Grupa Biedronki

Witamy serdecznie na stronie Grupy Biedronek 🙂


Założyłyśmy pocztę elektroniczną – biedronki-p20@wp.pl 

Dyżur telefoniczny:

Teresa Gudra – od poniedziałku do piątku w godzinach 15-17

___________________________________________________________________________

WITAMY W NOWYM ROKU SZKOLNYM 2020/2021

Wszystkie Biedroneczki wróciły po wakacjach do przedszkola. Ale była radość! Opowiadaniom nie było końca! Każdy chciał pochwalić się kolegom i koleżankom, jak spędzał czas poza przedszkolem.

________________________________________________________________________________

Kochani!

Bardzo dziękuję za pomoc dzieciom w wykonaniu zadania – „muchomora”. Niektóre z nich prezentujemy                   na zdjęciach poniżej:

       

         

Minął kolejny tydzień w przedszkolu. Omawialiśmy przygotowanie zwierząt do zimy. Dzieci poznały zwyczaje niektórych z nich – sarny, bociana, jeża, niedźwiedzia, wiewiórki. Dzięki utworom – „Wiewióreczka mała”, „Kolce jeża”, „Śpiący niedźwiedź”, „Odlot bocianów”, „Sarenka” – dzieci dowiedziały się m. in. gdzie jeż ma swoje mieszkanie i po co nosi kolce na grzbiecie, gdzie swoje zapasy gromadzi wiewiórka i dokąd jesienią lecą bociany. W ramach zajęć dydaktycznych dzieci utrwalały zdobyte wiadomości, rozwiązywały zagadki, śpiewały piosenki a podczas zabaw matematycznych przeliczały, segregowały ich zapasy – żołędzie, orzechy. Zaplanowana była wycieczka na Wzgórze Hugona do lasku, by obserwować ptaki i zwierzęta, jednak aura popsuła nam plany. Może uda się wkrótce?

Tak bawimy się w czasie wolnym od zajęć:

                         

Dzieci dowiedziały się, czym jest wartość – „pracowitość” w oparciu o opowiadanie M. Szeląg „O leniwej wiewióreczce, która nie lubiła pracować” oraz wspólnie zastanawiały się: czy lepiej być leniwym czy pracowitym. Prosimy Was, rodzice! Uczcie swoje latorośle pracowitości i odpowiedzialności poprzez wyznaczanie określonych domowych obowiązków, np. codzienne, samodzielne sprzątanie zabawek w pokoju czy usamodzielnianie dziecka      w zakresie ubierania się.

15 października obchodziliśmy w naszej grupie Światowy Dzień Mycia Rąk. Najpierw przypomnieliśmy sobie,          jak ważne jest dbanie o higienę dla zdrowia a szczególnie o dokładne mycie rąk. Ćwiczyliśmy kolejne etapy mycia, segregowaliśmy przedmioty pomagające w utrzymaniu higieny:

                                            

Dostaliśmy koperty z „tajemniczym obrazkiem” i udało nam się ułożyć puzzle w całość! Coraz lepiej nam wychodzi!

Podczas zabawy – „Brudne ręce – czyste ręce” – wykonywaliśmy polecenia i było nam wesoło!

Bardzo dziękuję wszystkim, którzy włączyli się do obchodów Światowego Dnia Mycia Rąk.

Oliwier z mamą ułożyli wierszyk:

„Czyste ręce”

Czy to błoto, farby czy jedzenie,

mycie rączek ma znaczenie.

Warto słuchać mamy, taty, babci, brata,

aby zrobić z siebie chwata.

Ręce umyj, wody, mydła użyj.

Piany stwarzaj na 102,

spłukuj teraz i ha, ha.

Ręce czyste, pięknie pachną a w podzięce będziesz ZDROWY,

unikając, przepędzając wciąż choroby.

Z kolei Melania z mamą ułożyły rymowankę:

Aby zdrowym być,

rączki trzeba myć!

Kinga i Kajtek wykonali prace plastyczne:

W kolejnym tygodniu zajmiemy się jesiennymi owocami.

 


 

Drodzy Rodzice!

Pierwszy tydzień października poświęcony był jesieni.

W poniedziałek 5 października obchodziliśmy Światowy Dzień Zwierząt. Przedszkolaki opowiadały o swoich pupilach w domu. Poprzez zabawy uczyły się dbania o zwierzęta, poznały korzyści, jakie ludzie czerpią z kontaktu i posiadania zwierząt.

          

Dzieci w zabawach dydaktycznych i piosenkach poznawały cechy jesiennej pogody oraz określały zmiany zachodzące w przyrodzie. Wysłuchały wierszy – ” Listek dla mamy”, „Muchomór”, rozwiązywały zagadki, wykonywały zadania    na kartach pracy. Dzieci poznały piosenki – „Borowik”, „Toczą się kasztanki trzy”.

         

     

Do wiersza – ” Co zrobiła jesień?” – przygotowaliśmy mały teatrzyk.

W piątek 9 października zaprezentowaliśmy nasz teatrzyk maluszkom z grup Motylki i Żabki. Bardzo im się podobało, więc na bis zaśpiewaliśmy piosenkę o kasztankach!

                   

 

        

W minionym tygodniu pracowaliśmy również nad usprawnianiem narządów mowy poprzez zabawy artykulacyjne      i ćwiczenia ortofoniczne, co jest niezbędne do poprawności mowy i wymowy. zachęcamy również Was, drodzy Rodzice, byście z pociechami – kląskali, parskali, cmokali, dmuchali na piórka i listki. Dla dzieci to świetna zabawa!

W następnym tygodniu kontynuujemy tematykę jesienną. Zajmiemy się zwierzętami i ich przygotowaniami do zimy.

Ponadto 15 października będziemy obchodzić Światowy Dzień Mycia Rąk. Zapraszam chętnych do ułożenia, wspólnie z dzieckiem, krótkiej rymowanki lub zrobienie pracy plastycznej, dotyczących tego święta.

_______________________________________________________________________________

 

ZAJĘCIA

Mówiliśmy o bezpieczeństwie i o pracy ludzi, którzy o to bezpieczeństwo dbają, którzy niosą pomoc. Poznaliśmy numer alarmowy – 112 i wszyscy go pamiętamy!  Nauczyliśmy się piosenki ” Lizak policjanta”. Podczas śpiewania rysowaliśmy paluszkami kształt lizaka:

 

   

Rozmawialiśmy też o pracy strażaka:

Składaliśmy w parach obrazki pocięte na części:

GRUPOWE ŚWIĘTA

Obchodziliśmy już dwa święta w naszej grupie. Niedawno był DZIEŃ CHŁOPAKA! Dziewczynki złożyły kolegom życzenia i zaprosiły do tańca.

Obchodziliśmy też DZIEŃ PRZEDSZKOLAKA! Czekało na nas dużo zabaw a nawet konkursów w sali a potem poszliśmy do ogrodu przedszkolnego puszczać bańki mydlane. Ale super zabawa!

       


ZAPRASZAM DO ODWIEDZENIA STRONY   „biedronki-20@wp.pl”, gdzie zamieszczone są informacje dotyczące obchodów urodzin dzieci w przedszkolu


1) Przypomnienie wierszyka ułatwiającego prawidłowe mycie rąk:

1)Słuchanie piosenki „Przegoń wirusa”

 

Stuk puk, stuk puk wirus jest u drzwi

„Puk ,puk, puk, puk prędko otwórz mi!”

„Nie nie, nie, nie, nie  otworzę ci! Ty wirusie jesteś bardzo zły”

ref. Lecz tak czasami, zdarzyć się może, że przyjdzie wirus o pewnej porze.

Ty go nie widzisz więc ręce myj! Tym go przestraszysz-  ucieknie w  mig!

Tup, tup, tup, tup, wirus skrada się.

„Tak, tak, tak, tak, wpuść do siebie mnie !”

„Nie, nie, nie, nie, nie chcę chorym być! Ty wirusie jesteś bardzo zły!”


CZYM JEST KORONAWIRUS DLA NAJMŁODSZYCH 🙂

https://www.mindhe

 

Sposoby na trudne rozmowy

Poniżej zamieszczamy linki, które pomogą rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji:

https://pliki.greg.pl/Wirusowy_Alarm.php?z=mailing&u=9B0FDDFF7D08433F3D7C295E10F2F478

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://www.mindheart.co/descargables – książeczka i karty pracy.


Zabawa w sklep

 

14.02 Walentynki

 

Karnawałowe czapki 🙂

  

Audycja muzyczna

  

6.12 – Mikołaj

              

3.12 – Odwiedził nas górnik  z okazji Barbórki

  

    

3.12 – Lukrowanie pierników

    

     

     

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Kajtka 🙂

  

 

25.11 Dzień Pluszowego Misia

8.11 Wspólne śpiewanie hymnu

24.10 Pasowanie na przedszkolaka

 

Biedronki na angielskim

  

Rodzice czytają przedszkolakom – odwiedziła nas mama Helenki 🙂

    

Dzień przedszkolaka 🙂

Rodzinne czytanie w naszej sali odwiedziła nas mama Karola, Melanii i Miłosza

 

Pierwsze dni w przedszkolu 🙂

Pierwszy dzień w przedszkolu

Jak ubierać dziecko do przedszkola?

Przede wszystkim wygodnie i praktycznie, by dziecko mogło samodzielnie rozpiąć spodnie lub odpiąć klamerkę.  Lepiej też nie przesadzać z elegancją – szkoda najnowszej sukienki do zajęć plastycznych czy zwykłego obiadu, podczas którego przedszkolak ma prawo się przecież ubrudzić. Wybierając ubranie, warto uwzględnić gust dziecka.  Obuwie powinno być pełne, z gumową lub antypoślizgową podeszwą, łatwe do samodzielnego założenia przez przedszkolaka – jest to niezwykle ważny element garderoby, gdyż przy ruchliwości i skłonności dzieci do biegania dobrze dobrane pantofle ograniczają możliwość wystąpienia wypadku. Istotne jest również by do woreczka dziecka zapakować kilka kompletów zmiennych ubrań (łącznie z bielizną oraz skarpetami).