Grupa Żabki

Witamy serdecznie na stronie Grupy Żabek 🙂

 

 

 

 

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – Strona informacyjna o Narodowym Spisie Powszechnym 2021



W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWNIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY

W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.

PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI. 

PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.

LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH 19.04.2021 – 7.05.2021


W tym tygodniu ćwiczyliśmy nasze buzię i pewność siebie z lusterkami ☺️ Urodzinki obchodził Karol 🎂👑 Spędziliśmy czas na podwórku, nie zabrakło także kolorowej zabawy ☺️ Żabki posadziły swoje własne roślinki ☺️ już mozna zaobserwować,że pięknie kwitną ☺️ Na naszej gazetce pojawiły się nowe prace dzieci ☺️ „Wiosenne drzewka” ☺️

 

 

Przesyłam Państwu materiały otrzymane w ramach współpracy z poradnią psychologiczno- pedagogiczną w Chorzowie w ramach szkolenia dla rodziców „Wspieranie rozwoju mowy dzieci w wieku przedszkolnym.

Wspieranie rozwoju mowy – 1 Ćwiczenia oddechowe

Wspieranie rozwoju mowy – 2 Ćwiczenia głosowo- fonacyjne

Wspieranie rozwoju mowy – 3 Ćwiczenia sprawności motorycznej aparatu mowy (1)

Wspieranie rozwoju mowy – 4 Ćwiczenia percepcji słuchowej

Wspieranie rozwoju mowy – 5 Ćwiczenia słownika bienego i czynnego

Żabki wykonały swoje wiosenne drzewka 😊

 

Dzień Ziemi 😊 rozmawialiśmy o tym jak nazywa się nasza planeta, jak segregować śmieci i po co to robić, a także każda żabka otrzymała EKO ZADANIE do domu 😊 Przy piosence dzieci musiały znaleźć swoją obrazkową parę, utrwaliliśmy pojęcie „para”. 😊 Stworzyliśmy także naszą ZIEMIE 😊

 

Oczywiście nie zabrakło u nas „imprezy urodzinowej” 😊 Na zajęciach Żabki dowiedziały się, jak przygotować się do takiego przyjęcia, co trzeba kupić, oglądaliśmy też jak dzieci spędzają swoje urodziny 😊 Zajęcia zakończyliśmy wyjściem do naszego przedszkolnego ogrodu 😊 

 

Stworzyliśmy z Żabkami piękną Panią Wiosnę 😊😊

 

12.04.2021

1.Moja złość – wyrażanie uczuć za pomocą rysunku. Rodzic omawia z dzieckiem sytuacje, które je
złoszczą, zapisuje je na dużej karcie. Dzieci rysują złość, używając dowolnych kolorów. Rodzic może
pokazać swój przykład wyrażania złości za pomocą rysunku (dużo okręgów lub kresek).

2.U mnie i u ciebie – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość części ciała. Dzieci biegają
po pokoju w parach z rodzicem, trzymając się za ręce. Na klaśnięcie zatrzymują się, stają naprzeciw siebie.
Rodzic mówi: Dotykamy nosa. Zabawę powtarzamy, za każdym razem zmieniając części ciała (uszy,
kolana, brzuch, usta, uda, łokcie).

3. Tulimy złość – zabawa ruchowa dramowa. Rodzic przygotowuje różnego rodzaju nakrycia
głowy, maski, chowa je w worku. Razem z dzieckiem dzielą się na dwa na 2 „zespoły” : „spokój” (coś zielonego na sobie)  i „złość” (nakrycia głowy i maski symbolizujące kolorami i fakturą złość). Dzieci
spacerują , na znak rodzica dziecko „złość” zatrzymuje się i wyrażają złość głosem
i ruchem. Rodzic „spokój” chwilę przygląda się, następnie każdy ma za zadanie uspokoić dziecko, wyciszyć (głaszcząc ręce, plecy, tuląc, trzymając za rękę). Rodzic umawia się z dziećmi, że osoba uspokajana powinna się zachowywać coraz spokojniej, aż do zupełnego wyciszenia się. Potem następuje zamiana ról. Zabawę powtarzamy 2 razy.

4. Ćwiczenie z książki Karta pracy strona nr. 25.

13.04.2020

 

  1. Zestaw ćwiczeń porannych
    Kwietniowa pogoda – zabawa rozwijająca ekspresję ruchową. Przedszkolaki stają w rozsypce. Nauczyciel pokazuje fotografie ilustrujące różne stany pogodowe i prezentuje ruchy, które powtarzają dzieci:
    wiatr – kołyszą się na boki z uniesionymi rękoma;
    burza – uderzają dłońmi o blaty stołów, ławeczki lub krzesła (opcjonalnie tupią
    o podłogę, naśladując odgłosy piorunów);
    deszcz – kilkakrotne podnoszą dłonie i opuszczają je z przebieraniem palcami;
    słońce – wykonują obrót z rozłożonymi na boki rękoma.
  2. Deszczyk– ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci stają na palcach, unosząc
    ręce nad głowę. Przebierają palcami, opuszczając ręce i schodząc do przysiadu, po
    czym dotykają palcami podłogi.
  3. Burza – aktywne słuchanie muzyki klasycznej. Przedszkolaki znajdują miejsce na
    podłodze i „zamieniają się” w drzewa. Wszyscy wsłuchują się w utwór instrumentalny Gioacchino Rossiniego „Wilhelm Tell – uwertura” i „tańczą na wietrze”, nie odrywając nóg od podłoża. Poruszają workami foliowymi, naśladując
    poruszanie się gałęzi na wietrze.

4. Zagadki dźwiękowe – zabawa ruchowa doskonaląca percepcję słuchową. Rodzic wiesza w różnych częściach domu piktogramy przedstawiające słońce, deszcz, burzę i wiatr (po kilka obrazków z każdego rodzaju). Dzieci z rodzicami poruszają się swobodnie w rytm piosenki „Deszczowy taniec”. W przerwie słuchają dźwięku granego na „instrumencie” ustawiają się obrazkiem, który najlepiej do niego pasuje. Rodzic z dzieckiem ustala odpowiedni dźwięk do danej pogody, np. burza – głośne tupanie, deszcz – grzechotka, itp.

 

14.04.2021 

W KINIE

1.Mały, większy i największy– rozwijanie słownika czynnego. Rodzic ustawia
krzesełka w rzędach (jak w kinie) i oznacza je obrazkami ze zwierzętami. Przygotowuje bilety
dla dzieci (z takimi samymi obrazkami jak na krzesełkach). Rodzic pokazuje dzieciom tablet: Czy
na tym urządzeniu można obejrzeć film? Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można
oglądać na nim filmy? (telewizor). Rodzic pokazuje urządzenie. A gdzie
znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi
i mogą wspólnie oglądać film (kino). Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w wyjście do kina. Aby wejść
do kina, musicie kupić bilet i odszukać właściwe miejsce. Dzieci ustawiają się przed stolikiem,
na którym rodzic „sprzedaje” bilety na film. Gdy dzieci odnajdą swoje krzesełko, rodzic wyświetla fragment filmu. Ustala z dzieckiem, jak należy się zachowywać w trakcie seansu filmowego.

2. Do kina– opowieść ruchowa. Rodzic mówi: Zapraszam na wyprawę do kina. Rodzic opowiada, a dziecko ilustrują treść ruchem: Idziemy do kina (maszerują w kole). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnoszą jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić
bilet (ustawiają się w linii, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawiają się ponownie w linii, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu (wstają i rozchodzą się w różne strony sali). Zabawę można powtórzyć.

3. Jaki to film?– zagadki słuchowe. Rodzic  prezentuje fragmenty piosenek ze znanych bajek, dzieci odgadują tytuły filmów.

4. Zamieniamy się w aktorów – zachęcam do próby nagrania filmu razem z dziećmi, można spróbować nagrać np. zabawę stary niedźwiedź, nagrać film telefonem, a później puścić na ekranie telewizora lub komputera.

5. Karta pracy ze strony 26. 🙂

15.04.2021 DZIEŃ SZTUKI 

1.W pracowni rzeźbiarza –  dziecko jest „rzeźbiarzem”, a rodzic „gliną rzeźbiarską”. „Glina” powinna pozwolić modelować się „rzeźbiarzowi”, nie może jednak sama wykonywać żadnych ruchów. Po chwili następuje zmiana ról.

2. Znaczenie kolorów – zabawa twórcza. Dzieci słuchają fragmentu wiersza Jana Brzechwy „Kolory”.  Zastanawiają się, jakie
kolory zostały wymienione w wierszu, rodzic czyta wiersz drugi raz, zadaniem dzieci po usłyszeniu koloru jest znalezienie czegoś w domu w wymienionym kolorze.
Kolory
(Jan Brzechwa)
Malarz wciąż zachodził w głowę:
Są kolory i odcienie,
Każdy inną ma wymowę,
Każdy jakieś ma znaczenie.
Aż podsłuchał raz w farbiarni,
Jak sprzeczały się kolory:
„Żółty trzyma się najmarniej,
Żółty jest na zazdrość chory”.
(…)
Mruknął czarny: „Czy należy
W takie wdawać się rozmowy?
Jak czerwony się zaperzy,
To się robi fioletowy”.
„Zamilcz! Wszystkim się podoba
Modny kolor fioletowy,
(…)
„Lepszy czarny jest niż biały!”
„Lepszy biały, za to ręczę,
Wszak się na mnie poskładały
Barwy, które tworzą tęczę”.
(…)
Rzekł niebieski: „Słów mi szkoda.
Każdy z czasem wypłowieje”.
A zielony tylko dodał:
„Mam nadzieję… Mam nadzieję…”

3. Praca z wyprawką nr. 11 – ćwiczenie sprawności manualnej. Dzieci wypychają elementy palety, rodzic pomaga im przykleić korki od butelek w odpowiednich miejscach. Potem umieszczą w nich farby
w różnych kolorach. Rodzic pokazuje, jak prawidłowo trzymać paletę malarską.
4. Na obrazie – zabawa ruchowa. Dzieci biegają po pokoju , na hasło: Maluję! – zatrzymują się w dowolnej pozie, rodzic udaje krótką chwilę, że szkicuje te pozy jak malarz. Na klaśnięcie dzieci biegają dalej. Zabawę powtarzamy ze zmianą ról.

5. Malarstwo na świecie – oglądanie albumów malarskich. Rodzic pokazuje dzieciom albumy / filmy dostępne na stronach poszczególnych galerii, pokazujące zbiory znanych polskich i światowych galerii. Opowiada, że miejsce to nazywa się galeria i jeśli ktoś nie może udać się tam osobiście, może zwiedzić galerię podczas takiego wirtualnego spaceru lub obejrzeć obrazy
w albumach. Rozdaje zachęca do oglądania szczegółów obrazów w albumach/ stronie internetowej, wypowiadania się na ich temat. Zwraca uwagę, by dzieci używały słów: galeria, obraz,malarz, malarstwo.

SPACER PO LUWRZE: https://www.louvre.fr/en/online-tours

6. Poznajemy sztukę – wytłumaczenie dzieciom terminu sztuka. Pokazanie jednego z odłamów sztuki – kubizm. Zachęcam do stworzenia własnego kubistycznego dzieła. 🙂

16.04.2021

1.Ważny instrument w balecie– poznanie skrzypiec. Rodzic odtwarza fragment utworu.  Jeśli dzieci
nie odgadną, co to za instrument, rodzic imituje ruchy smyczka. Następnie, jeśli jest taka możliwość, pokazuje dzieciom prawdziwy instrument. Jeśli nie pokazuje zdjęcie. Wspólnie omawiają wygląd instrumentu. Następnie każdy
dziecko otrzymuje elementy do ułożenia skrzypiec i naklejenia ich na karton. ( to samo zdjęcie) Wzór jest obok.

2. Kolorowe chusty – ćwiczenia tułowia. Dzieci ustawiają się w rozkroku, trzymając w dłoniach chustę. Machają nią nad głową, na boki z lekkim skłonem na lewy i prawy bok. Przenoszą chustę do drugiej ręki i ponownie wykonują ćwiczenie. Ruchy dostosowują do tempa walca
z baletu Coppélia.

 

3. Tancerze baletowi– zapoznanie z zawodem. Rodzic prezentuje ilustracje przedstawiające tancerza i tancerkę z baletu, tak by stopy były ustawione w jednej linii, pięty złączone, a palce skierowane w przeciwnych kierunkach. Dzieci omawiają postaci, strój, kolory. Rodzic pokazuje dziecięcą suknię balową (karnawałową) oraz długą spódnicę i pyta, czy to byłby odpowiedni strój dla
baletnicy. Chętne dziecko przebiera się, wykonuje kilka ruchów i mówi, czy było lekko tańczyć
w takim stroju. Zdejmuje ubranie, wykonuje ruchy jeszcze raz i mówi, w którym stroju wygodniej
było tańczyć. Następnie dzieci porównują sandały, klapki, kalosze, zgromadzone w pokoju, z butami
baletnicy. Rodzic mówi, jak nazywają się odpowiednie buty do tańca: pointy (puenty). Pokazuje dzieciom ćwiczenie, które „ustawi stopy”. Dzieci siadają w kręgu z nogami skierowanymi do środka
koła, stopy złączone piętami. Rodzic klaszcze, mówiąc jednocześnie: Otwieramy nóżki, zamykamy
nóżki. Następnie tylko klaszcze, a dzieci synchronicznie otwierają i zamykają nóżki.

4. Praca z kartą pracy ze strony nr.27.

5. Zrób jak ja – powtarzanie sekwencji ruchów. Dzieci chodzą po pokoju powoli. Gdy
rodzic mówi: Zrób jak ja! – zatrzymują się i wykonują polecenie (klaskanie; tupanie; klaśnij – tupnij;
tupnij – tupnij naprzemiennie nogami; podskocz – tupnij). Ruszają dalej.

*Stempelkowe rytmy – kontynuacja rytmu. Dziecko kontynuuje rytm podany przez rodzica przy użyciu stempli lub dziecko wyszukuje wśród zabawek dostępnych w domu takie, w których dostrzega prezentowane figury geometryczne, i układa z zabawek kontynuację rozpoczętego rytmu, np. koło – koło (zabawki: żeton, okrągły klocek, talerzyk), koło – kwadrat – koło – kwadrat (żeton, klocek typu gofer, żeton, książeczka) itd.

 

9.04.2021 

 

 

1.Owieczki– zabawa paluszkowa. Maluchy siedzą na podłodze i naśladują ruchy rodzica do słów rymowanki.

Owieczki
(Agata Giełczyńska)

Pięć owieczek w zagrodzie bryka:
pokazują całą dłoń
jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.
liczą na palcach
Nagle patrzcie, jedna znika!
chowają mały palec, pomagając sobie drugą ręką
Cztery owieczki w zagrodzie brykają:
pokazują cztery palce
jeden, dwa, trzy, cztery.
liczą na palcach
Jedna odeszła, więc trzy zostają.
chowają serdeczny palec
Trzy owieczki małe:
jeden, dwa, trzy
liczą na palcach
idą razem na hale.
„kroczą” palcami po przedramieniu drugiej ręki
Przez strumyk przeskoczą
zmieniają rękę i „kroczą” po drugim przedramieniu
i dalej wesoło kroczą.
palcami „wspinają się” na czubek głowy
A gdy dotrą na sam szczyt,
całą trawę zjedzą w mig!
drapią się po głowie

2. Wiejskie odgłosy –  rodzic układa na podłodze obrazki:
kota, psa, świni, kozy, owcy, krowy, kaczki, gęsi, indyka, kury i koguta (wykorzystuje wcześniej użyte sylwety zwierząt). Następnie odtwarza
dźwięki „Odgłosy zwierząt wiejskich”. Robi pauzę po każdym odgłosie, a wtedy dziecko wybiera pasujący do odgłosu obrazek zwierzęcia i pokazuje go rodzicowi.

3. Wiejski chór – zabawa dźwiękonaśladowcza. Rodzic zaprasza dzieci do wiejskiego chóru, którego zadaniem będzie zaśpiewanie popularnej piosenki „Wlazł kotek
na płotek” poprzez naśladowanie różnych odgłosów zwierząt. W zależności od podniesionego obrazka zwierzęcia  maluchy wydają przypisany mu dźwięk, poruszając się po kole.

4. Moja mała wieś „domowa” – Wykonanie wiejskiej makiety z różnych materiałów plastycznych – forma dowolna 🙂

 

8.04.2021

 

1.„Spacer zwierząt” – ćwiczenia poranne. Rodzic recytuje wiersz, a maluchy  wykonują odpowiednie ruchy. Powtarzają ćwiczenia, zmieniając kierunek poruszania się.

Spacer zwierząt
(Agata Giełczyńska)

dzieci biegają na czworakach
Polną ścieżką piesek biegnie.
Szczeka głośno w nocy, we dnie.
Nie potrafi iść powoli,
on zabawy, harce woli.

idą, kucając i trzymając się za kostki
Kaczka wesolutko człapie,
już po chwili wodą chlapie.
Krótkimi rusza nóżkami,
pływa razem z kaczętami.

poruszają się po kole, przeskakując z nogi na nogę
Źrebak raźno podskakuje,
zmęczenia wcale nie czuje.
Hen, przed siebie dalej gna,
pędzi szybko niczym wiatr!

idą powoli, trzymając ręce za plecami i co jakiś czas wykonując skłony
Kurka nie śpieszy się wcale,
ziaren szuka wytrwale.
Spacerkiem się delektuje
i na robaczki poluje.

idą na czworakach, wolno i spokojnie
Idzie dróżką kotek mały,
czarne wąsy, ogon biały.
Delikatnie łapki stawia,
cichuteńko się zakrada.

 

2. Gospodarz– zabawa naśladowcza. Przedszkolaki siedzą w kole i wykonują do słów rymowanki określone ruchy. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zachęcając dzieci do
włączenia się w recytację.

Gospodarz
(Agata Giełczyńska)
W gospodarstwie pracy wiele
dzieci łapią się za głowę
w dzień powszedni i w niedzielę.
Pan gospodarz już od rana
wstają
przerzuca duży stóg siana.
wykonują gest przerzucania siana widłami z wnętrza koła na zewnątrz
Karmi kury, owce, krowę,
wyciągają ręce przed siebie – raz jedną, raz drugą
w wiadrach dla nich nosi wodę.
idą po obwodzie koła, kiwając się na boki i naśladując noszenie ciężkich wiader
Traktorem wyjeżdża w pole,
trzymają kierownicę, poruszając się po obwodzie koła
słomę układa w stodole.
wykonują gest układania dużych kloców
A gdy już skończona praca,
ocierają pot z czoła
zmęczony do domu wraca.
maszerują w miejscu, po czym siadają

3. Zadanie do wykonania. 

4. Koniki na łące – rozwijanie ogólnej sprawności. Rodzic wyznacza gospodarzy i koniki (konikom rozdaje szarfy, które dzieci wkładają z tyłu za pasek, jak ogon). Gospodarze ganiają koniki
i odbierają im ogonki, koniki starają się do tego nie dopuścić. Rodzic wyznacza czas zabawy, potem
następuje zmiana. Zabawę powtarzamy kilka razy

7.04.2021

  1. 1.Sztuczki z jajkiem w tle – działania eksperymentalne. Rodzic mówi do dzieci: Pewien mądry
    uczony o imieniu Arystoteles zastanawiał się, co było pierwsze – jajko czy kura? Do tej pory 
    uczeni nie znaleźli na to pytanie odpowiedzi. Za to wielu z nich przeprowadziło eksperymenty z jajkiem. Dziś spróbujemy powtórzyć jeden z nich. Zabawa : Dzieci biorą do rąk 2 jajka (jedno gotowane, drugie surowe, ale rodzic nie wspomina o tym), zakręcają nimi na stoliku (jak bączkami).
    Obserwują, które jajko kręci się szybko, a które wolniej. Rodzic przygotowuje kilka par do sprawdzenia. Zaznaczają flamastrem te jajka, które kręciły się szybciej. Na koniec rodzic mówi: Jajko, które jest ugotowane na twardo, kręci się szybko. To, które ma w sobie płynną, surową zawartość, kręci się wolniej. Sprawdźmy, czy to prawda. Oznaczyliśmy kilka jajek flamastrem,
    bo kręciły się szybciej niż pozostałe. Sprawdźcie, rozbijając skorupkę, czy są surowe, czy
    ugotowane. Potem chętne dzieci sprawdzają, czy jajka, które kręciły się wolniej, faktycznie
    są surowe (wrzucają je ostrożnie z niewielkiej wysokości do głębokiej miski).
    2. Kurza rodzinka – zabawa teatralna. Rodzic przygotowuje sylwety kur, kogutów i kurczaków
    na patyczkach. (można skorzystać z sylwet z dnia 6.04) .Dzieci bawią się nimi z rodzicami, wcielając się w rolę zwierząt. Rodzic podaje tematy: mama uczy kurczaczka wyszukiwania ziarenek; kogut opiekuje się rodziną na spacerze; kogut obudził całe gospodarstwo i swojego kurczaczka głośnym pianiem; kurczaczek postanowił zwiedzić podwórko, a rodzice go szukali. Dzieci mogą przygotować scenografię z klocków.
    3.  Kto gdzie stoi? – zabawa matematyczna. Dziecko otrzymuje kopertę z zestawem kolorowych kartoników (wycięte z kolorowego papieru)  i siada na podłodze. Rodzic układa  prosty rytm (najlepiej z większych kartoników). Maluchy uważnie mu się przyglądają, po czym układają na swoich  dokładnie to samo. Następnie rodzic rozpoczyna inny rytm, np. kura, koń; kura koń; kura, koń; krowa, kaczka, kaczka; krowa, kaczka, kaczka; krowa, kaczka, kaczka, a dzieci go kontynuują. Za każdym razem rytm odczytywany jest poprzez nazwanie
    zwierząt i wydawanie przypisanych im dźwięków.

6.04.2021

1.Historia Siwka – aktywne słuchanie. Rodzic kładzie na podłodze obrazki cielaka,
jagniątka, prosiaka, kaczątka i pisklęcia. Rozkłada koperty, w których wcześniej ukrywa obrazki krowy, owcy, świni, kaczki, kury i klaczy, a obrazek źrebaka trzyma
w ręce. Kopertę z klaczą odkłada na bok. Następnie manipuluje obrazkiem źrebaka i opowiada jego historię:

Oto Siwek, mały źrebak, który zgubił swoją mamę. Błąka się już pół dnia i wciąż nie może jej
znaleźć. Jest mu bardzo smutno i źle. Tęskni za domem. Kiedy tak przemierza gospodarstwo,
spotyka… (rodzic wyjmuje z dowolnej koperty jedną z sylwet, np. owcę) owcę.
– Czy ty jesteś moją mamą? – pyta Siwek, lecz owca zaprzecza.
– Jestem owcą, a moje dzieci to małe jagnięta. Można nas znaleźć w zagrodzie. Nie, nie jestem
twoją mamą (dziecko dokleja obrazek owcy do jagniątka).
Siwek idzie zatem dalej. Na swojej drodze widzi… (rodzic losuje kolejne zwierzę, nazywa je i odgrywa podobny dialog, a dziecko znajduje dla niego miejsce
obok swojego dziecka; w ten sam sposób zostają wyciągnięte i przyporządkowane pozostałe zwierzęta z kopert). Siwek jest bardzo przygnębiony. Głodny i nieszczęśliwy dociera do
stajni, gdzie na powitanie wybiega jego mama – klacz (rodzic wyjmuje obrazek klaczy).
– Synku! – woła klacz. – Gdzieś ty był? Szukam cię po całym gospodarstwie!
Siwek wreszcie jest szczęśliwy. Znalazł swoją mamę. Wtula swój łebek w jej sierść i czuje się
bezpieczny.

2.Rodziny zwierząt – zabawa dydaktyczna. Na początku rodzic czyta dziecku wierszyk. Rodzic kładzie na podłodze domy wiejskich zwierząt, a pod nimi papierowe obręcze.
Maluchy ustalają, gdzie dane zwierzątko mieszka (obora, stajnia, chlewik, buda, kurnik )

W chlewiku mieszka świnka, korytko stoi tam,

a w budzie siedzi piesek; nie lubi, gdy jest sam.

W kurniku kury gdaczą, nocą na grzędach śpią,

a konie stoją w stajniach i głośno czasem rżą.

A krowy? Pewnie wiecie, obora to ich dom.

Gdy wrócą już z pastwiska, tu muczą piosnkę swą.

3. Zapraszam do posłuchania odgłosów zwierzątek wiejskich. ( do 5min38s.)

4. Zapraszam również do interaktywnej zabawy w poszukiwaniu zwierząt wiejskich, ćwiczenie spostrzegawczości.

5. Na grzędziećwiczenia dużych grup mięśniowych. Dzieci-kury kucają wzdłuż krawędzi dywanu i zamykają oczy. Na dźwięki grzechotki „kury budzą
się” – maluszki poruszają się po domu z lekko ugiętymi kolanami i rękami zgiętymi
w łokciach. Na ciszę ponownie wracają „na grzędę”. Zabawę powtarzają kilka razy, a na
koniec siadają w siadzie skrzyżnym i przez chwilę głęboko oddychają.

Świąteczna poranna pobudkazestaw zabaw ruchowych z elementami kształtowania prawidłowej postawy ciała

W wielkanocnym koszyku – zabawa orientacyjno-porządkowa
Dzieci swobodnie biegają. Na umówiony sygnał się zatrzymują. Rodzic wywołuje
nazwę jednego ze zwierzątek, np. baranek / zajączek / kurczątko! Uczestnicy zabawy
nieruchomieją w pozie charakterystycznej dla danego zwierzątka.
Zajączki na huśtawce – ćwiczenia dużych grup mięśniowych
Dziecko i rodzic stoją w parach naprzeciwko siebie, w lekkim rozkroku. Trzymając się za
ręce, wykonują naprzemiennie głębokie przysiady.
Obserwuj zająca – zabawa z elementami podskoku, skręty tułowia
Dziecko lub rodzic jest w siadzie skrzyżnym. Drugie skacze wokół niego na dwóch nogach –
zmienia kierunek po pełnym okrążeniu. Siedzący stara się cały czas obserwować skaczącego.
Baranki – zabawa na czworakach
Dzieci swobodnie poruszają się na czworakach. Na umówiony sygnał się zatrzymują.
Potrząsają głowami i jednocześnie mówią: beee!
Jajeczko – ćwiczenie kręgosłupa i wzmacniające mięśnie brzucha
Dzieci w siadzie prostym chwytają dłońmi ugięte nogi pod kolanami lub obejmują rękami ze
splecionymi palcami dłoni nogi ugięte w kolanach. Lekko zaokrąglają plecy i przechodzą
do leżenia. Kołyszą się w przód i w tył, a następnie na boki.
Przywitaj kurczaka – zabawa równoważna
Dzieci poruszają się, podskakując w przysiadzie. Ich zadaniem jest przybić piątkę jak największej liczbie uczestników zabawy.
Marsz parami – ćwiczenie uspokajające
Dzieci maszerują z rodzicem. Na umówiony sygnał się zatrzymują. Wykonują głęboki wdech
ze wspięciem na palce, powolny wydech, a następnie kontynuują marsz.

2.04.2021

Piaskowe pychotki z pieca

Zagadka do wprowadzenia :

Wielkanocne makowce i słodkie mazurki,
keksy z bakaliami, z kremem pyszne rurki.
Lukrowane baby, z rodzynkami sernik.
Upiekł je i dekorował w cukierni… (cukiernik)

1.Udekoruj tak jak ja – zabawa na koordynację wzrokowo-ruchową
Pomoce: wycięte z kartonu sylwety wielkanocnych babek (z pionową linią pośrodku);
kolorowe wycięte elementy o różnych kształtach (dla każdej
pary dwa identyczne zestawy)
Dziecko i rodzic siedzą w parach obok siebie. Jedno z nich dowolnie układa kilka elementów
po swojej stronie konturu. Zadaniem drugiego jest  odwzorowanie układu
z wykorzystaniem drugiego zestawu elementów.

2.Studzimy ciasto – ćwiczenia oddechowe

Dzieci i rodzice siadają naprzeciwko siebie w parach. Jedno z nich trzyma wycięty kształt z serwetki za dwa
rogi, drugie dmucha na serwetkę, kierując się wskazówkami rodzica: delikatny, długi
wydech; mocny, krótki wydech; długi wydech z powolnym opuszczaniem głowy; wydech
z kręceniem głową dookoła itp.

Świąteczne baby – naśladowanie czynności. Dzieci wykonują czynność, o której mówi rodzic: Wsypujemy mąkę (trzymanie niewidzialnej torebki i wsypywanie mąki do miski), wbijamy jajka (stukanie piąstką o piąstkę), dolewamy mleka (powtarzają chlup, chlup), wsypujemy szczyptę soli i proszku do pieczenia (posypywanie palcami jednej i drugiej ręki), mieszamy (piąstka
zatacza koła nad dywanem), ugniatamy (obie dłonie dociskają dywan), formujemy babkę (imitowanie ruchu formowania kształtu z ciasta), zanosimy do pieca (przenoszenie w inne miejsce).

3.Wielkanoce ciasto – wspólne upieczenie wielkanocnego ciasta! ♥ ♥ ♥ ♥

1.04.2021

Wzorzyste pisanki

1.Jajeczko – masażyk

Małe jajeczko kręciło się w kółeczko.
kreślenie kształtu jajka
Było nakrapiane, w kropki malowane.
lekkie stukanie palcami wskazującymi
Z góry na dół się turlało,
naprzemienne przesuwanie płasko ułożonych dłoni od szyi do pasa
wysoko podskakiwało!
oklepywanie dłońmi na przemian
Pod pierzynkę się schowało
przytulenie się do pleców partnera
i chwileczkę tam siedziało…
Gdy mu ciepło się zrobiło,
masowanie pleców dłońmi ruchami okrężnymi
trach, kurczątko wyskoczyło!
klaśnięcie w dłonie
Do góry powędrowało,
kroczenie palcami wskazującym i środkowym obu dłoni w kierunku szyi
za uchem połaskotało
połaskotanie za uszami
i cichutko zapiszczało!
ciche naśladowanie głosu pisklaka: pi, pi, pi!

2. Muzyczne jajka – aktywne słuchanie muzyki
Pomoce:  jajka (lub wykonane samodzielnie grzechotki z jajek niespodzianek);
podkład muzyczny z wersją instrumentalną utworu „Easter Bunny Dance”
Każde dziecko otrzymuje dwa  jajka. Rodzic odtwarza wersję instrumentalną utworu „Easter Bunny Dance” (sł. Agnieszka Dyniakowska, muz. Miłosz
Konarski). W czasie zwrotek potrząsają jajkami-grzechotkami w rytmie muzyki w taki
sposób, w jaki gra dorosły, np. nad głową / przy prawym uchu / za plecami / uderzają o kolana / itp., a w trakcie refrenu powtarzają cały czas ten sam schemat rytmiczny:
trzy razy uderzają jajkami o siebie i trzy razy potrząsają rytmicznie grzechotkami.

3.Duża do dużej, mała do małej – odróżnianie wielkości.  Rodzic rozkłada na dywanie, w dość dużych odstępach, pisanki (duże i małe, różne kolory, bez wzorów wycięte z bloku technicznego). Dzieci wybierają z koszyka po 1 jajku białym. Gdy gra muzyka, dzieci chodzą po podłodze. Na przerwę układają swoje pisanki obok kolorowych, tak by pasowały do nich rozmiarem. Ponownie wybierają z koszyka po jajku i zabawa trwa dalej.

4. Moja kolorowa pisanka – wykonanie pisanek według instrukcji. Rodzic przygotowuje na stolikach rzeczy potrzebne do wykonania pisanki (jajko, plastikowe pudełko
z pokrywką, ryż, barwnik spożywczy w płynie lub rozwodnić, pipetę, osłonę na stół). Prosi dzieci o ozdobienie pisanki zgodnie
z instrukcją:
– Wsyp ryż do pudełka, dodaj barwnik, wymieszaj wszystko łyżką.
– Włóż do środka jajko, zamknij pojemnik.
– Mieszaj jajko w ryżu, łagodnie potrząsając pudełkiem.
– Wyjmij jajko, pozostaw do wyschnięcia.

31.03.2021

W koszyczku do święcenia 

1.Święcimy pokarmy – rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego
Rodzic rozkłada ilustracje losowo, a dzieci starają się je ułożyć chronologicznie.
Nastąpienie wspólnie z rodzicem omawiają kolejne ilustracje, opisując wszystkie czynności wykonywane przez rodzinę.

2.Co do koszyka? – rodzic pokazuje dziecku obrazki, z tym co można umieścić do koszyka, po czym wspólnie tworzą koszyk wielkanocny z dowolnych materiałów.

3.Jajeczka– zabawa paluszkowa

30.03.2021

Wielkanocny stół 

1.Kącik wielkanocnyprzybliżanie polskiej tradycji. Rodzic wraz z dziećmi przygotowują kącik poświęcony świętom wielkanocnym, ustawiają w nim przedmioty tematycznie związane
ze świętami, nazywają je, oglądają.

2.Wędrujące jajeczko – ćwiczenia oddechowe
Pomoce: rurki do napojów; niewielkie styropianowe jajko lub wydmuszka
Dzieci i rodzice siedzą naprzeciwko siebie w parach w niewielkiej odległości. Każde ma słomkę do
napojów. Pomiędzy nimi jest ułożona ścieżka z kartek. Na przemian dmuchają przez
rurkę na jajko. Przesuwają je w kierunku partnera, aż do końca ścieżki.

3.Stół wielkanocny + co to jest tradycja– poznanie potraw wielkanocnych, nauka układania zastawy przy
stole. Rodzic prezentuje zdjęcie (stół wielkanocny), razem z dziećmi omawia jego elementy, mówi, że prezentowane na niej potrawy jadamy podczas świąt Wielkiej Nocy. Następnie rozkłada na podłodze obrus. Dzieci układają na nim zastawę: talerzyki, widelce, filiżanki dla
każdego domownika. Siadają wokół obrusu.  Dzieci ustawiają rzeczy z kącika wielkanocnego oraz przygotowane przez
rodzica obrazki z wielkanocnymi potrawami. Rodzic opowiada o tych potrawach, zwracając szczególną
uwagę na potrawy z jajek, podstawowego składnika dań wielkanocnych. Następnie rodzic proponuje zabawę w kole: Podawanie jajka na łyżce, dzieci starają się, by jajko nie wypadło
z łyżki.

4.Wielkanocne harce – zabawa ortofoniczna
Rodzic odczytuje rymowankę. Dzieci powtarzają wyrazy dźwiękonaśladowcze.
Wielkanocne harce
Na świątecznym stole
harce i swawole!
Zając kica: kic, kic, kic! – kic, kic, kic!
Baran bryka: hyc, hyc, hyc! – hyc, hyc, hyc!
Kura gdacze: kud-ku-dak! – kud-ku-dak!
A pisanki na to: trach, trach, trach, trach!
Piszczy kurczę: pi, pi, pi! – pi, pi, pi!
Kogut chrapie: fi, fi, fi! – fi, fi, fi!
To Wielkanoc mu się śni!

+ dla chętnych opowieść obrazkowa, rozmowa o emocjach dzieci.

29.03.2021

DZIEŃ TEATRU

1.Witamy w teatrze
Dzieci siadają na podłodze. Rodzic pyta, gdzie można oglądać przedstawienie, a następnie prezentuje plansze
tematyczne. Prosi dziecko, by opowiedziało, co się znajduje na zdjęciach, po
czym zadaje pytania: • Byłeś / byłaś kiedyś w teatrze? • Jak nazywa się osoba,
która występuje na scenie? (aktor/aktorka) • Kto oprócz aktorów może występować w spektaklu? (lalki, pacynki, marionetki) • Co to jest kurtyna? (element
dekoracji teatralnej, tkanina, która oddziela scenę od widowni) Kto z was chciałby
występować w teatrze? Dzieci swobodnie dzielą się swoimi spostrzeżeniami
i doświadczeniami, odpowiadają na pytania zgodnie ze swoim stanem wiedzy i słuchają wyjaśnień rodzica.

2.Każdy z nas jest aktoremrozpoznawanie i naśladowanie emocji
Rodzic pokazuje zdjęcia obrazujące różne emocje: smutek, złość, płacz, obrażanie się, zaskoczenie, radość, szczęście, strach. Prosi dzieci, by nazwały, co widzą
na zdjęciu, jakie emocje ono przedstawia. Następnie zaprasza dziecko do „aktorskiego
pojedynku.” Dorosły podnosi wybrane zdjęcie, a zadaniem dzieci jest odwzorowanie
pokazanych na nim emocji i odwrotnie.

3.Ćwiczenia aktorskiezabawa z elementami pantomimy
Rodzic przygotowuje na karteczkach różne czynności (np. podnoszenie ciężkiej walizki, skradanie się w gęstym lesie, wspinanie się na wysoką
górę, balansowanie na linie, spacer z psem, zabawa z kotem, łapanie motylka na
łące, zbieranie grzybów w lesie, ściąganie kota z drzewa, głaskanie śpiącego tygrysa,
strzyżenie włosów, rozgrywanie meczu piłki nożnej, budowanie zamku na plaży), po czym razem z dzieckiem w parze naśladują daną czynność.

4.Kolorowe skarpetkiwykonanie własnej pacynki 
Materiały, które mogą być potrzebne :kolorowe skarpety; różne kolory wełny; ruchome oczka; guziki; tasiemki; nożyczki; mocny klej; igła z zaokrągloną końcówką; nitka
Wykonanie: Rodzic prezentuje sposób wykonania pacynki ze skarpetki. Dzieci wybierają skarpetkę, kolor wełny, oczka lub guziki i starają się samodzielnie
przymocować elementy do skarpetki. Przedszkolaki mogą podejmować próby samodzielnego przyszywania elementów za pomocą igły, jednak rodzic powinien im w tym towarzyszyć i w razie konieczności pomóc.

Dodatkowa aktywność dla chętnych 🙂 

 

26.03.2021

1.„Wiosna” – ćwiczenie sprawności manualnej, praca z plasteliną .Rodzic włącza dowolną wesołą
muzykę, rozdaje dzieciom zielone/białe kartki, plastelinę, kredki. Dzieci robią małe kulki z plasteliny,
nalepiają je, dociskając palcem, na zielonej kartce (to będą kwiaty), do nich dorysowują łodygi
i liście.

2.„Hop, przez kałużę” – ćwiczenie mięśni nóg. Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe kałuże (można wcześniej przygotować je z dziećmi) . Dzieci przeskakują tylko przez kałuże w jednym kolorze. Skacząc, głośno liczą do 3 i zmieniają kolor.

3.„Przyszła do nas wiosna” – zabawa z piosenką. Dzieci słuchają piosenki „Przyszła do nas
wiosna” siedząc na podłodze. Rodzic pokazuje ruchy do odpowiednich miejsc piosenki, można spróbować też jak na filmiku z przedmiotami domowymi.

Przyszła do nas wiosna
piękna i radosna.
Tupu, tupu, tup, tup, tup!
Przyszła do nas wiosna.
Tupu, tupu! (x2) (uderzanie rękami o kolana)
Tup, tup, tup!
Słonkiem jasno świeci,
śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!
Śmieje się do dzieci.
Ha, ha, ha, ha! (x2) (ręce na brzuszek, kiwanie się na boki)
Ha, ha, ha!
Czasem, gdy się gniewa,
burzą huczy z nieba.
Bum, bum, (x2)
bum, bum, bum!
Burzą huczy z nieba.
Bum, bum, bum, bum! (x2) (głośne uderzanie rękami o podłogę)
Bum, bum, bum!
Innym razem jeszcze
kapie cicho deszczem.
Kapu, kapu, kap, kap, kap!
Kapie cicho deszczem.
Kapu, kapu! (x2) (klaskanie)
Kap, kap, kap

4.„Wiosna dookoła!” – zabawa w formie opowieści ruchowej. Rodzic recytuje opowieść, dzieci
powtarzają ruchy za rodzicem,: Świeciło ciepłe
słońce (ręce wyciągnięte w górę, „wkręcanie żarówek”). Dzieci radośnie szły do przedszkola
(maszerowanie w miejscu). Ptaki fruwały wysoko nad drzewami (bieg po sali, machanie rękami
wyciągniętymi na boki). Niedźwiedzie ziewały (ziewanie, przeciąganie się). Jeżyk wylegiwał się
na łące (leżenie na dywanie z rękami pod głową, zamknięte oczy, zadowolona mina). Wiosna
dookoła!

25.03.2021

1.„Wspaniałe motyle” –dzieci oglądają książki o motylach, zdjęcia motyli, opowiadają o swoich wrażeniach. Rodzic pyta: Gdzie jeszcze spotkamy takie kolory, jakie
występują na skrzydełkach motyli? (czerwony: kwiaty, niebieski: niebo, woda, żółty: słońce).
Rodzic opowiada o tym, jak delikatne są motyle (piją nektar z kwiatów, wygrzewają się na słońcu, ich
skrzydełka pokryte są pyłkiem, gdy go stracą – nie będą mogły latać, gdy motyle odpoczywają,
składają skrzydła pionowo do góry).

2. „Motylki” – utrwalanie pojęć wysoko – nisko. Rodzic rozkłada na podłodze woreczki -kwiaty.
Dzieci biegają pokoju z rozłożonymi na boki rękami, wysoko i nisko. Na hasło: Odpoczywamy
Skrzydła w wysoko! – stają przy woreczku i powoli, delikatnie jak motyle podnoszą ręce
i łączą je nad głową, jak skrzydła motyla. Na klaśnięcie – powoli je opuszczają ręce i „fruwają”
dalej po pokoju. Na kolejne hasło rodzica zatrzymują się przy innym kwiatku -woreczku niż poprzednio.

3.Metamorfoza – poznanie cyklu rozwojowego motyla. Rodzic pokazuje dziecku cykl rozwojowy motyla (jajo – gąsienica – motyl). Następnie przedstawia ten sam
schemat za pomocą gestów, które dzieci powtarzają: jajo – piąstki złożone blisko siebie, gąsienica – ruszają się palce wskazujące, motyl – kciuki zaczepione za siebie, machanie dłońmi.

4.„Od jajka do motyla” – praca plastyczna. Dzieci malują białą kartkę na zielono, następnie wspólnie z rodzicami dzielą kartkę
liniami na 3 części (3 etapy rozwoju motyla). Dzieci na każdej części naklejają 1 typ makaronu,
symbolizujący 1 etap rozwoju motyla (makaron typu zacierki = jaja; świderki = gąsienica; kokardki
= motyl). Rodzic może też przygotować podpisy do każdego cyklu rozwoju motyla.

24.03.2021

1.„Jaskółeczka” – dzieci siedzą na podłodze wraz z rodzicami , razem powtarzają tekst rymowanki „Jaskółeczka”.
Jaskółka biegnie na palcach. Trzyma coś twardego w co można zastukać (np. książka z twardą okładką) w rozłożonych na boki
rękach. Ruchami naśladuje lecącego ptaka. Po zakończeniu rymowanki podchodzi do jednego
rodzica. Podaje mu książkę, w którą kilkakrotnie stuka w dowolnym rytmie.
Rodzic wystukuje usłyszany rytm i odwrotnie.
Jaskółeczka
Jaskółeczka, jaskółeczka
przyleciała do gniazdeczka.
Skrzydłami machała,
dziobkiem zastukała,
do wspólnej zabawy
dzieci zapraszała.

2. Skrzydlaci wędrowcy – rodzic odczytuje zagadkę
Już wędrują z ciepłych krajów
bociany, czajki i szpaki.
Widać wiosny pierwsze znaki,
bo wracają do nas… (ptaki)

Następnie rodzic prezentuje zdjęcia ptaków i je nazywa. Maluchy opisują ich wygląd
i charakterystyczne cechy.  Rodzic odczytuje nazwy ptaków po czym wspólnie z dziećmi próbują  dzielić je
na sylaby w połączeniu z wytupywaniem, wyklaskiwaniem, podskakiwaniem i inną formą
ruchu.

3.Przyleciały ptaki – zabawa matematyczna
Dzieci kolejno układają na podłodze zdjęcia ptaków w kolejności określonej przez rodzica,
np. Pierwsza przyleciała czajka, drugi żuraw, trzeci skowronek, czwarty bocian. Po ułożeniu
każdej sekwencji wszyscy wspólnie sprawdzają i dokonują ewentualnych korekt. Rodzic powtarzając zadanie, zmienia liczbę i kolejność ptaków. Rodzic układa kilka sylwet
w dowolnej kolejności. Przelicza je wspólnie z przedszkolakami, używając liczebników porządkowych i nazw ptaków (np. pierwszy skowronek, drugi bocian, trzeci szpak).

4.Wróciły bociany – zabawa ruchowa
Dzieci poruszają się zgodnie z poleceniem i rytmem nadawanym przez rodzica poprzez klaskanie. Naśladują szybowanie z szeroko rozłożonymi ramionami, brodzenie po wodzie
z wysoko uniesionymi kolanami, klekot, stanie na jednej nodze.

23.03.2021

1.„Spałem czy nie?” – zajęcia dydaktyczne. Rodzic rozkłada na dywanie koła z piktogramami
(oczy zamknięte i oczy otwarte) oraz ilustracje zwierząt. Dzieci dzielą zwierzęta na te, które
zasypiały na zimę, i te, które nie spały, i odkładają je do odpowiedniej obręczy.

2.Kwiatowy ogród – zabawa plastyczna
Materiały i narzędzia: rolki po ręcznikach papierowych
pocięte na „łódeczki” o szerokości 2 cm; paski wycięte
z tektury  (około 15 cm × 2 cm); farby plakatowe;
klej na gorąco (ewentualnie zszywacz); kolorowy papier;
nożyczki; klej
Wykonanie: Przedszkolaki malują elementy kwiatka – płatki („łódeczki”) kolorowymi farbami, a łodygę
(tektura) i listki (dwie „łódeczki”) zieloną farbą.
Po wyschnięciu rodzic skleja (zszywa ze sobą)
elementy, dzieci z pomocą rodzica wycinają z kolorowego papieru środki kwiatków (dwa kółeczka o średnicy około 4–5 cm).
Przedszkolaki naklejają środki z dwóch stron kwiatków. Jeśli listki zamontowane zostaną na samym dole
łodygi, kwiatek może posłużyć jako ozdoba stojąca.
Kwiatki z listkami w połowie łodyżki można zawiesić na
ozdobnej wstążce

3. Zabawa paluszkowa „Przebiśniegi” 

Kap, kap, kap, kap – topnieją sopelki lodowe, (delikatnie naśladujemy palcami spadające krople wody)

spod białej pierzynki przebiśnieg wyciąga głowę. (przykrywamy lewą dłonią zaciśnięta prawą dłoń, a następnie próbujemy powoli przebić się przez palce lewej dłoni)

Słoneczko ten kwiatek ogrzewa promieniami i cieszy się, ze wreszcie wiosna jest z nami! (pocieramy prawy kciuk palcami lewej dłoni)

Co to? Ach, jak pięknie… Zobaczcie sami! Cała polana jest usiana przebiśniegami…  (przebijamy się kolejnymi palcami prawej dłoni pomiędzy palcami lewej)

4.„Ptaki wracają do gniazd”– Dzieci poruszają się po pokoju z dłońmi ułożonymi na ramionach (ptaszki) Na hasło „Ptaki wracają z ciepłych krajów”… szukają sobie gniazd – przysiadają w rozłożonych „gniazdach” na podłodze.

22.03.2021

List od Pani Wiosny. Odczytanie treści listu przez rodzica, nie zdradzając że jest to list od Wiosny, dzieci same na końcu próbują odgadnąć, kto to. 
Kochane Dzieci!
Witam Was wszystkie razem i każde z osobna.
Cieszę się bardzo, że mogłam do Was napisać. Chciałam Was serdecznie powitać gorącym uśmiechem, pogodnym słonkiem, śpiewem ptaków, klekotem boćków,
wesołym rechotem żab i rześkim oddechem wietrzyka. Bałwanek już stopniał, na
dworze jest coraz cieplej. W ogrodach już kwitną pierwsze wiosenne kwiaty: krokusy,
przebiśniegi. Na wierzbowych gałązkach pojawiły się bazie. Przesyłam dla wszystkich słoneczne całuski i gorące uściski. Czy wiesz kto do Ciebie napisał? 
Miłej zabawy!

Zadanie od Pani Wiosny: Motyle, ile ich? – Tyle! Zabawa dydaktyczna – rodzic prosi dzieci, aby przygotowały
palce do liczenia. Siedząc przed dziećmi, pokazuje jeden z obrazków z motylami (np. z dwoma motylami) i mówi: Usiadły na kwiatku motyle. Pokażcie na palcach – ile? Dzieci starają się policzyć ile jest motylków i pokazują np.
dwa palce i mówią: – Tyle!

Drugie zadanie : „Która to pora roku?”- Przedstawienie dzieciom różnych pór roku i dopasowywanie odpowiednich sylwet do nich z pomocą rodzica.

Zabawa ruchowo- naśladowcza „Poruszamy się jak…”– w rytm muzyki dzieci swobodnie poruszają się po pokoju, na przerwę w muzyce i powiedziane przez rodzica hasło wykonują następujące ruchy: przebiśnieg – z przysiadu podnoszą się powoli, coraz wyżej stając na palcach i wyciągają w górę ręce; bocian – dzieci stają na jednej nodze, ręce wyciągają przed siebie, tworząc dziób i kłapiąc nim; konik polny – z pozycji na czworaka próbują podskoczyć w miejscu; biedronka- „zawijają się w kulkę”, a z palców wskazujących przyłożonych do czoła tworzą czółki.

„Mama i miś” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość nazw części ciała. Rodzic daje dziecku pluszowego misia. Prosi dzieci, by wykonywały razem z misiem czynności, o których powie rodzic.: Przytul misia, podnieś misia nad głowę, połóż misia na brzuchu, połóż misia
na plecach, podnieś misia za ręce, pogłaszcz misia po głowie, przybij z misiem piątkę, umyj
misiowi buzię.

Pomoce dydaktyczne do zabaw Motyle ile ich oraz która to pora roku, znajdują się poniżej.

Maluszki poznały wiosenne kwiaty i jako bociany budziły je do życia ☺ Skończyliśmy także nasze forsycje ☺ 

Żabki miały za zadanie uzupełnić obrazek tak samo jak obrazek wyżej Już zaczęliśmy przygotowywać wazony dla naszych forsycji  ☺

Oto nasze akwarium  ☺

Żabki dowidziały się do to jest przedwiośnie i co takiego w tym czasie się dzieje, poznaliśmy pojęcie w marcu jak w garncu oraz nauczyliśmy się piosenki „Marcowe zające”  ☺

.

A w poniedziałek obchodziliśmy dzień piekarza i cukiernika, upiekliśmy pyszne bułeczki 

Żabki własnoręcznie wykonały pyszne masełko ☺ Przypomnieliśmy sobie jakie produkty powstają z mleka, a także namalowaliśmy piękny obraz ☺

W dzień matematyki, Pani Matematyka wysłała do nas list, w którym zawarła pare zadań dla Żabek ☺ Tworzyliśmy kolorowe i sensoryczne rytmy, oddzielaliśmy ziarenka ryżu od fasoli, policzyliśmy też na sensorycznej tablicy i znaleźliśmy czas na wyjście na podwórko ☺

Nasz eksperyment i pisanie po mleku ☺ Okazało się, że mleko to świetny materiał do malowania ☺Odwiedziliśmy także okolice przedszkola na spacerze z Pszczółkami i wężami ☺ Nie zabrakło też ćwiczeń z woreczkami ☺ Można także podziwiać nasze fasole ☺ ☺

Żabki dzielnie ćwiczyły swoje rączki ☺

 

W poniedziałkowy dzień kobiet chłopcy wykonali dla dziewczynek piękne korale z makaronu ☺ Tego dnia obchodziliśmy także dzień dzikich zwierząt – wszystkie dzieci za pomocą rąk i nóg wykonały kolorowe pawie, które można podziwiać na naszej gazetce ☺

Efekty burzy mózgów ☺ PROJEKT MLEKO ☺ 

Dzień DINOZAURA ☺☺ Chyba niektórzy zostaną w przyszłości paleontologami ☺

 

Poćwiczyliśmy nasze buzie podczas zabawy logopedycznej ☺ pod kartkami kryją się zadania☺ Nasza fasolka coraz lepiej rośnie☺ Przygotowywaliśmy też nasze dinozaury na dzień dinozaura ☺

 

Maluszki poznały różne środki transportu. ☺ Musiały każdy z rodzajów pojazdów dopasować do miejsca jego używania. ☺ Później na dworze sprawdzaliśmy jak wyglądają samochody i ruch drogowy, a następnie dzieciaki miały za zadanie narysować kredą jakiś środek transportu. ☺ Poznaliśmy też piosenkę „Jadę, lecę, płynę…”, gdzie Żabki musiały wsłuchać się w tempo melodii i dopasować do niej swój ruch, a także widzieć, kiedy się zatrzymać. ☺

 

W tym tygodniu kończąc temat o żywiołach sprawdzaliśmy czy można napisać coś „ogniem i wodą”. Sprawdzaliśmy czy przy użyciu ognia da się coś napisać drewienkiem oraz czy na kartce będzie widać wodny napis. Porównaliśmy właściwości ognia i wody ☺ Pobawiliśmy się też pewną masą. Zadaniem Żabek było wyklejenie białego paseczka ciastoliną. ☺

 

Żabki poznały ogień, zbadaliśmy jego właściwości, co nam daje, jak może pomóc albo zaszkodzić i kto może nam pomóc, kiedy się pali ☺ Zatańczyliśmy taniec ognia, po czym dzieciaczki do muzyki miały za zadanie namalować ogień. ☺ Poznawaliśmy też rytmy ☺

W tym tygodniu również obchodziliśmy DZIEŃ KOTA ☺ Żabki zobaczyły jak wyglądają różne rasy kotów, a później same stworzyły maski kotów ☺ Dzieciaczki później same zamieniły się w zwierzaki ☺

Żabki dowiedziały się, gdzie występuje woda, jaką rzekę mamy w Polsce, po czym same zbudowały rzekę z klocków oraz dowiedziały się, kto rzekę może zamieszkiwać ☺ Spróbowaliśmy też sami przejść się „brzegiem rzeczki” aby poćwiczyć równowagę. ☺ Za pomocą wody też można malować ☺ Dzieci wodą z rozpuszczoną farbą przy użyciu słomek musiały „namalować” obraz dmuchając na kropelki wody ☺ Zamrożona, ozdobiona woda z poprzedniego dnia pozwoliła nam ozdobić przedszkole pięknymi, lodowymi witrażami ☺☺

 

W tym tygodniu poznawaliśmy żywioły, zaczęliśmy od wody ☺ Rozmawialiśmy do czego jest nam ona potrzebna i kiedy jej używamy. Następnie przeprowadziliśmy eksperyment z zamrażaniem wody, no właśnie i co finalnie nam wyszło? ☺ Zbadaliśmy też jak zachowa się śnieg w naszej sali, porównywaliśmy roztopiony śnieg z czystą wodą. ☺ Na koniec poćwiczyliśmy też nasz oddech ☺

 

BALE, BALE W KARNAWALE! ☺ Ten bal był inny, nietypowy, bo tematem przewodnim była PIDŻAMA PARTY ☺ Zjedliśmy śniadanie „w łóżku”, bardzo dużo tańczyliśmy nawet z balonami, zorganizowaliśmy pare konkursów dla Żabek, a później była DYSKOTEKA  z prawdziwego zdarzenia ☺ 

No i oczywiście, co to byłby za tłusty czwartek bez pączka 😀 Żabki zabrały ze sobą dwa pączki, jedne w brzuchach, a drugi papierowy z dziurką ☺ 

W tym tygodniu uczyliśmy się, czego potrzebuje roślinka, żeby urosnąć ☺Sami posadziliśmy fasolki i czekamy na efekty ☺☺ 

Dzień przyjaźni, bardzo ważne święto w naszym przedszkolu ☺ Maluszki zobaczyły krótkie przedstawienie z udziałem zwierzątek ( sowy, jeża, wiewiórki i zajączków), które potrafiły sobie pomagać w potrzebie, oprócz jednego zajączka. Żabki pomogły Kłapciatkowi (zajączkowi) zdobyć przyjaciół, udzielając mu rad jakim trzeba być, żeby mieć prawdziwych przyjaciół. ☺ A poniżej nasza mini przyjazna sesja zdjęciowa ☺ 

Takie dni trzeba celebrować 😀 DZIEŃ PIZZY! ☺☺ Żabki posmakowały włoskie smaki oraz sami przygotowali swoją własną pizzę, ćwicząc przy tym swoje rączki ☺

 

Maluszki projektowały rękawiczki na zimę. ☺ Porozmawialiśmy o zimowym ubiorze, po czym Żabki za zadnie dostały ozdobienie, zaprojektowanie swojej własnej zimowej rękawiczki. ☺

 

Żabki ćwiczyły orientację w przestrzeni. Na początku podglądaliśmy, gdzie znajduje się kotek, następnie dzieciaczki wybrały swoje zwierzątko i zgodnie z poleceniem umieszczały je pod krzesłem, na krześle, za krzesłem, przed krzesłem, obok krzesła.

 

Żabki dzielnie się gimnastykowały ☺ Próbowaliśmy utrzymać równowagę z woreczkiem na głowie, dzieciaczki badały, co jest w środku, próbowały rzucać oraz łapać także utrzymać między nóżkami. ☺ Wzmacnialiśmy także nasz zmysł dotyku poprzez sensoryczne pomoce ☺

 

 

 

Oczywiście nie zabrakło też wyjścia na podwórko, mimo topniejącego śniegu podołaliśmy ☺

 

 

W tym tygodniu Żabki poznawały różne smaki ☺ Największym wyzwaniem była kwaśna cytryna – było paru ochotników na próbę smaku, co widać na zdjęciach ☺ Próbowaliśmy nazywać wszystkie smaki ☺ Na wacikach kosmetycznych można było poczuć zapach owocu, następnie zadaniem było rozpoznanie, co to za owoc. ☺

 

 

Ruszyła nasza gazetka, prace można podziwiać w przedszkolu. ♥ Żabki wykonały zimowe drzewa przy użyciu waty ☺

 

 

24.01.2021 urodziny obchodził Błażej ♥ ♥ 

Wykonaliśmy dla niego urodzinowy album z pracami Żabek oraz koronę, którą solenizant sam udekorował ☺☺

Żabki ćwiczyły swoje rączki ugniatając plastelinę,  później ich zadaniem było wyklejenie pustych przestrzeni ulepionymi kuleczkami 🙂 Maluszki chodziły również po ścieżce sensorycznej, rozpoznawały materiały, z których była wykonana, doznali sensorycznych doznań. 🙂 

Żabki za pomocą patyczków segregowały kolory, dobierały patyczki do odpowiedniego bałwanka, starały się przeliczać patyczki. 🙂 Przygotowywaliśmy zimowe prace plastyczne – „Pani Zima”, która była pracą grupową, Żabki wydzierały kawałki kartek i przyklejały na suknię Pani Zimy. Maluszki wykonały też bałwanki z płatków kosmetycznych. 🙂 Z okazji dnia Babci i Dziadka wykonaliśmy prezenty dla dziadków- odbite rączki dzieci na plastrach drewna 🙂 

 

 

Zima na podwórku 

Niestraszna nam temperatura na dworze 🙂 

 

 

Dzień Kubusia Puchatka 

Kubuś Puchatek napisał do Żabek list z prośbą o pomoc, nagrodą oczywiście był pyszny miodzik 🙂 Żabki musiały zmierzyć się  z zadaniami Kubusia, które były nie lada wyzwaniem! Oczywiście świetnie sobie poradziły, jak widać na zdjęciach Kubuś podzielił się swoim smakołykiem, jednak tutaj też nie było tak łatwo, bo Puchatek postanowił, że ostatnim zadaniem Żabek będzie zjedzenie miodziku bez użycia rąk – język wygimnastykowany 🙂

 

 

 

 

_________________________________________________________________________________________________________________

 

Grupa Żabek życzy zdrowych, spokojnych i pełnych rodzinnego ciepła 

Świąt Narodzenia Pańskiego

oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku

Frog Ball With Bell - Christmas Tree, HD Png Download - kindpng

 

WIGILIA W GRUPIE ŻABEK         Clip Art Christmas Candle Clipart - Clip Art Christmas Candles, HD Png Download , Transparent Png Image - PNGitem

 

LUKROWANIE PIERNIKÓW ŚWIĄTECZNYCH

ᐈ Gingerbread cookies drawing stock illustrations, Royalty Free gingerbread images | download on Depositphotos®

 

 

 

 

 

 

 

 

EKO KONKURS MIKOŁAJKOWY

Dziękujemy za wszystkie nadesłane prace. Zachwyciły nas Waszą pomysłowością! Poniżej ogłaszamy wyniki konkursu gratulując uczestnikom. 

I miejsce – Marta, gr. Gwiazdeczki

II miejsce – Magda, gr. Gwiazdeczki

III miejsce – Mia, gr. Biedronki

 



ROK SZKOLNY 2020/2021

MIKOŁAJKI W GRUPIE ŻABEK       Happy Frog With Santa Royalty Free Cliparts, Vectors, And Stock Illustration. Image 11808054.

W ubiegłym tygodniu przedszkolaki z grupy Żabek miały okazję obejrzeć film z bardzo ważną dla nich wiadomością od Świętego Mikołaja, otrzymały od niego wspaniałe prezenty i wykonały „Mikołajkową” pracę plastyczną 🙂

BARBÓRKA W GRUPIE ŻABEK      Górnik do plakatu | ZZ Budowlani

Dzieci z okazji Święta Górnika zapoznały się z zawodem górnika, dowiedziały się do czego służy węgiel a także wykonały karty pracy związane z Barbórką ( dopasowywały obrazek do cienia, kolorowały obrazki z górnikiem i układały historyjkę obrazkową dotyczącą pracy górnika)

 

PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ŻABEK

 

 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W GRUPIE ŻABEK

 

PRACA ZDALNA DZIECI Z GRUPY ŻABEK

Drodzy rodzice i dzieci z grupy Żabek, 

W tym tygodniu od poniedziałku (16.11.2020) do czwartku (19.11.2020) pracujemy zdalnie.

Przedstawiam propozycje zabaw i aktywności, które możecie wykonać razem w domu, w miarę swoich możliwości.

Propozycje związane są z nadchodzącym Dniem Pluszowego Misia    Miś Obraz Wektorowy - Stockowe grafiki wektorowe i więcej obrazów Brązowy - iStock

 

Będę wdzięczna za wysyłanie prac dzieci na adres email: zabkip20@gmail.com

 

Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i udanej wspólnej zabawy w domu!

Pozdrawiam, 

Justyna Chyra

 

PONIEDZIAŁEK (16.11.2020)

TEMAT: MISIE, NIEDŹWIADKI, PUCHATKI

  1. Proponuję wspólne wysłuchanie piosenki „Jedna łapka druga łapka ja jestem niedźwiadek” i poruszanie się zgodnie z jej tekstem

Jedna łapka – pokazujemy jedną rączkę
druga łapka – pokazujemy drugą rączkę
ja jestem niedźwiadek – wskazujemy na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – pokazujemy jedną nogę, drugą nogę
a to jest mój  zadek – klepiemy się po pośladkach
Lubię miodek – masujemy brzuszek
kocham miodek – masujemy brzuszek
i kradnę go pszczółkom – machamy rączkami, pokazując jak pszczółki latają
Jedną łapką, drugą łapką, albo wciągam rurką – rączki przykładamy do buzi na wzór rurki

2. Wysłuchanie wiersza M.Czerkawskiej „Kto jest dzieci przyjacielem?” (rodzice proszeni są o przeczytanie dzieciom wiersza autorki )

 

Kto jest dzieci przyjacielem?

Kto jest dzieci przyjacielem?

Mały miś.

Kto tajemnic zna tak wiele?

Mały miś.

Miś choć mały, choć nieśmiały,

wielkie serce w sobie ma.

Pocieszyciel doskonały.

Każdy misia swego ma.

(następnie proponuję aby rodzic porozmawiał z dzieckiem na temat wiersza zadając mu następujące pytania:)

  • Kto jest przyjacielem dzieci według wiersza?
  • Do czego służy dzieciom miś według wiersza?
  • Czy dla Ciebie miś też pełni rolę przyjaciela?

 

3. Dopasuj cienie do obrazka

( Dziecko dopasowuje cienie Kubusia Puchatka do obrazka samodzielnie lub z pomocą rodzica)

 

 


 

4. Praca plastyczna

(dzieci dekorują misia dowolną techniką, np. kolorowanie, malowanie, wyklejanie bibułą, papierem kolorowym, plasteliną itp.)

 

WTOREK (17.11.2020)

TEMAT: OPOWIEM WAM O MISIU

  1. Proponuję zabawę taneczno- ruchową z Olą i Blu (dzieci tańczą naśladując przedstawione gesty)

 

2. Ciekawostki o niedźwiadkach

(Proponuję obejrzeć film, na którym krasnal Tadzio prezentuje nam kilka ciekawostek o niedźwiedziu i jego zwyczajach)

3. Jak powstaje miś?

Proszę o zaprezentowanie dzieciom historyjki obrazkowej o tym, jak powstaje miś. Dzieci ustalają samodzielnie, lub z pomocą rodzica kolejność historyjki. Poniżej zamieszczam obrazki do historyjki:

A tutaj zamieszczam film o tym, jak powstaje miś:

 

4. Praca plastyczna „Miś z kółek”

(proponuję wykonanie pracy plastycznej – origami- misia z kółek, poniżej zamieszczam zdjęcia instrukcji i przykładowy efekt finalny)

Przy tworzeniu misia proponuję wysłuchanie piosenki „Rysujemy misia”

ŚRODA (18.11.2020)

TEMAT: TO, CO MISIE LUBIĄ NAJBARDZIEJ

  1. Piosenka „Gruby Misio” (dziecko słucha piosenki, naśladuje gesty i przy okazji robi gimnastykę buzi i języka)

2. Droga do miodu

Dziecko pomaga misiowi znaleźć jak najkrótszą drogę do miodu wskazując ją palcem lub gdy jest możliwość wydruku rysując ją. Powodzenia! 🙂

3. Segregowanie misiów

Dziecko samodzielnie lub przy pomocy rodzica wskazuje misie od najmniejszego do największego i odwrotnie

Rodzic przedstawia dziecku pojęcia: duży, mały, średni na przykładzie załączonych misiów, a następnie dziecko układa je od małego do dużego i odwrotnie

 

4. Misiowa kanapka

Proponuję, aby dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica zrobiło kanapkę (może być z masła orzechowego, banana i rodzynek jak na przykładzie poniżej, lub z innych dostępnych składników). Smacznego 🙂

 

CZWARTEK (19.11.2020)

TEMAT: ZATAŃCZYMY DZIŚ- JA I MIŚ

  1. Gimnastyka z misiem

Dziecko słucha piosenki w języku angielskim „Teddy bear, Teddy bear turn around” i wykonuje polecenia wymienione w tekście piosenki razem z misiem na filmie. Poniżej wklejam piosenkę i przetłumaczony tekst

Teddy bear, teddy bear, turn around- misiu , misiu, obróć się

Teddy bear, teddy bear, touch the ground– misiu, misiu, dotknij ziemi

Teddy bear, teddy bear, reach up high– misiu, misiu, sięgnij wysoko

Teddy bear, teddy bear, touch the sky- misiu, misiu, dotknij nieba

 

Teddy bear, teddy bear, march in place- misiu, misiu, maszeruj w miejscu

Teddy bear, teddy bear, keep up the pace- misiu, misiu, nadążaj za tempem

Teddy bear, teddy bear, reach down low- misiu, misiu, sięgnij w dół

Teddy bear, teddy bear, up we go- misiu, misiu, podnosimy się

Teddy bear, teddy bear, move your feet- misiu, misiu, poruszaj stopami

Teddy bear, teddy bear, dance to the beat- misiu, misiu, tańcz do rytmu

Teddy bear, teddy bear, find your nose- misiu, misiu, znajdź swój nos

Teddy bear, teddy bear, touch your toes- misiu, misiu, dotknij swoich palców u stóp

Teddy bear, teddy bear, run, run, run- misiu, misiu, biegnij, biegnij, biegnij

Teddy bear, teddy bear, now we’re done- skończyliśmy już

Teddy bear, teddy bear, smile, don’t frown- misiu, misiu, uśmiechnij się, nie patrz krzywo

Teddy bear, teddy bear, smile, sit down!- misiu, misiu, usiądź!

 

2. Zabawa „Tańczymy z misiami”

  • Do tej zabawy potrzebny jest miś/ przytulanka dziecka
  • Rodzic proponuje dziecku wspólny taniec z misiem i wyjaśnia: To jak będziemy tańczyć podpowiedzą nam losy z kapelusza/ pudełka ;pokazuje dziecku kapelusz lub pudełko, w którym są losy z instrukcjami. Za chwilę dziecko wylosuje pierwszy los, rodzic je odczyta i dziecko tańczy ze swoim misiem w sposób opisany na wylosowanej instrukcji. Gdy rodzic wyłączy muzykę, dziecko losuje kolejną instrukcję)
  • Przykładowe instrukcje na losach w kapeluszu/ pudełku
  • Tańczymy z misiem w kółeczku
  • Tańczymy z misiem na głowie
  • Tańczymy, trzymając misia za jedną łapkę
  • Tańczymy z misiem na ramieniu
  • Przykładowa piosenka przy której dziecko tańczy z misiem:

3. Nauka piosenki „Stary niedźwiedź mocno śpi”

( dzieci słuchają piosenki i uczą się jej ilustrując jej słowa zgodnie z instrukcją)

 

#DzieciUcząRodziców 2020/2021

Nasze Przedszkole bierze udział już w kolejnej, II edycji Ogólnopolskiego Programu pt. Dzieci Uczą Rodziców (szczegóły na stronie https://edu.crl.org.pl/ ) Raz w miesiącu będziemy otrzymywać materiały do nauki z dziećmi pod okiem wychowawców, by później mogły zdobytą wiedzą podzielić się ze swoimi domownikami. Życzymy udanej współpracy!

 

AKTYWNOŚĆ DOMOWA MAŁYCH PATRIOTÓW I ICH RODZICÓW

Nasi mali patrioci z grupy Żabek uczcili Święto Niepodległości wykonując wspólnie z rodzicami prace plastyczne nawiązujące do polskich symboli narodowych.

AKTYWNOŚĆ MAŁYCH PATRIOTÓW W PRZEDSZKOLU

W przedszkolu uczciliśmy Święto Niepodległości poprzez: zapoznanie się z symbolami narodowymi, wysłuchanie hymnu narodowego, wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej godło narodowe


Drodzy Rodzice!

Mamy wspólną sprawę. Nowe o miejsce do zabaw i rekreacji dla naszych dzieci. Nowoczesny PLAC ZABAW przy ul. Czempiela. Podpisujemy się pod projektem i gorąco zachęcamy do zagłosowania w terminie 3 – 15.11.2020r. godz.24:00

https://bo.chorzow.eu/szczegoly-projektu-2021-1400794705-1400795325-c28e82578e1c2e8469bc98a48fcac6bd.html

Link do głosowania:

https://bo.chorzow.eu/glosowanie-2021/glosowanie.php


DZIEŃ POSTACI Z BAJEK

W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek i z tej okazji poświęciliśmy uwagę bajce o Czerwonym Kapturku. Układaliśmy historyjkę obrazkową, puzzle z postaciami z bajki i staraliśmy się odczarować zły wizerunek wilka wykonując pracę plastyczną

JESIEŃ W KOLORZE POMARAŃCZOWYM 

DZIEŃ DYNI W GRUPIE ŻABEK

Dzieciom w tym dniu towarzyszyła dyniowa fotobudka, wykonały pracę plastyczną i dopasowywały kształty do odpowiedniego obrazka dyniowego

 

 

 

 

 

                                            

 

WIEWIÓRECZKA

 

Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. „Wiewióreczka” a także śpiewały i bawiły się przy piosence „Tańcząca wiewióreczka”

Dzieci wykonały również marchewki wykorzystując odbite rączki

 

 

 

DBAMY O ZDROWIE

Dzieci poznały zasady dbania o zdrowie na podstawie piramidy zdrowego żywienia

Żabki uczyły się rozpoznawać zdrową i niezdrową żywność

Dzieci śpiewały i tańczyły przy piosence o zdrowym, małym czerwonym jabłuszku, które tańczyło razem ze zdrową gruszką 🙂

Dzieci wykonały pracę plastyczną „Czerwone jabłuszko”

WYJŚCIE DO OGRODU PRZEDSZKOLNEGO

Z kolorowych jesiennych liści zebranych podczas zabawy w ogrodzie dzieci zrobiły pieczątki

 

KOLOROWA JESIEŃ W GRUPIE ŻABEK

Żabki bawiły się przy jesiennej piosence „Kolorowe listki”

Dzieci wykonały pracę plastyczną „Kolorowe listki” 

   

Żabki wykonały pracę plastyczną „Koszyczek z grzybami” za pomocą stempli z ziemniaka

  

Dzieci wykonały wspólnie jesienne drzewo z kolorowych rączek

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK…

Wspólne wykonanie plakatu z okazji Dnia Przedszkolaka

 

 

ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:

Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując jak bardzo cieszy się ono na myśl o nowym dniu w przedszkolu, spotkaniu z rówieśnikami i nauczycielami. Dzięki temu nauczymy malucha również samodzielności i damy mu możliwość szerszego poznania świata.

Aby pobyt w przedszkolu stał się dla dziecka łatwiejszy, już teraz należy zachęcać i motywować dziecko do :

  • samodzielnego ubierania się w to, co nie stanowi dla dziecka problemu,
  • zapinania guzików, wkładania butów i  zapinania bucików na „rzepy”, ewentualnie motywować dziecko do rozpoczęcia podstaw nauki wiązania sznurowadeł,
  • korzystania z sedesu, używania papieru toaletowego,
  • wycierania noska w chusteczkę,
  • samodzielnego mycia rączek,
  • rysowania kredkami, farbami, zabaw plasteliną, modeliną,
  • spacerowania i nie używania wózka,
  • spożywania posiłków samodzielnie.

Gdyby dziecko miało w przedszkolu problemy ze spożywaniem posiłków, przebieraniem się, załatwianiem potrzeb fizjologicznych, itp., otrzyma pomoc w każdej z tych dziedzin. Powyższe uwagi wypływają z troski o dzieci, dbania o ich bezpieczeństwo, z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi. Mamy nadzieję, że będą one pomocne dla Państwa.

Jak ułatwić dziecku moment rozstania z rodzicem?

 

O czym warto pamiętać, gdy dziecko staje się przedszkolakiem?

Zachęcamy Państwa do skompletowania dziecku odzieży wygodnej, przewiewnej i łatwej do ubierania przez samo dziecko:

  • spodnie, spódniczki na gumkę nie za ciasną, nie za luźną,
  • buty, kapcie  łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy” lub z gumką umożliwiającą samodzielne wkładanie (nie drewniaki, nie basenowe klapki). Bezpieczna gumowa podeszwa,  oznakowane inicjałami dziecka lub imieniem i nazwiskiem
  • ubieramy na cebulkę, które zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem (wskazane koszulki z krótkim rękawem),
  • nakrycie głowy: w okresie letnim – kapelusik, chusteczka dla dziewczynki, dla chłopca – czapka z daszkiem, w zimie – czapki,
  • zapasowe: majteczki, koszulka, rajstopki, które będą przechowywane w worku w szatni i wykorzystywane, gdy zajdzie taka potrzeba,
  • biżuteria: pozostaje w domu.
  • Należy zwrócić uwagę na sprawność suwaków w kurtkach dziecięcych. Ułatwi to dzieciom opanowanie czynności w zakresie samodzielnego ubierania się. Nauczycielkom usprawni organizację pracy: w zakresie wspierania i pomagania dzieciom.     
  • W pierwszych dniach września, czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być zbyt długi. Jeżeli to możliwe  proszę  przyprowadzać dziecko na godz. 8.00 a odbierać dziecko po obiedzie (godz. 13.00)
  • Rodzice jeśli nie mogą odbierać wcześniej,  informują, że przyjdą po nie kiedy skończą pracę.
  • Pożegnanie powinno odbywać się bez pośpiechu, w szatni zostajemy tyle czasu ile potrzebuje dziecko na rozstanie. Natomiast przekazując  dziecko pracownikowi przedszkola nie przedłużamy momentu rozstania.

RODZICE PIERWSZEGO DNIA:

  • pewność, że dziecko sobie poradzi,
  • zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,
  • uśmiech na twarzy, dzięki któremu dziecko nastroi się pozytywnie na cały dzień.
  • upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola (jeżeli nie zostało jeszcze dostarczone)