Grupa Biedronki

Witamy serdecznie na stronie Grupy Biedronek 🙂

 

 

DRODZY RODZICE

W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWNIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY

W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.

PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI. 

PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.

LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH 19.04.2021 – 7.05.2021

Prosimy o wypełnienie deklaracji woli dla dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą kontynuować naukę w naszym przedszkolu.

Deklaracje są dostępne u Pań w szatni. Wypełnione dokumenty przyjmujemy do dnia 12/02/2021r.



#DzieciUcząRodziców 2020/2021

Nasze Przedszkole bierze udział już w kolejnej, II edycji Ogólnopolskiego Programu pt. Dzieci Uczą Rodziców (szczegóły na stronie https://edu.crl.org.pl/ ) Raz w miesiącu będziemy otrzymywać materiały do nauki z dziećmi pod okiem wychowawców, by później mogły zdobytą wiedzą podzielić się ze swoimi domownikami. Życzymy udanej współpracy!

 


Założyłyśmy pocztę elektroniczną – biedronki-p20@wp.pl 

Dyżur telefoniczny:

Teresa Gudra – od poniedziałku do piątku – w godzinach popołudniowych.

___________________________________________________________________________

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/2021

Wszystkie Biedroneczki wróciły po wakacjach do przedszkola. Ale była radość! Opowiadaniom nie było końca! Każdy chciał pochwalić się kolegom i koleżankom, jak spędzał czas poza przedszkolem.

________________________________________________________________________________

„NASZE PODRÓŻE”

W tym tygodniu poznaliśmy owoce egzotyczne i ich smaki. Kwaśna cytryna okazała się nie lada wyzwaniem 😉 Próbowaliśmy nazywać wszystkie smaki i mogliśmy poczuć zapach owocu. Biedronki dowiedziały się co zrobić, żeby banan nie ściemniał poprzez eksperyment, w którym polaliśmy część bananów sokiem z cytryny 😉 Ćwiczyliśmy również nasze stópki i równowagę poprzez chodzenie po linie ułożonej w kształcie kwadratu, a następnie próbowaliśmy odtworzyć wzór na kartce.

Biedronki poznały zwierzęta zamieszkujące w Afryce. Próbowaliśmy odnaleźć Afrykę oraz Europę na globusie. Następnie dzieci wykonały lwa z talerzyków papierowych.

Poznaliśmy pingwina jako przedstawiciela fauny Antarktydy. Dzieci wysłuchały wiersza „Rozmowa Pingwinów” B. Wierzbickiej i wykonały pracę plastyczną „Wesołe pingwinki”. Biedronki ćwiczyły liczenie, rysowały pingwina po śladzie i kolorowały go.

Obchodziliśmy również Dzień Dinozaura! W tym dniu zobaczyliśmy różne gatunki dinozaurów, mogliśmy je pooglądać i dowiedzieć się z Encyklopedii Dinozaurów różnych ciekawostek z ich życia. Biedronki za pomocą farb i folii bąbelkowej wykonały dinozaura.


„WIELKA WYPRAWA”

W tym tygodniu poznawaliśmy różne środki transportu. Rozmawialiśmy o tym czym można podróżować, klasyfikowaliśmy pojazdy na lądowe, powietrzne i wodne.  Biedronki rozwiązywały zagadki dotyczące pojazdów, a następnie wykonały pracę techniczno-plastyczną „samochód”. Dowiedzieliśmy się również czym jest rym 😉

„PŁYNĄ STATKI Z BANANAMI…” Poznaliśmy rolę tempa w piosenkach, naśladowaliśmy dźwięk charakterystyczny dla danego pojazdu, a następnie Biedronki miały za zadanie zrobić statki, które możemy oglądać przy wejściu do przedszkola 🙂 Ćwiczyliśmy też rzuty do celu.

W tym tygodniu obchodziliśmy DZIEŃ KOTA 🙂 Biedronki zobaczyły różne rasy kotów, dowiedziały się ciekawostek z ich życia, a później same stworzyły kotki.

Biedronki wysłuchały wiersza „Samolot” R. Pisarskiego, poznały budowę samolotu, a także wykonały pracę techniczno-plastyczną z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym. Nie zabrakło również zabaw na świeżym powietrzu 🙂

 

 

 


„CZTERY ŻYWIOŁY”

Za nami tydzień pełen emocji! Dzień pizzy, Walentynki- Dzień Przyjaźni, Bal karnawałowy… Było super!

Rozmawialiśmy o czterech żywiołach: woda, ogień, powietrze i  ziemia – ich sile i wpływie na życie człowieka. Biedronki kontynuowały rozmowy o wartości „odpowiedzialność” na podstawie opowiadania „O ognisku i nieodpowiedzialnym krasnoludku”. Przygotowując się do Walentynek, od początku tygodnia dzieci wykonywały „serduszkowe” prace plastyczne.

W Walentynki dzieci poznały atrybuty Św. Walentego i historię tego święta. W tym dniu dominował kolor czerwony 😉  Biedronki wykonały pracę plastyczną „serce” z wykorzystaniem soli, a także gliny.

Za nami Tłusty czwartek- w tym dniu nie zabrakło pysznych pączusiów 😉

W oczekiwaniu na bal karnawałowy wykonaliśmy piękne, kolorowe maski.

Tydzień zakończyliśmy balem karnawałowym – PIŻAMA PARTY ! Były zabawy z chustą animacyjną i dużo, dużo tańca… Taniec z balonem, na gazecie, labada, chocolate, idziemy do zoo, jedzie pociąg i wieeeele innych 😉

 


„SIŁY PRZYRODY”

W tym tygodniu swoje 5 urodziny obchodził Miłosz! Przygotowaliśmy dla niego „królewskie przyjęcie” – złożyliśmy  życzenia i odśpiewaliśmy 100 lat.
Miłoszkowi życzymy wszystkiego, co najlepsze! Dużo uśmiechu i spełnienia wszystkich marzeń 😉

Biedronki rozpoczęły tydzień od ćwiczeń porannych. Próbowaliśmy utrzymać równowagę z woreczkiem na głowie, a także rozwijaliśmy zmysł dotyku na ścieżce sensorycznej.

W tym tygodniu dzieciaczki rozmawiały o wartości „odpowiedzialność” na podstawie opowiadania G. Lipińskiej „Dyżurny”. Utrwalaliśmy wiadomości na temat oszczędzania wody i jej właściwości. Wykonaliśmy eksperyment „Jak szybko paruje woda?”, a także odliczaliśmy kropelki i wykonaliśmy pracę plastyczną pt. „myję ręce”

W tym tygodniu nie zabrakło również zabaw na świeżym powietrzu oraz zabaw z chustą animacyjną „cztery żywioły” i „tworzymy wiatr”

Dzieciaczki poznały postać Fryderyka Chopina i jego twórczość. Wysłuchaliśmy utworu „Nokturn cis-moll”, rozmawialiśmy o towarzyszących temu emocjach, a później Biedronki zabrały się za „malowanie muzyki klasycznej”. Dzieci ułożyły puzzle z wizerunkiem F.Chopina, przykleiły je na kartkę, a następnie pokolorowały.

W tym tygodniu Biedronki poznały „tajemnice powietrza”. Dzieci wysłuchały wiersza „Piotruś i powietrze”  L.J. Kerna, rozmawiały na temat powietrza i jego znaczenia w przyrodzie. Wspólnie wykonaliśmy zabawy badawcze, eksperymenty: „Czy powietrze krąży?”, „Jakie jest powietrze?”. Dzieci wykonały pracę plastyczną pt. ” czary-mary z powietrzem” z wykorzystaniem folii bąbelkowej i słomek, rozdmuchując farbę.


„DBAM O ZDROWIE”

W tym tygodniu dzieci rozmawiały o wartości „zdrowie” na podstawie opowiadania  „O źrebaku, który nie doceniał zdrowia” M.Szeląg. Dowiedziały się o ciekawych  zawodach: weterynarz, a także farmaceuta i dodatkowo stworzyły pracę plastyczną „moja apteczka”.

Dzieci poznały sposoby na zachowanie dobrego stanu zdrowia, zostały uwrażliwione na konieczność dbania o higienę osobistą m.in. poprzez opowiadanie „Czystość” i zabawę „czyścioszki”. Wykonały wspólną pracę plastyczną
„CZYSTE RĘCE MAM
BO O ZDROWIE DBAM”.

„W zdrowym ciele zdrowy duch”! W ramach kontynuacji powyższej tematyki dzieci rozwijały poczucie rytmu, sprawność fizyczną i poznały pojęcie „taniec” i kroki do „Polki Kłanianki”. Dzieci wykonały ćwiczenie rozwijające percepcję wzrokową i spostrzegawczość, odszukując różnice między dwoma obrazkami.

W piątek stworzyliśmy piramidę zdrowia, rozmawialiśmy jak ważna jest aktywność fizyczna i jakie znaczenie dla naszego organizmu ma picie wody, jedzenie warzyw i owoców. Utrwaliły wiadomości na temat zdrowego stylu życia, naklejając uśmiechnięte buzie na zdjęcia, które przedstawiają zdrowy styl życia. Dodatkowo obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Puzzli.

W Kąciku Dobrego Startu dzieci utrwalały piosenkę „Olimpiada” i poznały nowy wzór: łuk i koło na dole (medal), którego rysowanie doskonaliły podczas różnych działań (m.in. paluszkiem w kaszy).

W tym tygodniu dodatkowo nagraliśmy występ na Dzień Babci i Dziadka śpiewając piosenkę ” czacza dla babci i dziadka” oraz przedstawiliśmy energiczny taniec do utworu Elvisa Presleya.

 


„ŚWIĄTECZNE PRZYGOTOWANIA

Rozpoczął się czas oczekiwania na Święta Bożego Narodzenia. Dzieci poszerzały swoją wiedzę na temat przygotowań do tego święta.

W tematykę wigilijną wprowadził dzieci utwór G. Lipińskiej p.t. „Pomocnicy Mikołaja”, na podstawie którego rozmawiały o wartości „dobroczynność”. Aby dzieci mogły poczuć się jak Święty Mikołaj, wykonały drobne upominki dla rodziców.

W ramach kontynuacji powyższej tematyki dzieci rozmawiały w przedszkolu o przygotowaniach do świąt w domach, sklepach, na ulicach, na podstawie własnych obserwacji oraz przy ilustracji. dzieci ubierały małego i dużego Mikołaja, nasłuchiwały, gdzie dzwoni świąteczny dzwoneczek, badały przy pomocy dotyku jaki prezent został ukryty w worku. Słuchały wiersza M. Konopnickiej p.t. „Choinka w lesie” i rozmawiały na temat różnych drzew iglastych, badając sensorycznie igły, gałązki i szyszki jodły, świerku, sosny. Aby przygotować salę przedszkolną na przyjście świąt, przedszkolaki pomogły wykonać dekoracje do przedstawienia. W czasie czwartkowych zajęć muzycznych przedszkolaki poznały piosenkę p.t. „Święta”.

W „Kąciku Dobrego Startu” dzieci usłyszały nową piosenkę „Choinka” i rozmawiały na temat bożonarodzeniowych drzewek i ozdób świątecznych. Wykonały również pracę przestrzenną – choinkę.

W piątek odbyła się w Przedszkolu mała uroczystość. Wszystkie Biedronki zasiadły przy wspólnym stole by zjeść „wigilijny obiad”. Przy okazji dzieci dowiedziały się o tradycji pustego nakrycia na stole. Było bardzo uroczyście!

DRODZY RODZICE!

Prosimy, aby uwrażliwiali państwo swoją pociechę na potrzeby innych ludzi oraz rozwijali w niej dobre serce i uczynność. Święta Bożego Narodzenia są do tego znakomitą okazją. Niech Wasza latorośl podaruje komuś rodziny na Gwiazdkę własnoręcznie wykonany upominek, niech poczuje, doświadczy w ten sposób uczuć związanych z bycia dobroczynnym i sprawiającym miłe niespodzianki innym.

Zapraszamy do obejrzenia występu dzieci, przygotowanego z okazji Świąt Bożego Narodzenia. Nie mogliśmy przyjąć Was, kochani Rodzice, w Przedszkolu i wystąpić bezpośrednio przed Wami, więc zobaczcie teraz!

 

Z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia przesyłamy gorące życzenia – radosnych Świąt w cieple rodziny, przy pięknie przystrojonej pachnącej choince, zdrowia i energii na co dzień oraz uśmiechu i życzliwości na każdy dzień Nowego Roku! Niech czas Świąt Bożego Narodzenia będzie pełen atmosfery radości, wytchnienia i zatrzymania od codziennego pędu. Życzymy wszystkim dzieciom i ich rodzicom wszystkiego najlepszego!


 

W tym tygodniu mieliśmy dwoje solenizantów i to jednego dnia – 9 grudnia – Hanię i Kubusia, którzy ukończyli po cztery lata. Przygotowaliśmy dla nich „królewskie przyjęcie” – złożyliśmy im życzenia, odśpiewaliśmy 100 lat a potem zrobiliśmy albumy z rysunków. Oto życzenia:

„Zdrowia, szczęścia, pomyślności,

niech od dzisiaj radość gości.

Lodów, ciastek i słodyczy –

tego Grupa Biedronki, pani Teresa i pani Karolina życzy!

„CORAZ ZIMNIEJ”

To był niezwykły tydzień , bowiem dzieci zdobywały wiedzę i ćwiczyły umiejętności, pracując metodą projektu. Podczas pierwszych kroków  w projekcie dzieci posłuchały listu od ptasiego przyjaciela i sporządziły siatkę wiedzy, zastanawiając się nad tym, co już wiedzą o tych zwierzętach. Następnie stworzyły siatkę pytań, w której znalazły się informacje na temat tego, co przedszkolaki chciałyby się jeszcze dowiedzieć w tym temacie. Podczas kolejnych działań związanych z realizacją projektu, dzieci słuchały i naśladowały ptasie odgłosy, oglądały różne rodzaje piór, słuchały opowiadania pt. „Spiżarnia ptaków”, bawiły się w zabawę „Lata wróbel”, robiły opaski z ptakami. Dowiedziały się  co jedzą ptaki i czy zimują w Polsce czy odlatują na zimę do ciepłych krajów.

 

Dzieci dokonywały obserwacji ptaków, słuchały dźwięków przez nie wydawanych, podawały nazwy ptaków, oglądały karmniki i budki lęgowe na ilustracji.

Nauczyły się piosenki pt. „Głodny wróbelek” a śpiewając improwizowały ruchem jej treść.

W Kąciku Dobrego Startu przedszkolaki utrwalały piosenkę „Uśmiech” i poznały nowy wzór – dwa łuki (uśmiech), którego rysowanie doskonaliły podczas różnych działań.

W tym tygodniu dzieci słuchały opowiadania M. Szeląg – „O sikorce, która dla przyjaciela nauczyła się „cierpliwości”.

W czwartek przedszkolaki włączyły się w przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia w przedszkolu. Wszyscy razem lukrowali ciasteczka świąteczne. Wszystko się udało, szkoda tylko, że nie mogli być zaproszeni do pomocy rodzice.

DRODZY RODZICE!

Prosimy o utrwalanie z dzieckiem w domu treści związanych z tematyką tego tygodnia i poszerzanie ich w miarę swoich możliwości, jeśli przedszkolak się nimi zainteresował i zafascynował. Podczas rodzinnych spacerów do lasu czy parku uwrażliwiajcie swoją pociechę na piękno natury, ćwiczcie w małym przyrodniku umiejętność wsłuchiwania się w odgłosy przyrody oraz umiejętność obserwacji. Jeśli macie państwo możliwości i potraficie, zróbcie z dzieckiem karmnik i przywieście go na gałęziach pobliskiego drzewa. Jeśli jest gdzieś w pobliżu karmnik, niech dziecko przynajmniej raz w tygodniu podczas zimy zostawia w nim pokarm dla wróbli, sikorek i innych ptaków. Dzięki takim działaniom Wasza latorośl nauczy się empatii i doświadczy konieczności niesienia pomocy zwierzętom.

Tematem kolejnego tygodnia będą przygotowania  do Świąt Bożego Narodzenia.

W PIĄTEK 18 GRUDNIA W PRZEDSZKOLU BĘDZIEMY ŚWIĘTOWAĆ WIGILIĘ I BĘDZIE UROCZYSTY OBIAD. BARDZO PROSZĘ O ODŚWIĘTNE UBRANIE DZIECKA W TYM DNIU DO PRZEDSZKOLA. Z UROCZYSTOŚCI NAGRAMY FILMIK DLA PAŃSTWA. Z GÓRY DZIĘKUJEMY!


„NADCHODZI ZIMA”

Rozpoczął się miesiąc grudzień. Dzieci zadawały pytania: „Kiedy przyjdzie zima?”, „Czy jutro spadnie śnieg?”, „Kiedy będziemy lepić bałwana?”. Odpowiedzi na te pytania stały się punktem wyjścia do tematyki tego tygodnia.

Pierwszym utworem wprowadzającym w świat zimy i w jej cechy charakterystyczne było opowiadanie Hanny  Zdzitowieckiej – „Gawronek poznaje zimę”, z którego dzieci dowiedziały się, po czy poznać tę porę roku. Innym utworem był wiersz B. Mróz-Gajewskiej – „Zuzia i Zima”, zakończony refleksją nad koniecznością odpowiedniego ubierania się do pogody. Wierszem, który pozwolił przedszkolakom odkryć tajemnicę powstawania sopli i podziałać plastycznie oraz matematycznie, był utwór – „Kropelki i sopelki” H. Zdzitowieckiej. Wstępem do działań matematycznych, związanych z liczeniem, porównywaniem wielkości, kształtów śnieżynek, tworzeniem rytmów i zbiorów, stał się wiersz – „Zawierucha” St. Szuchowej.

Dzieci w tym tygodniu wykonały eksperyment związany z utratą ciepła. Przedszkolaki sprawdzały, jak bardzo ochłodziła się woda w kubeczku wystawionym na dwór, w porównaniu z wodą w kubeczku pozostawionym w sali przedszkolnej.

W „Kąciku Dobrego Startu” dzieci poznały nową piosenkę – „Uśmiech”. Rozmawiały na jej temat, zastanawiały się nad odczuciami, które towarzyszą podczas „uśmiechania” się i „śmiania” się.

Podczas czwartkowych spotkań z muzyką przedszkolaki poznały piosenkę – „Idzie zima zła”, którą słuchały, na temat której rozmawiały, do której się bawiły oraz którą rytmizowały.

W czwartek obchodziliśmy Dzień Górnika, niestety bez udziału gościa. W zamian dzieci oglądały film – „Legenda o powstaniu kopalni węgla”. Rozmawiały o pracy górnika przy ilustracjach a także oglądając przygody Bolka i Lolka w filmie „Bolek i Lolek wśród górników” – „W starej kopalni”. Poznały również wygląd galowego stroju górnika oraz Barbórki – stroje śląskie, które bardzo im się podobały. Żałowali tylko, że były to stroje na lalkach i niestety nie mogli ich przymierzyć.

Ponadto dzieci otrzymały filmową przesyłkę od Świętego Mikołaja. Film ten sprawił dzieciom dużo wrażeń, szczególnie gdy ujrzały siebie na zdjęciu na Liście Grzecznych Dzieci w Księdze Mikołaja. Radości było bardzo dużo!

W piątek od samego rana dzieci z niecierpliwością wyczekiwały Mikołaja. Obiecał im przecież prezenty! Nasłuchiwali dzwonka a czekając śpiewali piosenkę o Mikołaju. Niestety Mikołaj nie mógł przyjść osobiście do dzieci ale za „dobre zachowanie” przysłał im prezenty. Zostawił je pod drzwiami sali a na korytarzu było dużo „śnieżnych śladów”.

W oparciu o opowiadanie G. Lipińskiej – „Cierpliwość i ciasto drożdżowe”, dzieci poznały nową wartość – „cierpliwość”. Aby tę cechę w sobie rozwijać, uczyły się spokojnego czekania na swoją kolej w zabawie czy w kolejce do toalety czy w kolejce do wykonania zadania.

DRODZY RODZICE!

Bardzo prosimy o uczenie dzieci ubierania się do wyjścia na zimowe spacery – kolejności zakładania odzieży wierzchniej, umiejętności zakładania butów, kurtki, szalika, czapki, zapinania guzików. Samodzielność w zakresie samoobsługi jest niezwykle ważna, pozwala bowiem dzieciom na wzrost pewności siebie i poczucia własnej wartości a także rozwija motorykę. Pozwólcie dzieciom samodzielnie się ubierać i rozbierać, zachowując przy tym cierpliwość.

W kolejnym tygodniu będzie towarzyszył przedszkolakom temat o ptakach i ich dokarmianiu w zimową porę.

„ULUBIONE ZAJĘCIA”

W tym tygodniu przedszkolaki zajmowały się muzyką. Jednym z utworów wprowadzających dzieci w świat dźwięków było opowiadanie L. Łącz pt. „Wiatr i grusza”, w którym muzykę tworzył tytułowy bohater. Innym utworem był wiersz G. Lipińskiej pt. „Zmartwienie myszki”.

W „Kąciku Dobrego Startu” dzieci utrwalały piosenkę „Parasol”. Poznały nowy wzór – łuk, który próbowały rysować w mące i z którego tworzyły parasolki, rytmizując słowa piosenki.

Podczas zajęć muzycznych dzieci słuchały piosenki „Deszcz grajek” i próbowały śpiewać jej refren. W muzyków bawiły się również podczas zabawy – „Jestem muzykantem konszabelantem”. Przypomniały sobie również nazwy instrumentów, które „mieszkają” w przedszkolu, wśród nich: tamburyn, grzechotka, bębenek, trójkąt a także poznały za pośrednictwem ilustracji nowe instrumenty, m. in.: trąbka, pianino, flet, gitara, skrzypce. Wsłuchiwały się w wydawane przez nie dźwięki odtwarzane z płyty. Dowiedziały się, co oznaczają słowa: „orkiestra” oraz „dyrygent”. Odgrywali nawet w zabawie rolę „dyrygenta” i dowiedzieli się, jak ważną rolę pełni on w orkiestrze. Wykonały swoje instrumenty – „grzechotki”.

Muzyka połączona była również z działaniami matematycznymi, podczas których dzieci liczyły dźwięki wygrywane na instrumentach a następnie powtarzały je, odliczały tyle samo liczmanów. Były to świetne ćwiczenia słuchowe, koncentrujące uwagę przedszkolaków a w dodatku wzbogacające doświadczenia matematyczne.

W czwartek był „Dzień Buraka”. W toku zabaw dzieci poznały to warzywo – jego wygląd, zapach, smak. Kawałki buraka wykorzystały jako materiał malarski do pracy plastycznej „Burak”.

W piątek z kolei obchodziliśmy w Przedszkolu „Dzień Pluszowego Misia”. Niestety nie można było przytulić się do misia maskotki ale mogliśmy bawić się wesoło przy piosence „Jadą, jadą misie” oraz podczas zabaw kołowych – „Stary niedźwiedź” oraz „Dwa malutkie misie”. Ponadto wykonały prace plastyczne o misiach.

Dzieci utrwalały pojęcie kreatywności. Poznały kolejne opowiadanie M. Szeląg – „O pomysłowych myszkach, które nie nudziły się w czasie deszczu”. Kreatywności nie da się rozwinąć ani pojąć bez twórczego działania, dlatego też dzieciaki tworzyły „muzykę”, wygrywając na różnych przedmiotach codziennego użytku, np. folie, drewniane łyżki, pokrywki.

DRODZY RODZICE!

Bardzo prosimy o wprowadzanie dziecka w świat muzyki, o pozwalanie mu na ekspresje muzyczno-ruchowe. Muzyka ma dobroczynny wpływ na harmonijny i wszechstronny rozwój dziecka, uspokaja, łagodzi dziecięce stresy, rozwija twórczo i uwalnia wszelkie emocje.

100 LAT NATALKA!

Niech Ci słonko ciepło gra,

niech Twój uśmiech długo trwa.

Nie trać swej wesołej minki.

Dziś są Twoje urodzinki!

Nie tylko życzenia dla Ciebie mamy.

Również tysiąc całusów bo Ciebie kochamy!

BIEDRONKI i p. Teresa i p. Karolina

W następnym tygodniu witamy grudzień i zajmiemy się tematyką zimowej pory roku.


„MOJE HOBBY”

Podczas ostatnich dni dzieci poznawały zwierzęta domowe, ich zwyczaje, sposoby opieki nad nimi, bawiły się w różne zabawy związane z tą tematyką. Wcielały się w różne zwierzęta, naśladując ich odgłosy czy sposoby poruszania się. Rozwiązywały zagadki słowne i zagadki obrazkowe. Śpiewały piosenki – „Wlazł kotek na płotek” oraz „”Dwa kocury”.

We wtorkowym „Kąciku Dobrego Startu” dzieci poznały piosenkę „Parasol”. Wspólnie zastanawiały się, do czego może służyć parasol.

Przedszkolaki poznały nowe pojęcie – „kreatywność”. Zrozumienie tego trudnego słowa ułatwiło dzieciom opowiadanie M. Szeląg – „Zapraszamy kreatywność” oraz działania wyzwalające twórczość dzieci – praca plastyczna „Zabawa w kreatywność” a także różne zabawy ruchowe.

Podczas piątkowych zajęć przedszkolaki poznały sposoby opieki nad psem – uczyły się pielęgnować, czyścić czworonożnego przyjaciela a także wychodzić z nim na spacer i sprzątać po nim, chociaż szkoda, że tylko przy pomocy maskotki. Dzieci wykonały również pracę plastyczną – „Pies”, wykorzystując technikę łączenia różnych materiałów – papieru, plastikowego kubka, pluszu. Powstały dzięki temu wspaniałe dzieła!

Drodzy Rodzice!

Prosimy o utrwalanie z Waszymi dziećmi treści wprowadzanych w tym tygodniu w przedszkolu. Jeżeli Wasza pociecha ma w domu jakieś zwierzątko, prosimy o wyznaczenie jej małego obowiązku związanego z pupilem aby budować w nim poczucie odpowiedzialności oraz obudzić w jego sercu empatię.

W następnym tygodniu będziemy rozmawiali o muzyce i poznamy różne instrumenty.

 


„MÓJ DOM – POLSKA”

W tym tygodniu dzieci poznawały symbole związane z Polską. Przypomniały sobie kolory flagi, tworzyły zbiory przedmiotów w tych barwach, kolorowały flagę według wzoru. Odśpiewały również I zwrotkę hymnu państwowego w pozycji na baczność, ubrane na biało-czerwono w związku z obchodami Święta Niepodległości 11 listopada. Oglądały przedstawienie z okazji tego święta w wykonaniu przedszkolaków z grup – Misie, Gwiazdeczki.

W czasie zajęć muzycznych śpiewały piosenkę „Mały Polak, przedszkolak”, do której wykonały ilustrację rytmiczno-ruchową. Na podstawie różnych ilustracji oraz wiersza Cz. Janczarskiego „Co to jest Polska” Przedszkolaki dowiedziały się, że nasz kraj to nie tylko biało-czerwona flaga czy mapa ale to także góry, morze, rzeki, miasta, wioski, domy, lasy, kwiaty. W oparciu o wiersz „Znak” M. Łaszczuk poznały godło Polski. Wykonały również pracę plastyczną – „Orzeł Biały”.

Dzieci poznały również nazwę stolicy Polski – Warszawa. Oglądały na ilustracjach i widokówkach jej zabytki, krajobrazy, pomniki. Słuchały wiersza „Syrenka” J. Laskowskiego. Poznały również herb Warszawy i jego znaczenie.

Przedszkolaki zastanawiały się nad pojęciem „wolności” w odniesieniu do dzikich zwierząt na podstawie opowiadania M. Szeląg „O ptaku, który utracił wolność”. Zrozumiały, dlaczego nie należy łapać, męczyć i przynosić do domu zwierząt żyjących na wolności w naturalnych warunkach.

Drodzy Rodzice!

Prosimy o utrwalanie w domu z Waszymi pociechami treści wprowadzone w tym tygodniu. Uczcie dzieci szacunku do symboli narodowych, właściwej postawy podczas śpiewania hymnu narodowego. W miarę możliwości zwiedzajcie z dziećmi ojczyste tereny – odwiedźcie Warszawę, Kraków, pokażcie rzekę Wisłę, Smoka Wawelskiego, Warszawską Syrenkę. Dzieci szybciej uczą się poprzez własne doświadczenia wzrokowe, słuchowe, ruchowe, poprzez pozytywne emocje, które daje im wspólne spędzenie czasu z Wami – Rodzicami!

 

 

 

 

 


NASZA MAŁA OJCZYZNA”

W tym tygodniu dzieci zajmowały się tematyką miejsca zamieszkania. Poznały nazwę miejscowości, w której żyją a także budynki, w których mogą mieszkać ludzie w mieście lub na wsi – domy, bloki, wieżowce. Podawały nazwy sprzętów domowych, rozwiązywały o nich zagadki, określały ich zastosowanie, wskazywały pomieszczenia w domu, w których można je znaleźć. Dzieci brały udział w eksperymencie z suszarką – poznały jej właściwości i doświadczały, jakie przedmioty może unieść „wydmuchiwany” przez nią ciepły strumień powietrza. Wykonały również pracę plastyczną – „Pralka”.

W czasie działań matematycznych dzieci poznały pojęcia – „wysoki” i „niski”. Porównywały wysokości budynków na obrazkach i w otoczeniu. Odliczały również piętra w blokach i wieżowcach a także budowały własne budynki z określonej liczby klocków.

        

Z pojęciami – „wysoki” i „niski” – przedszkolaki spotkały się również na zajęciach muzycznych, gdzie określały dźwięki różnych instrumentów.

     

   

Podczas działań w „Kąciku Dobrego Startu” dzieci poznały nową piosenkę – „Okulary” a podczas zabaw z kodowaniem układały rytmy z kolorowych figur geometrycznych.

       

Dzieci poznały nową wartość – „wolność” – na podstawie opowiadania „Dzień Niepodległości” G. Lipińskiej oraz ilustracji przedstawiającej wywieszanie flag w dni świąt państwowych, zwłaszcza w dzień odzyskania przez Polskę niepodległości, czyli odzyskania wolności.

DRODZY RODZICE:

Na podstawie wiersza U. Kamieńskiej – „Miasto” – przedszkolaki dowiedziały się, że należy słuchać rodziców podczas spacerowania po mieście i nie należy się od nich oddalać. Pamiętajcie, żeby za każdym razem gdy wychodzicie z domu z dzieckiem przypominać o tej bezcennej zasadzie. Warto również porozmawiać z pociechą na temat miejsca zamieszkania i adresu oraz o tym, komu takie informacje może zdradzać a komu nie. Wyjaśnijcie też dziecku na podstawie przykładów komu może ufać a komu nie, z kim może iść a z kim nie. Warto tu wykorzystać dziecięcą literaturę, która ułatwi dziecku zrozumienie czyhającego niebezpieczeństwa i dostarczy przykładów konsekwencji złamania tej zasady, np. „Czerwony kapturek” i postać wilka, opowiadanie Stefanii Szumowej „Przygoda z małpką”. Jest to bardzo ważny temat i należy wdrażać w niego dzieci już od najmłodszych lat. Nie ma bowiem nic ważniejszego od bezpieczeństwa, życia i zdrowia Waszej pociechy!

W następnym tygodniu kontynuujemy tematy związane z miejscem zamieszkania. Zajmiemy się symbolami narodowymi, krajobrazami Polski oraz stolicą.


SKARBY JESIENI”

W minionym tygodniu materiałem manipulacyjnym stały się warzywa. Dzieci, poprzez liczne wiersze, masażyki, zabawy paluszkowe i rymowanki: „Warzywa z grządki”, „W ogrodzie”, „Ogrodniczki”, „Warzywa babci”, „Pietruszka”, poznawały różne rodzaje warzyw oraz czynności jesienne wykonywane w ogrodzie przez ogrodnika. Przedszkolaki zastanawiały się również, w jaki sposób rosną warzywa, które części pietruszki, marchewki, buraka czy ziemniaka   się zjada i gdzie one rosną – nad ziemią czy w ziemi. Dzieci wykonywały eksperyment – „Co kryje w sobie ziemniak?”. Dowiedziały się, że w skład tego warzywa wchodzi woda i mąka ziemniaczana. Ziemniaki posłużyły także jako stemple do pracy plastycznej. Dodatkowo wykonały wydzierankę – „Marchewkę”.

   

   

   

W ramach działań muzycznych i sensorycznych dzieci zdobywały informacje o ogórku – w oparciu o piosenkę – „Kiszone ogóreczki”. Smakowały również ogórki kiszone, konserwowe i zielone.

Obchodziliśmy w przedszkolu DZIEŃ DYNI. Poprzebieraliśmy się na pomarańczowo. Były super zabawy  a my „zamieniliśmy się” na chwilę w „dynie”, co widać na zdjęciach! Skorzystaliśmy też z pięknej jesiennej słonecznej  pogody i pobiegaliśmy w ogrodzie.

               

    

      

  

Dzieci posłuchały także opowiadania „O życzliwym zającu i jego nieuprzejmym bracie” autorstwa M. Szeląg. Utrwalaliśmy wiadomości na temat uprzejmych i życzliwych zachowań. Zastanawialiśmy się, czy bycie życzliwym    się opłaca i jakie konsekwencje niesie ze sobą bycie niemiłym i opryskliwym.

Drodzy Rodzice! Podobnie jak w ubiegłym tygodniu prosimy Was o utrwalanie z dziećmi nazw polskich warzyw podczas działań w ogrodzie czy w kuchni. Zapraszajcie do nich swoje pociechy, niech przeliczają warzywa, porównują ich kolory, wielkości, kształty, strukturę. Niech wąchają i smakują, oglądają części naziemne i podziemne, myją warzywa, kroją je, itp. Dzieci uczą się najszybciej poprzez zabawę, działania na konkretach, manipulowanie  i wielozmysłowe poznanie.

W następnym tygodniu zajmiemy się tematami związanymi z miejscem zamieszkania dzieci, rodzajami

domów i ukrytych w nich sprzętów domowych.


KOSZYK PANI JESIENI”

W tym tygodniu omawialiśmy treści związane z „jesienią w sadzie”. Dzieci poznały popularne polskie jesienne owoce, nazwy drzew owocowych: jabłoń, grusza, śliwa a także różne przetwory, które z tych owoców można przygotować.    W uporządkowaniu  informacji pomogły dzieciom utwory literackie: opowiadanie „O tym jak Skrzata Obałka oczarował jesienny sad” oraz wiersze: „Drzewa owocowe”, „Kto powie”. Do utworów wierszowanych dzieci wykonywały ilustracje ruchowe oraz działały matematycznie. Wykonały w grupach prace plastyczne – „Drzewa owocowe”.

            

                   

Dzieci poznały nową piosenkę – „Koszyk” i bawiły się w zabawie „Tajemniczy worek”, rozpoznając owoce i warzywa po dotyku. Wykonały prace plastyczne.

                     

                            

               

Dzieci rozmawiały o nowej wartości – „uprzejmość” – w oparciu o opowiadanie G. Lipińskiej „Nowi koledzy”. Zastanawiały się, czy łatwo jest być uprzejmym w codziennych sytuacjach. Wzięły udział w zabawie – „Dobre zachowania”.

Drodzy Rodzice! Prosimy o utrwalanie w domu zdobytych w przedszkolu wiadomości. Podczas zwykłych działań w kuchni z wykorzystaniem owoców, zapraszajcie do nich swoje pociechy – niech przeliczają owoce, porównują ich kolory, wielkości, kształty, strukturę, niech smakują i wąchają, oglądają pestki, itp. Poprzez zabawę, działania na konkretach, manipulowanie i wielozmysłowe poznanie, dzieci uczą się najszybciej i chętniej.

W kolejnym tygodniu będziemy omawiać treści związane z tematem „Skarby jesieni” – wszystko o warzywach.


Kochani!

Bardzo dziękuję za pomoc dzieciom w wykonaniu zadania – „muchomora”. Niektóre z nich prezentujemy                   na zdjęciach poniżej:

       

         

Minął kolejny tydzień w przedszkolu. Omawialiśmy przygotowanie zwierząt do zimy. Dzieci poznały zwyczaje niektórych z nich – sarny, bociana, jeża, niedźwiedzia, wiewiórki. Dzięki utworom – „Wiewióreczka mała”, „Kolce jeża”, „Śpiący niedźwiedź”, „Odlot bocianów”, „Sarenka” – dzieci dowiedziały się m. in. gdzie jeż ma swoje mieszkanie i po co nosi kolce na grzbiecie, gdzie swoje zapasy gromadzi wiewiórka i dokąd jesienią lecą bociany. W ramach zajęć dydaktycznych dzieci utrwalały zdobyte wiadomości, rozwiązywały zagadki, śpiewały piosenki a podczas zabaw matematycznych przeliczały, segregowały ich zapasy – żołędzie, orzechy. Zaplanowana była wycieczka na Wzgórze Hugona do lasku, by obserwować ptaki i zwierzęta, jednak aura popsuła nam plany. Może uda się wkrótce?

Tak bawimy się w czasie wolnym od zajęć:

                         

Dzieci dowiedziały się, czym jest wartość – „pracowitość” w oparciu o opowiadanie M. Szeląg „O leniwej wiewióreczce, która nie lubiła pracować” oraz wspólnie zastanawiały się: czy lepiej być leniwym czy pracowitym. Prosimy Was, rodzice! Uczcie swoje latorośle pracowitości i odpowiedzialności poprzez wyznaczanie określonych domowych obowiązków, np. codzienne, samodzielne sprzątanie zabawek w pokoju czy usamodzielnianie dziecka      w zakresie ubierania się.

15 października obchodziliśmy w naszej grupie Światowy Dzień Mycia Rąk. Najpierw przypomnieliśmy sobie,          jak ważne jest dbanie o higienę dla zdrowia a szczególnie o dokładne mycie rąk. Ćwiczyliśmy kolejne etapy mycia, segregowaliśmy przedmioty pomagające w utrzymaniu higieny:

                                            

Dostaliśmy koperty z „tajemniczym obrazkiem” i udało nam się ułożyć puzzle w całość! Coraz lepiej nam wychodzi!

Podczas zabawy – „Brudne ręce – czyste ręce” – wykonywaliśmy polecenia i było nam wesoło!

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do obchodów Światowego Dnia Mycia Rąk.

Oliwier z mamą ułożyli wierszyk:

„Czyste ręce”

Czy to błoto, farby czy jedzenie,

mycie rączek ma znaczenie.

Warto słuchać mamy, taty, babci, brata,

aby zrobić z siebie chwata.

Ręce umyj, wody, mydła użyj.

Piany stwarzaj na 102,

spłukuj teraz i ha, ha.

Ręce czyste, pięknie pachną a w podzięce będziesz ZDROWY,

unikając, przepędzając wciąż choroby.

Z kolei Melania z mamą ułożyły rymowankę:

Aby zdrowym być,

rączki trzeba myć!

Kinga i Kajtek wykonali prace plastyczne:

W kolejnym tygodniu zajmiemy się jesiennymi owocami.

 


 

Drodzy Rodzice!

Pierwszy tydzień października poświęcony był jesieni.

W poniedziałek 5 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. Przedszkolaki opowiadały o swoich pupilach w domu. Poprzez zabawy uczyły się dbania o zwierzęta, poznały korzyści, jakie ludzie czerpią z kontaktu i posiadania zwierząt.

          

Dzieci w zabawach dydaktycznych i piosenkach poznawały cechy jesiennej pogody oraz określały zmiany zachodzące w przyrodzie. Wysłuchały wierszy – ” Listek dla mamy”, „Muchomór”, rozwiązywały zagadki, wykonywały zadania    na kartach pracy. Dzieci poznały piosenki – „Borowik”, „Toczą się kasztanki trzy”.

         

     

Do wiersza – ” Co zrobiła jesień?” – przygotowaliśmy mały teatrzyk.

W piątek 9 października zaprezentowaliśmy nasz teatrzyk maluszkom z grup Motylki i Żabki. Bardzo im się podobało, więc na bis zaśpiewaliśmy piosenkę o kasztankach!

                   

        

W minionym tygodniu pracowaliśmy również nad usprawnianiem narządów mowy poprzez zabawy artykulacyjne      i ćwiczenia ortofoniczne, co jest niezbędne do poprawności mowy i wymowy. zachęcamy również Was, drodzy Rodzice, byście z pociechami – kląskali, parskali, cmokali, dmuchali na piórka i listki. Dla dzieci to świetna zabawa!

W następnym tygodniu kontynuujemy tematykę jesienną. Zajmiemy się zwierzętami i ich przygotowaniami do zimy.

Ponadto 15 października będziemy obchodzić Światowy Dzień Mycia Rąk. Zapraszam chętnych do ułożenia, wspólnie z dzieckiem, krótkiej rymowanki lub zrobienie pracy plastycznej, dotyczących tego święta.

_______________________________________________________________________________

 

ZAJĘCIA

Mówiliśmy o bezpieczeństwie i o pracy ludzi, którzy o to bezpieczeństwo dbają, którzy niosą pomoc. Poznaliśmy numer alarmowy – 112 i wszyscy go pamiętamy!  Nauczyliśmy się piosenki ” Lizak policjanta”. Podczas śpiewania rysowaliśmy paluszkami kształt lizaka:

 

   

Rozmawialiśmy też o pracy strażaka:

Składaliśmy w parach obrazki pocięte na części:

GRUPOWE ŚWIĘTA

Obchodziliśmy już dwa święta w naszej grupie. Niedawno był DZIEŃ CHŁOPAKA! Dziewczynki złożyły kolegom życzenia i zaprosiły do tańca.

Obchodziliśmy też DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA! Czekało na nas dużo zabaw a nawet konkursów w sali a potem poszliśmy do ogrodu przedszkolnego puszczać bańki mydlane. Ale super zabawa!

       


ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA STRONY   „biedronki-20@wp.pl”, gdzie zamieszczone są informacje dotyczące obchodów urodzin dzieci w przedszkolu


1) Przypomnienie wierszyka ułatwiającego prawidłowe mycie rąk:

1)Słuchanie piosenki „Przegoń wirusa”

 

Stuk puk, stuk puk wirus jest u drzwi

„Puk ,puk, puk, puk prędko otwórz mi!”

„Nie nie, nie, nie, nie  otworzę ci! Ty wirusie jesteś bardzo zły”

ref. Lecz tak czasami, zdarzyć się może, że przyjdzie wirus o pewnej porze.

Ty go nie widzisz więc ręce myj! Tym go przestraszysz-  ucieknie w  mig!

Tup, tup, tup, tup, wirus skrada się.

„Tak, tak, tak, tak, wpuść do siebie mnie !”

„Nie, nie, nie, nie, nie chcę chorym być! Ty wirusie jesteś bardzo zły!”


CZYM JEST KORONAWIRUS DLA NAJMŁODSZYCH 🙂

https://www.mindhe

 

Sposoby na trudne rozmowy

Poniżej zamieszczamy linki, które pomogą rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji:

https://pliki.greg.pl/Wirusowy_Alarm.php?z=mailing&u=9B0FDDFF7D08433F3D7C295E10F2F478

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://www.mindheart.co/descargables – książeczka i karty pracy.


Zabawa w sklep

 

14.02 Walentynki

 

Karnawałowe czapki 🙂

  

Audycja muzyczna

  

6.12 – Mikołaj

              

3.12 – Odwiedził nas górnik  z okazji Barbórki

  

    

3.12 – Lukrowanie pierników

    

     

     

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Kajtka 🙂

  

 

25.11 Dzień Pluszowego Misia

8.11 Wspólne śpiewanie hymnu

24.10 Pasowanie na przedszkolaka

 

Biedronki na angielskim

  

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Helenki 🙂

    

Dzień przedszkolaka 🙂

Rodzinne czytanie w naszej sali odwiedziła nas mama Karola, Melanii i Miłosza

 

Pierwsze dni w przedszkolu 🙂

Pierwszy dzień w przedszkolu

Jak ubierać dziecko do przedszkola?

Przede wszystkim wygodnie i praktycznie, by dziecko mogło samodzielnie rozpiąć spodnie lub odpiąć klamerkę.  Lepiej też nie przesadzać z elegancją – szkoda najnowszej sukienki do zajęć plastycznych czy zwykłego obiadu, podczas którego przedszkolak ma prawo się przecież ubrudzić. Wybierając ubranie, warto uwzględnić gust dziecka.  Obuwie powinno być pełne, z gumową lub antypoślizgową podeszwą, łatwe do samodzielnego założenia przez przedszkolaka – jest to niezwykle ważny element garderoby, gdyż przy ruchliwości i skłonności dzieci do biegania dobrze dobrane pantofle ograniczają możliwość wystąpienia wypadku. Istotne jest również by do woreczka dziecka zapakować kilka kompletów zmiennych ubrań (łącznie z bielizną oraz skarpetami).