Grupa Żabki

Witamy serdecznie na stronie Grupy Żabek 🙂

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2020/2021


KOLOROWA JESIEŃ W GRUPIE ŻABEK

Żabki bawiły się przy jesiennej piosence „Kolorowe listki”

Dzieci wykonały pracę plastyczną „Kolorowe listki” 

   

Żabki wykonały pracę plastyczną „Koszyczek z grzybami” za pomocą stempli z ziemniaka

  

Dzieci wykonały wspólnie jesienne drzewo z kolorowych rączek

JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK…

Wspólne wykonanie plakatu z okazji Dnia Przedszkolaka

 

 

ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:

Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując jak bardzo cieszy się ono na myśl o nowym dniu w przedszkolu, spotkaniu z rówieśnikami i nauczycielami. Dzięki temu nauczymy malucha również samodzielności i damy mu możliwość szerszego poznania świata.

Aby pobyt w przedszkolu stał się dla dziecka łatwiejszy, już teraz należy zachęcać i motywować dziecko do :

  • samodzielnego ubierania się w to, co nie stanowi dla dziecka problemu,
  • zapinania guzików, wkładania butów i  zapinania bucików na „rzepy”, ewentualnie motywować dziecko do rozpoczęcia podstaw nauki wiązania sznurowadeł,
  • korzystania z sedesu, używania papieru toaletowego,
  • wycierania noska w chusteczkę,
  • samodzielnego mycia rączek,
  • rysowania kredkami, farbami, zabaw plasteliną, modeliną,
  • spacerowania i nie używania wózka,
  • spożywania posiłków samodzielnie.

Gdyby dziecko miało w przedszkolu problemy ze spożywaniem posiłków, przebieraniem się, załatwianiem potrzeb fizjologicznych, itp., otrzyma pomoc w każdej z tych dziedzin. Powyższe uwagi wypływają z troski o dzieci, dbania o ich bezpieczeństwo, z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi. Mamy nadzieję, że będą one pomocne dla Państwa.

Jak ułatwić dziecku moment rozstania z rodzicem?

 

O czym warto pamiętać, gdy dziecko staje się przedszkolakiem?

Zachęcamy Państwa do skompletowania dziecku odzieży wygodnej, przewiewnej i łatwej do ubierania przez samo dziecko:

  • spodnie, spódniczki na gumkę nie za ciasną, nie za luźną,
  • buty, kapcie  łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy” lub z gumką umożliwiającą samodzielne wkładanie (nie drewniaki, nie basenowe klapki). Bezpieczna gumowa podeszwa,  oznakowane inicjałami dziecka lub imieniem i nazwiskiem
  • ubieramy na cebulkę, które zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem (wskazane koszulki z krótkim rękawem),
  • nakrycie głowy: w okresie letnim – kapelusik, chusteczka dla dziewczynki, dla chłopca – czapka z daszkiem, w zimie – czapki,
  • zapasowe: majteczki, koszulka, rajstopki, które będą przechowywane w worku w szatni i wykorzystywane, gdy zajdzie taka potrzeba,
  • biżuteria: pozostaje w domu.
  • Należy zwrócić uwagę na sprawność suwaków w kurtkach dziecięcych. Ułatwi to dzieciom opanowanie czynności w zakresie samodzielnego ubierania się. Nauczycielkom usprawni organizację pracy: w zakresie wspierania i pomagania dzieciom.     
  • W pierwszych dniach września, czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być zbyt długi. Jeżeli to możliwe  proszę  przyprowadzać dziecko na godz. 8.00 a odbierać dziecko po obiedzie (godz. 13.00)
  • Rodzice jeśli nie mogą odbierać wcześniej,  informują, że przyjdą po nie kiedy skończą pracę.
  • Pożegnanie powinno odbywać się bez pośpiechu, w szatni zostajemy tyle czasu ile potrzebuje dziecko na rozstanie. Natomiast przekazując  dziecko pracownikowi przedszkola nie przedłużamy momentu rozstania.

RODZICE PIERWSZEGO DNIA:

  • pewność, że dziecko sobie poradzi,
  • zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,
  • uśmiech na twarzy, dzięki któremu dziecko nastroi się pozytywnie na cały dzień.
  • upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola (jeżeli nie zostało jeszcze dostarczone)