Bogactwa naturalne ziemi – zagadki do ilustracji. Rodzic prezentuje zdjęcia (podane poniżej). Dziecko je ogląda i odgaduje, które z określonych bogactw natury: sprawia, że ludzie, zwierzęta i rośliny mogą żyć (woda), daje ludziom siłę do życia (rośliny jadalne), wytwarza tlen, którym oddychają ludzie (drzewa), daje energię wykorzystywaną jako paliwo dla pojazdów (ropa naftowa, z której produkuje się benzynę), daje energię wykorzystywaną jako prąd, do oświetlenia i działania różnych urządzeń elektrycznych i ogrzewania mieszkań (węgiel), daje energię wykorzystywaną np. w kuchenkach do przyrządzania posiłków (gaz ziemny).

3) Drzewa dają tlen – zabawa ruchowa.

Dzieci poruszają się po pokoju przy dźwiękach muzyki (może być ta podana poniżej) jako cząsteczki tlenu wytworzone przez drzewa. Podczas pauzy w muzyce zatrzymują się i „zamieniają się” w drzewa. Ręce unoszą jak najwyżej i poruszają palcami jak listkami (tak przez około 10 sekund). Następnie znów włączamy muzykę.

4) Energia z węgla, wody, wiatru i słońca – rozmowa inspirowana fotografiami. Rodzic pokazuje fotografie elektrowni węglowej, wodnej, wiatrowej i słonecznej.

5) Propozycja pracy plastycznej.

Miłej zabawy! Pani Agnieszka i Pani Zosia.

 


Ciekawa propozycja na odrobinę ruchu:)

Odrysowane ręce i stopy są przyklejone na rozwinięte worki na śmieci. Po wykonaniu, nic tylko skakać:)

Miłej zabawy!

 


Temat tygodnia 23-27.03: Chronimy środowisko.

Temat dnia (25.03): Wielkie sprzątanie.

1) Praca z wierszem i rozmowa na jego temat.

Pytania pomocnicze: Co postanowiły zrobić dzieci w wierszu? Kto im w tym pomagał? Co było im potrzebne do robienia porządków? Jakiego były koloru worki do których dzieci wrzucały śmieci? A do czego służą brązowe worki?

2) Pokażcie dzieciom poniższe ilustracje kontenerów do segregacji śmieci.

3) Wyszukiwanie głoski „w” – dzieci szukają wyrazów zaczynających się na głoskę „w”.

4) „Czy jest tu głoska w” – rodzic wypowiada różne wyrazy, a dziecko wskazuje czy występuje w nim głoska „w” i w którym miejscu (na początku, w środku czy na końcu).

5) Prezentacja litery.

6) Wyszukiwanie głoski „w” w tekście książek, gazet itp.

7) Wyklejanie plasteliną litery „W”.

8) Uzupełnianie kart pracy.

Miłej zabawy! Pozdrowienia od Pani Agnieszki i Pani Zosi.

 


A oto przepisy do wykonania różnego rodzaju mas plastycznych:)

Miłej zabawy! Pani Agnieszka.

 


Temat tygodnia 23-27.03: Chronimy środowisko.

Temat dnia (24.03): Jak długo będzie bić zielone serce?

1) Praca z wierszem Gabrieli Skrzypczak „Ziemię mamy tylko jedną”.

Ziemię mamy tylko jedną

Więc szanujmy Ją,

Bo cóż z nami stanie się,

Gdy zniszczymy własny dom.

Giną ptaki i zwierzęta,

Giną drzewa w lesie,

Nic nie robiąc, wciąż czekamy

Co nam los przyniesie?

Dość lenistwa – ruszmy razem

I działać zacznijmy,

Żeby żyć móc na tej Ziemi

Więzy zaciśnijmy,

Chrońmy lasy, chrońmy wodę,

Dbajmy o przyrodę,

Uczmy kochać las i łąkę

Pokolenia młode.

A potem porozmawiajcie z dziećmi na jego temat. Oto pytania pomocnicze: Co możemy zrobić, aby nasza ziemia żyła jeszcze miliony lat?

2) „Sadzimy las” – zabawa matematyczna. Opowiedzcie dzieciom, że dobrym sposobem na pomaganie ziemi jest sadzenie drzew, które pochłaniają dwutlenek węgla (wszystkie zanieczyszczenia, dymy, spaliny), a wydalają z siebie tlen, który jest ludziom niezbędny do życia. Następnie przygotujcie liczmany (jakieś patyczki, guziki, kredki), które będą drzewami, małą karteczki z literą „i”, małą karteczkę ze znakiem „=” (wprowadzaliśmy ten znak wcześniej, gdyby dzieci go nie pamiętały, proszę o przypomnienie), dla starszych dodatkowo karteczki z cyframi od 0 do 10. Poniżej podaję przykłady zadań:

  • W lesie zasadzone 5 sosen i 2 świerki. Ile razem zasadzono drzew? (dzieci kładą przed sobą 5 kredek, karteczkę z literą „i”, 2 kredki, znak „=”, oraz wynik 7 (starsze dzieci cyfrą, młodsze mogą kredkami))
  • W parku koło przedszkola zasadzono 3 dęby, 3 kasztanowce i 1 buk. Ile razem zasadzono drzew? (3 i 3 i 1 = 7)
  • Na skwerze obok twoje domu zasadzono 2 klony, 4 lipy i 1 dąb. Ile razem zasadzono drzew? (2 i 4 i 1=7)

Chętne dzieci mogą na kartce rozpisać te zadania za pomocą cyfr.

3) Następnie prezentujemy dzieciom znak „+”.

4) „Kwietnikowe rabatki” – zabawa matematyczna. Do tego zadania również będą potrzebne liczmany, karteczki z cyferkami, liretkami „i” oraz znakiem „+”. Tym razem dzieci po ułożeniu zadania, literkę „i” zastępują znakiem „+”. Przykłady:

– W skrzyneczce na balkonie zasadzono 4 bratki i 3 stokrotki. Ile razem zasadzono kwiatów? (4 i 3=7; dzieci literę „i” zastępują znakiem „+”)

– W parku koło przedszkola na klombie zasadzono 3 prymulki, 3 stokrotki i 1 tulipana. Ile razem zasadzono kwiatów?

– Na skwerze zasadzono 4 tulipany, 2 bratki i 1 stokrotkę. Ile razem zasadzono kwiatów?

5) Zabawa ruchowa „Kwiaty rosną – kwiaty więdną”.

Dzieci maszerują po pokoju. Na hasło „Kwiaty rosną!” – dzieci staja na palcach i wyciągają do góry ręce. Na hasło „Kwiaty więdną!” – dzieci kulą się i przykucają.

6) „Gra w zielone” – dzieci maszerują, podskakują lub biegają po pokoju w rytm dowolnej muzyki (może to być piosenka „Ekokultura” z dnia poprzedniego). Na przerwę w muzyce, rodzic podaje nazwę ustalonego z dzieckiem koloru, np. zielony, wówczas dzieci szukają w pokoju czegoś w tym kolorze. Gdy rodzic poda nazwę innego niż ustalony kolor, dziecko staje w bezruchu. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

7) A poniżej pomysł na pracę plastyczną – kwiaty w wazonie bądź na łące:)

Proszę też o uzupełnienie książek zgodnie z tematem dnia.

Udanej zabawy! Pani Agnieszka.

 


Temat tygodnia 23-27.03: Chronimy środowisko.

Temat dnia (23.03): Co to jest ekologia?

1) Czy gazety służą tylko do czytania?

Zgromadźcie różnego rodzaju gazety (kolorowe, czarno-białe), a następnie możecie: rytmicznie drzeć lub zgniatać gazety przy słuchaniu muzyki, wykonać kulki z gazet i rzucać je do celu, wykonać wachlarze lub coś innego techniką origami, wyciąć z gazet obrazki, litery i stworzyć z nich kolaż!

2) Przeczytajcie opowiadanie Olgi Masiuk „Co to jest ekologia?”

A potem porozmawiajcie z dziećmi na jego temat. Oto pytania pomocnicze: Co to jest ekologia? Co to jest środowisko? Co zrobiły dzieci w przedszkolu, by zadbać o planetę? Co to znaczy segregacja śmieci? 

3) Aby dzieci lepiej zrozumiały temat mogą Państwo odtworzyć im piosenkę Natalii Łasochy „Ekokultura”.

 

4) Zabawa w segregowanie śmieci.

W rogach pokoju należy ustawić miski, wiaderka albo worki z napisami w odpowiednich kolorach: papier (niebieski), metal i plastik (żółty), szkło (zielony), natomiast na środku pokoju rozłożyć np. gazety, szklane butelki, plastikowe opakowania. Zadaniem dzieci jest posegregowanie śmieci do odpowiednich „koszy na śmieci”.

5) Przeprowadźcie dyskusję na temat: Dlaczego człowiek powinien żyć w zgodzie z przyrodą? Wszystkie odpowiedzi są dobre:)

6) Może znajdą Państwo w domu atlasy roślin i zwierząt. Pooglądajcie je. Niech dzieci klasyfikują pokazywane przez Państwa obrazku ze względu na faunę i florę.

7) Jako podsumowanie dzieci mogą stworzyć plakaty ekologiczne (przy pracy można odtworzyć piosenkę „Ekokultura”).

Pozdrawiam! Pani Agnieszka:)

 


Temat tygodnia: Pracowita wiosna.

Propozycja na dzień (20.03).

  1. Praca z wierszem Jana Brzechwy „Wiosenne porządki”.

Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
Wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
– Zaczynamy wiosenne porządki.

Skoczył wietrzyk zamaszyście,
Pookurzał mchy i liście.
Z bocznych dróżek, z polnych ścieżek
Powymiatał brudny śnieżek.

Krasnoludki wiadra niosą,
Myją ziemię ranną rosą.
Chmury, płynąc po błękicie,
Urządziły wielkie mycie,
A obłoki miękką szmatką
Polerują słońce gładko,
Aż się dziwią wszystkie dzieci,
Że tak w niebie ładnie świeci.
Bocian w górę poszybował,
Tęczę barwnie wymalował,
A żurawie i skowronki
Posypały kwieciem łąki,
Posypały klomby, grządki
I skończyły się porządki

Pytania pomocnicze do wiersza: Co zarządziła wiosna? Kto uczestniczył w wiosennych porządkach? Jakie czynności wykonywały poszczególne postacie? Dlaczego wszyscy dookoła robią wiosenne porządki? Zastanówcie się jak wyglądają w waszych domach wiosenne porządki?

2. Prezentacja różnych przyborów służących do prac porządkowych (wiadro, mop, gąbka, szufelka, płyn do mycia itp.). Dodatkowo pytamy: Do czego to służy? Dla sześciolatków można przygotować karteczki z napisami do poszczególnych przedmiotów. Dzieci je czytają, dopasowują. Pięciolatki dzielą na sylaby poszczególne nazwy przedmiotów.

3. Następnie zebrane przedmioty można wykorzystać do przeliczania (zabawa dydaktyczna):

Ustawiamy przedmioty w szeregu 4-elementowym, przeliczamy, dodajemy kolejny przedmiot, znów przeliczamy i tak do momentu uzyskania szeregu 7 -elementowego (można go oczywiście wydłużać;)), np. wiadro, gąbka, szufelka, szczotka; wiadro, gąbka, szufelka, szczotka, płyn do mycia; wiadro, gąbka, szufelka, szczotka, płyn do mycia, ściereczka do kurzu; wiadro, gąbka, szufelka, szczotka, płyn do mycia, ściereczka do kurzu, mop. Następnie można zmieniać miejsca przedmiotów a dzieci układają je na właściwej kolejności.

4. Po zabawie prezentujemy dzieciom cyfrę 7.

Drodzy rodzice, po powrocie będziemy jeszcze raz utrwalać wszystkie poznane cyfry i litery.

5. Proponuję również wykonać karty pracy w książeczkach z tematu Pracowita Wiosna.

Dziękuję. Życzę zdrowia i wytrwałości.

Pani Agnieszka


 

Oto, co ostatnio działo się w naszej grupie:

Przedsmak Świąt Wielkanocnych:)

A tutaj pierwsze zdjęcia z tematu tygodnia!

 

Tutaj natomiast przedstawiam świetną formę zabawy! Jagódka z siostrą wykonały chmurę z mąki ziemniaczanej i panki do golenia:)

A tak Misie świętowały Dzień Teatru.

Kilka prac z tematu o ochronie środowiska.

Misie dzielnie wykonują zadania w kartach pracy!

Wiosenne prace Misiaków wykonane w domu.

Urodziny Dawida:)

Sadzimy cebulki

Misie opowiadają historie

Zabawy matematyczno-logiczne

Zawody sportowe

Dokarmianie ptaków

Walentynki

Poznajemy literę „N”

Urodziny Bartka

Urodziny Jagódki i Oliwki

Bitwa „na śnieżki”

 

Eksperymenty z wodą

Urodziny Natalki

Praca konkursowa Marty

Dzień Górnika

Mikołajki

Misie w Teatrze Rozrywki

Pieczenie Pierników

 

Zabawy Karnawałowe

Dzień Pluszowego Misia

Marzenia Misiów

Zimowe zabawy

XI. Jesienne zabawy rytmiczne

XI. Misie tworzą myszki

XI. Zajęcia otwarte Misiach

 

4.XI Dzień Postaci z BAjki

X. Konkurs- Malowanie jesienią

X. Poznajemy cyfry

 

X. Nauka latania w Misiach

X. Występ z okazji Dnia Nauczyciela

X. Lenka na konkursie

X.Misie na wycieczce w Skansenie

 

20.IX.- Dzień Przedszkolaka

 

 

 

……………………………………..2018/2019…………………………………………………………………..

10.06. Wycieczka do Parku Ogrodzieniec

15.05. Misie w strojach ludowych

15.05– udział w Heppeningu patriotyczno-artystycznym

 

21.05. Urodzinowo

21.05. Zabawy z chustą animacyjną

28.03 – tego dnia dzieci poznały etapy rozwoju motyla. Następnie bawiły się w zabawę „Motyl patrzy”, przy której było dużo śmiechu! A na zakończenie dnia dzieci wyklejały kolorowym papierem szablon motyla i metodą malowania kulkami tworzyły dla niego tło.

21.03 Korowód wiosenny

20.03 Wiosenne zabawy ruchowe

20.03. Sadzonki

31.I. Zabawa ruchowa „Wypasamy owce”

31.I  W tym tygodniu rozmawialiśmy o bajkach i baśniach, w związku z czym dzieci miały okazję zobaczyć mini przedstawienie pacynkowe „Trzy małe świnki”, a następnie same zrealizował własny występ

 

21.01 – W związku z akcją RODZINNE CZYTANIE odwiedził nas tata Piotrusia.

14.I Urodziny Natalki

09.01 – Zimowe zabawy na śniegu.

09.01 – Tego dnia dzieci odwiedziła mama Artura, która przeczytała nam przepiękna historie o wilczku, który się zgubił.

03.01 – Kto to? Choć nie ma szczypców, szczypać potrafi. Choć nie ma mapy, do wszystkich trafi. Choć ma pędzla, obrazy maluję. Choć to nie tancerz, z zimą tańcuje. Dzieci za pomocą słomek szukały obrazów namalowanych przez mróz. Potem, każde z dzieci zamieniły się w Pana Mroza i malowały mroźne obrazy.

 

12.XII. Misie mają już choinkę !

6.XII Spotkanie ze Świętym Mikołajem

3.XII. Dzień Górnika

 

30.XI Pieczenie świątecznych pierników

 

28.XI. Zabawy Misiaków

 

27.XI Przygody dzielnego niedźwiadka Szczepana

 

22.XI.- Realizacja programu edukacyjnego „Rozmawiamy dla dobra dzieci”

16.XI. Czytanie – mama Jagódki

8.XI. Dzień zdrowego Śniadania