Witamy serdecznie na stronie Grupy Żabek 🙂
DRODZY RODZICE
W ZWIĄZKU Z KONIECZNOŚCIĄ ZAPLANOWNIA PRZEZ WAS URLOPÓW NA ROK 2021, INFORMUJEMY, ŻE NASZE PRZEDSZKOLE BĘDZIE PEŁNIŁO DYŻUR WAKACYJNY
W MIESIĄCU SIERPNIU 2021r.
PRZYPOMINAMY, ŻE NADAL OBOWIĄZUJĄ NAS PRZEPISY REŻIMU SANITARNEGO, MIĘDZY INNYMI NIE ŁĄCZYMY DZIECI Z RÓŻNYCH CHORZOWSKICH PRZEDSZKOLI.
PIERWSZEŃSTWO W PRZYJĘCIU DZIECI NA DYŻUR MAJĄ DZIECI RODZICÓW OBOJGA PRACUJĄCYCH.
LISTY DO ZAPISU DZIECI NA DYŻUR WAKACYJNY BĘDĄ WYSTAWIONE W DNIACH 19.04.2021 – 7.05.2021
Prosimy o wypełnienie deklaracji woli dla dzieci, które w roku szkolnym 2021/2022 będą kontynuować naukę w naszym przedszkolu.
Deklaracje są dostępne u Pań w szatni. Wypełnione dokumenty przyjmujemy do dnia 12/02/2021r.
_____________________________________________________________________________________________________________________________________
Żabki poznały ogień, zbadaliśmy jego właściwości, co nam daje, jak może pomóc albo zaszkodzić i kto może nam pomóc, kiedy się pali ☺ Zatańczyliśmy taniec ognia, po czym dzieciaczki do muzyki miały za zadanie namalować ogień. ☺ Poznawaliśmy też rytmy ☺
W tym tygodniu również obchodziliśmy DZIEŃ KOTA ☺ Żabki zobaczyły jak wyglądają różne rasy kotów, a później same stworzyły maski kotów ☺ Dzieciaczki później same zamieniły się w zwierzaki ☺
Żabki dowiedziały się, gdzie występuje woda, jaką rzekę mamy w Polsce, po czym same zbudowały rzekę z klocków oraz dowiedziały się, kto rzekę może zamieszkiwać ☺ Spróbowaliśmy też sami przejść się „brzegiem rzeczki” aby poćwiczyć równowagę. ☺ Za pomocą wody też można malować ☺ Dzieci wodą z rozpuszczoną farbą przy użyciu słomek musiały „namalować” obraz dmuchając na kropelki wody ☺ Zamrożona, ozdobiona woda z poprzedniego dnia pozwoliła nam ozdobić przedszkole pięknymi, lodowymi witrażami ☺☺
W tym tygodniu poznawaliśmy żywioły, zaczęliśmy od wody ☺ Rozmawialiśmy do czego jest nam ona potrzebna i kiedy jej używamy. Następnie przeprowadziliśmy eksperyment z zamrażaniem wody, no właśnie i co finalnie nam wyszło? ☺ Zbadaliśmy też jak zachowa się śnieg w naszej sali, porównywaliśmy roztopiony śnieg z czystą wodą. ☺ Na koniec poćwiczyliśmy też nasz oddech ☺
BALE, BALE W KARNAWALE! ☺ Ten bal był inny, nietypowy, bo tematem przewodnim była PIDŻAMA PARTY ☺ Zjedliśmy śniadanie „w łóżku”, bardzo dużo tańczyliśmy nawet z balonami, zorganizowaliśmy pare konkursów dla Żabek, a później była DYSKOTEKA z prawdziwego zdarzenia ☺
No i oczywiście, co to byłby za tłusty czwartek bez pączka 😀 Żabki zabrały ze sobą dwa pączki, jedne w brzuchach, a drugi papierowy z dziurką ☺
W tym tygodniu uczyliśmy się, czego potrzebuje roślinka, żeby urosnąć ☺Sami posadziliśmy fasolki i czekamy na efekty ☺☺
Dzień przyjaźni, bardzo ważne święto w naszym przedszkolu ☺ Maluszki zobaczyły krótkie przedstawienie z udziałem zwierzątek ( sowy, jeża, wiewiórki i zajączków), które potrafiły sobie pomagać w potrzebie, oprócz jednego zajączka. Żabki pomogły Kłapciatkowi (zajączkowi) zdobyć przyjaciół, udzielając mu rad jakim trzeba być, żeby mieć prawdziwych przyjaciół. ☺ A poniżej nasza mini przyjazna sesja zdjęciowa ☺
Takie dni trzeba celebrować 😀 DZIEŃ PIZZY! ☺☺ Żabki posmakowały włoskie smaki oraz sami przygotowali swoją własną pizzę, ćwicząc przy tym swoje rączki ☺
Maluszki projektowały rękawiczki na zimę. ☺ Porozmawialiśmy o zimowym ubiorze, po czym Żabki za zadnie dostały ozdobienie, zaprojektowanie swojej własnej zimowej rękawiczki. ☺
Żabki ćwiczyły orientację w przestrzeni. Na początku podglądaliśmy, gdzie znajduje się kotek, następnie dzieciaczki wybrały swoje zwierzątko i zgodnie z poleceniem umieszczały je pod krzesłem, na krześle, za krzesłem, przed krzesłem, obok krzesła.☺
Żabki dzielnie się gimnastykowały ☺ Próbowaliśmy utrzymać równowagę z woreczkiem na głowie, dzieciaczki badały, co jest w środku, próbowały rzucać oraz łapać także utrzymać między nóżkami. ☺ Wzmacnialiśmy także nasz zmysł dotyku poprzez sensoryczne pomoce ☺
Oczywiście nie zabrakło też wyjścia na podwórko, mimo topniejącego śniegu podołaliśmy ☺
W tym tygodniu Żabki poznawały różne smaki ☺ Największym wyzwaniem była kwaśna cytryna – było paru ochotników na próbę smaku, co widać na zdjęciach ☺ Próbowaliśmy nazywać wszystkie smaki ☺ Na wacikach kosmetycznych można było poczuć zapach owocu, następnie zadaniem było rozpoznanie, co to za owoc. ☺
Ruszyła nasza gazetka, prace można podziwiać w przedszkolu. ♥ Żabki wykonały zimowe drzewa przy użyciu waty ☺
24.01.2021 urodziny obchodził Błażej ♥ ♥
Wykonaliśmy dla niego urodzinowy album z pracami Żabek oraz koronę, którą solenizant sam udekorował ☺☺
Żabki ćwiczyły swoje rączki ugniatając plastelinę, później ich zadaniem było wyklejenie pustych przestrzeni ulepionymi kuleczkami 🙂 Maluszki chodziły również po ścieżce sensorycznej, rozpoznawały materiały, z których była wykonana, doznali sensorycznych doznań. 🙂
Żabki za pomocą patyczków segregowały kolory, dobierały patyczki do odpowiedniego bałwanka, starały się przeliczać patyczki. 🙂 Przygotowywaliśmy zimowe prace plastyczne – „Pani Zima”, która była pracą grupową, Żabki wydzierały kawałki kartek i przyklejały na suknię Pani Zimy. Maluszki wykonały też bałwanki z płatków kosmetycznych. 🙂 Z okazji dnia Babci i Dziadka wykonaliśmy prezenty dla dziadków- odbite rączki dzieci na plastrach drewna 🙂
Zima na podwórku
Niestraszna nam temperatura na dworze 🙂
Dzień Kubusia Puchatka
Kubuś Puchatek napisał do Żabek list z prośbą o pomoc, nagrodą oczywiście był pyszny miodzik 🙂 Żabki musiały zmierzyć się z zadaniami Kubusia, które były nie lada wyzwaniem! Oczywiście świetnie sobie poradziły, jak widać na zdjęciach Kubuś podzielił się swoim smakołykiem, jednak tutaj też nie było tak łatwo, bo Puchatek postanowił, że ostatnim zadaniem Żabek będzie zjedzenie miodziku bez użycia rąk – język wygimnastykowany 🙂
_________________________________________________________________________________________________________________
Grupa Żabek życzy zdrowych, spokojnych i pełnych rodzinnego ciepła
Świąt Narodzenia Pańskiego
oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku
WIGILIA W GRUPIE ŻABEK
LUKROWANIE PIERNIKÓW ŚWIĄTECZNYCH
EKO KONKURS MIKOŁAJKOWY
Dziękujemy za wszystkie nadesłane prace. Zachwyciły nas Waszą pomysłowością! Poniżej ogłaszamy wyniki konkursu gratulując uczestnikom.
I miejsce – Marta, gr. Gwiazdeczki
II miejsce – Magda, gr. Gwiazdeczki
III miejsce – Mia, gr. Biedronki
ROK SZKOLNY 2020/2021
MIKOŁAJKI W GRUPIE ŻABEK
W ubiegłym tygodniu przedszkolaki z grupy Żabek miały okazję obejrzeć film z bardzo ważną dla nich wiadomością od Świętego Mikołaja, otrzymały od niego wspaniałe prezenty i wykonały „Mikołajkową” pracę plastyczną 🙂
BARBÓRKA W GRUPIE ŻABEK
Dzieci z okazji Święta Górnika zapoznały się z zawodem górnika, dowiedziały się do czego służy węgiel a także wykonały karty pracy związane z Barbórką ( dopasowywały obrazek do cienia, kolorowały obrazki z górnikiem i układały historyjkę obrazkową dotyczącą pracy górnika)
PASOWANIE NA PRZEDSZKOLAKA W GRUPIE ŻABEK
DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA W GRUPIE ŻABEK
PRACA ZDALNA DZIECI Z GRUPY ŻABEK
Drodzy rodzice i dzieci z grupy Żabek,
W tym tygodniu od poniedziałku (16.11.2020) do czwartku (19.11.2020) pracujemy zdalnie.
Przedstawiam propozycje zabaw i aktywności, które możecie wykonać razem w domu, w miarę swoich możliwości.
Propozycje związane są z nadchodzącym Dniem Pluszowego Misia
Będę wdzięczna za wysyłanie prac dzieci na adres email: zabkip20@gmail.com
Życzę Wam dużo zdrowia, wytrwałości i udanej wspólnej zabawy w domu!
Pozdrawiam,
Justyna Chyra
PONIEDZIAŁEK (16.11.2020)
TEMAT: MISIE, NIEDŹWIADKI, PUCHATKI
- Proponuję wspólne wysłuchanie piosenki „Jedna łapka druga łapka ja jestem niedźwiadek” i poruszanie się zgodnie z jej tekstem
Jedna łapka – pokazujemy jedną rączkę
druga łapka – pokazujemy drugą rączkę
ja jestem niedźwiadek – wskazujemy na siebie
Jedna nóżka, druga nóżka – pokazujemy jedną nogę, drugą nogę
a to jest mój zadek – klepiemy się po pośladkach
Lubię miodek – masujemy brzuszek
kocham miodek – masujemy brzuszek
i kradnę go pszczółkom – machamy rączkami, pokazując jak pszczółki latają
Jedną łapką, drugą łapką, albo wciągam rurką – rączki przykładamy do buzi na wzór rurki
2. Wysłuchanie wiersza M.Czerkawskiej „Kto jest dzieci przyjacielem?” (rodzice proszeni są o przeczytanie dzieciom wiersza autorki )
Kto jest dzieci przyjacielem?
Kto jest dzieci przyjacielem?
Mały miś.
Kto tajemnic zna tak wiele?
Mały miś.
Miś choć mały, choć nieśmiały,
wielkie serce w sobie ma.
Pocieszyciel doskonały.
Każdy misia swego ma.
(następnie proponuję aby rodzic porozmawiał z dzieckiem na temat wiersza zadając mu następujące pytania:)
- Kto jest przyjacielem dzieci według wiersza?
- Do czego służy dzieciom miś według wiersza?
- Czy dla Ciebie miś też pełni rolę przyjaciela?
3. Dopasuj cienie do obrazka
( Dziecko dopasowuje cienie Kubusia Puchatka do obrazka samodzielnie lub z pomocą rodzica)
4. Praca plastyczna
(dzieci dekorują misia dowolną techniką, np. kolorowanie, malowanie, wyklejanie bibułą, papierem kolorowym, plasteliną itp.)
WTOREK (17.11.2020)
TEMAT: OPOWIEM WAM O MISIU
- Proponuję zabawę taneczno- ruchową z Olą i Blu (dzieci tańczą naśladując przedstawione gesty)
2. Ciekawostki o niedźwiadkach
(Proponuję obejrzeć film, na którym krasnal Tadzio prezentuje nam kilka ciekawostek o niedźwiedziu i jego zwyczajach)
3. Jak powstaje miś?
Proszę o zaprezentowanie dzieciom historyjki obrazkowej o tym, jak powstaje miś. Dzieci ustalają samodzielnie, lub z pomocą rodzica kolejność historyjki. Poniżej zamieszczam obrazki do historyjki:
A tutaj zamieszczam film o tym, jak powstaje miś:
4. Praca plastyczna „Miś z kółek”
(proponuję wykonanie pracy plastycznej – origami- misia z kółek, poniżej zamieszczam zdjęcia instrukcji i przykładowy efekt finalny)
Przy tworzeniu misia proponuję wysłuchanie piosenki „Rysujemy misia”
ŚRODA (18.11.2020)
TEMAT: TO, CO MISIE LUBIĄ NAJBARDZIEJ
- Piosenka „Gruby Misio” (dziecko słucha piosenki, naśladuje gesty i przy okazji robi gimnastykę buzi i języka)
2. Droga do miodu
Dziecko pomaga misiowi znaleźć jak najkrótszą drogę do miodu wskazując ją palcem lub gdy jest możliwość wydruku rysując ją. Powodzenia! 🙂
3. Segregowanie misiów
Dziecko samodzielnie lub przy pomocy rodzica wskazuje misie od najmniejszego do największego i odwrotnie
Rodzic przedstawia dziecku pojęcia: duży, mały, średni na przykładzie załączonych misiów, a następnie dziecko układa je od małego do dużego i odwrotnie
4. Misiowa kanapka
Proponuję, aby dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica zrobiło kanapkę (może być z masła orzechowego, banana i rodzynek jak na przykładzie poniżej, lub z innych dostępnych składników). Smacznego 🙂
CZWARTEK (19.11.2020)
TEMAT: ZATAŃCZYMY DZIŚ- JA I MIŚ
- Gimnastyka z misiem
Dziecko słucha piosenki w języku angielskim „Teddy bear, Teddy bear turn around” i wykonuje polecenia wymienione w tekście piosenki razem z misiem na filmie. Poniżej wklejam piosenkę i przetłumaczony tekst
Teddy bear, teddy bear, turn around- misiu , misiu, obróć się
Teddy bear, teddy bear, touch the ground– misiu, misiu, dotknij ziemi
Teddy bear, teddy bear, reach up high– misiu, misiu, sięgnij wysoko
Teddy bear, teddy bear, touch the sky- misiu, misiu, dotknij nieba
Teddy bear, teddy bear, march in place- misiu, misiu, maszeruj w miejscu
Teddy bear, teddy bear, keep up the pace- misiu, misiu, nadążaj za tempem
Teddy bear, teddy bear, reach down low- misiu, misiu, sięgnij w dół
Teddy bear, teddy bear, up we go- misiu, misiu, podnosimy się
Teddy bear, teddy bear, move your feet- misiu, misiu, poruszaj stopami
Teddy bear, teddy bear, dance to the beat- misiu, misiu, tańcz do rytmu
Teddy bear, teddy bear, find your nose- misiu, misiu, znajdź swój nos
Teddy bear, teddy bear, touch your toes- misiu, misiu, dotknij swoich palców u stóp
Teddy bear, teddy bear, run, run, run- misiu, misiu, biegnij, biegnij, biegnij
Teddy bear, teddy bear, now we’re done- skończyliśmy już
Teddy bear, teddy bear, smile, don’t frown- misiu, misiu, uśmiechnij się, nie patrz krzywo
Teddy bear, teddy bear, smile, sit down!- misiu, misiu, usiądź!
2. Zabawa „Tańczymy z misiami”
- Do tej zabawy potrzebny jest miś/ przytulanka dziecka
- Rodzic proponuje dziecku wspólny taniec z misiem i wyjaśnia: To jak będziemy tańczyć podpowiedzą nam losy z kapelusza/ pudełka ;pokazuje dziecku kapelusz lub pudełko, w którym są losy z instrukcjami. Za chwilę dziecko wylosuje pierwszy los, rodzic je odczyta i dziecko tańczy ze swoim misiem w sposób opisany na wylosowanej instrukcji. Gdy rodzic wyłączy muzykę, dziecko losuje kolejną instrukcję)
- Przykładowe instrukcje na losach w kapeluszu/ pudełku
- Tańczymy z misiem w kółeczku
- Tańczymy z misiem na głowie
- Tańczymy, trzymając misia za jedną łapkę
- Tańczymy z misiem na ramieniu
- Przykładowa piosenka przy której dziecko tańczy z misiem:
3. Nauka piosenki „Stary niedźwiedź mocno śpi”
( dzieci słuchają piosenki i uczą się jej ilustrując jej słowa zgodnie z instrukcją)
#DzieciUcząRodziców 2020/2021
Nasze Przedszkole bierze udział już w kolejnej, II edycji Ogólnopolskiego Programu pt. Dzieci Uczą Rodziców (szczegóły na stronie https://edu.crl.org.pl/ ) Raz w miesiącu będziemy otrzymywać materiały do nauki z dziećmi pod okiem wychowawców, by później mogły zdobytą wiedzą podzielić się ze swoimi domownikami. Życzymy udanej współpracy!
AKTYWNOŚĆ DOMOWA MAŁYCH PATRIOTÓW I ICH RODZICÓW
Nasi mali patrioci z grupy Żabek uczcili Święto Niepodległości wykonując wspólnie z rodzicami prace plastyczne nawiązujące do polskich symboli narodowych.
AKTYWNOŚĆ MAŁYCH PATRIOTÓW W PRZEDSZKOLU
W przedszkolu uczciliśmy Święto Niepodległości poprzez: zapoznanie się z symbolami narodowymi, wysłuchanie hymnu narodowego, wykonanie pracy plastycznej przedstawiającej godło narodowe
Drodzy Rodzice!
Mamy wspólną sprawę. Nowe o miejsce do zabaw i rekreacji dla naszych dzieci. Nowoczesny PLAC ZABAW przy ul. Czempiela. Podpisujemy się pod projektem i gorąco zachęcamy do zagłosowania w terminie 3 – 15.11.2020r. godz.24:00
Link do głosowania:
https://bo.chorzow.eu/glosowanie-2021/glosowanie.php
DZIEŃ POSTACI Z BAJEK
W ubiegłym tygodniu obchodziliśmy Dzień Postaci z Bajek i z tej okazji poświęciliśmy uwagę bajce o Czerwonym Kapturku. Układaliśmy historyjkę obrazkową, puzzle z postaciami z bajki i staraliśmy się odczarować zły wizerunek wilka wykonując pracę plastyczną
JESIEŃ W KOLORZE POMARAŃCZOWYM
DZIEŃ DYNI W GRUPIE ŻABEK
Dzieciom w tym dniu towarzyszyła dyniowa fotobudka, wykonały pracę plastyczną i dopasowywały kształty do odpowiedniego obrazka dyniowego
WIEWIÓRECZKA
Przedszkolaki wykonały pracę plastyczną pt. „Wiewióreczka” a także śpiewały i bawiły się przy piosence „Tańcząca wiewióreczka”
Dzieci wykonały również marchewki wykorzystując odbite rączki
DBAMY O ZDROWIE
Dzieci poznały zasady dbania o zdrowie na podstawie piramidy zdrowego żywienia
Żabki uczyły się rozpoznawać zdrową i niezdrową żywność
Dzieci śpiewały i tańczyły przy piosence o zdrowym, małym czerwonym jabłuszku, które tańczyło razem ze zdrową gruszką 🙂
Dzieci wykonały pracę plastyczną „Czerwone jabłuszko”
WYJŚCIE DO OGRODU PRZEDSZKOLNEGO
Z kolorowych jesiennych liści zebranych podczas zabawy w ogrodzie dzieci zrobiły pieczątki
KOLOROWA JESIEŃ W GRUPIE ŻABEK
Żabki bawiły się przy jesiennej piosence „Kolorowe listki”
Dzieci wykonały pracę plastyczną „Kolorowe listki”
Żabki wykonały pracę plastyczną „Koszyczek z grzybami” za pomocą stempli z ziemniaka
Dzieci wykonały wspólnie jesienne drzewo z kolorowych rączek
JESTEM SOBIE PRZEDSZKOLACZEK…
Wspólne wykonanie plakatu z okazji Dnia Przedszkolaka
ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU:
Każdemu z nas zależy na tym, by dziecko czuło się w przedszkolu dobrze, bezpiecznie i komfortowo. Jeśli pozytywnie nastawimy dziecko do nowego etapu w życiu, sami będziemy mieli lepsze samopoczucie, obserwując jak bardzo cieszy się ono na myśl o nowym dniu w przedszkolu, spotkaniu z rówieśnikami i nauczycielami. Dzięki temu nauczymy malucha również samodzielności i damy mu możliwość szerszego poznania świata.
Aby pobyt w przedszkolu stał się dla dziecka łatwiejszy, już teraz należy zachęcać i motywować dziecko do :
- samodzielnego ubierania się w to, co nie stanowi dla dziecka problemu,
- zapinania guzików, wkładania butów i zapinania bucików na „rzepy”, ewentualnie motywować dziecko do rozpoczęcia podstaw nauki wiązania sznurowadeł,
- korzystania z sedesu, używania papieru toaletowego,
- wycierania noska w chusteczkę,
- samodzielnego mycia rączek,
- rysowania kredkami, farbami, zabaw plasteliną, modeliną,
- spacerowania i nie używania wózka,
- spożywania posiłków samodzielnie.
Gdyby dziecko miało w przedszkolu problemy ze spożywaniem posiłków, przebieraniem się, załatwianiem potrzeb fizjologicznych, itp., otrzyma pomoc w każdej z tych dziedzin. Powyższe uwagi wypływają z troski o dzieci, dbania o ich bezpieczeństwo, z doświadczenia w pracy z dziećmi trzyletnimi. Mamy nadzieję, że będą one pomocne dla Państwa.
Jak ułatwić dziecku moment rozstania z rodzicem?
O czym warto pamiętać, gdy dziecko staje się przedszkolakiem?
Zachęcamy Państwa do skompletowania dziecku odzieży wygodnej, przewiewnej i łatwej do ubierania przez samo dziecko:
- spodnie, spódniczki na gumkę nie za ciasną, nie za luźną,
- buty, kapcie łatwe do zakładania, zapinane na „rzepy” lub z gumką umożliwiającą samodzielne wkładanie (nie drewniaki, nie basenowe klapki). Bezpieczna gumowa podeszwa, oznakowane inicjałami dziecka lub imieniem i nazwiskiem
- ubieramy na cebulkę, które zabezpiecza przed przegrzaniem lub zziębnięciem (wskazane koszulki z krótkim rękawem),
- nakrycie głowy: w okresie letnim – kapelusik, chusteczka dla dziewczynki, dla chłopca – czapka z daszkiem, w zimie – czapki,
- zapasowe: majteczki, koszulka, rajstopki, które będą przechowywane w worku w szatni i wykorzystywane, gdy zajdzie taka potrzeba,
- biżuteria: pozostaje w domu.
- Należy zwrócić uwagę na sprawność suwaków w kurtkach dziecięcych. Ułatwi to dzieciom opanowanie czynności w zakresie samodzielnego ubierania się. Nauczycielkom usprawni organizację pracy: w zakresie wspierania i pomagania dzieciom.
- W pierwszych dniach września, czas pobytu małych dzieci w przedszkolu nie powinien być zbyt długi. Jeżeli to możliwe proszę przyprowadzać dziecko na godz. 8.00 a odbierać dziecko po obiedzie (godz. 13.00)
- Rodzice jeśli nie mogą odbierać wcześniej, informują, że przyjdą po nie kiedy skończą pracę.
- Pożegnanie powinno odbywać się bez pośpiechu, w szatni zostajemy tyle czasu ile potrzebuje dziecko na rozstanie. Natomiast przekazując dziecko pracownikowi przedszkola nie przedłużamy momentu rozstania.
RODZICE PIERWSZEGO DNIA:
- pewność, że dziecko sobie poradzi,
- zaufanie do nauczycielek i personelu przedszkola,
- uśmiech na twarzy, dzięki któremu dziecko nastroi się pozytywnie na cały dzień.
- upoważnienia do odbioru dziecka z przedszkola (jeżeli nie zostało jeszcze dostarczone)