Grupa Gwiazdek

Witamy serdecznie rodziców naszych słodziaków z grupy „Gwiazdeczki”!

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją przekazujemy do dyspozycji treści dydaktyczne, które były zaplanowane przez wychowawców w planie pracy. Zachęcamy do skorzystania z pomysłu spędzenia tego czasu z dzieckiem w domu na  podstawie poniżej zamieszczonych propozycji. Życzymy dużo zdrowia i spokoju w tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie.

W ramach Domowego Przedszkola założyłam pocztę elektroniczną, zachęcam do przesyłania zdjęć, filmików bądź innych propozycji na adres : gwiazdeczkiP20@gmail.com lub (tak jak dotychczas) za pośrednictwem aplikacji WhatsApp.

Dyżur telefoniczny Monika Jachowska w poniedziałki godz.9:00-10:00, kontakt przez aplikację WhatsApp od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00- 14:00

 

DOMOWE PRZEDSZKOLE 🙂 


Zabawy logopedyczne1 na prośbę Pani Asi i Pani Ani, naszych logopedów zamieszczamy kilka ćwiczeń, które można wykonywać  z dziećmi. Trzymamy za Was mocno kciuki!


Zapraszam Państwa do wykonania pracy plastycznej, nagrania piosenki lub filmiku związanego ze służbą zdrowia lub innymi zawodami, które w obecnym czasie ułatwiają nam codzienne życie ( kasjerki w sklepach, śmieciarze, ochroniarze, policjanci itp.) Najciekawsze pomysły zamieścimy na stronie przedszkola.  

 

TYDZIEŃ 30.III- 3.IV temat tygodnia „Pracowita wiosna”

w tym tygodniu będziemy potrzebować:

  • przybory do ćwiczeń (mata do ćwiczeń, 2 talerzyki papierowe, książka, kartka papieru piłka do ćwiczeń duża i zwykła piłka);
  • przybory do sprzątania żeby dzieci mogły je nazywać i rozpoznawać;
  • różne nasionka (siemię lniane, ziele angielskie, ryż, kasza, groch, fasola itp.)
  • plastelina lub składniki do masy solnej (szklanka soli, szklanka mąki pszennej i woda)
  • farby lub koła wycięte z papieru białego, czarnego i czerwonego.

30.III.20r TEMAT DNIA: „Wiosenne porządki w domu”

Zabawy na poniedziałek:

  • „Kalendarz pogody” – w teczkach, które rozdałam Państwu w piątek są karty pracy z „Wycinanki” nr 33 i 34, z których proponuję skorzystać w tym tygodniu i codziennie zaznaczyć jaka była pogoda wyciętymi symbolami pogody.
  • „Robimy porządki” rozmowa na temat różnych przyborów do sprzątania i ich funkcji
  • „co nie pasuje?”- zabawa polegająca na tym, że układamy np. gąbkę do kąpieli, szczotkę do zębów i myjkę do naczyń, a dziecko odgaduje, że nie pasuje myjka bo nie służy do mycia ciała.
  • Karta pracy 20 polegająca na dopasowaniu przedmiotów z naklejek oraz pokrywek do właściwych pudeł;
  • zestaw ćwiczeń gimnastycznych dostępnych w poniższym linku:

 

 

 

************************************************************************************************

31.III. 20      Temat dnia: ” Porządki w ogródku”

Zabawy na wtorek:

  • uzupełnienie Kalendarza Pogody;
  • zapoznanie z piosenką „Pracowita Pani Wiosna”:

  • rozmowa na temat prac w ogródku i rodzajów narzędzi: konewka, łopata, grabie, sekator;
  • Karta pracy 21 polegająca na wskazaniu elementów, które nie pasują do pozostałych oraz karta dodatkowa- kolorowanie figur, z których Pak ułożył kwiatek;
  • „Gimnastyka oka” : prezentujemy dziecku duży plakat lub ilustrację z Wielkiej Księgi Tropicieli np. str. 60 i 61 i wydajemy polecenia: „Zasłoń prawe oko. Co widzisz na lewej części ilustracji? Zasłoń lewe oko. Co widzisz z prawej strony ilustracji? Patrząc na ilustrację obydwoma oczami. Zaczynając od góry, wymień co widzisz po lewej i prawej stronie.
  • zadanie w Zeszycie Grafomotorycznym str.40- labirynt oraz rysowanie szlaczka po śladzie.

*************************************************************************************************

1.IV.20  Temat dnia: ” Różne nasionka”:

Zabawy na środę:

  • uzupełniamy Kalendarz Pogody
  • ćwiczenia ruchowe zaproponowane w poniedziałek- „Wycieczka do Zoo”
  • „Różne nasionka” -obserwacja i praca plastyczna. Pokazujemy dziecku różne nasiona, które często mamy w domu (różne rodzaje kaszy, ryż, fasola, groch, rzeżucha, ziele angielskie, siemię lniane itp.) i rozmawiamy o tym, do czego przydają się w domu. Następnie pozwalamy dziecku poeksperymentować z nasionami- dotykać je, układać w różne formy, wąchać. Na koniec możemy małe pudełko wyłożyć plasteliną lub masą solną i zaproponować dziecku ułożenie na takim podłożu kształtu lub obrazka.
  • zadanie w Zeszycie Grafomotorycznym str.40- labirynt oraz rysowanie szlaczka po śladzie.
  • nie zapominamy oczywiście o jakimś filgu 😉 … w końcu dzisiaj Prima Aprilis!

***************************************************************************************************

2.IV  Temat dnia „Pracowite ptaki”

Zabawy na czwartek:

  • uzupełniamy kalendarz pogody;
  • przypominamy sobie piosenkę zaproponowaną we wtorek „Pracowita Pani Wiosna”;
  • próba odpowiedzenia na pytanie: „Co naprawiała Pani Wiosna w piosence?” (ptasie gniazda)
  • „Jaki to ptak?” – rozwiązywanie zagadek

„To nie bocian, nie jaskółka.

Krzyczy: „kuku”. To…… (kukułka)”

„Jedna wiosny nie uczyni- to znane przysłowie.

Ostre, długie jest jej skrzydło, krótki dziób na głowie.

Ptaszek umie pięknie latać, robi w niebie kółka.

A jej nazwa jest co znana, to przecież ……………. (jaskółka)”

„Mały, szary ptaszek.

Krótki dziób, niedługi ogonek.

Wiosną radośnie swym śpiewem wita dzionek (skowronek)”

  • Karta pracy 22 – rozpoznawanie ptaków i liczenie piskląt.

**************************************************************************************************

3.IV.20r Temat dnia: „Bociany”

Zabawy na piątek:

  • uzupełniamy Kalendarz Pogody
  • „Poranna rozgrzewka” – ćwiczenia ruchowe
  • „Mycie się” -Uczestnicy zabawy „po ciężkiej pracy” – dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).
  • „Odkurzacze”- Dzieci naśladują robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierają rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.
  • „Bicie brawa stopami”- Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.
  • „Zbuduj zamek z klocków” -Dzieci siedzą w siadzie ugiętym, zadaniem dziecka jest zbudowanie za pomocą stóp dowolnego zamku z leżących obok rozrzuconych klocków. Można określić czas trwania -podczas trwania piosenki, której akurat się uczymy.
  • „Granie na bębenku”- Dzieci siedzą w siadzie ugiętym ze stopami opartymi o podłogę. Na hasło „gramy” podnoszą pięty do góry (zginają podeszwowo stopy) i uderzając lekko palcami, naśladują granie na bębenku.
  • „Żuraw” – Dzieci chodzą z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.
  • „Wycieranie się po myciu” -Dzieci po dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.
  • Wielka Księga Tropicieli str. 64. Rozmawiamy z dzieckiem o ptakach przylatujących do Polski na wiosnę (bocian, skowronek, żuraw, gęś dzika), omawianie ilustracji przedstawiających kolejno : budowanie gniazda, składanie jaj, wykluwanie piskląt, zdobywanie pokarmu przez rodziców, dorastanie młodych ptaków, nauka latania.
  • praca plastyczna „Bocian”. Proponuję pracę z kół wyciętych z białego, czarnego i czerwonego papieru, lub odbicie pomalowanej dłoni i domalowanie pozostałych części ciała:

Przekazuję propozycje ćwiczeń gimnastycznych nadesłanych przez p.Dankę Gumińską

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

Tydzień 23-27.III

27.03.2020 Tema dnia: Z wiosną dzieci rosną

Zabawy na piątek:

  • wspólne czytanie wiersza pt.:”Przedszkolaki” Doroty Gellnerowej
  • „Przedszkolaki wiosną
    bardzo szybko rosną.
    Potem znów, jak wiecie, 
    podrastają w lecie.
    A pod jesień już za małe
    są buciki i sandały.
    Krzesełko w przedszkolu
    robi się za niskie-
    to znak, że czas do szkoły
    wyruszać z tornistrem.”–  rozmowa na temat treści wiersza i tego jak zdrowo rosnąć?
  • proponuję na śniadanie zdrowe kanapki. Gdybyśmy byli dzisiaj w przedszkolu, panie kucharki przygotowałyby dla nas: kromki chleba, sałatę, zielony ogórek, szczypiorek, żółty ser i pomidor, a także masło i  plastikowe noże. Zachęcam do pozwolenia dziecku by opowiedziało jakie czynności trzeba kolejno wykonać i aby samodzielnie posmarowało kromkę masłem i skomponowało swoją kanapkę. Po śniadaniu oczywiście dziecko pomaga rodzicowi posprzątać 🙂
  • przekazuję propozycje ćwiczeń gimnastycznych nadesłanych przez p.Dankę Gumińską :
    • „Mycie się” -Uczestnicy zabawy „po ciężkiej pracy” – dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).
    •  „Odkurzacze”-Dzieci naśladują robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierają rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.
    •  „Bicie brawa stopami”-Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.
    •  „Zbuduj zamek z klocków” -Dzieci siedzą w siadzie ugiętym, zadaniem dziecka jest zbudowanie za pomocą stóp dowolnego zamku z leżących obok rozrzuconych klocków. Można określić czas trwania -podczas trwania piosenki, której akurat się uczymy.
    •  „Granie na bębenku”-Dzieci siedzą w siadzie ugiętym ze stopami opartymi o podłogę. Na hasło „gramy” podnoszą pięty do góry (zginają podeszwowo stopy) i uderzając lekko palcami, naśladują granie na bębenku.
    •  „Żuraw” – Dzieci chodzą z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.
    •  „Wycieranie się po myciu” -Dzieci po dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

****************************************************************************************************

26.03.2020 Temat dnia: Moja roślinka

Zabawy na czwartek:

  • „Gimnastyka buzi i języka” : „Wąchamy wiosenne kwiatki”- nabieranie powietrza nosem i wypuszczanie ustami; „Żaba łapie muchę” – dziecko naśladuje bzyczenie muchy następnie udają żabę, która łapie muchę -wysuwają szeroki język jak najdalej do przodu i szybko chowają; „Rechot żaby”- dzieci nadymają policzki i zatrzymują powietrze i powoli wypuszczają; „Złapana mucha” – dziecko zaciska usta i wypycha policzki od środka końcem języka. – zdjęcia z tych zabaw urozmaicą z pewnością nasz czat 😉
  • „Moja roślinka” – to rzecz, którą część dzieci już zrobiła i wysłała piękne zdjęcia, ale teraz mogą się przyłączyć pozostali. Zachęcam do założenia małej hodowli – można do tego wykorzystać zwykłą cebulę włożoną do wody, z której wyrośnie dziecku szczypiorek lub dowolne nasionko – fasolka (jak w zeszłym roku) lub rzeżucha. Można też zaprosić dziecko do wiosennego przesadzania kwiatów.
  • Karta pracy 19, która polega na wycięciu i ułożeniu we właściwej kolejności ilustracji przedstawiających wzrost szczypioru. Dzieci które nie mają podręcznika mogą same narysować proste obrazki ilustrujące wzrost roślinki od nasiona ( w 3-4 obrazkach).

*******************************************************************************************

 

***********************************************************************************************

25.03.2015  Temat dnia: W kwiaciarni

Zabawy na środę:

  • rozruszanka na dobry początek dnia „Kwiaty rosną- kwiaty więdną” – na hasło „Kwiaty rosną” wspinamy się na palcach jak najwyżej i wyciągamy dłonie do góry. Na hasło „Kwiaty więdną” – przykucamy i kulimy się. Hasło na zmianę w różnym tempie podaje rodzic lub dziecko.
  • zabawa matematyczna „Układamy kwiaty”:  przygotowujemy 7 karteczek z kropkami (od 1 kropki na pierwszym, po 7 kropek na ostatnim) oraz dużo „kwiatków” czyli przedmiotów do przeliczania (mogą to być zabawkowe kwiatki np.z lego lub po prostu klocki). Rodzic pokazuje kartonik z daną liczbą kropek, a zadaniem dziecka jest ułożyć przed nim odpowiednią liczbę kwiatków. Wyższy stopień trudności to używanie kartoników z cyframi zamiast kropek. A dla wyjątkowo zaangażowanych osób, zamiast kropek proste działania np. 1+4 i dziecko układa pięć kwiatków.
  • spacer do najbliższej kwiaciarni jest niestety niemożliwy, ale powyższą zabawę można przeobrazić w zabawę w kwiaciarnię- kupujemy kwiaty, a zapłatą jest ustalona suma zabawkowych pieniędzy należna za każdy kwiatek.
  • proponuję też odświeżenie wiedzy z języka angielskiego na podstawie piosenki „The apple is red” dostępnej w serwisie youtube :  https://www.youtube.com/watch?v=BGa3AqeqRy0&t=1256s

***************************************************************************************************

24.03.2020 Temat dnia : Kwiaty z cebuli

Zabawy na wtorek:

  • rozwiązywanie zagadek:

„Wiosną mnóstwo ich w ogródku.
Każdy płatki ma na czubku. (kwiaty)

Bohaterem tej zagadki jest przepiękny kwiatek.
Popularny jest w Holandii- tam jest go dostatek.
Na Dzień Kobiet lubi pani dostać go od pana.
O co pytam? Wiecie dzieci? Pewnie o …. (tulipana)

Łzy z oczu wyciska.
Kształt ma niczym kula.
Zapewne ją jadłeś.
To przecież…. (cebula)

  • słuchanie opowiadania „O żółtym tulipanie”-

  • po przeczytaniu opowiadania rozmawiamy o jego treści: Jakie postacie wystąpiły w opowiadaniu? Gdzie znajdował się domek Tulipanka? Dlaczego Tulipanek nie chciał wpuścić deszczyku? Co zrobili Deszczyk i Promyk Słoneczny? Kto znalazł Tulipanka w ogrodzie? Jak wyglądał Tulipanek kiedy był schowany w domku pod ziemią? Jak wyglądał kiedy wyszedł z domu?
  • możemy pokazać dziecku różne cebule i cebulki (cebula-warzywo, cebula kwiatowa, cebulka włosa) i skupiamy się na cebulce kwiatowej wyjaśniając dziecku, że właśnie z takiej cebulki wyrastają tulipany.
  • zabawa „Tropimy głoskę c„- rozglądamy się z dzieckiem po pomieszczeniu i wymieniamy przedmioty, w których nazwach jest głoska c – na początku, w środku lub na końcu.
  • na koniec proponuję Kartę pracy nr 17, gdzie dzieci odróżniają wyrazy z głoską c od tych z głoską dz.
  • dla dzieci chętnych, lub tych które nie mają podręcznika mam propozycję pracy plastycznej – narysowanie obrazka z literą C (może to być ozdobiona litera C lub coś co w swojej nazwie ma głoskę c)
  • jeśli chodzi o zabawę ruchową to proponuję recytowanie poniższej rymowanki w różnym tempie, różnymi głosami i z różną głośnością i maszerowanie, skakanie lub tupanie do rytmu:

” Cyk,cyk leci Bzyk.

Cyku, cyku, dokąd Bzyku?

Cykana, Cykana do pana Tulipana”

********************************************************************************************************

23.03.2020 Temat dnia: Wiosenne kwiaty

Zabawy na poniedziałek:

  • słuchanie wiersza Marii Konopnickiej „Nasze kwiaty”

„Jeszcze śnieżek prószy,
Jeszcze chłodny ranek,
A już w cichym lesie
Zakwita sasanek.
A za nim przylaszczka
Wychyla się z pączka
I mleczem się żółtym
Złoci cała łączka.
I dłużej już dzionka,
I bliżej słoneczka…
A w polu się gwieździ
Biała stokroteczka.
A dale fiołki,
Wskroś trawy, pod rosą,
W świeżych swych czareczkach
Woń przesłodką niosą.
(…)
Oj, ziemio ty droga,
Ty boży zielniku!
I w polach i w łąkach
Masz kwiecia bez liku.”

  • idealnie gdyby mieli Państwo ilustracje przedstawiające te kwiatki – bez problemu znaleźć je można w internecie i pokazywać w trakcie czytania wiersza;
  • po przeczytaniu wiersza prosimy dziecko o powtórzenie nazw kwiatów w nim występujących i prosimy dziecko, żeby podało pierwszą głoskę w każdej nazwie ( s-asanka, p-rzylaszczka, m-lecz, s-tokrotka, f-iołek); możemy je także z dzieckiem wyklaskać- podzielić na sylaby;
  • i zapisujemy je drukowanymi literami na kartce w odstępach lub na osobnych kartkach  (oczywiście pisze rodzic…chyba, że pobyt w domu zaowocował opanowaniem przez Gwiazdeczki umiejętności pisania 😉 )
  • teraz bawimy się napisami – prosimy dziecko, żeby narysowało kropkę pod wymienioną przez nas literą; prosimy żeby policzyło litery w każdej nazwie kwiatka i ułożyło kwiaty od tego z najkrótszą nazwą do tego z najdłuższą; proponujemy żeby dziecko spróbowało przepisać którąś z nazw;
  • Praca z Kartą Pracy  nr 16 – tworzenie zbiorów z rosnącą liczbą elementów, uzupełnianie kwiatowego rytmu.

**********************************************************************************************************

20.03.2020 Temat dnia : Pierwszy dzień wiosny

Z okazji pierwszego dnia wiosny polecam Państwu:

  •  rozmowę z dziećmi na temat charakterystycznych cech każdej z pór roku;
  • wyklejanie napisu „WIOSNA” plasteliną – podobne zadanie wykonaliśmy z okazji pierwszego dnia zimy (zapisujemy dziecku na kartce formatu A4 wyraz „WIOSNA” drukowanymi literami i zachęcamy by naklejało kuleczki z zielonej plasteliny na linie każdej z liter, tak aż cały napis będzie zielony. Później można doklejać kwiatki i napis będzie wyglądał jak porośnięty roślinami. Jeśli nie mają Państwo plasteliny można np. wyciąć małe listeczki lub kółka z zielonego papieru; zrobić kulki z bibuły lub po prostu zachęcić dziecko by pisało wyraz wiosna po śladzie zielonym mazakiem)
  • polecam króciutki filmik w internecie o oznakach wiosny -bo niestety spacerek wiosenny może być niemożliwy https://pl.pinterest.com/pin/741827369845503004/
  • polecam też fajną piosenkę „Idzie do nas wiosna”- z wpadającym w ucho refrenem- możliwe, że dzieci już ją znają    https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

 

Sposoby na trudne rozmowy

Poniżej zamieszczamy linki, które pomogą rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji:

https://pliki.greg.pl/Wirusowy_Alarm.php?z=mailing&u=9B0FDDFF7D08433F3D7C295E10F2F478

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://www.mindheart.co/descargables – książeczka i karty pracy.


Od 1 września 2019 nasze Przedszkole jest czynne w godzinach 6:00-16:30

 

Tradycyjnie :

  • Zapraszamy rodziców do udziału w cyklu spotkań „Rodzice czytają przedszkolakom”. Chętni rodzice mogą odwiedzać nas w dowolne dni – wystarczy zgłosić taką chęć kilka dni wcześniej.
  • zapraszamy członków rodzin naszych wychowanków, którzy wykonują ciekawe zawody lub grają na instrumentach, albo mają inny talent i chcieliby nas odwiedzić 🙂
  • zachęcamy do zabierania Niunia na wszelkie wyjazdy.

 

A oto ostatnie wydarzenia jakie miały miejsce w naszej grupie:

 

Walentynki:

„Serduszka Przyjaźni”

 

Praca plastyczna „gigantyczne kolorowanki”

Zajęcia muzyczne z p.Magdą

Gra w „Loteryjkę”

Wspomnienia z Balu

Zabawy matematyczne „magiczne woreczki”

Spacer na pocztę

6.XII Spotkanie ze Św.Mikołajem

5.XII Lukrowanie ciasteczek

 

4.XII Barbórka

15.XI zajęcia ruchowe z instruktorem

8.XI Wspólne śpiewanie Hymnu

 

4.XI Rodzice czytają przedszkolakom- pani Dominika- mama Ady

30.X. Rodzice czytają przedszkolakom- mama Artura- przeniosła nas w świat Krakowa nękanego przez Smoka Wawelskiego

24.X Odwiedziny mamy Małgosi

22.X. Gwiazdeczki w Teatrze Rozrywki

 

Wycieczka na ogródki działkowe

20.IX – Dzień Przedszkolaka

 

 

 

………………………………………..rok szkolny 2018/19………………………………………………………………………..

31.V. Rodzice czytają przedszkolakom- kolejny raz odwiedziła nas pani Dominika- mama Ady,

z opowiadaniem pt.: „Jeż i zając”

 

10.V rozstrzygnięcie Wojewódzkiego Konkursu Filatelistycznego, w którym nasza Małgosia zajęła II miejsce, a oto jej projekt znaczka pocztowego:

8.V. Wycieczka do Akuku

27.III. Konkurs Recytatorski, w którym wzięły udział Małgosia i Emilka z naszej grupy

21.III Korowód wiosenny

12.III „Zabawy plastyczne z rodzicami”- Zabawy z Niuniem

 

12.III. Nasze fasolki i ich ochrona- Zielone Ludki

 

11.III. „Dentolandia”

7.III Wycieczka do Straży Pożarnej w Katowicach Szopienicach

W garażu:

Spalony pokój:

Strój strażaka:

Pokaz filmów edukacyjnych:

Pozostałe zdjęcia:

6.III Zajęcia z arteterapii

6.III „Rodzice czytają przedszkolakom” – w ramach cyklu spotkań odwiedziła nas mama Ady- pani Dominika

 

27.II. Zakupy 🙂 odwiedziliśmy kiosk, sklep spożywczy, warzywniak i kwiaciarnię

26.II. Zajęcia z arteterapii prowadzone przez panie z Domu Kultury Batory

24.I. Dokarmianie ptaków

17.I  pan Michał- tata Emilki czytał nam opowiadanie o Wilku Piaskowym, które bardzo pobudziło wyobraźnię Gwiazdeczek.

17.I Rytmika z panią Basią- z użyciem gitary od dziadka Lenki

 

15.I  wizyta dziadka Lenki- pana Arka.  Pan Arek mimo dobrych chęci nie mógł z nami wystąpić w Domu Kultury, ale wynagrodził nam to – dając nam w prezencie gitarę !

11.I.2019 Bal Karnawałowy 

 

4.I.2019 Lepienie bałwanka i zabawy w śniegu.

21.XII Mama Ady czytała nam bajkę z serii o Żółwiu Franklinie.

Nasza piękna choinka 🙂 

 

6.XII Rytmika w naszej grupie z panią Basią

6.XII Spotkanie ze Świętym Mikołajem grupa Gwiazdeczki i Słoneczka

 

3.XII Spotkanie z górnikiem

Przygotowywanie upominku dla górnika

Wręczenie upominku

 

Zabawa i rozmowa z górnikiem – Gwiazdeczki i Słoneczka

 

23.XI.2018 Dzień Misia

19.XI.2018 II spotkanie z cyklu „Zabawy plastyczne z rodzicami”

13.XI.2018

Mamy nowy dywan!!!

 

9.XI.2018

 

Wspólne posadzenie drzewa i zamieszczenie pamiątkowej tablicy z okazji 100-lecia odzyskania niepodległości przez Polskę

 

8.XI.2018

Zdrowe śniadanko- szwedzki stół – każdy skomponował sobie takie śniadanie na jakie miał ochotę, ale każde było pełne witamin.

 

8.XI. 2018

„Szpital dla pluszaczków” zorganizowany przez p.Nowak- mamę naszego Jasia w związku z realizacją programu „Śmiało rozmawiamy dla dobra dzieci”.

 

 

5.XI.2018

Quiz jednej bajki – Legenda o Smoku Wawelskim

 

25.X.2018

Pani Dominika Kotala- mama Ady umiliła nam swoimi odwiedzinami zajęcia o bezpieczeństwie na drodze.

 

1.X.  2018

Pani Szmyra – mama Mikołaja czytała nam o sposobach radzenia sobie z jesiennym katarkiem według Prosiaczka 😉