Grupa Biedronek

Witamy serdecznie na stronie Grupy Biedronek 🙂

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją przekazujemy do dyspozycji treści dydaktyczne, które były zaplanowane przez wychowawców w planie pracy. Zachęcamy do skorzystania z pomysłu spędzenia tego czasu z dzieckiem w domu na  podstawie poniżej zamieszczonych propozycji. Życzymy dużo zdrowia i spokoju w tym wyjątkowym dla nas wszystkich w czasie.


Założyłyśmy pocztę elektroniczną. Zachęcamy wszystkich rodziców do przesyłania zdjęć oraz filmików z wykonywanych prac lub zabaw muzycznych dzieci.  Z góry dziękujemy.  biedronki-p20@wp.pl 

Zdjęcia mogą Państwo wysyłać codziennie na maila 🙂 Z góry dziękujemy 🙂

Dyżur telefoniczny:

Teresa Gudra – środy godz. 14-16

Katarzyna Piskorz – poniedziałek godz. 10-12


POLECAM WYJAŚNIENIE CZYM JEST KORONAWIRUS DLA NAJMŁODSZYCH 🙂

https://www.mindheart.co/descargables


Zabawy logopedyczne1 na prośbę Pani Asi i Pani Ani, naszych logopedów zamieszczamy kilka ćwiczeń, które można wykonywać  z dziećmi. Trzymamy za Was mocno kciuki!


Zapraszamy wszystkich chętnych do włączenia się do akcji ” Zostań w domu”. Proponujemy wykonanie pracy plastycznej na temat pracy lekarzy, pielęgniarek, policjantów, kasjerek. Może komuś wpadnie do głowy jakiś inny fajny pomysł – piosenka, filmik. Życzymy twórczej weny! Pozdrawiamy serdecznie!


Poniżej przesyłamy ciekawe zabawy, które można zrobić z dziećmi  w domu 🙂

Zabawy paluszkowe

Paluszkowe-zabawy-1

Ciastolina – jak wykonać w domu

1 szklanka soli
1 szklanka wody
2 szklanki mąki
odrobina proszku do pieczenia, łyżka oleju, wanilia dla zapachu.
Wszystkie składniki mieszamy razem w misce, zagniatamy i dzielimy na małe porcje. Można zabarwić  ciasto barwnikami spożywczymi, ale można też wykorzystać naturalne np.: kakao, cynamon, kurkuma, sok z buraka, sok ze szpinaku, lub odbarwić od bibuły. Gotową masę można przechowywać w woreczu.

Karty pracy


Przekazujemy treści z góry na cały tydzień 🙂 Powodzenia!

Temat tygodnia: Zdrowe przedszkolaki

Temat dnia: U lekarza 30.03.2020

1.Różne zawody – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy.
Różne zawody
– Proszę o ciszę! – powiedziała pani. – Dziś będziemy mieć gościa. Przyjdzie do nas pani
doktor.
– I będzie nas badać? – spytała Martynka.
– Ja nie jestem chory – zapewnił Bartek.
– A ja nie chcę zastrzyku! – zawołał trochę przestraszony Filip.
– Wszyscy są zdrowi i nie będzie żadnych badań ani zastrzyków – uśmiechnęła się pani. –
Pani doktor opowie nam dziś o pracy lekarza.
– Jak będę duży, to zostanę lekarzem – oznajmił Bartek. – Tak jak mój wujek będę leczyć
dzieciom uszy i gardło. Taki lekarz nazywa się laron… laryn… no tak jakoś…
– Laryngolog – wyjaśniła pani.
– A ja bym chciała być panią pielęgniarką – dodała Martynka. – I chodzilibyśmy razem z Bartkiem do pracy.
– Eee tam, ja wolę zostać strażakiem albo kierowcą – stwierdził Maciek. – Albo lepiej nie,
zostanę maszynistą w pociągu albo pilotem w samolocie.

– Każdy z was wybierze sobie jakiś ciekawy zawód – powiedziała pani. – Ale najpierw trzeba się dobrze zastanowić, macie jeszcze na to trochę czasu.
– A czy ja mogłabym zostać policjantką? – dopytywała Ania.
– Ja też, ja też chcę być policjantem! – wołał Piotrek. – Już dawno to wymyśliłem.
– Świetny pomysł – powiedziała pani. – W przyszłym tygodniu zaproszę do nas pana policjanta, żeby opowiedział nam o swojej pracy. A teraz proszę, żebyście posprzątali zabawki.
Niedługo przyjdzie nasz gość.
Jeż Julek siedział cichutko i zastanawiał się, kim on będzie, gdy dorośnie:
Kiedy wreszcie ja urosnę, to kim ja zostanę?
Wszyscy będą do mnie mówić: panie Julianie.
A może zostanę sobie takim Julkiem małym?
Bo przecież takiego jeża dzieci pokochały.

2. Rozmowa kierowana pytaniami Rodzica.:
– Jaki gość miał przyjść do przedszkolaków?
– Czego dzieci dowiedzą się od pani doktor?
– Kim dzieci chciały zostać, kiedy dorosną?
– Jakie zawody wykonują wasi rodzice?

3. „U lekarza” – wykonanie ćwiczenia w K3., 29.
Opowiadanie, co widać na obrazku. Określanie, jak lekarz bada pacjenta. Pod obrazkiem odszukiwanie przyrządu, którego lekarz używa do badania. Otaczanie go pętlą.

4. „Róbcie to, co ja” – zabawa ruchowa.
Dziecko siedzi przed rodzicem. Na hasło: Rób to, co ja! – patrzą na rodzica.
i naśladują jego ruchy, np.:

– wystawianie języka jak u lekarza przy badaniu gardła,

– badanie stetoskopem,

– leżenie na kozetce.

———————————————————————————————————————————–

Temat dnia: Zdrowe przedszkolaki 31.03.2020

1.„Zdrowe przedszkolaki” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej
Zdrowe przedszkolaki
Skaczą i brykają – Dzieci kląskają językiem.
Na świeżym powietrzu – Biorą głęboki wdech nosem i robią wydech ustami – powtarzają ćwiczenie 3 razy.
Moc radości mają:
Gra w piłkę –  Wypychają językiem policzki.

Podskoki – Kląskają językiem.
Harce na huśtawce – Ruszają językiem góra – dół z szeroko otwartymi ustami.
A wiecie, skąd siłę na to wszystko mają?
Po prostu obiadek calutki zjadają:
Ziemniaczek – Wypychają językiem policzki.
Kotlecik – Dokładnie oblizują wargi czubkiem języka.
I surówka z warzyw,
A na deser – owoc – Czubkiem języka dokładnie oblizują wargi,
Jaki im się marzy – a ręką głaszczą się po brzuszkach.

2.„Dbamy o zdrowie”

„Co trzeba robić, aby być zdrowym”.
Rodzic pokazuje obrazki dziecku . Dziecko gestem pokazuję zobaczone na ilustracji czynności: mycie zębów, jedzenie posiłku, mycie rąk, bieganie, sen. Po pokazie można przeprowadzić krótką rozmowę porządkującą informacje o tych czynnościach, np. na temat jedzenia (które potrawy są zdrowe, a które nie).

3. U dentysty – słuchanie wiersza Bożeny Formy.
U dentysty
Pan dentysta leczy zęby,
wszyscy o tym wiedzą.
A szczególnie dzieci, które
wciąż cukierki jedzą.
Kiedy nagle ząb zaboli,
na fotelu siadasz.
I po chwili mocną plombę
w zębie już posiadasz.
Szczotka, pasta to są zębów
wielcy przyjaciele.
Myj dokładnie swoje zęby
nie tylko w niedzielę.

Rozmowa kierowana pytaniami:
– Kto nam leczy zęby?
– Kiedy chodzimy do dentysty?
– Czym myjemy zęby?
– Czy jedzenie cukierków jest dobre dla naszych zębów?

4. „Co lubi ząbek?” – zabawa dydaktyczna.
Dzieci z rozsypanki obrazkowej – np. pasta do mycia zębów, szczoteczka do mycia zębów, marchewka, jabłko, mleko, cukierek, lizak, czekolada(ilustracje zastąpić możemy prawdziwymi przyborami do mycia zębów oraz produktami) wybierają te, które przedstawiają rzeczy niezbędne do dbania o zdrowe zęby, i układają je wokół obrazka przedstawiającego uśmiechnięty ząb.

  rysujemy dwa ząbki na jednym ząbku będzie uśmiechnięta buzia na drugim smutna.

———————————————————————————————————————————–

Temat dnia: U pana doktora 01.04.2020

1.  U pana doktora – słuchanie fragmentu wiersza Marii Terlikowskiej (z cyklu: „Praca w różnych
zawodach”).
U pana doktora
Przed drzwiami pana doktora
czeka kolejka dość spora.
Pawełka boli brzuszek,
Marek skaleczył paluszek.

Dorotka także jest chora,
bo bardzo kaszle od wczoraj.
Małgosię wciąż boli głowa,
lalka także nie jest zdrowa.
Wchodzi Pawełek. No śmiało!
Badanie nie będzie bolało.

Rozmowa kierowana pytaniami:
– Co dolegało dzieciom?
– Gdzie czekała kolejka dzieci?

2.Lekarz – rozwiązanie zagadki
Kiedy jesteś chory – pewnie się tak zdarza –
Idziesz po poradę do pana… (lekarza).

3. „W gabinecie lekarskim” – wykonanie ćwiczenia w K3., 30.
Wypychanie elementów i układanie z nich obrazka. Naklejanie ich na karton. Udzielanie odpowiedzi na pytanie: Co robi lekarz?. Wskazywanie na obrazku stetoskopu, szpatułki, termometru, wagi. Określanie, do czego są one potrzebne lekarzowi.

4. Słuchanie piosenki „Idziemy do lekarza”

———————————————————————————————————————————–

Temat dnia: Ruch, ruch, ruch 02.04.2020

1.„Kółko małe, kółko duże” – ilustrowanie ruchem treści wiersza.
Kółko małe, kółko duże –  Dzieci rysują obiema rękami w powietrzu małe i duże kółka.
Plecy proste, ręce w górze – Prostują i napinają plecy, podnoszą ręce w górę.
Skłoń się w prawo, skłoń się w lewo- Wykonują skłony do boku prawego, lewego.
Tak się w lesie chwieje drzewo – Robią jeszcze dwa skłony.
Kółko małe, kółko duże – Dzieci rysują obiema rękami w powietrzu małe i duże kółka.
Głowa prosto, ręce w górze – Podnoszą do góry podbródek, podnoszą ręce w górę.
Takie skrzydła ptaki mają – Rozpościerają ręce na boki.
Pokażemy, jak fruwają – Machają rękami jak skrzydłami.
Kółko małe, kółko duże – Dzieci rysują obiema rękami w powietrzu małe i duże kółka.
Kółko małe, kółko duże – Dzieci rysują obiema rękami w powietrzu małe i duże kółka.

Tak się drzewa kołysały- Wykonują skłony na boki
A tak dzieci prosto stały – Dzieci stoją w pozycji na baczność.
Już skończyła się zabawa – Nadal stoją w pozycji na baczność.
Maszerujmy: lewa – prawa – Maszerują w miejscu, unosząc wysoko kolana.
Już nie jestem żadnym ptakiem – Maszerują w miejscu.
Tylko małym przedszkolakiem – Maszerują w miejscu.

2. Przekazuję propozycje ćwiczeń gimnastycznych nadesłanych przez p.Dankę Gumińską

3. Po zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych nadszedł czas na pracę plastyczną

 

Materiały:

  • blok techniczny kolorowy
  • klej
  • nożyczki
  • fasola lub kulki z białej bibuły

Z czerwonego bloku wycinamy usta. Podklejamy je różowym papierem.  Naklejamy fasolę w 2 rzędach – zęby górne i dolne lub kulki z białej bibuły.

Miłej zabawy! Prace mogą Państwo wysyłać na nasz adres mailowy. Z góry dziękujemy

———————————————————————————————————————————–

Temat dnia: Odżywiamy się zdrowo 03.04.2020

1.Zdrowe jedzenie” – zabawa dydaktyczna.
Rozpoznawanie i nazywanie produktów przedstawionych na obrazkach. Rodzic wspólnie z dzieckiem
wyjaśnia właściwości zdrowotne tych produktów. Dziecko wybiera obrazki przedstawiające tylko
zdrowe produkty i wspólnie z rodzicem nakleja je na kartce

Obrazki: produkty zdrowe i niezdrowe, klej, kredki

2.„Mniam, mniam” – ćwiczenia oddechowe na podstawie wiersza Ewy Małgorzaty Skorek.

Za każdym razem dzieci powtarzają za rodzicem: mniam, mniam

Mniam, mniam
Na śniadanie mleczko mam.
– Mniam, mniam.
A do mleczka płatki dam.
– Mniam, mniam.
Zjem śniadanko pyszne sam.
– Mniam, mniam.
Po nim dużo siły mam.
– Mniam, mniam.
Na obiadek zupkę mam.
– Mniam, mniam.

Całą zupę zjem wnet sam.
– Mniam, mniam.
Potem pyszny deser mam.
– Mniam, mniam.
Na kolację kaszkę mam.
– Mniam, mniam.
Dżemu do niej trochę dam.
– Mniam, mniam.
Kaszkę szybko zjadam sam.
– Mniam, mniam.
Może trochę kotu dam.
– Mniam, mniam.
Jeszcze torcik zjadam sam.
– Mniam, mniam.
Potem dziwne sny ja mam.
– Mniam, mniam.
Śnię, że wszystko zjadam sam.
– Mniam, mniam.
Duży brzuszek we śnie mam.
– Mniam, mniam.
U lekarza byłem sam.
– Mniam, mniam.
Na łakomstwo leki mam.
– Mniam, mniam.

Rodzic wyjaśnia, co to znaczy być łakomym i jakie są skutki łakomstwa.

3.  Zabawa dydaktyczna: ,,Jak żyć zdrowo – prawda czy fałsz”. Rodzic czyta hasła, jeśli dziecko się z tym zgadza – klaszczę w ręce i mówi: ,,tak, to prawda!”;  jeśli się nie zgadza – tupie nogami mówiąc: ,,nie, to nieprawda!”.

-należy jeść dużo owoców i warzyw;
-myjemy owoce i warzywa przed jedzeniem;
-spożywamy posiłki brudnymi rękami;

-myjemy ręce przed jedzeniem;
-posiłki należy jeść powoli i dokładnie rozgryzać spożywane potrawy;
-słodycze należy  jeść w małych ilościach;
-warzywa i owoce nie zawierają żadnych witamin;
-nie należy jeść dużo przed snem;
-myjemy zęby raz w roku;
-wystarczy jeden posiłek dziennie;
-należy codziennie pić mleko i jeść nabiał;
-słodycze dbają o ładny i zdrowy wygląd naszych zębów;
-warzywa, owoce i produkty mleczne niszczą nasze zdrowie;
-hamburgery są bardzo zdrowe;

4. Zachęcamy do wspólnego przygotowania sałatki owocowej lub warzywnej dla całej rodziny z ulubionych składników. Miłej zabawy! Zachęcamy do wysyłania zdjęć przygotowanych sałatek 🙂

Pozdrawiamy Pani Teresa i Pani Kasia


Codziennie, od poniedziałku do piątku prowadzimy bezpłatne zajęcia ruchowo – muzyczne dla dzieci w wieku do 6 r.ż. oraz w wieku 7 – 10 lat. Obecnie ogląda nas około 4 tyś dzieci. A chciałybyśmy, aby z zajęć skorzystało jeszcze więcej dzieci.

  • Codziennie o godz. 10.30 odbywają się warsztaty Baby Dance. Baby Dance to zabawa muzyką, piosenką i tańcem dla dzieci do 6 r.ż.
  • Codziennie o godz. 11.30 odbywają się warsztaty Dzieciak sam w domu. Dzieciak sam w domu to warsztaty ruchowo – muzyczne, w których tanecznie zwiedzamy świat, uczymy się nowych rzeczy i wprawiam w ruch ciała dzieci w wieku 7 – 10 lat.

Prowadzi Joanna Bąk – Instruktor tańca, edukator muzyką i ruchem. Serce Akademii. Współprowadzi Beata Kaczor – trener mentalny, mózg Akademii.

Zajęcia pięknie uzupełniają warsztaty ruchowo – muzyczne dla dzieci przedszkolnych. Jak również stanowią uzupełnienie zajęć muzycznych, lekcji w-f czy zajęć świetlicowych.

Od kwietnia planujemy zwiększyć ilość i rodzaj zajęć

Podajemy linka do zapisów:

https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/

I prosimy o przekazanie tego maila rodzicom.

Z poważaniem

Majka Jeżowska z zespołem

———————————————————————————————————————————–

27.03.2020 Dzień Teatru

Temat zajęć: Zabawy w teatr

1.Prezentacja wiersza J. Kulmowej ,,Teatr żywy”.

A w teatrze wszystko inaczej.
Tu naprawdę żyje to, na co patrzę.
Aktor, co króla gra, wcale nie jest za szybą ze szkła.
Ta aktorka widzi mnie na pewno, chociaż jest złotowłosą królewną.
I ten książę, piękny jak westchnienie, jest o krok ode mnie – choć na scenie.
Więc nie wierzę, że jak wyjdą za kulisy, to królewna czarnowłosa będzie, książę – łysy.
Bo jeżeli nie za szkłem, nie na taśmie, to ta bajka musi być tutaj właśnie.
Dla mnie, przy mnie dzieją się te dziwy.
Kocham teatr, bo jest inny.
Żywy.

2. Wyjaśnianie pojęć związanych z wystrojem teatru: aktor, scena, kurtyna, kukiełka, pacynka. Przypomnienie zasad zachowania w teatrze.

Obrazki pochodzą ze strony boberkowy world.

 

3. jak powstaje spektakl teatralny?

4.  Zabawa lustrzane odbicie

Stajemy w parach na przeciwko siebie. Rodzic wolno się porusza, a dziecko wykonuje te same ruchy tak jakby było jego lustrzanym odbiciem. Później następuje zmiana ról.

5. Praca plastyczna  Kukiełka lub pacynka.

Zachęcamy do wspólnego wykonania pacynki lub kukiełki, zdjęcia prosimy przesyłać na naszą stronę. Jeśli chodzi o wykonanie pracy to jest dowolna 🙂

Miłej zabawy! Pozdrawiamy Pani Teresa i Pani Kasia

———————————————————————————————————————————–

Temat tygodnia: Pani Wiosna

Temat dnia: Witamy Wiosnę (czwartek)

1.„Wiosna” – zajęcia z profilaktyki logopedycznej

Rozmawiały ze sobą zajączki – Dzieci marszczą noski, a górnymi zębami lekko masują dolną wargę – zajączkowa minka.
że na krzaczkach pojawiły się pączki!
Czy są duże i bardzo słodziutkie? Dzieci językiem dokładnie oblizują wargi, a rączkami masują brzuszek.
Nie! – są zielone i bardzo malutkie!
Opowiadają sobie Dorotki,
Że na wierzbie zamieszkały kotki! Kici, kici, kici – cichym głosem nawołują kotka.
Czy miauczą głośno, czy mleczko piją? Miau, miau, miau – głośno miauczą.
Nie! – cichuteńko na tej wierzbie żyją… Kładą paluszek na wargach i cichutko powtarzają onomatopeją: ciiiii.

2. Słuchanie bajki z serii „Reksio. Wielka księga przygód” – „Wielki konkurs”.

Omówienie bajeczki

Rodzic zadaje pytania: O jakie kotki chodziło w bajce? Dlaczego Reksio i Azor nie wygrali konkursu?

3. Zapoznanie dzieci z pojęciami: wiosna, zwiastun wiosny, bazie wierzbowe – kotki wierzbowe (ilustracje można wyszukać w internecie)

Miłej zabawy! Pozdrawiamy Pani Teresa i Pani Kasia

 

———————————————————————————————————————————–

Temat tygodnia: Pani Wiosna

Temat dnia: Jakie kolory ma wiosna? (środa)

1.wiersz Anny Łady-Grodzickiej i ilustrujemy jego treść obrazkami. (obrazki: trawa zielona, liście, żaba)

Wszędzie zielono
Zielona jest wiosna.
Zielona jest trawa.
Zielone są liście.
I zielona żaba.

-Rodzic pyta dzieci Jaka jest wiosna/trawa/liście/żaba?

-Wyszukiwanie w domu rzeczy, które są zielone

2. Zabawa ruchowo – naśladowcza do piosenki „Żabki” Śpiewamy piosenkę pokazując co robi żabka

3.  Degustacja i rozpoznawanie warzyw i owoców w kolorze zielonym:
-ogórka, winogrono, sałata, jabłko…
Rozmowy na temat ich wartości odżywczych.

4.  Różnicowanie zdań prawdziwych i fałszywych. Wycinamy dwa kółeczka dla dziecka jedno czerwone oznacza fałsz a drugie zielone – oznacza prawda. Zadajemy pytania a zadaniem dziecka jest podniesienie odpowiedniego kółeczka.

  • Teraz coraz cieplej się ubieramy. (fałsz)
  • Kolor zielony to kolor wiosny? (prawda)
  • Wiosną słońce mocniej grzeje. (prawda)
  • Wiosną jeździmy na sankach? (fałsz)
  • Wiosną topi się śnieg? (prawda)
  • Zimą kwitną kwiaty? (fałsz)
  • Przebiśnieg i krokus to pierwsze wiosenne kwiaty (prawda)
  • Latem lepimy bałwana? (fałsz)
  • Żaba jest zielona? (prawda)

Praca plastyczna żaba.

Zdjęcia wykonanych żabek mogą nam państwo wysyłać na naszego grupowego maila 🙂

 

Miłej zabawy! Pozdrawiamy Pani Teresa i Pani Kasia

———————————————————————————————————————————–

Zabawy kulinarne

Na śniadanie mogą Państwo wraz z dzieckiem zrobić kolorowe wiosenne kanapki 🙂 Poniżej znajduję się link do przepisu obrazkowego

Zdrowy przedszkolak_Kanapki_przepis obrazkowy

Temat tygodnia: Pani Wiosna

Temat dnia: Wiosenne kwiaty i motyle 24.03.2020 (wtorek) 

1.Gdzie jest wiosna?
Rodzic recytuje wiersz, pokazując obrazki kwiatów, o których jest w nim mowa. (obrazki znajdą państwo w internecie)
Gdzie jest wiosna?
Tutaj krokusy wyrosły,
a przebiśniegi obok sosny.
Fiołki nas pozdrawiają,
a drzewa pęki rozwijają

Po przeczytaniu wierszyka pytamy dzieci: O jakich kwiatach była mowa w wierszu?

2.Oglądanie obrazków z dzieckiem: krokusa, przebiśniegu, fiołka. Wskazywanie łodyg, liści i kwiatów. Swobodne wypowiedzi dzieci na temat wyglądu kwiatów: kolory, kształty płatków i liści. (obrazki znajdą państwo w internecie)

3.„Wiosenne kwiaty i motyle” – zabawy matematyczne.

Ilustracje kwiatów i motyli (4 przebiśniegi, 3 krokusy i motyle: 2 czerwone, 2 żółte, 3 niebieskie). Dzieci mają takie same zestawy obrazków jak rodzic. (można wydrukować lub narysować kwiaty i motylki)

Oglądają obrazki i klasyfikują je na kwiaty i motyle. Rodzic ustala z dzieckiem, jakie to są kwiaty, jak wyglądają,

jakiego są koloru. Podobnie omawia kolory motyli, a następnie zadaje pytania i formułuje polecenia:

Ile jest krokusów? Pokażcie tyle palców, ile jest krokusów. Ile jest przebiśniegów? Pokażcie
tyle palców, ile jest przebiśniegów. Czy krokusów jest tyle samo, co przebiśniegów?. Dzieci, nawet
jeśli wiedzą,  ze przebiśniegów jest więcej, mają to pokazać, ustawiając kwiaty jednego rodzaju
w rzędzie, a pod nimi, także w rzędzie, kwiaty drugiego rodzaju – tak, by było widać 3 pary i 1 przebiśnieg bez pary. Wniosek: przebiśniegów jest więcej. Rodzic zadaje kolejne pytania: O ile więcej jest
przebiśniegów niż krokusów?

A teraz policzmy motyle. Ile jest czerwonych / żółtych / niebieskich
motyli? Pokażcie tyle palców, ile jest czerwonych / żółtych / niebieskich motyli. Czy motyli czerwonych jest tyle samo co żółtych? Pokażcie to (ustawianie w pary). Czy motyli czerwonych jest tyle
samo co niebieskich? (ustawianie w pary). Których motyli jest więcej? O ile więcej jest motyli
niebieskich niż czerwonych? O ile mniej jest motyli żółtych niż niebieskich? Których kwiatów jest
tyle samo, co niebieskich motyli? (krokusów). Pokażcie to. Tu porównywanie liczebności zbiorów
polega na „sadzaniu” jednego niebieskiego motyla na jednym krokusie i stwierdzeniu, że każdy
motyl niebieski ma swój kwiatek, więc jest ich po tyle samo. Czy pozostałych motyli jest tyle samo
co przebiśniegów? (tak, po 4). Czy wszystkich motyli jest tyle samo co wszystkich kwiatów? (tak).
Nawet jeśli dzieci nie potrafią powiedzieć, po ile ich jest, to warto spróbować wspólnie głośno
policzyć wszystkie kwiatki i głośno policzyć wszystkie motyle, i pokazać, że każdy motyl ma swój
kwiatek.

4.„Złap motyla” – zabawa z elementem wspinania. Dzieci wspinają się na palcach, naśladując łapanie motyla, po czym wykonują siad skrzyżny. Zabawę powtarzamy kilka razy.

Pozdrawiamy! Pani Teresa i Pani Kasia

———————————————————————————————————————————–

Temat tygodnia: Pani Wiosna

Temat Dnia: Szukamy oznak wiosny 23.03.2020 (poniedziałek)

Wiosna – słuchanie wiersza

( można posłużyć się ilustracjami: słonka, bociana, zielonej trawy oraz krokusy)

Wiosna
Przyszła do nas dziś wiosna,
ładna, miła, radosna.
Słonkiem poświeciła,
wierzbowe kotki zbudziła.

Deszczem trawkę umyła,
wiaterkiem ją osuszyła.
Krokusy budziła promykiem,
bo spały nad strumykiem.
I jeszcze z samego rana
przyprowadziła bociana!

Po przeczytaniu wierszyka zadajemy dziecku pytania:
– Czym świeciła wiosna?
– Jakie kotki zbudziła?
– Czym umyła / osuszyła trawkę?
– Jakie kwiaty obudziła nad strumykiem?
– Kogo przyprowadziła z samego rana?

ćwiczenia oddechowe.
Wycinamy dzieciom z gazet kwiatki, które kładą na otwartej dłoni. (jeśli mają państwo w domu piórka można wykorzystać zamiast kwiatów papierowych wyciętych z gazety) Mają mocno dmuchnąć w kwiatek/piórko, tak aby poleciał on jak najdalej. Powtarzamy kilka razy zabawę.

Tekst piosenki

1. Przyszła do nas wiosna – piękna i radosna:
tupu, tupu, tup, tup, tup! – przyszła do nas wiosna –
tupu, tupu, tupu, tupu, tup, tup, tup!
2. Słonkiem jasno świeci, śmieje się do dzieci:
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha! – śmieje się do dzieci –
ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!
3. Czasem, gdy się gniewa, burzą huczy z nieba:
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum – burzą huczy z nieba –
bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum, bum!
4. Innym razem jeszcze kapie cicho deszczem:
kapu, kapu, kap, kap, kap! – kapie cicho deszczem –
kapu, kapu, kapu, kapu, kap, kap, kap!

4. Ilustrowanie gestem i ruchem słów piosenki

propozycja ilustrowania piosenki ruchem i gestem:
– w I zwrotce dzieci rytmicznie tupią nogami i śpiewają: tup, tup, tup…
– w II zwrotce dzieci naśladują śmiech na sylabie: ha, trzymając się za brzuchy;
– w III zwrotce dzieci naśladują bębnienie pałeczkami w bęben i śpiewają: bum, bum, bum…
– w IV zwrotce dzieci kucają i bębnią palcami o podłogę, śpiewając: kap, kap, kap…

5. Praca plastyczna zakończona opowiadaniem ruchowym.

Rysujemy dzieciom na białej kartce słoneczko. Zadaniem dzieci jest pokolorowanie kredkami lub pomalowanie farbkami słoneczka na kolor żółty.

Następnie ilustrujemy ruchem treści wiersza
Rodzic recytuje wiersz i ilustruje jego treść ruchem, a dziecko go naśladuje.
świeci słoneczko
świeci słoneczko złote – Dzieci unoszą ręce i poruszają dłońmi.
Wieje wiosenny wiatr  – Poruszają uniesionymi rękami w prawo i w lewo.
I każdy ma ochotę  – Maszeruję w miejscu.
Wędrować sobie w świat –  Maszeruję w miejscu.
Grzeje słoneczko jasne – Unoszą wysoko ręce i poruszają dłońmi.
Pada wiosenny deszcz – Poruszają palcami i opuszczają ręce aż do przysiadu.
Urosną śliczne kwiaty  –  Powoli podnoszą się aż do pozycji stojącej.
My urośniemy też – Wskazują na siebie.

 

Sposoby na trudne rozmowy

Poniżej zamieszczamy linki, które pomogą rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji:

https://pliki.greg.pl/Wirusowy_Alarm.php?z=mailing&u=9B0FDDFF7D08433F3D7C295E10F2F478

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://www.mindheart.co/descargables – książeczka i karty pracy.


Zabawa w sklep

 

14.02 Walentynki

 

Karnawałowe czapki 🙂

  

Audycja muzyczna

  

6.12 – Mikołaj

              

3.12 – Odwiedził nas górnik  z okazji Barbórki

  

    

3.12 – Lukrowanie pierników

    

     

     

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Kajtka 🙂

  

 

25.11 Dzień Pluszowego Misia

8.11 Wspólne śpiewanie hymnu

24.10 Pasowanie na przedszkolaka

 

Biedronki na angielskim

  

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Helenki 🙂

    

Dzień przedszkolaka 🙂

Rodzinne czytanie w naszej sali odwiedziła nas mama Karola, Melanii i Miłosza

 

Pierwsze dni w przedszkolu 🙂

Pierwszy dzień w przedszkolu

Jak ubierać dziecko do przedszkola?

Przede wszystkim wygodnie i praktycznie, by dziecko mogło samodzielnie rozpiąć spodnie lub odpiąć klamerkę.  Lepiej też nie przesadzać z elegancją – szkoda najnowszej sukienki do zajęć plastycznych czy zwykłego obiadu, podczas którego przedszkolak ma prawo się przecież ubrudzić. Wybierając ubranie, warto uwzględnić gust dziecka.  Obuwie powinno być pełne, z gumową lub antypoślizgową podeszwą, łatwe do samodzielnego założenia przez przedszkolaka – jest to niezwykle ważny element garderoby, gdyż przy ruchliwości i skłonności dzieci do biegania dobrze dobrane pantofle ograniczają możliwość wystąpienia wypadku. Istotne jest również by do woreczka dziecka zapakować kilka kompletów zmiennych ubrań (łącznie z bielizną oraz skarpetami).