Grupa Żabki

Witamy serdecznie na stronie Grupy Żabek 😊 

 

 

 

Międzynarodowy Dzień Kropki to święto, które od 2008 roku stwarza okazję do budowania pewności siebie, odkrywania talentów i pobudzania wyobraźni dzieci, młodzieży i dorosłych.

Wszystko rozpoczęło się w 2003 roku, kiedy Peter H. Reynolds wydał książkę dla dzieci „The Dot” (czyli “Kropka”), w której opowiedziana została historia małej Vashtii.

Nieśmiała dziewczynka, dzięki mądrej nauczycielce od plastyki, uwierzyła w siebie i poznała swój talent, inspirując tysiące osób do działania i celebrowania Dnia Kropki. Niezależnie od wieku, każdy z nas ma jakiś talent, Dzień Kropki jest dobrym pretekstem do pokazania go światu.

Żabki również celebrowały ten dzień. Poćwiczyliśmy podstawowe kolory, wykonaliśmy prace plastyczną oraz zrobiliśmy sobie sesje zdjęciową.

 

URODZINY TEODORA 🙂

Teodorowi z okazji trzecich urodzin, życzymy spełnienia wszystkich marzeń i samych szczęśliwych dni 🙂

 

 

Pierwszy tydzień w grupie „Żabek”

 

Pierwsze zajęcia plastyczne.

Odbijaliśmy swoje rączki a prace ozdobiły naszą tablice w sali.

 

 

Urodziny Borysa 🙂

2 września Borys obchodził swoje trzecie urodziny. Z tej okazji życzymy Ci spełnienia marzeń oraz aby każdy Twój dzień był pełny uśmiechu.

 

DZIEŃ SPORTU

10 września obchodziliśmy w naszym przedszkolu DZIEŃ SPORTU. Żabki najpierw poćwiczyły w sali. Był spacer po linie oraz sensorycznych poduszkach, był slalom pomiędzy pachołkami z woreczkiem na głowie oraz rzut do celu. Wyszliśmy również na podwórko i powtórzyliśmy wszystkie konkurencje na świeżym powietrzu.

 

 

 

Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 – Strona informacyjna o Narodowym Spisie Powszechnym 2021



„Trzy rzeczy w życiu – twoje zdrowie, twoja misja i ludzie, których kochasz. Otóż to.”

Navel Ravikant

 

ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:

Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując jak bardzo cieszy się ono na myśl o nowym dniu w przedszkolu, spotkaniu z rówieśnikami i nauczycielami. Dzięki temu nauczymy malucha również samodzielności i damy mu możliwość szerszego poznania świata.

Aby pobyt w przedszkolu stał się dla dziecka łatwiejszy, już teraz należy zachęcać i motywować dziecko do :

  • samodzielnego ubierania się w to, co nie stanowi dla dziecka problemu,
  • zapinania guzików, wkładania butów i  zapinania bucików na „rzepy”, ewentualnie motywować dziecko do rozpoczęcia podstaw nauki wiązania sznurowadeł,
  • korzystania z sedesu, używania papieru toaletowego,
  • wycierania noska w chusteczkę,
  • samodzielnego mycia rączek,
  • rysowania kredkami, farbami, zabaw plasteliną, modeliną,
  • spacerowania i nie używania wózka,
  • spożywania posiłków samodzielnie.

Gdyby dziecko miało w przedszkolu problemy ze spożywaniem posiłków, przebieraniem się, załatwianiem potrzeb fizjologicznych, itp., otrzyma pomoc w każdej z tych dziedzin. Powyższe uwagi wypływają z troski o dzieci, dbania o ich bezpieczeństwo, z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi. Mamy nadzieję, że będą one pomocne dla Państwa.

Jak ułatwić dziecku moment rozstania z rodzicem?

 

O czym warto pamiętać, gdy dziecko staje się przedszkolakiem?

Zachęcamy Państwa do skompletowania dziecku odzieży wygodnej, przewiewnej i łatwej do ubierania przez samo dziecko:

  • spodnie, spódniczki na gumkę nie za ciasną, nie za luźną,
  • buty, kapcie  łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy” lub z gumką umożliwiającą samodzielne wkładanie (nie drewniaki, nie basenowe klapki). Bezpieczna gumowa podeszwa,  oznakowane inicjałami dziecka lub imieniem i nazwiskiem
  • ubieramy na cebulkę, które zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem (wskazane koszulki z krótkim rękawem),
  • nakrycie głowy: w okresie letnim – kapelusik, chusteczka dla dziewczynki, dla chłopca – czapka z daszkiem, w zimie – czapki,
  • zapasowe: majteczki, koszulka, rajstopki, które będą przechowywane w worku w szatni i wykorzystywane, gdy zajdzie taka potrzeba,
  • biżuteria: pozostaje w domu.
  • Należy zwrócić uwagę na sprawność suwaków w kurtkach dziecięcych. Ułatwi to dzieciom opanowanie czynności w zakresie samodzielnego ubierania się. Nauczycielkom usprawni organizację pracy: w zakresie wspierania i pomagania dzieciom.     
  • W pierwszych dniach września, czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być zbyt długi. Jeżeli to możliwe  proszę  przyprowadzać dziecko na godz. 8.00 a odbierać dziecko po obiedzie (godz. 13.00)
  • Rodzice jeśli nie mogą odbierać wcześniej,  informują, że przyjdą po nie kiedy skończą pracę.
  • Pożegnanie powinno odbywać się bez pośpiechu, w szatni zostajemy tyle czasu ile potrzebuje dziecko na rozstanie. Natomiast przekazując  dziecko pracownikowi przedszkola nie przedłużamy momentu rozstania.

RODZICE PIERWSZEGO DNIA:

  • pewność, że dziecko sobie poradzi,
  • zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,
  • uśmiech na twarzy, dzięki któremu dziecko nastroi się pozytywnie na cały dzień.
  • upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola (jeżeli nie zostało jeszcze dostarczone)