Grupa Słoneczka

Witamy serdecznie na stronie

Grupy Słoneczek 🙂

Drodzy Rodzice

W związku z zaistniałą sytuacją przekazujemy do dyspozycji treści dydaktyczne, które były zaplanowane przez wychowawców w planie pracy. Zachęcamy do skorzystania z pomysłu spędzenia tego czasu z dzieckiem w domu na  podstawie poniżej zamieszczonych propozycji. Życzymy dużo zdrowia i spokoju w tym wyjątkowym dla nas wszystkich czasie.

Sposoby na trudne rozmowy

Poniżej zamieszczamy linki, które pomogą rozmawiać z dziećmi o obecnej sytuacji:

https://pliki.greg.pl/Wirusowy_Alarm.php?z=mailing&u=9B0FDDFF7D08433F3D7C295E10F2F478

https://polskatimes.pl/koronawirus-w-polsce-jak-rozmawiac-z-dziecmi-o-koronawirusie-porady-psychologa-z-uniwersytetu-swps/ar/c1-14855071

https://www.mindheart.co/descargables – książeczka i karty pracy.


Założyłyśmy pocztę elektroniczną. Poprzez stronę internetową będziemy prosiły o nadsyłanie zdjęć z wybranymi pracami lub filmików.  Z góry dziękujemy. sloneczkap20@gmail.com

Zabawy logopedyczne1 – na prośbę Pani Asi i Pani Ani, naszych logopedów zamieszczamy kilka ćwiczeń, które można wykonywać  z dziećmi. Trzymamy za Was mocno kciuki!

W związku z panującą epidemią o nasze zdrowie dbają różne służby między innymi: ratownicy medyczni, pielęgniarki, lekarze, żołnierze. Proszę, aby dzieci wykonały pracę plastyczną (technika dowolna). Można wykorzystać kolorowanki umieszczone poniżej lub wykonać samodzielnie pracę. Rodziców proszę o zrobienie zdjęcia, przesłanie na naszą grupową stronę mailową. Prace proszę przechować w domu. Po powrocie do przedszkola przekażemy je odpowiednim służbom w podziękowaniu za ich pracę, poświęcenie i trud w niesieniu pomocy.

Dodatkowe karty pracy dla pracowitych dzieci 😃


 

Temat tygodnia

 

U ROLNIKA NA WSI

Poniedziałek 30.03.2020r.

Temat: „W gospodarstwie”

„Gospodarstwo ekologiczne” Olga Masiuk – słuchanie opowiadania czytanego przez rodzica Olga Masiuk-Gospodarstwo ekologiczne
Rodzic zadaje pytania dziecku dotyczące tekstu:
Gdzie pojechały dzieci?Co widziały?Po co poszły do kurnika?
Co robiły w oborze?Rodzic pokazuje obrazek wiejskiego gospodarstwa. Dziecko podaje nazwę miejsca i zwierząt.

„Jedziemy na wieś” – zabawa ruchowa.
Rodzic recytuje kilka razy rymowankę:”Jedzie rowerek na spacerek na słoneczko, na wiaterek” – w różnym tempie. Dziecko biega lekkim truchtem zgodnie z tempem recytacji. Na hasło: Łańcuch pękł! dziecko zatrzymuje się, kuca i wykonuje nadgarstkiem ręki wiodącej ruch wkręcania śrubki. Gdy rodzic rozpocznie recytację, ponownie dziecko zaczyna biegać.

„Wiejska zagroda” wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem elementów wyprawki wydanej przez nauczyciela w dniu 27.03.2020r. (piątek)
Prace proszę sfotografować i przesłać na grupowego maila.
Po wykonaniu pracy dziecko nazywa poszczególne budynki oraz zwierzęta, jakie mogą w nich mieszkać.

„Na wiejskim podwórku” – zagadki słuchowe połączone z ćwiczeniami ortofonicznymi . Dziecko podaje nazwy rozpoznanych zwierząt, a następnie próbuje te zwierzęta naśladować https://www.youtube.com/watch?v=g0y37RE8xwE

„Farma ze zwierzętami” – dzieci układają puzzle z linku: Puzzle .
Wtorek 31.03.2020r.

Temat dnia: „Maszyny rolnicze”

„Maszyna” – zabawa paluszkowa.

Ta maszyna, ta maszyna swoją pracę już zaczyna.
Wszystkie tłoki zaraz ruszą,bo się razem ruszać muszą.

Rodzic i dziecko siedzą naprzeciw siebie. Stykają się otwartymi dłońmi. Jedna para dłoni jest przybliżona do ciała rodzica, a druga do dziecka. Podczas recytacji wiersza na przemian wyciągają i przybliżają do siebie ręce, starając się, aby dłonie przez cały czas były złączone. Ruchy są rytmiczne.

„Na podwórku” – zabawa muzyczna do piosenki „Na podwórku” – różnicowanie rejestrów: nisko, średnio wysoko.

Praca z książką cz.2 karta pracy str. 15 – łączenie narzędzia z jego cieniem, podział nazwy na sylaby, wypowiedzi dziecka na temat ich przeznaczenia.

Powtarzamy! „Zwierzęta na wsi” – odgłosy https://www.youtube.com/watch?v=qQtJP40a1Iw&authuser=0

Środa 01.04.2020r.

Temat dnia: „Rolnik”

„Maszyna” – zabawa paluszkowa z wtorku, powtórka.

„Rolnik liczy zwierzęta” – zabawa dydaktyczna.
Rolnik ( rodzic ) chce policzyć swoje zwierzęta w gospodarstwie wystukuje rytm na pokrywce garnka. Dziecko ma za zadanie policzyć ile ich jest ? Pokazać tyle samo palców.

„Ile zwierząt w zagrodzie?” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Dziecko naśladuje w zabawie sposób poruszania się zwierząt, np. rodzic mówi „krowa” – dziecko idzie z dłońmi po obu stronach głowy i wyciągniętym palcem wskazującym pokazuje rogi. Na pytanie: Ile zwierząt w zagrodzie? dziecko zatrzymuje się, a rodzic stuka w pokrywkę garnka np. 4 razy. Dziecko słucha, liczy i pokazuje na palcach ile usłyszało dźwięków. Następnie głośno odpowiada: cztery. Gdy rodzic powie nazwę innego zwierzęcia, zabawa toczy się dalej.

„Co robi rolnik?” – rozmowa rodzica z dzieckiem na podstawie wiersza „Rolnik” (Zbigniew Dmitroca)

Rolnik rano rusza w pole,
orać pługiem czarną rolę.
Sieje zboże i buraki,
z których później są przysmaki.

Dziecko słucha, a następnie odpowiada na pytanie:
Dokąd rusza rano rolnik? Co robi rolnik w polu? Po co rolnik sieje zboże? Jakie przysmaki robi się ze zboża, a jakie z buraków?

„Zabawy zwierząt” – zabawa ruchowa z elementem liczenia.
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie dowolnej muzyki. Na przerwę dziecko zatrzymuje się,
rodzic mówi, co robi określone zwierzę i ile razy np.koza skacze tyle razy (trzy klaśnięcia), a dziecko tyle samo razy podskakuje w górę,krowa kiwa głową tyle razy (pięć dźwięków) itd.

„Na podwórku” utrwalenie piosenki. Nagranie dołączone dnia 31.03.

Czwartek 02.03.2020r.

Temat dnia: „Od buraka do lizaka”

„O czym myślę?” – rozwiązywanie zagadek.
Rodzic prezentuje różne obrazki przedstawiające omawiane zwierzęta hodowlane, budynki gospodarcze i maszyny rolnicze. Najpierw rodzic, a potem dziecko opisuje wygląd, przeznaczenie wybranego przez siebie zwierzęcia, maszyny, budynku. Może też podać jego nazwę z podziałem na sylaby lub, jeśli potrafi, podać tylko początkową głoskę.”Od buraka do lizaka” – zabawa dydaktyczna.
Historyjka obrazkowa.  Dziecko opowiada, co dzieje się na każdej ilustracji. Następnie porządkuje obrazki według kolejności zdarzeń posługując się pojęciami: najpierw, potem, później, na końcu. Ilustracje_Od_buraka_do_lizaka 

„Lizaki dla lalek” – zabawa plastyczna
Dziecko dostaje kilka kawałków plasteliny w różnych kolorach. Z każdego formuje cienki długi wałeczek. Łączy ze sobą kolejne wałeczki, a następnie zwija w ślimaka. Na końcu nabija na wykałaczkę. ( proszę o przesłanie zdjęcia pracy na grupowego maila).

„Rolnik w polu” – masażyk
Zabawa dziecka z rodzicami.
Rolnik rano rusza w pole (dziecko siedzi za rodzicem i kroczy palcami po jego plecach z dołu do góry).
Orać pługiem czarną rolę (rysuje linie równoległe do linii kręgosłupa z góry do dołu).
Sieje zboże i buraki, ( stuka palcami po całych plecach)
z których później są przysmaki. (lekko pukają dłońmi w plecy rodzica). Zmiana ról ( rodzic siada za dzieckiem zabawa toczy się dalej).

„Co tak smakuje?” – zabawa sensoryczna.
Rodzic przygotuje słomkę do napojów dla dziecka i w pojemnikach: sok z cytryny (może być lekko rozcieńczony), mocno posłodzoną wodę i mocno osoloną wodę. Dziecko nie wie co znajduje się w pojemnikach. Rodzic zachęca dziecko, by kolejno próbowało płynów (zwraca uwagę, by nabierało małą ilość). Następnie dziecko ocenia smak i wymienia ulubione potrawy, smakołyki, które kojarzą mu się z tym właśnie smakiem.

„Konik” – gimnastyka buzi i języka
Odsyłam do wpisu z dnia 26.03.2020r. (środa)

„Konie ciągną wozy” – zabawa ruchowo bieżna.
Dziecko (koń) rodzic (woźnica)
Na hasło: puste wozy! – zaprzęg biegnie szybkim truchtem.
Na hasło: ładujemy buraki – dziecko (koń) stoi i grzebie nogą, natomiast rodzic (woźnica) stoi i klaszcze w dłonie, dopóki nie pojawi się hasło: pełne wozy! wtedy dziecko (koń) stara się iść do przodu, natomiast rodzic (woźnica) ciągnie go do tyłu.
Zmiana ról. Zabawa toczy się dalej. 😃

Piątek 03.04.2020r.

Temat dnia: „Od jajka do kury”

Jajko” – zabawa ilustracyjna do wiersza z dnia 25.03.2020 r.

Takie same – inne” – zabawa rozwijająca percepcję słuchową.
Dziecko spaceruje po pokoju w różnych kierunkach. Rodzic mówi parę słów. Gdy obydwa słowa zaczynają się taką samą głoską – dziecko zatrzymuje się. Gdy słowa zaczynają się innymi głoskami – spacerują dalej . Np. oko – ogórek, obraz – ucho, indyk – igła, Iwona – Ela.

Od jajka do kury” – porządkowanie zdarzeń w historyjce obrazkowej ( książka cz.2 str. 16)

Ile zwierząt jest na podwórku?” – zabawa dydaktyczna
Proszę przygotować ilustracje zwierząt ( z gazet lub z internetu). Dziecko ma za zadanie przeliczyć je i głośno powiedzieć, ile jest zwierząt.

Jajko i kura” – zabawa ruchowa pobudzająco – hamująca.
Na hasło: Kura!- dziecko biega po dywanie, mówiąc ko, ko.
Na hasło: Jajko! – dziecko zatrzymuje się i zwija w kłębek

Rolnik w polu” – masażyk powtórka z dnia 2.04.2020 r. (czwartek).

Kogut” – praca plastyczna
Do wykonania koguta dziecko potrzebuje: rolkę po papierowym ręczniku, papier kolorowy, piórka lub kolorową bibułkę, klej, nożyczki

.

Powodzenia! Pani Gabrysia

Przekazuję propozycje ćwiczeń gimnastycznych nadesłanych przez p.Dankę Gumińską

Oto przykładowe ćwiczenia korekcyjne dla prawidłowego rozwoju stóp:

Pomoce: klocki, pojemniki, kapsle, kasztany, korale, woreczki, maskotki, płyta CD, gazety, szarfy, ławeczka.

 

  •  „Żuraw” – Dzieci chodzą po sali z wysoko unoszonymi kolanami i maksymalnie zgiętymi stopami (obciągniętymi stopami), naśladują polujące żurawie.

 

  • „Granie na bębenku”-Dzieci siedzą w siadzie ugiętym ze stopami opartymi o podłogę. Na hasło „gramy” podnoszą pięty do góry (zginają podeszwowo stopy) i uderzając lekko palcami, naśladują granie na bębenku.

 

  • „Zbuduj zamek z klocków” -Dzieci siedzą w siadzie ugiętym, zadaniem dziecka jest zbudowanie za pomocą stóp dowolnego zamku z leżących obok rozrzuconych klocków. Można określić czas trwania -podczas trwania piosenki, której akurat się uczymy.

 

  • „Bicie brawa stopami”-Leżenie na plecach, ręce odsunięte w bok, dzieci unoszą ugięte nogi i rozchylają na boki kolana, stopy zwracają podeszwami do siebie i „biją brawa”.

 

  • „Odkurzacze”-Dzieci naśladują robienie porządków. Odkurzaczem, czyli palcami stóp zbierają rzeczy leżące obok nich (mogą to być kapsle, kasztany, korale, woreczki, klocki, maskotki) każde do innego pojemnika.

 

  • „Mycie się” -Uczestnicy zabawy „po ciężkiej pracy” – dbając o higienę, przystępują do mycia całego ciała za pomocą stóp (stopy to mydło).

 

  • „Wycieranie się po myciu” -Dzieci po dokładnym umyciu się, przystępują do wycierania, używając stóp jako ręcznika. Następnie zmiana nóg.

 

  • „Chód baletnicy” -Dzieci maszerują po sali z maksymalnie zgiętymi podeszwowo stopami. Palce jako pierwsze dotykają podłogi.

 

  • „Czytanie gazety” -Dzieci siedzą na ławeczce, przed nimi leży rozłożona gazeta. Na znak prowadzącego starają się rozłożyć, a następnie złożyć gazetę palcami stóp.

 

  • „Rozrywanie gazety” -Dzieci siedzą na ławeczce, przed nimi leży gazeta, zadaniem dzieci jest porozrywać gazetę na kawałki palcami stóp.

 

  • „Zbieranie śmieci” -Dzieci chodzą po sali i zbierają palcami stóp wszystkie leżące kawałki gazety i wrzucają je do wcześniej przygotowanego pudełka.

 

  • „Chorągiewki”-Dzieci siedzą w siadzie podpartym, palcami stopy chwytają szarfę i kładą się na plecach. Nie poruszając szarfy unoszą wysoko nogę i machają nią jak chorągiewką. Można robić zmiany: prawa, lewa noga. Można ćwiczyć równocześnie obie nogi.

 

  • „Schowaj szarfę”-Dzieci siedzą w siadzie podpartym, przed nimi leży szarfa, palcami stóp chwytają szarfę i podciągają kawałek pod podeszwę, następnie chwytają kolejny kawałek i robią to tak długo, aż zostanie „połknięta”. Pięt nie wolno w tym czasie odrywać od podłogi, ani też ich przesuwać!.

 

  • „Pożegnanie części ciała” -Dziecko siedzi prosto (najlepiej przy ścianie). Dziecko obejmuje stopę rękoma tak, aby podeszwa była zwrócona do środka i aby można się było w niej „przeglądać” (kostka wewnętrzna ma być „schowana”). Powoli, nie szarpiąc nogi, dzieci dotykają palcami stopy kolejno brody, nosa, czoła, uszu i barków. Ćwiczymy na przemian, raz jedna nogą, potem drugą.

UWAGA!!: tym ćwiczeniem nie wolno rozpoczynać gimnastyki stóp.

  • „Pożegnanie”- Dzieci siedzą na podłodze, przechylone nieco do tyłu, ręce oparte szeroko za plecami, nogi wyciągnięte do przodu i złączone. Dzieci na sygnał „pa, pa” wykonują stopami powoli ruchy w kierunku podłogi i do siebie (w dół i w górę).

WSZYSTKIE ĆWICZENIA WYKONUJEMY BOSO!!

Codziennie, od poniedziałku do piątku prowadzimy bezpłatne zajęcia ruchowo – muzyczne dla dzieci w wieku do 6 r.ż. oraz w wieku 7 – 10 lat. Obecnie ogląda nas około 4 tyś dzieci. A chciałybyśmy, aby z zajęć skorzystało jeszcze więcej dzieci.

  • Codziennie o godz. 10.30 odbywają się warsztaty Baby Dance. Baby Dance to zabawa muzyką, piosenką i tańcem dla dzieci do 6 r.ż.
  • Codziennie o godz. 11.30 odbywają się warsztaty Dzieciak sam w domu. Dzieciak sam w domu to warsztaty ruchowo – muzyczne, w których tanecznie zwiedzamy świat, uczymy się nowych rzeczy i wprawiam w ruch ciała dzieci w wieku 7 – 10 lat.

Prowadzi Joanna Bąk – Instruktor tańca, edukator muzyką i ruchem. Serce Akademii. Współprowadzi Beata Kaczor – trener mentalny, mózg Akademii.

Zajęcia pięknie uzupełniają warsztaty ruchowo – muzyczne dla dzieci przedszkolnych. Jak również stanowią uzupełnienie zajęć muzycznych, lekcji w-f czy zajęć świetlicowych.

Od kwietnia planujemy zwiększyć ilość i rodzaj zajęć

Podajemy linka do zapisów:

https://sklep.majkijezowskiej.com/majkatv/

I prosimy o przekazanie tego maila rodzicom.

Z poważaniem

Majka Jeżowska z zespołem

27.03.2020

Temat dnia: Owca i baran

„Tup szuka owieczki” – zabawa sensoryczna
Magiczne pudełko ( można zrobić z pudełka po butach – dwa otwory po przeciwległych stronach) w środku różne materiały o różnych fakturach, materiał miękki (owieczka). Rodzic daje do ręki maskotkę Tupa  i wyjaśnia dziecku, że w „Magicznym pudełku” schowała się owieczka, którą Tup chce znaleźć. Dziecko wkłada ręce i mówi głośno o swoich wrażeniach dotykowych związanych z materiałami – szorstkie, ostre miękkie itp. Kiedy dziecko odnajdzie materiał, który jego zdaniem przypomina futro owcy, głośno mówi: Znalazłem/ am.
„Wełniana rodzinka” – rozmowa z dzieckiem.
 Rodzic przygotuje obrazek przedstawiający: owcę, barana, jagnię. Dziecko na podstawie ilustracji wskazuje różnice i podobieństwa między nimi, podaje nazwy zwierząt. Następnie odpowiada na pytanie: Dlaczego ludzie hodują owce?
„W zagrodzie” – zabawa
Dziecko maszeruje swobodnie po dywanie. Na hasło rodzica (nazwa zwierzęcia gospodarskiego) dziecko zatrzymuje się i udaje podane zwierzę, np. świnię, kurę, owcę, kozę.
„U dziadka na wsi” – zabawa bieżna.
Dziecko biega po dywanie w rytm muzyki. Gdy muzyka cichnie rodzic pokazuje obrazki przedstawiające zwierzęta gospodarskie. Dziecko musi się zatrzymać i podać nazwę zwierzęcia, które widzi na obrazku.
„W chlewiku” – zabawa z elementem czworakowania.
Na sygnał rodzica dziecko maszeruje na czworakach i naśladuje odgłosy świnek.
„Re-re kum-kum” – zabawa skoczna.
Dziecko robi przysiad podparty. Na sygnał rodzica skacze udając żabkę. Na hasło: Leci bocian! dziecko robi przysiad podparty – chowa się przed bocianem.
„Dumny gospodarz” – zabawa uspokajająca.
Dziecko maszeruje wciągając powietrze nosem,  i wypuszczając ustami.
„Owca” – praca plastyczna.
Potrzebne materiały: wata, klej, kredki.
Dziecko z waty robi małe kuleczki i wykleja nimi owcę. Głowę owcy koloruje kredką. Gotowe!
Życzę miłej zabawy . Pani Gabrysia.  😄
„Czarna owco” – nauka piosenki.
Dziecko razem z rodzicami śpiewa i tańczy.
Miłej zabawy. Pani Gabrysia 😃😃😃

———————————————————————————————————————————–

26.03.2020

„Konik” – gimnastyka buzi i języka.
Izabela Jackowska
Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku. ( kląskanie językiem ze zmianą tempa).
Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja? ( powtarzanie iha – ha.)
Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje.( kląskanie językiem ze zmianą tempa).
„Bajka o konikach z karuzeli” – Wanda Chotomska.
Rozmowa z dzieckiem na podstawie wysłuchanego tekstu czytanego przez rodzica.
Po wysłuchaniu tekstu dziecko odpowiada na pytania:
Ile koników było na karuzeli?
Kto mógł jeździć na pierwszym koniku?
Kto mógł jeździć na drugim koniku?
Czy to mogło wydarzyć się naprawdę?
Dlaczego ludzie hodują konie?
Jak nazywa się tata –  koń?
Jak nazywa się mama –  koń?
Jak nazywa się ich dziecko?
Bieg kłusaków” – zabawa ruchowa bieżna.
Przed zabawą rodzic wyjaśnia, że bieg kłusaków, to bieg konia w specjalny sposób –  z wysokim unoszeniem nóg.
 
„Konik” wykonanie pracy plastycznej – kolorowanie konia lub wyklejanie konturów konia bibułą, włóczką itp. prace dzieci proszę przesłać na grupowego maila.
„Na podwórku” – zabawa taneczna przy piosence – dziecko po obwodzie koła porusza się cwałem bocznym ( utrwalenie cwału bocznego).
„Patataj” – zabawa paluszkowa
Patataj, patataj pojedziemy w cudny kraj, ( dziecko uderza rytmicznie kolejnymi palcami obu
rąk o podłogę – każdy z palców inne słowo)
Na koniku, na bujanym (wachlarzyki palcami obu dłoni jednocześnie)
Na siodełku wybijanym,(uderzają otwartymi dłońmi o podłogę)
Patataj, patataj,patataj (klaszczą w dłonie).
„Konie skaczą przez przeszkody” – zabawa ruchowa z elementem skoku.
Dziecko skacze obunóż.
Proszę utrwalić piosenki: „Bociek”, Wiosno, wiosenko”, „Szaraczek” 😃
Miłej zabawy. Pani Gabrysia
———————————————————————————————————————————–

25 marca 2020

„Ptasie rozmowy” – zabawa słuchowa. Rodzic przygotuje obrazki kury, koguta, gęsi, kaczki, indyka i ich młodych. Dziecko ogląda je i podaje nazwy ptaków na nich przedstawionych. Następnie rodzic odtworzy z internetu odgłosy wydawane przez te ptaki, a dzieci wskazują właściwą ilustrację i podają nazwę zwierzęcia na niej narysowanego. Na koniec ćwiczenia dziecko łączy ptaki z ich młodymi i nazywa je: kura i kurczątko, gęś i gąsiątko , kaczka i kaczątko itd.

„Jajko” – zabawa ruchowa ilustracyjna do wiersza. Rodzic recytuje, dziecko wykonuje opisane poniżej ruchy.

Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie – dz. rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy.
A czyje to, czyje, duże jajko będzie – dz. rysuje oburącz kształt dużego jajka.
Leżały dwa jajka na wysokiej grzędzie – dz. rysuje poziomą linię od lewej do prawej na wysokości czubka głowy.
A czyje to, czyje, małe jajko będzie – dz. rysuje kształt małego jajka oburącz.
Jedno małe drugie duże, jedna gęsie drugie kurze – dz. rysuje na zmianę kształt małego, dużego, małego jajka.

„Żółte kuleczki” – zabawa matematyczna na podstawie wiersza Ireny Laris.

„Czubatka mamą”
Wysiewała kwoka bielutkie jajeczka.
Wylęgły się żółte kuleczki puchate.
Wodziła je drogą po łące, gdzie rzeczka.
Dumna, że do mamy podobne i taty.
Kuleczki tak za nią równiutko się toczą,
Czubatka prowadzi w tę, to w tamtą stronę.
Tu smaczne ziarenko, tam robaczki chodzą.
Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione –
zgrabniutko i lekko poruszać się w chodzie,
skrzydełka czasami rozwinąć na boki,
wykąpać czyściutko w piaseczku – nie w wodzie!
I z gracją jak mama, małe stawiać kroki.
Raz idą, a rzeczka tuż obok przepływa,
o zgrozo! Plusnęły i z prądem niesione już płyną!
Na brzegu kwoka głową kiwa.
Na końcu najmniejsze, to zawsze spóźnione.
A czubatka biega wciąż po brzegu wkoło,
– Potopią się jeszcze te moje malusie! –
A kulki żółciutkie pływają wesoło.
Na pewno już wiecie – były to kaczusie.

Po wysłuchaniu wiersza dziecko odpowiada na pytania:
Co się wykluło z jajek?
Co zrobiły pisklęta?
Jak miała na imię kura?
Co zrobiły pisklęta, gdy zobaczyły wodę?
O co martwiła się Czubatka?
Dlaczego hodujemy kury, kaczki, indyki, czy gęsi?

Przygotować 5 sylwetek kurczaków – dziecko przelicza je od lewej do prawej , od prawej do lewej, podaje ich liczbę.

Pozdrawiam! Pani Gabrysia


24 marca 2020

Temat dnia: Koza

1.”Na podwórku” – osłuchanie z piosenką ( słowa Ewa Stadtmuller muz. Anna Kuszcze ).

Pytania dla dzieci:

– Jakie zwierzęta kolejno występowały w piosence?
2.”Koza i koźlątko” – rozmowa na podst. ilustracji przedstawiającą kozę i koźlątko, druga ilustracja z krową i cielątkiem.
Dziecko ma za zadanie określić cechy charakterystyczne kozy (np. broda). Następnie podaje różnice i podobieństwa  w wyglądzie pomiędzy krową, a kozą.
3.”Rogate kózki” – zabawa ruchowa na czworakach.
Dziecko – kózka w pozycji na czworakach stara toczyć się głową piłkę do wyznaczonego wcześniej miejsca.
4.”Zwierzęta w kolejce” zabawa dydaktyczna.
Dziecko ma ilustrację kozy, krowy, konia, owcy, świni. Dziecko ma za zadanie uporządkować zwierzęta wg cech wskazanych przez rodzica np. z rogami,, które dają mleko, na których można jeździć, których nazwy zaczynają się na literę „o”. Za każdym razem przeliczają zwierzęta, dzielą wyrazy na sylaby, przeliczają ilość sylab w wyrazie, wyodrębniają pierwszą literę w wyrazie.

 23 marca 2020r.

„Co słychać na podwórku?” – rozwiązywanie zagadek
Zagadki – Zbigniew Dmitroca (gęś, kaczka, kogut, koń, krowa, kura, owca) – dostępne w internecie.

Zestaw ćwiczeń
– „Maszyny rolnicze” – kółeczko dla dziecka – trzyma w rękach przed sobą. Porusza się po dywanie udając traktor jeżdżący po polu lub inne maszyny znajdujące się w gospodarstwie.
– Kurki” – hula hoop leży na dywanie. Dziecka maszeruje po dywanie. Na hasło:” Kurki do kurnika!” dziecko biegnie do obręczy i zajmuje miejsce wewnątrz.
– „Świnki trzy” – dziecko chodzi na czworakach po dywanie. Na sygnał rodzica dziecko naśladuje świnki – mówiąc: kwi, kwi, kwi.
– Ziemniaczki” – dziecko chodzi swobodnie po dywanie. Naśladuje zbieranie ziemniaków – schyla się po nie do ziemi.

„Co to za zwierzę?” – rozmowa z dzieckiem na podst. ilustracji ( krowa, cielę)
– Jak nazywa się dziecko krowy?
– Gdzie mieszkają krowy i cielątka?
– Co jedzą krowy i cielątka?
– Co pożytecznego daje nam krowa?
Dziecko odpowiada na pytania.

„Krowa – zwierzę pożyteczne” – rozmowa z dzieckiem na podstawie ilustracji i wiedzy dziecka, lub zasobów z lodówki 😃
Obrazki przedstawiające produkty mleczne(ser biały,i żółty, jogurt, masło, śmietanę, lody )oraz kilka innych np. owoce, warzywa, pieczywo. Dziecko ma za zadanie wybrać te, które powstają z mleka i nazwać je.Ponadto podzielić wyrazy na sylaby, policzyć ilość sylab, wyodrębnić pierwszą literę w wyrazie. Dziecko odpowiada na pytanie: „Dlaczego należy pić mleko i jeść produkty mleczne?”

„Kulawy kogut” – zabawa ruchowa z elementem podskoku.
Na hasło:”Kulawy kogut” dziecko skacze na jednej nodze. Na hasło ” Kogut śpi” dziecko kuca na dywanie i odpoczywa.

„Mali kucharze” – samodzielna działalność dziecka. Rodzic przygotuje naturalny jogurt i owoce (miękkie, rozmrożone lub z kompotu np. z truskawek lub malin). Dziecko widelcem rozdrabnia owoce i dodaje do jogurtu ( wszystko w jednym naczyniu). Na koniec rodzic blenderem rozdrabnia powstałą mieszankę. Dziecko z pomocą rodzica nalewa koktajl do kubeczka. Degustacja koktajlu.


 20 marca 2020r.

„Wielkie sprzątanie” rozmowa z dzieckiem na podst. fragmentów wiersza „Odkurzacz” Agnieszki Frączak. Pytania pomocnicze :
– Co połknął odkurzacz?
– Jakie inne sprzęty rozmawiały ze sobą?
– Co się stało, że odkurzacz przestał działać?
– Kto może włączać i wyłączać odkurzacz?
– Jakie znacie przedmioty służące do sprzątania?

„Mam brata, co nogą zamiata” – zabawa ruchowa z elementem celowania.
Na środku pokoju leży duża obręcz hula – hoop. Dziecko z gazet ugniata kulę. Przy dowolnej melodii stara się wolno prowadzić gazetową kulę bokiem stopy po dywanie w różnych kierunkach. W czasie przerwy w muzyce dziecko kopie tak, by doleciała do obręczy. Gdy muzyka powraca, dziecko bierze kulę i dalej toczy po dywanie.

Zabawy z Tupem – zabawa dydaktyczna -dziecko wskazuje na ilustracji odkurzacz, pralkę, szczotkę do zamiatania. Zadaniem dziecka jest również nazwać przedmioty, podzielić na sylaby, policzyć z ilu sylab składa się wyraz, powiedzieć jaka jest pierwsza litera wyrazu, następnie rodzic mówi pierwszą sylabę nazwy wybranego sprzętu, a dziecko kończy słowo.

Zagadki Tupa – dziecko nazywa odgłosy sprzątania: odkurzacz, pralka, zamiatanie szczotką.

„Tup robi porządki” – działanie dziecka. Rodzic posługuje się maskotką Tupa ( dzieci z początkiem roku szkolnego otrzymały maskotki do domu), mówi, że już niedługo zbliżają się święta i należałoby zrobić wiosenne porządki. Rodzice wspólnie z dzieckiem ustalają listę czynności do zrobienia. Dziecko deklaruje, które czynności chciałoby wykonywać oraz jakie narzędzia będą mu potrzebne.


Dekorowanie pierników

Dzień górnika w „Słoneczkach”

Zajęcia otwarte – Słoneczka

„Słoneczka” gościnnie w „Żabkach”

Dzień Pluszowego Misia

   

Dzień Niepodległości 🙂

  

6.12.2019 – List od Świętego Mikołaja do grupy Słoneczek

 

Już po raz kolejny gorąco zachęcam Państwa do pomocy bezdomnym zwierzętom ze schroniska. Co zbieramy – koce, ręczniki, karmę dla psów i kotów, miski, obroże, gumowe zabawki. W imieniu zwierzaków dziękujemy.

8.11 Wspólne śpiewanie hymnu

Dnia 20.09.2019r obchodziliśmy Światowy Dzień Przedszkolaka. Dzień ten dostarczył dzieciom wielu pozytywnych wrażeń i na długo pozostanie w ich pamięci.

Dnia 19.09.2019r. gościliśmy w naszej grupie fotografa. Pan fotograf zapoznał nas ze swoją pracą, pokazał nam sprzęt, który jest mu potrzebny do wykonania zdjęć.

Wycieczka na pobliskie skrzyżowanie.
Dzieci z grupy „Słoneczka”obserwowały ruch drogowy- samochody i pieszych. Poznały znaczenie sygnalizacji świetlnej, obserwowały znaki drogowe znajdujące się w okolicy przedszkola.
„Światełko”
Przez ulicę idą dzieci,
gdy zielone światło świeci.
Kiedy żółte się zapali,
uważają nawet mali.
Gdy zobaczysz zaś czerwone,
czekaj grzecznie na …

 

 

Bardzo dziękuje rodzicom za aktywny udział w występach

dzieci z grupy Słoneczka na Rodzinnym pikniku.

03.06 Słoneczka miło spędziły czas w przedszkolu.

Mamy przedłużony dzień dziecka. Braliśmy udział w podchodach.

Każdy starał się jak mógł dobrze wykonać zadania. Nagrodą była

niespodzianka dla grupy, a dla każdego z nas  łakocie.

14.05 Wycieczka do Zbrosławic Wilkowic

Pogoda nie dopisała, ale humor gościł na naszych twarzach.

Spędziliśmy miło czas w pięknej sali zabaw.

14.02 Walentynki w Słoneczkach

28.01 w tym tygodniu poznaliśmy zawód kucharza. Z tej okazji grupa „słoneczka”

odwiedziła nasze wspaniałe panie kucharki, które opowiedziały nam o swojej pracy.

Zabawy ciastoliną

 

Lukrowanie pierniczków

 

Obchody Dnia Niepodległości

Dzień zdrowego jedzenia – szwedzki stół – każdy skomponował swoją kanapkę

Quiz jednej bajki – Legenda o Smoku Wawelskim

Nasza praca przy stoliczkach

Jesienią miło spędzamy czas w przedszkolu